- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (139 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (146 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (74 opinie)
- 4 Wzięli pod lupę punktualność SKM (57 opinii)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (408 opinii)
- 6 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (129 opinii)
Nowa Warszawska: koniec budowy zgodnie z planem
Przelot nad całą trasą tramwajową Nowa Warszawska, która jest już wybudowana.
Obecnie trwają już prace porządkowe. Wkrótce rozpoczną się odbiory i jazdy testowe, co potrwa ok. dwóch miesięcy. Potem jeszcze uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i pod koniec marca 2023 roku tramwaje zaczną wozić pasażerów po Nowej Warszawskiej.
Nowa Warszawska: jazdy testowe
Wiele wskazuje na to, że wykonawcom - firmom MTM i Rajbud - udało się dotrzymać tego terminu.
- Na budowie trasy Nowa Warszawska trwają prace porządkowe. Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia procedur odbiorowych, które potrwają co najmniej dwa miesiące. W tym czasie przeprowadzone zostaną m.in. jazdy testowe - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Nowa Warszawska: uruchomienie pod koniec marca 2023
Budowa 2-kilometrowej linii tramwajowej, na której powstały też trzy przystanki oraz chodniki i ścieżka rowerowa kosztowała 60 mln zł.
To wszystko nie oznacza jednak, że regularne kursy tramwajów rozpoczną się już wkrótce.
- Po zakończeniu odbiorów konieczne będzie także uzyskanie tzw. pozwolenia na użytkowanie. Uruchomienie trasy tramwajowej planowane jest pod koniec I kwartału 2023 - dodaje Aneta Niezgoda.
Nowa Warszawska: jakie linie tramwajowe?
Według wstępnych szacunków pokonanie nowej trasy zajmie tramwajom ok. 5 minut.
Wciąż trwają prace nad siatką połączeń po uruchomieniu Nowej Warszawskiej. Z naszych ustaleń wynika, że na ten moment założenia są takie, by z pętli Ujeścisko kursowały co najmniej dwie linie przez Chełm i centrum, jedna do Wrzeszcza, druga na Zaspę. Prawdopodobnie będą to istniejąca linia 4 oraz nowa linia - 11.
Opinie wybrane
-
2022-11-30 20:23
No nie wiem (30)
Inwestycja na siłę, kilka bloków na krzyż. Wygląda jakby jedynym powodem budowy było to, że miasto nie przygotowało lepszych projektów, a kasę trzeba było wydać.
- 58 371
-
2022-12-02 15:04
Mówili że....
Nowa Warszawskiej dwa nowe linie jedna wydłużona to linie:
3 Wydłużona do Lawendowego Wzgórza albo Łostowice
13 Brętowo do Stogi przez Adamowicza
1 do Wrzeszcza
Mam pytanie jak będzie kursowała Nowa trasa lini 11 ?- 1 0
-
2022-12-01 10:22
faktycznie nie wiesz
więc po co pisać głupoty? Ujeścisko-Łostowice to bodajże najbardziej zaludniona dzielnica w mieście....
- 4 0
-
2022-12-01 09:22
No to po gdańsku czyli, wszystko się zgadza.
- 0 0
-
2022-12-01 07:38
Darek
No cóż człowiecze z twoją główka jest ok czy tak jak Kowalski z solidarnej może tak kierunek psychiatryk
- 0 1
-
2022-12-01 06:19
To, że jakiś kłapouchy pieprzy bez sensu- OK , ale że tyle nosicieli wełny temu przyklaskuje- to już zastanawiające i niepokojące. Mówię oczywiście o kondycji umysłowej " suwerena".
- 3 0
-
2022-11-30 23:41
W samo sedno
Nie wiesz, ale się wypowiesz.
- 4 0
-
2022-11-30 22:54
Ujeścisko jest najbardziej zaludnioną dzielnicą po Chełmie. (1)
- 7 3
-
2022-11-30 23:51
Na Warszawską wprowadzałem się w styczniu 2009 i był tylko jeden blok vis a vis biedronki, dalej Warszawska była pusta i połowa Jabłoniowej !!! A teraz, też kilka bloków na krzyż ??? Pomyśl zanim coś napiszesz...
- 9 0
-
2022-11-30 22:17
kilka bloków ?? puk puk w kiepełkę się należy. teraz dowaliłeś
- 10 0
-
2022-11-30 21:16
wyjdź czasem z nory i zobacz że świat się zmienia, kilka bloków to tam bylo 20 lat temu
- 29 2
-
2022-11-30 21:12
Hm..
Kilka bloków? Za dwa lata będzie sama betonoza, i po to właśnie jest ta inwestycja.
- 12 3
-
2022-11-30 20:56
No nie wiesz, bo tam nie mieszkasz i nigdy nie byłeś
No, ale wypowiedzieć się trzeba
- 26 0
-
2022-11-30 20:32
bardzo potrzebna inwestycja (16)
W godzinach szczytu, tutaj to od 6-9:30; 15-19 od wielu lat ( mieszkam jakoś 10 lat) nie można się stąd wydostać ani tu dostać ni autobusem ni samochodem. Do tramwaju 20 minut z buta przy śmierdzącej drodze z bardzo wąskim chodnikiem - wszystko przez to, że przez osiedle skrót do miasta robią sobie mieszkańcy Kolbud, Kowal i innych okolicznych
W godzinach szczytu, tutaj to od 6-9:30; 15-19 od wielu lat ( mieszkam jakoś 10 lat) nie można się stąd wydostać ani tu dostać ni autobusem ni samochodem. Do tramwaju 20 minut z buta przy śmierdzącej drodze z bardzo wąskim chodnikiem - wszystko przez to, że przez osiedle skrót do miasta robią sobie mieszkańcy Kolbud, Kowal i innych okolicznych wioch.Ogromne osiedle tzw. Sm szadółki ( które de facto z szadółkami nie ma nic wspólnego, raczej powinno się nazywac nowe ujeścisko) oraz wielkie osiedle przy Warszawskiej i Kolodzieja. Do tego pełno nowych Tbsów. Wiele lat czekaliśmy na te inwestycje. Wiele lat tez czekaliśmy na drogę i jako płacący tu podatek obywatel wręcz się jej domagam
- 67 11
-
2022-12-01 06:20
Mieszkasz 10 lat czy wcześniej mieszkałeś w okolicznych wiochach. Nie ma co, mieszczanin pełną gębą, ale słoma w butach została.
- 1 12
-
2022-11-30 23:57
(1)
A ja zgadzam się w 400% i żądam Nowej Warszawskiej z siedmioma jezdniami!
- 10 0
-
2022-12-01 01:34
A nawet z ośmioma.
- 5 0
-
2022-11-30 23:01
Mieszkam obok Borkowa i Kowal. (5)
Całkowicie Was rozumiem i popieram. Sytuacja, która opisujecie, spowodowana jest w dużej mierze niewydolną Świętokrzyską, zwłaszcza w dół, a tam jeszcze bardziej niewydolne skrzyżowanie z Niepołomicka. Widać doskonale jak korki w jednej cze
- 16 1
-
2022-12-01 07:55
pozdrawiam kustoszy z malomiejskiej!.
- 1 0
-
2022-12-01 02:40
(3)
raczej dzięki deweloperom
- 2 2
-
2022-12-01 06:24
bo każdy m u s i d... samochodem wozić (2)
- 7 10
-
2022-12-01 12:04
No właśnie nie będzie musiał,
Bo dzięki nowej linii tramwajowej sporo osób się przesiądzie.
- 5 0
-
2022-12-01 11:29
Przesiądź się na rower, tylko nie zapomnij o obcisłych majtasach.
- 3 2
-
2022-11-30 22:02
ja całe życie mieszkałam w gdańsku. Jak widzę szyld Kowale jakoś mi się tak lżej robi :)
- 3 3
-
2022-11-30 21:38
(3)
Przez takich jak ty, którym wybudowali tu domy na Szadółkach, my mieszkający na Jasieniu od kilkudziesięciu lat codziennie stoimy w korkach, jeszcze 20 lat temu mieszkało się tutaj super a teraz masakra
- 16 23
-
2022-12-01 06:29
dla takich jak ty krzescijan tez kiedys ,,na Jasieniu"wybudowali blok(z materialow szkodliwych),czas je rozebrac.
- 0 2
-
2022-11-30 22:40
(1)
miej pretensje do ludzi zarządzających infrastrukturą drogową w Gdańsku. Moim zdanie są to ludzie "inteligentni inaczej" chociaż można użyć dosadniejszego słowa na g*****
- 8 9
-
2022-12-01 00:36
Tak oczywiście, masz rację:) to była odpowiedź na tekst tego bez podpisu, który innym zarzuca, że przejeżdzają przez jego osiedle;)
- 2 2
-
2022-11-30 20:44
(1)
Zgadzam się w 200% . Mieszkam tu 25 lat i to co się dzieje od ok, 5 lat to Armagedon (skrót dla Kowal i okolic). Domagam się realizacji docelowo budowy ul Nowej Warszawskiej z 2 jezdniami dla pojazdów
- 39 16
-
2022-12-01 01:32
Po cztery jezdnie, jak iść to na całość.
- 16 8
-
2022-11-30 20:41
Południe to niewydolny układ drogowy, nieprzygotowany na wysyp chaotycznie powstających nowych osiedli. Każda trasa tramwajowa lub potencjalna rozbudowa kolei to ratunek dla coraz gęściej zabudowanego obszaru, ktory w siebie galopującej suburbanizacji będzie w niedługim terminie przejściówka do przyszłych przedmieść.
- 34 2
-
2022-12-01 07:26
I super (2)
I super ! To teraz pora na remont :-)
- 16 28
-
2022-12-01 10:49
To nie żukowo.
u nas nie ma tak jak u was.
- 0 0
-
2022-12-01 10:30
jezdnie gotowe ? czas położyć kanalizację deszczową :), gdzie jest Bojanowski ? nowa droga do zaorania czeka ? wiemy że lubisz...
- 2 0
-
2022-11-30 22:56
(7)
Nr 11 stanowi lukę w numeracji linii tramwajowych, po zawieszeniu tej linii w 2020 r. w czasie epidemii, a właściwie jej zlikwidowaniu. Zatem sensowne będzie wykorzystanie tego numeru dla oznaczenia nowej proponowanej linii, o której mowa w artykule. Również nr 1 jest niewykorzystany, więc przy projektowaniu kolejnej nowej linii warto ten numer wykorzystać.
- 61 2
-
2022-12-01 12:28
a ja nie rozumiem po co dodawać kolejną linię gdy... (1)
Można wykorzystać linię numer 3, która nie potrzebnie kończy się na Witosa. Mogła by ona się właśnie kończyć na nowej warszawskiej. Wrzucenie kolejnej linii ograniczy tylko możliwości na dworcu, bo więcej tam się nie wciśnie, albo będzie linia na stogi, która jest średnio potrzebna, albo puszczą tą linię jak 7 czyli przez 3 maja. Stąd nie rozumiem,
Można wykorzystać linię numer 3, która nie potrzebnie kończy się na Witosa. Mogła by ona się właśnie kończyć na nowej warszawskiej. Wrzucenie kolejnej linii ograniczy tylko możliwości na dworcu, bo więcej tam się nie wciśnie, albo będzie linia na stogi, która jest średnio potrzebna, albo puszczą tą linię jak 7 czyli przez 3 maja. Stąd nie rozumiem, czemu na siłę pchamy się w kolejną linię zamiast wydłużyć obecną.
Co do przeniesienia 4 z łostowic na nową warszawską to sądzę, że mimo, że stratni będą mieszkańcy łostowic, to autobusy i tak nie były z tą linią skorelowane, więc przeżyjemy.- 1 0
-
2022-12-01 12:56
3 Maja jeździ czwórka, nie siódemka
- 0 0
-
2022-12-01 10:25
Numer (1)
Numer nieistotny. Ja chciałbym aby chociaż jedna z planowany linii dojeżdżała do PKM Brętowo! No w końcu byłoby szynowe połączenia Tram/PKM do Wrzeszcza!!! Mam nadzieję, że któryś pomyśli i zaproponuje takie rozwiązanie...
- 6 0
-
2022-12-01 12:31
Witosa lub Łostowice do Brętowa
Połączenie ciekawe, choć pytanie czy ze względu na czas przejazdy będzie używane.
- 1 0
-
2022-11-30 23:52
(2)
miała być linia 13 i co znikła raptem ???
- 6 2
-
2022-12-01 11:34
(1)
Po co rozbudowywać numerację, skoro można wykorzystać puste numery. Należy zachować ciągłość numeracji linii od 1.
- 1 1
-
2022-12-01 12:32
Autorowi raczej chodziło o planowaną linie nr 13, która miała połączyć Stogi z Południem.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.