• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska - oferty od 59 do 65 mln zł

Rafał Borowski
9 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Pętla przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i al. Adamowicza. To tuaj będzie rozpoczynać się linia Nowa Warszawska w kierunku al. Havla. Pętla przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i al. Adamowicza. To tuaj będzie rozpoczynać się linia Nowa Warszawska w kierunku al. Havla.

Od 59,8 do 65 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. Havla i Adamowicza. Wszystkie mieszczą się w miejskim budżecie w wysokości 76,5 mln zł. Pierwsze tramwaje pojadą nową trasą na początku 2023 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z tramwaju wzdłuż Nowej Warszawskiej?

Przypomnijmy: linia tramwajowa Nowa Warszawska połączy istniejące linie na al. Havla oraz al. Adamowicza. Wzdłuż linii o długości ok. 2 km znajdą się cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

W środę, 9 grudnia, otwarto koperty z ofertami, które zostały złożone w przetargu na budowę linii. Jak informowaliśmy wcześniej, było to już czwarte postępowanie, które miało wyłonić wykonawcę inwestycji.

Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka

Okazało się, że na szczęście żadna z ofert nie przekroczyła kwoty 76,5 mln zł, jaką zabezpieczyły władze Gdańska na realizację tego zadania. Co więcej, najniższa ze złożonych ofert jest niższa od wartości budżetu aż o ok. 16 mln zł.

Oferty na Nową Warszawską:

  1. Konsorcjum firm, lider: MTM S.A - 59 844 137, 59 zł.
  2. Strabag SA - 60 263 730, 61 zł.
  3. Konsorcjum firm, lider: TOR-KAR-SSON sp. z o.o. sp. k. - 61 627 930, 31 zł.
  4. Torpol SA - 62 331 656, 44 zł.
  5. Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. - 65 049 837, 69 zł.

Oferty są obecnie analizowane. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii tramwajowej za niewiele ponad dwa lata. Zakończenie robót zostało bowiem przewidziane na listopad 2022 r., a wypuszczenie tramwajów na nowe torowisko w pierwszym kwartale 2023 r.

- Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano również przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej - wylicza Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (137) 9 zablokowanych

  • Czy Lawendowe Wzgórze to przystanek tymczasowy?

    Nie mogę ostatnio znaleźć informacji o inwestycjach dotyczących przedłużenia trasy kończącej się obecnie na przystanku Lawendowe Wzgórze. Wiadomo coś o tym?

    • 0 0

  • Niezbędne warunki dla linii tram:

    Warunkami inwestycji powinny być:
    Zielone torowiska (jak na klinicznej)
    Szeroka ścieżka rowerowa (asfalt)
    Chodnik pieszych z ladnych płyt chodnikowych(jak na rondzie potokowa/słowackiego) wraz z ubita gruntową ścieżka dla biegaczy (1,5m)

    • 0 0

  • I niech ktoś powie, że MTM nie znało najniższej oferty. (1)

    • 18 4

    • nie znało

      nie znało...

      • 1 0

  • I to ile jeszcze tego złomu tramwajowego zniemiec chca kupic ?Cała europa zachodnia rezygnuje z tramwajów (2)

    zastepujac je Coraz nowocześniejszymi autobusami tramwaje sa zacofane technologicznie dlatego niema zadnej modernizacji bo jest ona bezwartościowa .
    Ale w Gdańsku dzień bez awarii tramwajów to dzień stracony :)

    • 0 4

    • Głupoty gadasz, Europa nie rezygnuje, a wręcz sama też rozbudowuje (1)

      Tramwaje są dużo lepsze od autobusu, bo nie stoją w korkach. Ustępują jedynie metru i pociągom i każde miasto posiadające tramwaje cały czas je rozbudowuje.

      • 1 1

      • leming najpierw niech co ktos przeczyta co chcesz napisac bys sie ciagle głupota nie chwalił.

        Europe to ty na obrazku widziałeś i jeszcze musisz potwierdzać to wpisem .Autobusy tez nie stoją w korkach jak maja bus pas .Ale tego już nie zauważyłeś bo to za trudne dla ciebie :)

        • 0 1

  • Nowa Świętokrzyska (7)

    Ja się pytam dlaczego nie jest jeszcze realizowana drogą nowa Świętokrzyska? Na dzielnicy Orunia Górna północ coraz więcej budowanych jest domów mieszkalnych Wąska Uliczka Przebiśniegowa nie mieści już praktycznie w ogóle samochodów, tam dwa autobusy nie potrafią się normalnie minąć , to jest masakra co włodarze tego miasta odstawiają, Sprzedają tereny deweloperom ale ulicy nie budują bo po co niech stoją w korkach!!!

    • 24 16

    • Że co Orunia Górna Północ

      Ty w ogóle wiesz gdzie mieszkasz, bo nie ma takiego tworu jak Orunia Górna Północ, a tym bardziej w dzielnicy Ujeścisko-Łostowice. Ludzie ogarnijcie się odrobinę i nauczcie w jakiej dzielnicy mieszkacie.

      • 0 0

    • Tak, Przebiśniegowa to jest dopiero droga.Czy ona wogole spełnia jakieś normy? Pomijam fakt że dzieci chodzą nią do szkoły,a autobusy i duże ciężarówki rozjeżdżają chodniki.Przeraża mnie to.

      • 0 0

    • (1)

      To już kupujący ocenia czy ma jak dojechać. Skąd deweloper albo włodarz moast ma wiedzieć dokąd ktoś chce jechać. Skoro wybrał to znaczy mu pasuje

      • 5 5

      • Gdzie sie nie ruszysz stąd to korek...nie ma porządnej głównej arterii która załatwiłaby sprawę.

        • 0 0

    • nikt z mieszkańców nie weryfikował bajek developerów, że to 4min do centrum?

      • 1 2

    • ponieważ mieszkańcy i decydenci wiedzą, że budowa kolejnych dróg nie rozwiąże problemów komunikacyjnych

      mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Te problemy rozwiąże jedynie komunikacja szynowa, a wtedy szersze ulice nie będą potrzebne.

      • 4 2

    • zdąże spłacić kredyt

      za mieszkanie (jeszcze 27 lat), nim ta droga powstanie

      • 8 3

  • Moje pytanie brzmi: Dlaczego nie połączono drogą zakoniczyna z ta aleją adamowicza????????? (1)

    • 1 1

    • nędzie połączenie, ale jak górski zacznie budować osiedle pomiędzy Zakoniczynem, a Jabłoniową

      Droga będzie łączyła się z tą co teraz łączy Jabłoniową z Piotrkowską. Jest tam nawet już gotowe skrzyżowanie na tej drodze. Oczywiście będzie spory opór u mieszkańców Hossy, a także Świrkowskiego. Bo droga jednym pomoże, ale i sporej części Zakoniczyna utrudni życie, bo nasza droga stanie się skrótem dla Kowal itd.

      • 1 0

  • (12)

    Jaka będzie średnia prędkość tramwaju? 13 km/h jak na Adamowicza czy jeszcze wolniej? Może 4 km/h z wsiadaniem w biegu bez zatrzymania na przystankach?

    • 51 20

    • Jesli nawet (4)

      To nadal szybciej niż autobusem w godzinach szczytu, więc na plus :)

      • 13 7

      • Wbrew twierdzeniem tramwaj w szczycie na adamowicza jedzie najszybciej (2)

        Jeździłem rowerem wzdłuż adamowicza przez dwa miechy.
        Tramwaj mimo, że na początku byłwolniejszy, to po minięciu kartuskiej mnie szybko odstawiał.
        Auto zaś pierwszy odcinek szybko zyskiwało przewagę, ale już przed górką stawało w korku i tramwaj szybko go mijał, a potem ja rowerem. Dla przypomnienia autobusy stoją w tych samych korkach co samochody.

        Można mieć pretensje, że nie puszczono tramwaj inaczej, ale tu spore trudności sprawiały już istniejąca AK, oraz to, że nowa bulońska ma jeden pas, a stara dwa.

        • 10 2

        • (1)

          Tłumaczenie tramwaju istnieniem Armii Krajowej jest słabe. W całym kraju nie ma problemu z prowadzeniem tramwaju na wprost, tylko tutaj zjazdy z AK okazały się barierą nie do przeskoczenia.

          Tramwaj jedzie wolno przede wszystkim dlatego, że jest za dużo przeplotów przez jezdnię i przystanków dla nikogo (już pomijając fakt, że sam tramwaj jest dla nikogo). Codziennie jeżdżę TZ i szybciej jest mi wsiąść w 115, niż dojść pieszo do tramwaju i doturlać się do centrum.

          • 1 2

          • heh porównywanie 115 z tramwajem na Adamowicza, nie ma żadnego sensu.

            Po pierwsze 115 nie jedzie do centrum, a do wrzeszcza, więc aby dojechać do centrum przesiadasz się na tramwaj na Havla,
            Co do przeplotów to tak jak pisałem są, bo trasa bulońska u góry ma budowę 2x2, a nowa bulońska ma jedną nitkę z dwoma pasami. Po drigie chciano uniknąć jazdy środkiem pod AK, aby nie komplikować skrzyżowania Warszawska/Jabłoniowa, gdzie tramwaj pewnie i tak by stał dłużej.

            Co do przystanków dla nikogo to się nie zgodzę, bo są one potrzebne, ale póki co dublują się z trasą autobusową, więc dopiero po zmianach w komunikacji, jako całość ona będzie miała sens. Noi najważniejsze trasa do Centrum dla ciebie to będzie tramwaj, który pojedzie Warszawską, a nie ten, bo ten na pewno nie ma sensu jako dowóz do centrum, dla ludzi z Jabłoniowej.

            • 1 0

      • Pojedzie tramwaj to i autobusy znika z drogi

        • 12 1

    • Dokladnie tak tramwaj kosztuje w miescie najwiecej w szczegulnosci w Gdańsku ,dlatego powinny je zastapic autobusy!! (2)

      Tramwaj niema zadnych zalet ale jest promowany bo mają umowę na kupowanie złomu tramwajowego z Niemiec .Czyli Niemiec płakał jak sprzedawał ze smiechu ,ze tak drogo sprzedał złom.
      Amebom umysłowym przypominam ze autobusy nie stoją w korkach gdy maja buspasy!I są niezastąpione wjadą wszędzie i bez specjalnych drogich nakładów a awaria jednego znich nioe blokuje kolejnych dziesięciu w tym samym kierunki.Nowe bez emisyjne autobusy nie trują spalinami i nie powodują ogromnego hałasu jak tramwaje. Mogą sie tez po bus pasach przemieszczać szybko karetki oraz często inne auta osobowe .Koszty autobusów sa 5 krotnie niższe niż tramwaju i bus pas nie niszczy ktrajobrazu jak obskurna trakcja tramwajowa i nie powoduje problemów pod tunelami. Można tak wymieniac tysiącami powodów ,ale to nie dociera do bezmózgowców bo oni sa odporni na wiedze.

      • 0 2

      • A ten antytramwajowy troll wszędzie się wciśnie

        Przejdź się chłopino do Rotterdamu czy Berlina i zobacz jak tramwaje likwidują, jakie są nienowoczesne.

        • 0 0

      • ile ty masz tych niemieckiech tramwajów

        U nas jeżdżą głównie pesy, a tych niemieckich to jest tyle co kot napłakał.

        • 0 0

    • (1)

      Jaki patron ulicy, takie prędkości.

      • 6 3

      • Teraz tylko przemianować "Aleje" na "Wały" i wszystko się będzie zgadzać

        • 0 0

    • I znowu atak na Wszystko dla Gdańska

      A tak się starają, festyny organizują, wyrazy serdeczności przesyłają, flagi rozdają...

      • 0 0

    • to i tak szybciej niż auta stojące w korku

      • 4 1

  • Mam nadzieję że do Gdańska przez pętle Łostowice nie będzie jeździł. (2)

    • 13 4

    • Lepiej nie podpowiadaj

      Bo asy z ztm jeszcze tak naprawdę "zoptymalizują rozkład"

      • 1 0

    • znając ZTM to może tak być

      • 11 1

  • (4)

    Jako mieszkaniec Gdyni zastanawiam się jak Oni to robią. W Gdańsku wciąż nowe inwestycje! Czy Gdynia korzysta w ogóle ze środków unijnych? Może o pomoc we wnioskach zwrócić się trzeba do sąsiada?!

