• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Wałowa będzie szybciej? Prace przyspieszają

Maciej Naskręt
7 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Wiadukt nad magistralą kolejową i początek estakady częściowo okrytej namiotem.
  • Estakada w ciągu ul. Nowej Wałowej. Pod nią ułożono tory, które pochodzą z ul. Jana z Kolna.
  • Plac budowy i skład krawężników.
  • Wjazd na estakadę. Po lewej stronie chodnik technologiczny.
  • Brukowana zatoka autobusowa.
  • Wykonawcy pozostaje ułożenie ostatniej ścieralnej warstwy  nawierzchni.
  • Chodniki są już gotowe. Wykonawcy pozostaje ułożenie nawierzchni ścieżki rowerowej.
  • Ulica Nowa Wałowa na terenach postoczniowych.
  • Remontowana ulica Rybaki Górne. To element prac przy ul. Nowej Wałowej.
  • Końcowy odcinek ul. Nowej Wałowej.
  • Po prawej została zachowana rezerwa terenowa pod planowaną drugą nitkę jezdni.

Wykonawca Nowej Wałowej wyprzedza harmonogram robót. Jeśli dotychczasowe tempo prac na budowie utrzyma się, to jest szansa, że prace zakończą się wcześniej niż zakładano.



Konstrukcja łukowa wiaduktu była gotowa na początku listopada ubiegłego roku.

Tak wyglądał montaż konstrukcji nośnej wiaduktu nad torami.

Wizualizacja budowanej obecnie ul. Nowej Wałowej.

Zwiedziliśmy plac budowy ul. Nowej Wałowej. Droga połączy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska z terenami postoczniowymi zobacz na mapie Gdańska, czyli rozbudowywanym w przyszłości Młodym Miastem, ma być gotowa w kwietniu tego roku.

Cała droga ma mieć 1,2 km długości i będzie kończyła się na wysokości ul. Rybaki Górne. Zaplanowano drogę o przekroju jednej jezdni, po jednym pasie w każdą stronę. Inwestycja to także konstrukcje dwóch obiektów mostowych - 200-metrowej estakady nad ul. Jana z Kolna i 60-metrowego łukowego wiaduktu nad torami kolejowymi.

Zmierzająca ku końcowi tegoroczna zima pozwoliła wykonawcom na pracę.

- Łagodne warunki umożliwiły nieco wyprzedzić założony harmonogram robót. Inwestycja zgodnie z naszymi zamierzeniami ma być gotowa na koniec kwietnia, ale nie wykluczamy niespodzianki i szybszego zakończenia prac - mówi Dagmara Rozkwitalska, rzecznik prasowy spółki BPTO, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Wszystko jednak zależy od tego, czy wykonawcy uda się utrzymać dotychczasowe tempo prac.

Zacznijmy od najbardziej ciekawego miejsca na budowie, czyli namiotu ustawionego na estakadzie nad ul. Jana z Kolna.

- To zabezpieczenie prac wykończeniowych, które toczą się na estakadzie. Pod ogrzewanym namiotem trwają prace związane z wykonywaniem chodnika. Na obiekcie wykonywane jest również zabezpieczenie antykorozyjne betonu. Na wiadukcie w najbliższym czasie montowane będą krawężniki, a następnie betonowanie. Ponadto trwają prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym styków montażowych konstrukcji stalowej - wylicza Rozkwitalska.

Czy otwarcie ul. Nowej Wałowej rozwiąże problemy komunikacyjne?

Ruszyła też budowa nowego skrzyżowania na północ od wspomnianej estakady. To spowodowało wstrzymanie ruchu na linii tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna. Tutaj wykonawca musi odsunąć nieco tory, by móc zbudować w ich poziomie przejazd i zarazem wyjazd z budowanej ul. Nowej Wałowej do ul. Jana z Kolna. Utrudnienia w ruchu tramwajów potrwają do 14 marca.

Prace w zakresie sieci kanalizacji sanitarnej, wodociągowej, gazowej, cieplnej i energetycznej zostały już zakończone.

Wykonywane są jeszcze ostatnie elementy sieci kanalizacji deszczowej, które należało wybudować w ramach zadania. Obecnie wykonawca prowadzi też prace przy budowie sygnalizacji świetlnej i oświetlenia ulicznego.

Spod wiaduktu nad torami kolejowymi zostały zabrane już podpory. Oznacza to, że wiadukt opiera się na własnej konstrukcji, czyli po prostu jest gotowy. Pozostaje na nim do ułożenia nawierzchnia jezdni.

Do wykonania pozostały warstwy konstrukcyjne jezdni na odcinkach ul. Rybaki Górne (odcinek około 100 m), ul. Nowomiejskiej (odcinek około 80 m), na włączeniu w al. Zwycięstwa oraz ostatnia warstwa nawierzchni bitumicznej - warstwa SMA na całości zakresu. Poza ciągiem ul. Nowej Wałowej do wykonania jest przebudowa konstrukcji jezdni ul. Jana z Kolna, a także roboty związane z oznakowaniem poziomym i pionowym, montażem elementów bezpieczeństwa ruchu oraz nasadzeniem zieleni w ramach całej inwestycji.

Przedsięwzięcie realizowane jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem jest spółka BPTO Infra, która jesienią ubiegłego roku podpisała umowę na roboty budowlane z firmą Budimex. Kontrakt opiewał na kwotę 58,5 mln zł. Natomiast nadzór z ramienia miasta prowadzi Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Przypomnijmy, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego realizowana właśnie infrastruktura drogowa jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów BPTO (postoczniowych), umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie.

Plany na przyszłość, zawarte w planie miejscowym to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod Motławą do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy zależy od decyzji władz miasta.

Miejsca

Opinie (117)

  • Slepa droga? (1)

    Może ktoś podpowie w jaki sposób ta droga wpłynie na zmniejszenie korków w centrum Gdańska?

    • 7 1

    • Wszyscy będą tam jechać by ją zwiedzać!
      już jest w planach ograniczenie do 10 km/h by wszyscy mogli dobrze ją obejrzeć i przymusowy postój na przeciwko bunkra ECS

      • 4 3

  • Credo Polaka

    Nie jestem już żaden smarkacz, Łeb mam pokryty siwizną. Nie zagłosuję na PiS Bo zbyt cię kocham Ojczyzno! Skąd wiem, że wybór niedobry? Nie wierzę w zmianę oblicza Nie chcę powrotu Ziobry, I teczek Macierewicza. Na PiS nie oddam głosu! Pamiętam, Jarka premierem, I kpiny z demokracji I koalicję z Lepperem. Nie chcę mieć znów premiera, Co straszy Ruskiem i Żydem Co ciągle dzieli Polaków I może zaszczuć jak Blidę. Za kłamstwa i pomówienia, Prawdę, mgłą sztuczną okrytą Za skłócanie rodaków Za IV Rzeczpospolitą. Za "Tusk ma krew na rękach", A memu Bratu Chwała! Za wrzaski nad trumnami I nogę generała! Za propagandę, która nie łączy, ale dzieli. Za żądania pomników z kieszeni obywateli! Za marsze z pochodniami, Jazdę "po trupach do celu", Za negowanie wyborów I PROFANACJĘ WAWELU!!!! Dziś w duszy mej zakamarkach Odkrywam decyzji sedno: Nie chce powrotu PiS-u, Bo nie jest mi wszystko jedno!

    • 7 5

  • Drogi lokalne panie Budyn-drogi lokalne.

    Leza lokalne drogi..Doceniamy wklad pana Prezydenta w budowe infrastruktury obwodowej i centralnych...ale na Boga ile terzeba czekac az ktos zajmie sie drogami lokalnymi?Panie prezydencie....potraficie pozyskac srodki z Uni na rozne inwestycje....pozyskajcie je (TE SRODKI) rowniez na DROGI LOKALNE...ICH REMONT,ODNOWE,,NOWE DROGI NA OSIEDLACH. CZY MIESZKANCY takiej Moreny czy zaspy,Chelmu maja czekac na prawdziwe remonty nastepne dziesiatki lat.? Przeciez to wam powinno zalezec na tym by mieszkancy byli z was zadowoleni...a gdzie ich jest wiecej niz na wielotysiecznych skupiskach mieszkaniowych?Pomyslcie o nas..to my pomyslimy o was.

    • 9 0

  • (1)

    Więcej niż połowa ulic w mieście nadaje się do remontu ale Budyń buduje sobie droge do nikąd.

    • 9 4

    • to nie B buduje

      To BPTO - firma prywatna!

      • 1 0

  • Co ma nowa Wałowa do tramwajów?

    • 4 1

  • Wałowa czy Jana z Kolna

    Przyznam że jako mieszkańca aktualnie bardziej mnie interesuje stan rozkopanej przy okazji budowy Nowej Wałowej ul. Jana z Kolna na której codziennie tworzą się "korki"

    Cytat
    "wykonawca musi odsunąć nieco tory"
    Mam nieodparte wrażenie że dopiero co ten odcinek torów był gruntownie przebudowywany. Czy wtedy nie można było odsunąć nieco tory.

    • 3 6

  • Po co ta

    Nowa Wałowa?

    • 1 4

  • super

    Jest fajnie. Wylania sie kawalek nowoczesnego miasta

    • 4 0

  • uchm.

    prace przyśpieszają ale to droga do nikad

    • 1 3

  • Kolejowa

    Do prac 'dodatkowych' powinni dodać naprawienie ulicy Kolejowej którą rozwalili totalnie i dojazd do domów jest pełen dziur, błota i wielu uniedogodnień które powstały w trakcie!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane