• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka

Michał Brancewicz
20 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku. Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku.

Otwarto koperty w trzecim przetargu na budowę Nowej Warszawskiej, a konkretnie pierwszego jej odcinka od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania. Po raz kolejny wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet.



Skąd bierze się tak duża rozbieżność między budżetem a ofertami?

Na początku roku okazało się, że budowa całej dwukilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Warszawskiej będzie zbyt kosztowna, najtańsza oferta była i tak o 24 mln zł droższa, niż zakładał budżet. Dlatego miasto zdecydowało się podzielić budowę na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. ŁódzkiejMapka do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. AdamowiczaMapka (Nowej Bulońskiej Północnej)


Jednak nawet ten zabieg nie przyczynił się do wyłonienia wykonawcy, bowiem okazało się, że różnica między najkorzystniejszą ofertą a szacunkami urzędników dla pierwszego etapu prac wyniosła 18 mln zł.

Dlatego konieczne było ogłoszenie trzeciego postępowania.

Cztery oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  1. Strabag SA - 30 440 818,84 zł
  2. Poleko - 32 496 600 zł
  3. Konsorcjum: Lider WPRD Gravel - 34 980 000 zł
  4. MTM SA - 35 500 000 zł

Przy okazji DRMG poinformowało, że zamierza przeznaczyć na realizację 15 mln złotych. To o 5 mln zł mniej niż w poprzednim postępowaniu.

- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Najprawdopodobniej przetarg będzie musiał zostać powtórzony po raz czwarty.

Zgodnie z zapisami w specyfikacji prace na budowie pierwszego etapu miały zakończyć się do 30 czerwca 2021 roku.

W czasie przesunie się również realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie - jak wcześniej planowano - do grudnia 2021.

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

  • Ta ekipa tego nie zrobi (16)

    Narzekaliście na Adamowicza, ale coś po sobie pozostawił. Dulkiewicz nie umie skończyć w terminie tego co zostało zaczęte za poprzednika, nie mówiąc już o rozpoczęciu jakiejś nowej inwestycji. Nie ma nawet debaty. Jest żenujący lans prezydentki nie panującej nad miastem.

    • 142 53

    • W przaciwieństwie do tego, do czego przyzwyczaił nas rząd, Dulkiewicz nie wymieniła wszystkich ludzi na swoich Misiewiczów. (4)

      Więc DRMG jak było, tak jest i ci sami ludzie robią te same przetargi.

      Widać w nich za to, jak bardzo "nie ma żadnej inflacji" skoro wyceny sprzed 2 lat mają połowę kwoty z dzisiaj...

      • 8 12

      • bo tu to odwrotnie działa

        misiewicze mogą wymienić dulkiewicz jak im nie przypasuje.

        • 0 0

      • Inflacja to jedno, koszty pracy też wzrosły (2)

        Ekipa sama decyzji nie podejmie. To musi zrobić prezydent. Stogi były niedoszacowane o bodajże 40 mln, do tego były aneksy do umowy. Remont się ślimaczy, ale kiedyś skończy.
        A w przypadku Warszawskiej po każdym przetargu widać, że oferty są coraz droższe, a decyzje podejmowane przez miasto błędne. Ta ekipa tego nie rozpocznie.

        • 12 0

        • Rosnace koszty to wlasnie efekt inflacji (1)

          • 2 6

          • Tak, i trzeba się pogodzić, ze nie będzie mniej

            Ograniczyć stale wydatki typu stadion ecs, rydwany...

            • 3 0

    • inflacja - efekt rozdawnictwa

      wszystkie kosztorysy inwestorskie są niedoszacowane, a wykonawca musi jeszcze uwzglednić prognozę inflacji na min rok

      • 1 1

    • lansowanie (2)

      Bo lansuje się z Trzaskowskim i Karnowskim.

      • 27 2

      • Masz rację (1)

        Zgadzam się z tą opinią. Jednak Gdańszczanie za to kochają panią Dulkiewicz.

        • 6 5

        • opowiadaj o miłości w swoim imieniu, nie wmawiaj gdańszczanom miłości grupowej

          Są takie stereotypy, że kobieta inaczej widzi niż facet. Facetowi skarpety pod krzesłem nie przeszkadzają, kobieta dostanie szału i nie przejdzie nad tym do porządku dziennego. Myślalem, że Dulkiewicz dopieści to miasto. Zadba o nie jak o Gdynię kiedyś Cegielska. I idąc tym seksistowskim porównaniem to pani Oli pod krzesłem nie przeszkadzałyby nie tylko skarpety ale i brudne gacie gdyż ona w tym mieście jedynie bywa zamiast nim zarządzać

          • 11 0

    • (3)

      Jak wybieracie tak macie kochany.

      • 29 10

      • Pisowca...

        długo nikt w Gdańsku nie wybierze bo ludzie pamiętają co działo się jak rządził Jamroż. Ten, co niedawno wyszedł z więzienia a jego zastępca zwiał do Ameryki Południowej i czeka na przedawnienie wyroku. To takie same "pany" były jak teraz Szumowskie i inne Morawieckie. Takich tu nie chcemy.

        • 8 8

      • (1)

        A co, może lepszy kandytat to był Skiba, Pampers, ewentualnie wariat Braun?

        • 18 23

        • Tak, każdy z nich lepszy

          i kropka

          • 16 8

    • adamowicz akurat rządził w okresie przydzielania największych środków z unii na inwestycje drogowe. (2)

      więc się działo. czy miasto te pieniądze wydawało sensownie i spójnie to inna sprawa. sytuacja na południu Gdańska to raczej przykład gigantycznej porażki w planowaniu miasta. do dzisiaj się ciągnącej.

      • 20 5

      • Tak, samo się działo

        Jedni umieli kasę ściągnąć inni nie. Jakie masz inwestycje drogowe w Gdyni skoro tak samo się działo.
        Stogi też były niedoszacowane, ale Adamowicz powiedział - remontujemy.
        A teraz z Nową Warszawską kombinują jak koń pod górę. Ekipa nic nie pomoże, jeżeli szefowa nie ogarnia tematu.

        • 15 0

      • A teraz rząd wstał z kolan i nagle pieniądze się urwały...

        Nic nie potrafią załatwić...

        • 11 12

  • Gdański ciemnogród

    W Gdańsku jest totalna POrażka z inwestycjami drogowymi, wielki przekręt z SM Ujeścisko, gigantycznym truciem mieszkańców ze spalarni Szadółki rozbudowywanej do gigantycznych rozmiarów, a mieszkańcy tego ciemnogrodu z uPOrem maniaka głosują na platformesów wciskających im kit o praworządności i wolnych sądach. A i jeszcze że ten Kaczyński naprawdę jest straszny i prze-okrutny, a to 500+ to tak naprawdę Tusk z Roztowskim wymyślili, a Nowak od zegarków i giga-afery łapówkarskiej na Ukrainie nigdy nie był prawą ręką Tuska i w ogóle w PO to go chyba nie było, z naciskiem na chyba. Miasto żałość tyle w temacie.

    • 3 0

  • jak widać mamy tu wielu specjalistów od planowania i zarządzania miastem (1)

    oraz doskonały przykład niewiedzy i ignorancji

    • 1 4

    • tutaj może pisać każdy i wiele pomysłów jest ciekawych

      natomiast "mamy tu wielu specjalistów od planowania i zarządzania miastem
      oraz doskonały przykład niewiedzy i ignorancji" w magistracie
      i to juz jest smutne

      • 0 0

  • Co to za tor który idzie w skarpę? (2)

    Trochę dziwny odcinek

    • 2 4

    • Ktoś pomyslał

      Wiele krytycznych uwag pisałem tutaj o Gdańskich urzędnikach. mamy wiele komunikacyjnych nonsensów, planowania bez namysłu, bez patrzenia w przyszłość, Np po co namalowano strzałki na torach do przyszłej zajezdni? Akurat te tory w skarpę to przykład ,że ktoś pomyślał, i w przyszłości nie trzeba będzie, rozkopywać ulicy. Chociaż raz Gdańskim planistom coś się udało

      • 0 0

    • Tam zakopany jest złoty tramwaj

      A serio to tam ma być zajezdnia

      • 8 0

  • Moje pytanie brzmi: Dlaczego ci idioci nie łączą dzielnic/osiedli? (2)

    Z lawendowych wzgórz na zakoniczyn np. Taki krótki odcinek a tak trzeba wszystko dookoła odjeżdżał... I takich przykładów jest mnóstwo. I nawet nie trzeba by było puszczać tego ludziom pod oknami bo jest dużo miejsca.

    • 5 1

    • jak

      Jak maja polaczyc przez te resztki teerenu zielonych ktore i tak juz okroili jak sie da co?

      • 0 0

    • mogliby, tylko że dalej jest tam zbiornik retencyjny i jego "dopływy", więc musieliby wymyślać jakieś rzeczy które by to ominęły.

      • 0 0

  • zastanawiam się jaki sens ma Nowa Warszawska (3)

    gdyby puścić tramwaj z Ujeściska do Śródmieścia przez Armii Krajowej w pasie rozdziału aż do Jabłoniowej to tramwaj miałby od Ujeściska 6 przystanków do SKM Śródmieście i praktycznie trasę bez świateł z możliwą prędkością maksymalną. Tak planowano w PRL a wtedy jeszcze planowano z sensem. Może warto do tego wrócić zamiast snuć fantazje o SKM na Południe?

    • 11 1

    • A ile osiedli mieszkaniowych znajduje się przy Armii Krajowej? (2)

      Żadne? Masz odpowiedź dlaczego nowa warszawska.
      Powinna być też nowa Świętokrzyska.

      • 0 2

      • Otwórz mapę to się przekonasz ile ludzi (1)

        mieszka po obydwu stronach AK. Do tego wszystko co jest za Auchan tj w stronę Żukowa, ludzie mogliby przesiadać się na Auchan do szybkiego tramwaju i nie pchać się autem do centrum.

        • 1 0

        • "po obydwu stronach"
          Tak, po obydwu stronach, przy drugiej uliczce. Ludzie musieliby dobry kawałek się przejść.

          • 0 1

  • Kiedy nazwa ulicy Slawomira Nowaka? (5)

    • 76 7

    • A może al. Niepokalanie Sobie Poczynającego Jacka K.?

      • 1 1

    • Oczywiście męczennika Sławomira N.

      • 2 0

    • Zaraz po Alei Respiratorów (1)

      • 18 6

      • Alternatywnie: Al. 2 wież... a może M. Banasia

        • 1 6

    • Stop mowie nienawisci !!!!

      Sławek! Co? Rolex!

      • 13 3

  • Tramwaj tylko wzdłuż Armii Krajowej (1)

    Od Auchan do Śródmieścia. Szybki tramwaj bez skrzyżowań bez świateł. Przystanki Auchan, Jasień, Ujescisko, Chełm, Śródmieście. Trasa do pokonania w 10 min, W pozostałych miejscach buspasy, dla elektrycznych autobusów, które dowoziłyby do tego tramwaju. Teren gotowy tylko tory kłaść. 4 zestawy tramwajów mogłyby obsługiwać te linie z częstotliwością kursów co 5 min. Prosto, tanio i szybko. Ale po co jak można tory kłaść zygzakiem, pyknąć ze 4 pętle przy okazji, przeciąć w poprzek kilka ulic, wtedy jest fajnie, jest zabawa jak na wesołym miasteczku no i co najważniejsze można wydać/przyciac kupę naszej kasy. A jak nie jesteś zwolennikiem wesołego miasteczka i zechcesz przyjechać do centrum samochodem, który nawet w korku szybciej pokonuje dystans od obecnej komunikacji miejskiej to skroimy cię na podwyższonych stawkach za coraz szersza strefe parkowania. Wszystko dla mieszkańców...Pozdrawiam Ola.

    • 11 2

    • wszystko fajnie, ale nie ma tam żadnych osiedli, nie ma tam nic. Po co tramwaj, gdzie do czegokolwiek trzebaby było jeszcze sporo nadrobić drogi? Pomysł niegłupi, ale oprócz szybkości niezbyt praktyczny. Miejsce jest, ale... no właśnie.

      • 0 1

  • Gratulacja dla miasta zarządzanego przez p. Dulkiewicz (1)

    Nie żebym był za PiS czy coś, ale niech Pani Dulkiewicz się zajmie się stanowiskiem, które zajmuje (przyp. prezydent miasta) a nie bawi się w państwową politykę jak Adamowicz.

    Chce się bawić, to niech idzie do sejmu, droga wolna.

    • 37 4

    • Otóż to, w samorządzie nie ma miejsca na politykę krajową

      Więc pani prezydent niech się bierze do roboty

      • 2 0

  • A tam naprawdę nie ma błędu? (1)

    30 milionów PLN za jakieś 10m? To cała warszawska będzie kosztowała miliard?

    • 2 0

    • Szyny będą ze szczerego złota

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane