• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka

Michał Brancewicz
20 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku. Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku.

Otwarto koperty w trzecim przetargu na budowę Nowej Warszawskiej, a konkretnie pierwszego jej odcinka od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania. Po raz kolejny wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet.



Skąd bierze się tak duża rozbieżność między budżetem a ofertami?

Na początku roku okazało się, że budowa całej dwukilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Warszawskiej będzie zbyt kosztowna, najtańsza oferta była i tak o 24 mln zł droższa, niż zakładał budżet. Dlatego miasto zdecydowało się podzielić budowę na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. ŁódzkiejMapka do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. AdamowiczaMapka (Nowej Bulońskiej Północnej)


Jednak nawet ten zabieg nie przyczynił się do wyłonienia wykonawcy, bowiem okazało się, że różnica między najkorzystniejszą ofertą a szacunkami urzędników dla pierwszego etapu prac wyniosła 18 mln zł.

Dlatego konieczne było ogłoszenie trzeciego postępowania.

Cztery oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  1. Strabag SA - 30 440 818,84 zł
  2. Poleko - 32 496 600 zł
  3. Konsorcjum: Lider WPRD Gravel - 34 980 000 zł
  4. MTM SA - 35 500 000 zł

Przy okazji DRMG poinformowało, że zamierza przeznaczyć na realizację 15 mln złotych. To o 5 mln zł mniej niż w poprzednim postępowaniu.

- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Najprawdopodobniej przetarg będzie musiał zostać powtórzony po raz czwarty.

Zgodnie z zapisami w specyfikacji prace na budowie pierwszego etapu miały zakończyć się do 30 czerwca 2021 roku.

W czasie przesunie się również realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie - jak wcześniej planowano - do grudnia 2021.

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

  • Dajcie spokój już z tą aleją (2)

    Szybciej na rowerze się dojedzie do Moreny, niż tym tramwajem, czy ktoś tam w tych urzędach myśli w ogóle? jaki sens ma tramwaj jadący 10 km/h, stojący w dodatku na każdych światłach i z motorniczym, który musi wychodzić z kabiny w czasie jazdy? Pewien deweloper może oczywiście dopisać, że na jego osiedlu dumnie jedzie tramwaj i tyle pożytku...

    • 33 4

    • Wszyscy deweloperzy o tym dumnie piszą kilometr w każdą stronę od linii :)

      • 7 1

    • Już widzę jak z trójką bombelków na ramie

      jedziesz po górę na osiedle Piecki-Migowo

      • 1 0

  • przetarg 2 go etapu

    pójdzie gładko , najgorsze pierwsze 4 ry przetargi ,później to już mistrz czyni trening , bułka z masłem. Czy ludzkość nie będzie musiała się cofnąć do XIXw. gdy był normalny kapitalizm. Jakie są koszty całej tej machiny urzędniczej ? Tymczasem.

    • 9 2

  • Oby ten tramwaj był szybszy niż ten na Morenę!

    A inwestycja bardzo potrzebna.

    • 14 1

  • (3)

    Mam nadzieję, że w drodze do dworca tramwaj będzie dwukrotnie okrążał pętlę Ujescisko, a potem jeszcze robił zajazd na pętlę Łostowice Świętokrzyska.

    • 34 4

    • To jest tajemnica

      Ale skoro już wyciekła to dodam, że oprócz Łostowic będzie zajazd na Przeróbkę o ile most Siennicki się wcześniej nie zawali.

      Seba Ziom

      • 4 2

    • Na pewno tak będzie

      • 1 0

    • Jeszcze petle przy Sikorskiego Witosa/Cienistej musi zaliczyć

      • 2 0

  • Jestem zalamana (1)

    W ten sposób może się to ciągnąć w nieskończoność. Może będzie do 10 razy sztuka? Już przestaję wierzyć że się to uda

    • 25 2

    • Juz przestaję wierzyć

      Optymistka :)

      • 2 1

  • Dolny odcinek Myśliwskiej

    na styku dwóch dzielnic: Piecek-Migowo a Zabornią, zaniedbany, zapomniany a bez kompleksowego rozwiązania połączeń drogowych w tej okolicy, będzie dalej rozjeżdżany przez samochody z południowych dzielnic. Na inne cele przeznaczone grube miliony a na kawałek nowej trasy od kilkudziesięciu lat czekają mieszkańcy tej okolicy

    • 10 2

  • a co z ulicą nowa olchowa?

    Ostatni artykuł na trojmiasto.pl wskazywal na realizacje projektu/ukonczenie ulicy do 2020 roku a tu sprawe wszyscy przemilczają..!

    • 8 3

  • Gratulacja dla miasta zarządzanego przez p. Dulkiewicz (1)

    Nie żebym był za PiS czy coś, ale niech Pani Dulkiewicz się zajmie się stanowiskiem, które zajmuje (przyp. prezydent miasta) a nie bawi się w państwową politykę jak Adamowicz.

    Chce się bawić, to niech idzie do sejmu, droga wolna.

    • 37 4

    • Otóż to, w samorządzie nie ma miejsca na politykę krajową

      Więc pani prezydent niech się bierze do roboty

      • 2 0

  • Ceny z kosmosu

    Widać że firmy chcą zarobić krocie.

    • 4 10

  • Jak oni to planują?

    To co teraz nazywają "Etap I" powinno być zrobione już na etapie budowy samej Havla.
    Już wtedy planowali tramwaj wzdłuż warszawskiej i wiedzieli gdzie on się połączy z Havla.
    Teraz trzeba będzie wyłączyć skrzyżowanie na czas kładzenia torów.

    Jak widać miasto Gdańsk dalej żyje w swoim świecie gdzie logiki brak.

    • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane