• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska - oferty od 59 do 65 mln zł

Rafał Borowski
9 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Pętla przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i al. Adamowicza. To tuaj będzie rozpoczynać się linia Nowa Warszawska w kierunku al. Havla. Pętla przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i al. Adamowicza. To tuaj będzie rozpoczynać się linia Nowa Warszawska w kierunku al. Havla.

Od 59,8 do 65 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. Havla i Adamowicza. Wszystkie mieszczą się w miejskim budżecie w wysokości 76,5 mln zł. Pierwsze tramwaje pojadą nową trasą na początku 2023 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z tramwaju wzdłuż Nowej Warszawskiej?

Przypomnijmy: linia tramwajowa Nowa Warszawska połączy istniejące linie na al. Havla oraz al. Adamowicza. Wzdłuż linii o długości ok. 2 km znajdą się cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

W środę, 9 grudnia, otwarto koperty z ofertami, które zostały złożone w przetargu na budowę linii. Jak informowaliśmy wcześniej, było to już czwarte postępowanie, które miało wyłonić wykonawcę inwestycji.

Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka

Okazało się, że na szczęście żadna z ofert nie przekroczyła kwoty 76,5 mln zł, jaką zabezpieczyły władze Gdańska na realizację tego zadania. Co więcej, najniższa ze złożonych ofert jest niższa od wartości budżetu aż o ok. 16 mln zł.

Oferty na Nową Warszawską:

  1. Konsorcjum firm, lider: MTM S.A - 59 844 137, 59 zł.
  2. Strabag SA - 60 263 730, 61 zł.
  3. Konsorcjum firm, lider: TOR-KAR-SSON sp. z o.o. sp. k. - 61 627 930, 31 zł.
  4. Torpol SA - 62 331 656, 44 zł.
  5. Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. - 65 049 837, 69 zł.

Oferty są obecnie analizowane. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii tramwajowej za niewiele ponad dwa lata. Zakończenie robót zostało bowiem przewidziane na listopad 2022 r., a wypuszczenie tramwajów na nowe torowisko w pierwszym kwartale 2023 r.

- Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano również przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej - wylicza Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (137) 9 zablokowanych

  • I warto było czekać?! A za rok-dwa, kiedy publiczne inwestycje staną zupełnie - wrócą czasy ofert na poziomie 40-50% kosztorysu.

    Lud tak chciał...

    • 3 3

  • Tylko nie MTM

    Dosyć układów

    • 8 3

  • To głosujemy ile opóźnienia będzie miało DRMG

    do 1 roku --- łapka w dół ...............................................
    powyżej 1 roku --- łapka w górę

    • 8 2

  • (2)

    Jak będą tak prowadzić tory tramwajowe jak na skrzyżowaniu Kartuskiej z Adamowicza, to wszystkie samochody raz dwa pogubią zawieszenia. Przejeżdżając samochodem można poczuć się jakby rozjeżdżały się płyty tektoniczne.

    • 2 6

    • Projektował synek

      Projektował to syn ówczesnego Dyrektora ZDiZ. Nikt nie miał prawa mieć uwag.

      • 1 0

    • jak lecisz tam 90 to tak jest

      • 0 1

  • A na paręset metrów ulicy od Piotrkowskiej do Hawla już nie starczyło ?

    • 5 1

  • A co z zajezdniom tramwajowo-autobusową kiedy zbudują

    • 1 0

  • żenada (1)

    brałem udział w projektowaniu tej 'linii".
    "Cena"... powala mnie z nóg.

    • 0 1

    • Czemu?

      • 0 0

  • Moje pytanie brzmi: Dlaczego nie połączono drogą zakoniczyna z ta aleją adamowicza????????? (1)

    • 1 1

    • nędzie połączenie, ale jak górski zacznie budować osiedle pomiędzy Zakoniczynem, a Jabłoniową

      Droga będzie łączyła się z tą co teraz łączy Jabłoniową z Piotrkowską. Jest tam nawet już gotowe skrzyżowanie na tej drodze. Oczywiście będzie spory opór u mieszkańców Hossy, a także Świrkowskiego. Bo droga jednym pomoże, ale i sporej części Zakoniczyna utrudni życie, bo nasza droga stanie się skrótem dla Kowal itd.

      • 1 0

  • Wspaniale ! :)

    Cieszymy się :)

    • 2 0

  • I to ile jeszcze tego złomu tramwajowego zniemiec chca kupic ?Cała europa zachodnia rezygnuje z tramwajów (2)

    zastepujac je Coraz nowocześniejszymi autobusami tramwaje sa zacofane technologicznie dlatego niema zadnej modernizacji bo jest ona bezwartościowa .
    Ale w Gdańsku dzień bez awarii tramwajów to dzień stracony :)

    • 0 4

    • Głupoty gadasz, Europa nie rezygnuje, a wręcz sama też rozbudowuje (1)

      Tramwaje są dużo lepsze od autobusu, bo nie stoją w korkach. Ustępują jedynie metru i pociągom i każde miasto posiadające tramwaje cały czas je rozbudowuje.

      • 1 1

      • leming najpierw niech co ktos przeczyta co chcesz napisac bys sie ciagle głupota nie chwalił.

        Europe to ty na obrazku widziałeś i jeszcze musisz potwierdzać to wpisem .Autobusy tez nie stoją w korkach jak maja bus pas .Ale tego już nie zauważyłeś bo to za trudne dla ciebie :)

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane