• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: do czterech razy sztuka

Michał Brancewicz
20 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku. Docelowo trasa tramwajowa Nowa Warszawska połączy się z al. Adamowicza. Stanie się to najwcześniej w połowie 2022 roku.

Otwarto koperty w trzecim przetargu na budowę Nowej Warszawskiej, a konkretnie pierwszego jej odcinka od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania. Po raz kolejny wszystkie oferty znacząco przekraczają budżet.



Skąd bierze się tak duża rozbieżność między budżetem a ofertami?

Na początku roku okazało się, że budowa całej dwukilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Warszawskiej będzie zbyt kosztowna, najtańsza oferta była i tak o 24 mln zł droższa, niż zakładał budżet. Dlatego miasto zdecydowało się podzielić budowę na dwa etapy:

  1. od al. HavlaMapka do ul. ŁódzkiejMapka wraz z przebudową skrzyżowania
  2. od ul. ŁódzkiejMapka do pętli tramwajowej, która powstała w ramach al. AdamowiczaMapka (Nowej Bulońskiej Północnej)


Jednak nawet ten zabieg nie przyczynił się do wyłonienia wykonawcy, bowiem okazało się, że różnica między najkorzystniejszą ofertą a szacunkami urzędników dla pierwszego etapu prac wyniosła 18 mln zł.

Dlatego konieczne było ogłoszenie trzeciego postępowania.

Cztery oferty na budowę pierwszego etapu Nowej Warszawskiej:

  1. Strabag SA - 30 440 818,84 zł
  2. Poleko - 32 496 600 zł
  3. Konsorcjum: Lider WPRD Gravel - 34 980 000 zł
  4. MTM SA - 35 500 000 zł

Przy okazji DRMG poinformowało, że zamierza przeznaczyć na realizację 15 mln złotych. To o 5 mln zł mniej niż w poprzednim postępowaniu.

- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym. Decyzje o możliwości realizacji zadania zostaną podjęte przez władze miasta - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Najprawdopodobniej przetarg będzie musiał zostać powtórzony po raz czwarty.

Zgodnie z zapisami w specyfikacji prace na budowie pierwszego etapu miały zakończyć się do 30 czerwca 2021 roku.

W czasie przesunie się również realizacja drugiego etapu. Przetarg ma zostać ogłoszony jesienią tego roku, a prace potrwają do połowy 2022 roku, a nie - jak wcześniej planowano - do grudnia 2021.

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

  • Na tej wsi każda inwestycja to katastrofa

    • 1 0

  • Nowak siedzi w końcu A tak żeby szczerzy z zegarkiem tak wygląda od 30 lat PO w Gdańsku banda zlodziei

    • 3 3

  • samorządy są zarżnięte, nie będzie żadnych inwestycji

    rząd przerzucił ciężary na samorządy a dał 30% potrzebnej kasy

    • 2 3

  • jak widać mamy tu wielu specjalistów od planowania i zarządzania miastem (1)

    oraz doskonały przykład niewiedzy i ignorancji

    • 1 4

    • tutaj może pisać każdy i wiele pomysłów jest ciekawych

      natomiast "mamy tu wielu specjalistów od planowania i zarządzania miastem
      oraz doskonały przykład niewiedzy i ignorancji" w magistracie
      i to juz jest smutne

      • 0 0

  • Gdański ciemnogród

    W Gdańsku jest totalna POrażka z inwestycjami drogowymi, wielki przekręt z SM Ujeścisko, gigantycznym truciem mieszkańców ze spalarni Szadółki rozbudowywanej do gigantycznych rozmiarów, a mieszkańcy tego ciemnogrodu z uPOrem maniaka głosują na platformesów wciskających im kit o praworządności i wolnych sądach. A i jeszcze że ten Kaczyński naprawdę jest straszny i prze-okrutny, a to 500+ to tak naprawdę Tusk z Roztowskim wymyślili, a Nowak od zegarków i giga-afery łapówkarskiej na Ukrainie nigdy nie był prawą ręką Tuska i w ogóle w PO to go chyba nie było, z naciskiem na chyba. Miasto żałość tyle w temacie.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane