- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (207 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (148 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka
Otwarto koperty w trzecim przetargu na budowę Nowej Warszawskiej, a konkretnie pierwszego jej odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania. Po raz kolejny wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet.
- od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania
- od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)
Jednak nawet ten zabieg nie przyczynił się do wyłonienia wykonawcy, bowiem okazało się, że różnica między najkorzystniejszą ofertą a szacunkami urzędników dla pierwszego etapu prac wyniosła 18 mln zł.
Dlatego konieczne było ogłoszenie trzeciego postępowania.
Cztery oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:
- Strabag SA - 30 440 818,84 zł
- Poleko - 32 496 600 zł
- Konsorcjum: Lider WPRD Gravel - 34 980 000 zł
- MTM SA - 35 500 000 zł
Przy okazji DRMG poinformowało, że zamierza przeznaczyć na realizację 15 mln złotych. To o 5 mln zł mniej niż w poprzednim postępowaniu.
- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Najprawdopodobniej przetarg będzie musiał zostać powtórzony po raz czwarty.
Zgodnie z zapisami w specyfikacji prace na budowie pierwszego etapu miały zakończyć się do 30 czerwca 2021 roku.
W czasie przesunie się również realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie - jak wcześniej planowano - do grudnia 2021.
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-20 14:07
Dajcie spokój już z tą aleją (2)
Szybciej na rowerze się dojedzie do Moreny, niż tym tramwajem, czy ktoś tam w tych urzędach myśli w ogóle? jaki sens ma tramwaj jadący 10 km/h, stojący w dodatku na każdych światłach i z motorniczym, który musi wychodzić z kabiny w czasie jazdy? Pewien deweloper może oczywiście dopisać, że na jego osiedlu dumnie jedzie tramwaj i tyle pożytku...
- 33 4
-
2020-07-20 17:15
Wszyscy deweloperzy o tym dumnie piszą kilometr w każdą stronę od linii :)
- 7 1
-
2020-07-21 08:39
Już widzę jak z trójką bombelków na ramie
jedziesz po górę na osiedle Piecki-Migowo
- 1 0
-
2020-07-20 14:18
przetarg 2 go etapu
pójdzie gładko , najgorsze pierwsze 4 ry przetargi ,później to już mistrz czyni trening , bułka z masłem. Czy ludzkość nie będzie musiała się cofnąć do XIXw. gdy był normalny kapitalizm. Jakie są koszty całej tej machiny urzędniczej ? Tymczasem.
- 9 2
-
2020-07-20 14:18
Oby ten tramwaj był szybszy niż ten na Morenę!
A inwestycja bardzo potrzebna.
- 14 1
-
2020-07-20 14:20
(3)
Mam nadzieję, że w drodze do dworca tramwaj będzie dwukrotnie okrążał pętlę Ujescisko, a potem jeszcze robił zajazd na pętlę Łostowice Świętokrzyska.
- 34 4
-
2020-07-20 14:39
To jest tajemnica
Ale skoro już wyciekła to dodam, że oprócz Łostowic będzie zajazd na Przeróbkę o ile most Siennicki się wcześniej nie zawali.
Seba Ziom- 4 2
-
2020-07-20 17:17
Na pewno tak będzie
- 1 0
-
2020-07-20 17:32
Jeszcze petle przy Sikorskiego Witosa/Cienistej musi zaliczyć
- 2 0
-
2020-07-20 14:31
Jestem zalamana (1)
W ten sposób może się to ciągnąć w nieskończoność. Może będzie do 10 razy sztuka? Już przestaję wierzyć że się to uda
- 25 2
-
2020-07-20 14:41
Juz przestaję wierzyć
Optymistka :)
- 2 1
-
2020-07-20 14:35
Dolny odcinek Myśliwskiej
na styku dwóch dzielnic: Piecek-Migowo a Zabornią, zaniedbany, zapomniany a bez kompleksowego rozwiązania połączeń drogowych w tej okolicy, będzie dalej rozjeżdżany przez samochody z południowych dzielnic. Na inne cele przeznaczone grube miliony a na kawałek nowej trasy od kilkudziesięciu lat czekają mieszkańcy tej okolicy
- 10 2
-
2020-07-20 14:40
a co z ulicą nowa olchowa?
Ostatni artykuł na trojmiasto.pl wskazywal na realizacje projektu/ukonczenie ulicy do 2020 roku a tu sprawe wszyscy przemilczają..!
- 8 3
-
2020-07-20 14:43
Gratulacja dla miasta zarządzanego przez p. Dulkiewicz (1)
Nie żebym był za PiS czy coś, ale niech Pani Dulkiewicz się zajmie się stanowiskiem, które zajmuje (przyp. prezydent miasta) a nie bawi się w państwową politykę jak Adamowicz.
Chce się bawić, to niech idzie do sejmu, droga wolna.- 37 4
-
2020-07-21 10:10
Otóż to, w samorządzie nie ma miejsca na politykę krajową
Więc pani prezydent niech się bierze do roboty
- 2 0
-
2020-07-20 15:00
Ceny z kosmosu
Widać że firmy chcą zarobić krocie.
- 4 10
-
2020-07-20 15:01
Jak oni to planują?
To co teraz nazywają "Etap I" powinno być zrobione już na etapie budowy samej Havla.
Już wtedy planowali tramwaj wzdłuż warszawskiej i wiedzieli gdzie on się połączy z Havla.
Teraz trzeba będzie wyłączyć skrzyżowanie na czas kładzenia torów.
Jak widać miasto Gdańsk dalej żyje w swoim świecie gdzie logiki brak.- 18 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.