- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (234 opinie)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (277 opinii)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Nocna akcja SAR na Bałtyku (67 opinii)
Nowa Warszawska - oferty od 59 do 65 mln zł
Od 59,8 do 65 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. Havla i Adamowicza. Wszystkie mieszczą się w miejskim budżecie w wysokości 76,5 mln zł. Pierwsze tramwaje pojadą nową trasą na początku 2023 roku.
W środę, 9 grudnia, otwarto koperty z ofertami, które zostały złożone w przetargu na budowę linii. Jak informowaliśmy wcześniej, było to już czwarte postępowanie, które miało wyłonić wykonawcę inwestycji.
Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka
Okazało się, że na szczęście żadna z ofert nie przekroczyła kwoty 76,5 mln zł, jaką zabezpieczyły władze Gdańska na realizację tego zadania. Co więcej, najniższa ze złożonych ofert jest niższa od wartości budżetu aż o ok. 16 mln zł.
Oferty na Nową Warszawską:
- Konsorcjum firm, lider: MTM S.A - 59 844 137, 59 zł.
- Strabag SA - 60 263 730, 61 zł.
- Konsorcjum firm, lider: TOR-KAR-SSON sp. z o.o. sp. k. - 61 627 930, 31 zł.
- Torpol SA - 62 331 656, 44 zł.
- Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. - 65 049 837, 69 zł.
Oferty są obecnie analizowane. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii tramwajowej za niewiele ponad dwa lata. Zakończenie robót zostało bowiem przewidziane na listopad 2022 r., a wypuszczenie tramwajów na nowe torowisko w pierwszym kwartale 2023 r.
- Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano również przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej - wylicza Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (137) 9 zablokowanych
-
2020-12-09 16:39
I warto było czekać?! A za rok-dwa, kiedy publiczne inwestycje staną zupełnie - wrócą czasy ofert na poziomie 40-50% kosztorysu.
Lud tak chciał...
- 3 3
-
2020-12-09 17:47
Tylko nie MTM
Dosyć układów
- 8 3
-
2020-12-09 17:59
To głosujemy ile opóźnienia będzie miało DRMG
do 1 roku --- łapka w dół ...............................................
powyżej 1 roku --- łapka w górę- 8 2
-
2020-12-09 18:35
(2)
Jak będą tak prowadzić tory tramwajowe jak na skrzyżowaniu Kartuskiej z Adamowicza, to wszystkie samochody raz dwa pogubią zawieszenia. Przejeżdżając samochodem można poczuć się jakby rozjeżdżały się płyty tektoniczne.
- 2 6
-
2020-12-09 19:48
Projektował synek
Projektował to syn ówczesnego Dyrektora ZDiZ. Nikt nie miał prawa mieć uwag.
- 1 0
-
2020-12-09 19:58
jak lecisz tam 90 to tak jest
- 0 1
-
2020-12-09 20:00
A na paręset metrów ulicy od Piotrkowskiej do Hawla już nie starczyło ?
- 5 1
-
2020-12-09 20:18
A co z zajezdniom tramwajowo-autobusową kiedy zbudują
- 1 0
-
2020-12-09 22:07
żenada (1)
brałem udział w projektowaniu tej 'linii".
"Cena"... powala mnie z nóg.- 0 1
-
2020-12-09 23:09
Czemu?
- 0 0
-
2020-12-10 05:54
Moje pytanie brzmi: Dlaczego nie połączono drogą zakoniczyna z ta aleją adamowicza????????? (1)
- 1 1
-
2020-12-10 11:21
nędzie połączenie, ale jak górski zacznie budować osiedle pomiędzy Zakoniczynem, a Jabłoniową
Droga będzie łączyła się z tą co teraz łączy Jabłoniową z Piotrkowską. Jest tam nawet już gotowe skrzyżowanie na tej drodze. Oczywiście będzie spory opór u mieszkańców Hossy, a także Świrkowskiego. Bo droga jednym pomoże, ale i sporej części Zakoniczyna utrudni życie, bo nasza droga stanie się skrótem dla Kowal itd.
- 1 0
-
2020-12-10 09:16
Wspaniale ! :)
Cieszymy się :)
- 2 0
-
2020-12-10 10:27
I to ile jeszcze tego złomu tramwajowego zniemiec chca kupic ?Cała europa zachodnia rezygnuje z tramwajów (2)
zastepujac je Coraz nowocześniejszymi autobusami tramwaje sa zacofane technologicznie dlatego niema zadnej modernizacji bo jest ona bezwartościowa .
Ale w Gdańsku dzień bez awarii tramwajów to dzień stracony :)- 0 4
-
2020-12-10 10:44
Głupoty gadasz, Europa nie rezygnuje, a wręcz sama też rozbudowuje (1)
Tramwaje są dużo lepsze od autobusu, bo nie stoją w korkach. Ustępują jedynie metru i pociągom i każde miasto posiadające tramwaje cały czas je rozbudowuje.
- 1 1
-
2020-12-10 11:57
leming najpierw niech co ktos przeczyta co chcesz napisac bys sie ciagle głupota nie chwalił.
Europe to ty na obrazku widziałeś i jeszcze musisz potwierdzać to wpisem .Autobusy tez nie stoją w korkach jak maja bus pas .Ale tego już nie zauważyłeś bo to za trudne dla ciebie :)
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.