- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (46 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (230 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka
Otwarto koperty w trzecim przetargu na budowę Nowej Warszawskiej, a konkretnie pierwszego jej odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania. Po raz kolejny wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet.
- od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania
- od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej)
Jednak nawet ten zabieg nie przyczynił się do wyłonienia wykonawcy, bowiem okazało się, że różnica między najkorzystniejszą ofertą a szacunkami urzędników dla pierwszego etapu prac wyniosła 18 mln zł.
Dlatego konieczne było ogłoszenie trzeciego postępowania.
Cztery oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:
- Strabag SA - 30 440 818,84 zł
- Poleko - 32 496 600 zł
- Konsorcjum: Lider WPRD Gravel - 34 980 000 zł
- MTM SA - 35 500 000 zł
Przy okazji DRMG poinformowało, że zamierza przeznaczyć na realizację 15 mln złotych. To o 5 mln zł mniej niż w poprzednim postępowaniu.
- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Najprawdopodobniej przetarg będzie musiał zostać powtórzony po raz czwarty.
Zgodnie z zapisami w specyfikacji prace na budowie pierwszego etapu miały zakończyć się do 30 czerwca 2021 roku.
W czasie przesunie się również realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie - jak wcześniej planowano - do grudnia 2021.
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-20 18:36
Najlepiej to by za darmo chcieli. Jak wam za drogo to za łopaty i do roboty. Zobaczycie co to prawdziwa praca urzędasy.
- 6 5
-
2020-07-20 21:30
Zadzwoncie do Slawomyra, ptysie! Nieodbiera? Jaka szkoda...
- 8 0
-
2020-07-20 21:37
A co z nową ul. Swietokrzyska Dulkiewicz hallo? Tam od czasów Budynia horror jest (1)
- 16 1
-
2020-07-20 22:20
Chyba na Św. Nigdy
Mieszkam na Południu od 2004 r. i już wtedy były obiecanki - cacanki, już już, najpóźniej w 2018. Mamy połowę 2020 a Pani Prezydent nawet ust nie otwiera w tym temacie. Powoli tracę nadzieję, że ta ulica kiedykolwiek powstanie.
- 9 0
-
2020-07-20 21:40
Odp...sie od p.Dulkiewicz! Przeciez ona niczego nie ogarnia.
Miastem rządzi lokalny deep state a nie figuranci
- 8 3
-
2020-07-20 22:54
zastanawiam się jaki sens ma Nowa Warszawska (3)
gdyby puścić tramwaj z Ujeściska do Śródmieścia przez Armii Krajowej w pasie rozdziału aż do Jabłoniowej to tramwaj miałby od Ujeściska 6 przystanków do SKM Śródmieście i praktycznie trasę bez świateł z możliwą prędkością maksymalną. Tak planowano w PRL a wtedy jeszcze planowano z sensem. Może warto do tego wrócić zamiast snuć fantazje o SKM na Południe?
- 11 1
-
2020-07-21 08:55
A ile osiedli mieszkaniowych znajduje się przy Armii Krajowej? (2)
Żadne? Masz odpowiedź dlaczego nowa warszawska.
Powinna być też nowa Świętokrzyska.- 0 2
-
2020-07-21 10:46
Otwórz mapę to się przekonasz ile ludzi (1)
mieszka po obydwu stronach AK. Do tego wszystko co jest za Auchan tj w stronę Żukowa, ludzie mogliby przesiadać się na Auchan do szybkiego tramwaju i nie pchać się autem do centrum.
- 1 0
-
2020-07-21 12:47
"po obydwu stronach"
Tak, po obydwu stronach, przy drugiej uliczce. Ludzie musieliby dobry kawałek się przejść.- 0 1
-
2020-07-21 00:25
Tramwaj tylko wzdłuż Armii Krajowej (1)
Od Auchan do Śródmieścia. Szybki tramwaj bez skrzyżowań bez świateł. Przystanki Auchan, Jasień, Ujescisko, Chełm, Śródmieście. Trasa do pokonania w 10 min, W pozostałych miejscach buspasy, dla elektrycznych autobusów, które dowoziłyby do tego tramwaju. Teren gotowy tylko tory kłaść. 4 zestawy tramwajów mogłyby obsługiwać te linie z częstotliwością kursów co 5 min. Prosto, tanio i szybko. Ale po co jak można tory kłaść zygzakiem, pyknąć ze 4 pętle przy okazji, przeciąć w poprzek kilka ulic, wtedy jest fajnie, jest zabawa jak na wesołym miasteczku no i co najważniejsze można wydać/przyciac kupę naszej kasy. A jak nie jesteś zwolennikiem wesołego miasteczka i zechcesz przyjechać do centrum samochodem, który nawet w korku szybciej pokonuje dystans od obecnej komunikacji miejskiej to skroimy cię na podwyższonych stawkach za coraz szersza strefe parkowania. Wszystko dla mieszkańców...Pozdrawiam Ola.
- 11 2
-
2020-07-21 10:14
wszystko fajnie, ale nie ma tam żadnych osiedli, nie ma tam nic. Po co tramwaj, gdzie do czegokolwiek trzebaby było jeszcze sporo nadrobić drogi? Pomysł niegłupi, ale oprócz szybkości niezbyt praktyczny. Miejsce jest, ale... no właśnie.
- 0 1
-
2020-07-21 06:34
Nie rozumiem dlaczego jest to nazywane "Nowa warszawska"
Drogi z tego nie będzie a nie istnieje stara linia tramwajowa na warszawskiej
- 4 0
-
2020-07-21 07:24
Moje pytanie brzmi: Dlaczego ci idioci nie łączą dzielnic/osiedli? (2)
Z lawendowych wzgórz na zakoniczyn np. Taki krótki odcinek a tak trzeba wszystko dookoła odjeżdżał... I takich przykładów jest mnóstwo. I nawet nie trzeba by było puszczać tego ludziom pod oknami bo jest dużo miejsca.
- 5 1
-
2020-07-21 12:45
mogliby, tylko że dalej jest tam zbiornik retencyjny i jego "dopływy", więc musieliby wymyślać jakieś rzeczy które by to ominęły.
- 0 0
-
2020-07-21 13:09
jak
Jak maja polaczyc przez te resztki teerenu zielonych ktore i tak juz okroili jak sie da co?
- 0 0
-
2020-07-21 08:09
Zmienili nazwy przystanków: Ujescisko Piotrkowska na Piotrkowska a następny przystanek na: Ujeścisko.
W związku z tym, w aplikacji jakdojadę.pl na przystanku Piotrkowska (nawet na mapie) już jeździ tramwaj 12. Więc po co przetargi? :)- 2 0
-
2020-07-21 08:20
A tam naprawdę nie ma błędu? (1)
30 milionów PLN za jakieś 10m? To cała warszawska będzie kosztowała miliard?
- 2 0
-
2020-07-21 09:58
Szyny będą ze szczerego złota
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.