• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Wałowa będzie szybciej? Prace przyspieszają

Maciej Naskręt
7 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Wiadukt nad magistralą kolejową i początek estakady częściowo okrytej namiotem.
  • Estakada w ciągu ul. Nowej Wałowej. Pod nią ułożono tory, które pochodzą z ul. Jana z Kolna.
  • Plac budowy i skład krawężników.
  • Wjazd na estakadę. Po lewej stronie chodnik technologiczny.
  • Brukowana zatoka autobusowa.
  • Wykonawcy pozostaje ułożenie ostatniej ścieralnej warstwy  nawierzchni.
  • Chodniki są już gotowe. Wykonawcy pozostaje ułożenie nawierzchni ścieżki rowerowej.
  • Ulica Nowa Wałowa na terenach postoczniowych.
  • Remontowana ulica Rybaki Górne. To element prac przy ul. Nowej Wałowej.
  • Końcowy odcinek ul. Nowej Wałowej.
  • Po prawej została zachowana rezerwa terenowa pod planowaną drugą nitkę jezdni.

Wykonawca Nowej Wałowej wyprzedza harmonogram robót. Jeśli dotychczasowe tempo prac na budowie utrzyma się, to jest szansa, że prace zakończą się wcześniej niż zakładano.



Konstrukcja łukowa wiaduktu była gotowa na początku listopada ubiegłego roku.

Tak wyglądał montaż konstrukcji nośnej wiaduktu nad torami.

Wizualizacja budowanej obecnie ul. Nowej Wałowej.

Zwiedziliśmy plac budowy ul. Nowej Wałowej. Droga połączy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska z terenami postoczniowymi zobacz na mapie Gdańska, czyli rozbudowywanym w przyszłości Młodym Miastem, ma być gotowa w kwietniu tego roku.

Cała droga ma mieć 1,2 km długości i będzie kończyła się na wysokości ul. Rybaki Górne. Zaplanowano drogę o przekroju jednej jezdni, po jednym pasie w każdą stronę. Inwestycja to także konstrukcje dwóch obiektów mostowych - 200-metrowej estakady nad ul. Jana z Kolna i 60-metrowego łukowego wiaduktu nad torami kolejowymi.

Zmierzająca ku końcowi tegoroczna zima pozwoliła wykonawcom na pracę.

- Łagodne warunki umożliwiły nieco wyprzedzić założony harmonogram robót. Inwestycja zgodnie z naszymi zamierzeniami ma być gotowa na koniec kwietnia, ale nie wykluczamy niespodzianki i szybszego zakończenia prac - mówi Dagmara Rozkwitalska, rzecznik prasowy spółki BPTO, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Wszystko jednak zależy od tego, czy wykonawcy uda się utrzymać dotychczasowe tempo prac.

Zacznijmy od najbardziej ciekawego miejsca na budowie, czyli namiotu ustawionego na estakadzie nad ul. Jana z Kolna.

- To zabezpieczenie prac wykończeniowych, które toczą się na estakadzie. Pod ogrzewanym namiotem trwają prace związane z wykonywaniem chodnika. Na obiekcie wykonywane jest również zabezpieczenie antykorozyjne betonu. Na wiadukcie w najbliższym czasie montowane będą krawężniki, a następnie betonowanie. Ponadto trwają prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym styków montażowych konstrukcji stalowej - wylicza Rozkwitalska.

Czy otwarcie ul. Nowej Wałowej rozwiąże problemy komunikacyjne?

Ruszyła też budowa nowego skrzyżowania na północ od wspomnianej estakady. To spowodowało wstrzymanie ruchu na linii tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna. Tutaj wykonawca musi odsunąć nieco tory, by móc zbudować w ich poziomie przejazd i zarazem wyjazd z budowanej ul. Nowej Wałowej do ul. Jana z Kolna. Utrudnienia w ruchu tramwajów potrwają do 14 marca.

Prace w zakresie sieci kanalizacji sanitarnej, wodociągowej, gazowej, cieplnej i energetycznej zostały już zakończone.

Wykonywane są jeszcze ostatnie elementy sieci kanalizacji deszczowej, które należało wybudować w ramach zadania. Obecnie wykonawca prowadzi też prace przy budowie sygnalizacji świetlnej i oświetlenia ulicznego.

Spod wiaduktu nad torami kolejowymi zostały zabrane już podpory. Oznacza to, że wiadukt opiera się na własnej konstrukcji, czyli po prostu jest gotowy. Pozostaje na nim do ułożenia nawierzchnia jezdni.

Do wykonania pozostały warstwy konstrukcyjne jezdni na odcinkach ul. Rybaki Górne (odcinek około 100 m), ul. Nowomiejskiej (odcinek około 80 m), na włączeniu w al. Zwycięstwa oraz ostatnia warstwa nawierzchni bitumicznej - warstwa SMA na całości zakresu. Poza ciągiem ul. Nowej Wałowej do wykonania jest przebudowa konstrukcji jezdni ul. Jana z Kolna, a także roboty związane z oznakowaniem poziomym i pionowym, montażem elementów bezpieczeństwa ruchu oraz nasadzeniem zieleni w ramach całej inwestycji.

Przedsięwzięcie realizowane jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem jest spółka BPTO Infra, która jesienią ubiegłego roku podpisała umowę na roboty budowlane z firmą Budimex. Kontrakt opiewał na kwotę 58,5 mln zł. Natomiast nadzór z ramienia miasta prowadzi Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Przypomnijmy, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego realizowana właśnie infrastruktura drogowa jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów BPTO (postoczniowych), umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie.

Plany na przyszłość, zawarte w planie miejscowym to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod Motławą do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy zależy od decyzji władz miasta.

Miejsca

Opinie (117)

  • Kiedy Kielnieńska i Spacerowa

    Tyle lat stoimy po godzinie w korkach, tracimy bezcenny czas rano. Zawożę dzieci do szkoły, czekają w świetlicy godzinami, drugie w przedszkolu płaczą za zbyt długą rozłąkę. Rano trzeba wcześniej ruszać i tylko o której zaczynać z obawy przed korkiem z Osowej do Oliwy. Po pracy w korku od 16-tej do 17-tej tylko Spacerowa. Dzieci czekają w szkole i przedszkolu często i po 17-tej bo zawsze coś się dziej. Częste wypadki, horror. Budujcie te drogi z rozumem a nie z zegarkiem na ręku za 35 tysięcy zł.Wykreślam PO i PIS z list wyborczych.Znalazły się papuszki w klatce. Beznadzieja z nimi.

    • 0 0

  • nowa Wałowa (1)

    A ciekawe co z 7 metrową dziurą która powstała na Wałowej bo jak do tej pory to zamieniła się w olbrzymi basen wypełniony wodą?

    • 7 2

    • niech sobie ta dziura bedzie nastepne miesiace

      bynajmniej ciężarówki nie pędzą jak szalone, niech zbudują muzeum, a potem mogą dziury łątać

      • 0 0

  • A kiedy zostanie usunięta dziura na szkrzyżowaniu Wałowej i Rybaków?? (1)

    Bo jak na razie wygląda na to, że Nowa Wałowa będzie się kończyć na rozpadlinie...
    Autobusy z powrotem na Wałowej też by się przydały...

    • 16 1

    • precz z autobusami na wałowej

      ta ulica nie kwalifikuje się do takich ciężkich pojazdów, o czym się już przekonalismy

      • 0 0

  • dopasujcie kolorystycznie do siebie jakoś te dwa wiadukty (3)

    • 29 9

    • Niedługo same sie dopasuja do ecs

      • 0 0

    • co tam kolor (1)

      Przecież ten nowy wiadukt jest ochydny, i nijak się ma do starego. Nie wiem kto zaakceptował ten projekt. Tragedia.

      • 9 9

      • nowy ladniejszy

        Bardziej elegancki i nowoczesny

        • 2 3

  • A tak w ogóle to dokąd ta droga prowadzi? (8)

    • 96 10

    • Do komunalnych mieszkań bezrobotnych stoczniowcow

      • 0 0

    • Gratulacje (2)

      Budowane sa najpierw osiedla to zle, bo miasto nie dba o infrastrukture. Budowane sa najpierw nowe drogi to tez zle, bo nic tam nie ma.

      • 31 11

      • (1)

        Typowy bełkot w celu odsunięcia krytyki.
        Owszem - miasto nie dba o infrastrukturę - na pd. Gdańska plany przewidują osiedla, a dróg nie ma nawet po ich wybudowaniu.
        A ta droga nie jest na osiedlach, tylko w centrum i prowadzi od Zwycięstwa do....? Do ul. Rybaki Górne. Świetnie! Tylko co za ruch ona będzie obsługiwać?!

        • 11 4

        • Osiedla właśnie będą. Wielki plus dla dewelopera, że najpierw buduje drogi

          • 2 3

    • Dobre pytanie ! (1)

      Do nikąd ! Cała gromada kasy bezsensownie wydana, z resztą nie po raz pierwszy. Ktoś musi zarobić , aby nabyć kolejne lokum.

      • 6 9

      • Kasa wydana jest prywatna

        To chyba dobrze dla miasta...

        • 4 1

    • Do nowego centrum handlowego ktore stanie przy sali BHP

      Do nowego centrum handlowego ktore stanie przy sali BHP

      • 20 2

    • Stąd tam :)

      • 26 3

  • A tak z ciekawości (9)

    Dokąd prowadzi ta droga?
    Chyba tylko do muzeum, którego nie ma ( to ta dziura w ziemi wypełniona wodą )

    • 71 16

    • Budują coś bez dojazdu - źle, budują dojazd wcześniej - też źle i 100% poparcia... (4)

      Malkontenci, poczekajcie z oceną.
      Już nikt nie pamięta jak się psioczyło np. z Ergo Areną, że drogi wpierw nie zrobili? Przykłady by można było wyliczać i wyliczać. Tu zrobiono odwrotnie i też narzekanie. f... logic.

      • 13 6

      • a wiesz że (2)

        droga przy ergo (tu powinna być nazwa trasa) jest nie skończona!
        kolejny przykład Słowackiego jest nie skończona!
        A chyba sobie nie zdajesz sprawy że te 2 trasy mają być przelotówkami aż do tunelu
        ale twój zachwyt niesamowity tym wszystkim jest że jak przyjdzie ci jechać w godz szczytu będziesz płakać że stoisz w korkach bo nowe drogi prowadzą donikąd a stare tak zniszczone że aż strach jechać.

        • 6 5

        • tY pajacu jesteś raczej nieskończony (1)

          i już nie będziesz.
          Wszystko jest skończone i twoje żałosne życie też.

          • 3 11

          • uprzejmy czlowiek z ciebie widac...

            • 1 0

      • no dobra, ok, ale czemu resztą się nie zajmą. srtrach już jeździć, koła można pourywać wszędzie!

        • 4 4

    • Do budyniowego mentalnego piekła.

      • 3 2

    • Do przyszłego młodego miasta (2)

      • 12 2

      • I przez most Siennicki na Przeróbkę - kiedyś (1)

        • 7 2

        • tak jak Słowackiego

          już ponad pół wieku się buduje i jakoś skończyć nie mogą

          • 5 7

  • (6)

    Trasy zupelnie zbedne.Tyle zaniedbanych drog W Gdansku a nasz wlodarz bezsensowna trasa sie zajmuje.I do tego jeszcze te afery w urzedzie i mieszkaniowe przewaly:)

    Ludzie ogarnijcie sie na wyborach i nie pierdzielcie glupot,ze nie ma alternatywy bo to juz zupely brak mozgu:)

    • 62 68

    • jakoś nie zauważyłem sensownej alternatywy (1)

      starannie sprawdzam kandydatów - te same bizantyjskie zapędy, zero praktycznego podejścia. Z tego wszystkiego wybierałem Adamowicza, bo on przynajmniej zebrał sobie sprawny zespół - część pomysłów jest chora, ale to dotyczy innych ekip także. Na razie opozycja robi wszystko by Adamowicz rządził dalej.

      • 14 0

      • smutne i prawdziwe

        • 0 0

    • Odpowiedź na komentarz Gapy:

      Jakby się Gapa dobrze wczytał, to by zauważył, że to inwestycja prywatna, tylko
      przy częściowym udziale miasta.

      • 9 2

    • (1)

      buduja osiedla bez infrastruktury - zle bo nie ma jak dojechac

      prywatny inwestor buduje najpierw infrastrukture aby potem na terenach stoczniowych wyroslo mlode miasto (czyli mieszkania, uslugi) to kutwa tez zle..

      • 24 4

      • dziś mówisz fajnie niech buduje ale jak wybuduje tą drogę donikąd i będziesz stać w korku przy placu to nie płacz wtedy i nie zapominaj że nasza infrastruktura w tym rejonie już teraz jest do d. a co będzie jak się nasili tam ruch z Młodego miasta.

        • 3 14

    • Nie pajacuj

      Wiadukt stawia prywatny inwestor. Trudno zeby Ci droge osiedlową łatał, wiec do kogo masz pretensje ?+

      • 30 4

  • Panie Naskręt (3)

    Zachłystuje się pan tą budową jagby to była nie wiadomo jaka droga. A to jest tylko zwykła jezdnia,która myślę że za jakieś 10-15 lat będzie wymagała modernizacji. Dla mnie jako gdańszczanina ważniejsze jest aby nasz " kochany " prezydent wreszcie na poważnie zajął się "wycyzeloawaniem" Starego Miasta. Wczoraj zauważyłem sportowców z Kataru którzy w ramach wolnego zwiedzali Starówkę. Wstydziłem się za nasze władze które nie robią wiele aby przywrócić temu fragmentowi miasta blask jaki miało kiedyś. Pisałem wiele razy na tym forum i będę to robił tak długo dopuki temat ten nie zostanie całkowicie rozwiązany. Mam na myśli te obskórne połamane chodniki od Rajskiej i Heweljusza po Długą i Długi Targ z Długim Pobrzeżem włącznie. Do tego popękana nawierzchnia asfaltowa którą trzeba zastąpić kostką brukową tak jak na Piwnej . Uporządkować teren przed Bramą Wyżynną z tunelem , wypełnić miejscach po "dziurach" o których parę dni temu pisałem. Ile lat trzeba czekać na wymianę dziurawego dachu Wielkiego Młyna ( no i co z tego że postawimy tam fontannę dla ozdoby jak Młyn straszy ) .15 lat sprawowania władzy Adamowicza nie wystarczyło aby zrobić z tym porządek więc jak to ma wyglądać w przyszłości?????. Jak możemy zapraszać gości do domu kiedy nie posprzątane mieszkanie???. Tak jak z Gdańsą Starówką. Proponuję żeby prezydent wyszedł ze swego gabinetu , zabrał ze sobą dyrektora ZDiZ i pieszo przeszedł się ulicami które wymieniłem i zobaczył na własne oczy jak to wygląda. Bo wydaje mi się że urzędnicy go okłamują a on buja w obłokach . I tak już od kilkunastu lat. A w tym czasie Toruń. Wrocław I Zamość zrobili co trzeba.

    • 13 3

    • Gdańsk wydaje pieniądze na to co przynosić ma zyski. (2)

      Nie na makijaż. Łódź robi odwrotnie. Pewnie dlatego pojawiła się w tamtejszym PUPie oferta pracy ze stawką godzinową wynoszącą złotówkę.

      • 2 1

      • (1)

        jeśli turystyka nie przynosi zysku to gratulacje twego rozumowania, a jak idziesz tym tropem to niedługo z braku turystów potykających się na długiej będzie w PUP będzie więcej kelnerek kucharzy i kelnerów którzy niedługo zaczną robić za 1 zł by mieć na chleb (oczywiście na umowie śmieciowej).
        Gdańszczanin nie doczekasz się porządnego artykułu na ten temat bo to w redakcji tabu(chyba że propaganda wpadnie w UM ) bo redakcja się boi takich tematów.
        Ale turystyka to podstawa ponad 1000 letniego miasta.

        • 2 3

        • Kokosy przynoszą fabryki, magazyny i infrastruktura transportowa.

          To nie jest Egipt, żeby turystyka stanowiła mniej więcej połowę PKB. W miastach, które stawiają makijaż ponad fabryki, magazyny i instrastrukturę transportową jest bida aż piszczy. W Gdańsku łatwiej o pracę i basta. Twoje kelnerki pójdą do prawdziwej pracy. Prawdziwa praca to tworzenie dóbr.Turystyka to tylko pomocnicze...

          "Ale turystyka to podstawa ponad 1000 letniego miasta." - frazes.

          • 1 1

  • Kolejowa

    Do prac 'dodatkowych' powinni dodać naprawienie ulicy Kolejowej którą rozwalili totalnie i dojazd do domów jest pełen dziur, błota i wielu uniedogodnień które powstały w trakcie!!

    • 0 0

  • (3)

    Super! Bedzie droga do kolejnej galerii, ktora rozwali resztki handlu w Srodmiesciu. Z jednej strony Centrum Stocznia, z drugiej Forum Radunia, a po srodku Madison. Budyn nic nie potrafi budowqc poza galeriami.

    • 66 20

    • juz przestancie (2)

      Z tym "rozwalaniem handlu" przez galerie. W praktyce widac co innego: zlokalizowane w srodmiesciach galerie generuja ruch i aktywizuja te senne kiedys rejony co przyciaga inne uslugi: handel mniejszy (tak tak ;)), biura, gastronomie itp. I wreszcie centrum zasluguje na to okreslenie...

      • 2 3

      • Gdańskie centrum to już od wielu lat jest we Wrzeszczu (1)

        Gdańsk Główny to już tylko nazwa

        • 3 1

        • poniekad masz racje

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane