Fakty i opinie

Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka

Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku.
Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku. fot. Małgorzata Zimnoch/trojmiasto.pl

Otwarto koperty w trzecim przetargu na budowę Nowej Warszawskiej, a konkretnie pierwszego jej odcinka od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania. Po raz kolejny wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet.



Skąd bierze się tak duża rozbieżność między budżetem a ofertami?

miasto błędnie oszacowało koszty 54%
trudno dać jednoznaczną odpowiedź 12%
wykonawcy chcą więcej zarobić w ciężkich czasach 34%
zakończona Łącznie głosów: 1610
Na początku roku okazało się, że budowa całej dwukilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Warszawskiej będzie zbyt kosztowna, najtańsza oferta była i tak o 24 mln zł droższa, niż zakładał budżet. Dlatego miasto zdecydowało się podzielić budowę na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. ŁódzkiejMapka do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. AdamowiczaMapka (Nowej Bulońskiej Północnej)


graf. trojmiasto.pl
Jednak nawet ten zabieg nie przyczynił się do wyłonienia wykonawcy, bowiem okazało się, że różnica między najkorzystniejszą ofertą a szacunkami urzędników dla pierwszego etapu prac wyniosła 18 mln zł.

Dlatego konieczne było ogłoszenie trzeciego postępowania.

Cztery oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  1. Strabag SA - 30 440 818,84 zł
  2. Poleko - 32 496 600 zł
  3. Konsorcjum: Lider WPRD Gravel - 34 980 000 zł
  4. MTM SA - 35 500 000 zł

Przy okazji DRMG poinformowało, że zamierza przeznaczyć na realizację 15 mln złotych. To o 5 mln zł mniej niż w poprzednim postępowaniu.

- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Najprawdopodobniej przetarg będzie musiał zostać powtórzony po raz czwarty.

Zgodnie z zapisami w specyfikacji prace na budowie pierwszego etapu miały zakończyć się do 30 czerwca 2021 roku.

W czasie przesunie się również realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie - jak wcześniej planowano - do grudnia 2021.

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.