    • 60 5

    • Spokojnie, to po prostu asy od pijaru w Gdańsku

      Sprawiają wrażenie, że jak to wszystko cudownie u nas idzie do przodu. A rzeczywistość skrzeczy, czego często nie widać jak się tu nie mieszka na codzień

      • 1 1

    • Gdańsk-Sopot-Gdynia powinny się połączyć i stać się konkurencją dla Warszawy w pozyskiwaniu funduszy.

      • 2 1

    • Do projektów finansowanych z UE trzeba mieć wkład własny
      a ten w przypadku Gdyni jest na lotnisku w Kosakowie.

      • 15 0

    • niestety obsługa prawna lotniska pochłania wszelkie wolne środki :(

      • 24 1

  • mnie te przetargi zawsze zastanawiają (10)

    wytłumaczcie mi jak to jest. Jakiś pracownik w urzędzie kalkuluje że budowa danej drogi wyjdzie 50 mln zł. Jest przetarg. Najniższa oferta to np. 40 mln zł. Różnica 10 mln i super miasto oszczędza. Ale jeżeli jest taki duży rozrzut to ktoś to źle skalkulował. Czy to nie jest niegospodarność i nieznajomość rynku? Jak można się aż tak pomylić.

    • 24 57

    • Oni żyją w swoim świecie

      Świat pędzi do przodu, a w urzędzie kawka, papier, pieczątka, pismo, zebranie. I zanim przejdzie się drogę od pomysłu do realizacji, to jesteśmy już w innym świecie

      • 1 0

    • Tak jest napisana ustawa. Pretensje należy kierować do Rządu.

      • 0 0

    • Cóż...

      Pierwszym szokiem dla Ciebie możne być, że kosztorysów inwestorskich nie robią pracownicy urzędów - tylko zazwyczaj kosztorysanci niezależnych biur. Przy tak dużych inwestycjach kosztorys inwestorski robi zespół specjalistów z wielu branż, podobnie w odpowiedzi na ogłoszony przetarg robi dział oferowania firmy stającej do przetargu. Różnice wynikają z różnic pomiędzy kosztorysem bazującym tylko na KNR i cennikach typu orgbud czy sekocenbud, a przyjętych przez oferentów kosztów pracy, marży doliczanej do cen hurtowych zakupów materiałów zaoferowanych przez dostawców tychże, posiadanych zasobach sprzętowych i ludzkich wykonawcy i podwykonawców, wybranych instrumentach gwarancyjnych i sposobie finansowania oraz kalkulacji ryzyka. Zarówno po jednej stronie, jak i po drugiej siedzą zespoły specjalistów od kosztorysowania, analiz finansowych, ryzyka inwestycyjnego itd. Dobre przygotowanie przetargu i dobre przygotowanie oferty to złożony proces, który często trwa miesiącami.

      • 5 0

    • Pogadał sobie fryzjer o astronomii.

      • 5 0

    • To jest rynek i nie wszystko da się obliczyć. Rząd oszacował koszt Przekopu na 800 mln a jest 2 miliardy...To dopiero pomyłka,

      • 13 2

    • Nie rozumiem Twego ździwienia

      A cukier w każdym sklepie jest po tyle samo?
      = przecież to taki sam cukier czyżby ktoś to źle skalkulował?

      Odpowiedź jest prosta każdy ma inne marże i to kim lub z kim robi daną budowę, logistyka, ceny produktów itd....................

      • 8 1

    • Budowa linii tramwajowej to nie kupno pralki na wyprzedaży.

      • 7 1

    • Wykonanie powinno być odpowiedniej jakości

      Może nie jest to niegospodarność urzędnika który kalkulował wartość inwestycji, a zamiar wykonania kiepskiej jakości usługi przez składającego ofertę?

      • 9 0

    • Dochodzi jeszcze zysk firmy. Jej opinia, skrupulatność, jakieś gwarancje. Używane narzędzia itp. stąd taki rozjazd. Generalnie mogą zrobić taniej ale to zawsze jest kosztem czegoś

      • 6 1

    • zanim urząd zrobi kosztorys, zanim ogłoszą przetarg itp to ceny idą w kosmos. A poza tym firmy nie chcą robić dla miast więc dają zaporowe ceny

      • 13 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane