• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska - oferty od 59 do 65 mln zł

Rafał Borowski
9 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Pętla przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i al. Adamowicza. To tuaj będzie rozpoczynać się linia Nowa Warszawska w kierunku al. Havla. Pętla przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i al. Adamowicza. To tuaj będzie rozpoczynać się linia Nowa Warszawska w kierunku al. Havla.

Od 59,8 do 65 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. Havla i Adamowicza. Wszystkie mieszczą się w miejskim budżecie w wysokości 76,5 mln zł. Pierwsze tramwaje pojadą nową trasą na początku 2023 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z tramwaju wzdłuż Nowej Warszawskiej?

Przypomnijmy: linia tramwajowa Nowa Warszawska połączy istniejące linie na al. Havla oraz al. Adamowicza. Wzdłuż linii o długości ok. 2 km znajdą się cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

W środę, 9 grudnia, otwarto koperty z ofertami, które zostały złożone w przetargu na budowę linii. Jak informowaliśmy wcześniej, było to już czwarte postępowanie, które miało wyłonić wykonawcę inwestycji.

Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka

Okazało się, że na szczęście żadna z ofert nie przekroczyła kwoty 76,5 mln zł, jaką zabezpieczyły władze Gdańska na realizację tego zadania. Co więcej, najniższa ze złożonych ofert jest niższa od wartości budżetu aż o ok. 16 mln zł.

Oferty na Nową Warszawską:

  1. Konsorcjum firm, lider: MTM S.A - 59 844 137, 59 zł.
  2. Strabag SA - 60 263 730, 61 zł.
  3. Konsorcjum firm, lider: TOR-KAR-SSON sp. z o.o. sp. k. - 61 627 930, 31 zł.
  4. Torpol SA - 62 331 656, 44 zł.
  5. Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. - 65 049 837, 69 zł.

Oferty są obecnie analizowane. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii tramwajowej za niewiele ponad dwa lata. Zakończenie robót zostało bowiem przewidziane na listopad 2022 r., a wypuszczenie tramwajów na nowe torowisko w pierwszym kwartale 2023 r.

- Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano również przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej - wylicza Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (137) 9 zablokowanych

  • Dawno temu obiecana droga. (19)

    Ile jeszcze będziemy czekać? Urząd miasta dał pozwolenie na budowę tysięcy bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych.

    • 102 64

    • (5)

      Nie droga tylko trasa tramwajowa

      • 38 0

      • Stara Warszawska ma taką samą przepustowość jak za czasów, gdy Ujeścisko było wsią (4)

        Obecnie obszar ma około 30 tysięcy mieszkańców i dalej się rozbudowuje. Wszyscy się do tramwaju nie zmieszczą...

        • 18 10

        • Do samochodu też wszyscy się nie zmieszczą

          • 18 6

        • (2)

          Nie do jednego...

          • 4 3

          • Tramwajów trzeba mniej, by wszystkich zmieścić. (1)

            Jak ktoś chce jechać drogą, to ma nowiutką Nową Bulońską. Bez sensu tu rozbudowywać układ drogowy dla samochodów.

            • 2 5

            • akurat Warszawska jest bardzo niebezpieczna dla pieszych i rowerzystów

              • 6 0

    • (3)

      "Ile jeszcze będziemy czekać?"

      "Pierwsze tramwaje pojadą nową trasą na początku 2023 roku."

      • 17 4

      • (2)

        Wierzysz w to? :)

        • 6 7

        • A dlaczego nie wierzyć? (1)

          • 10 6

          • Dlatego, że jak kupowałem mieszkanie na Jeleniogórskiej

            3 lata temu, to za dwa lata miała być ta linia! :P

            • 2 0

    • Ciekawego co z tym łącznikiem na luczniczej

      Też ma być ależ go nie ma

      • 6 0

    • inwestycja bez drogi (2)

      Niestety ale inwestycja dot. tylko tramwaju bez drogi!!! Dalej będzie rozjeżdżana nieoświetlona i niebezpieczna dla pozostałych uczestników istniejąca Warszawska

      • 7 11

      • (1)

        Przecież równolegle idzie Armii Krajowej

        • 0 3

        • Armii Krajowej nie dojedziesz do Ujeściska

          • 4 0

    • A nie wiedziałeś że tam drogi nie ma, jak kupowałeś ? (1)

      Dlatego mieszkania na peryferiach są po 6 tysięcy, a w centrum minimum po 10 tys za metr kw., a że deweloper mówił...

      • 20 10

      • Co to za argument?
        Idąc tym tropem tramwaju też nie ma sensu robić.
        Tak za karę bo ludzi nie stać na mieszkania w centrum?

        • 16 4

    • Przenieś się do Pelplina albo Pszczółek, oni tam za rządowe pieniądze wybudują dróg że ho ho!

      • 3 7

    • Codzienna gehenna (1)

      "strategiczny program transportowy dzielnicy południe w mieście gdańsku 2014-2020".....czy ktoś jeszcze pamięta założenia ? Współczuje tym ,którzy kupili mieszkania wokół Świętokrzyskiej.Wystarczy pomieszkać kilka lat za granicą aby porównać sposób w jaki miasta rozwijają tereny deweloperskie.Szkoda słów.Świętokrzyska prawie jak za Gierka ale co tam....niech ludzie kisną w korkach

      • 9 0

      • Nowa Świętokrzyska miała być do 2020

        Tak,ciagle temat Nowej Świetokrzyskiej spychany jest w nieznane. A osiedli przybywa.Teraz w covidzie można w miarę sie przecisnać ale jak ruszą szkoły i nowe osiedla sie zasiedlą to ja sobie tego nie wyobrażam.

        • 2 0

  • (2)

    Tylko nie najtansza oferta bo bedzie jak przy nowej petli. Ledwo oddana a studzienki juz zapadniete

    • 85 9

    • Wszyscy na wyścigi

      muszą zwiekszać marże, żeby przypadkiem nie być najtańsi, bo wtedy nici z kontraktu :). To dopiero niegospodarność by była.
      Czy jak ktoś żąda wysokiej zapłaty to z automatu dostarczy lepszy produkt? Umowy zawierające obowiązkowe zabezpieczenia, gwarancje, poręczenia bankowe, referencje, itp. To są mechanizmy zabezpieczające inwestora i nawet jak czasem będzie wtopa to w dłuższej perspektywie jest to lepsze niż przepłacać za każdym razem mając nadzieję, że to daje większe bezpieczeństo realizacji. Cena nie może być tylko rażąco niska i w przypadku takiego podejrzenia oferent zobowiązany jest wykazać, że jest w stanie wykonać kontrakt w oferowanej cenie. Rażąco niską cenę mogą zaskarżyć też inni oferenci i to oni jako "specjaliści" we własnym interesie powinni eliminować z rynku tych, którzy im szkodzą.

      • 4 1

    • Gdzie niby?

      • 2 1

  • (7)

    Tylko nie MTM. Na Hallera juz asfalt pofalowany i studzienki sie zapadaja

    • 93 9

    • Ale na iluminacje wystarcza

      • 12 10

    • Dziqne ze mtm. Dostaje wielkość przetargów.....

      • 6 1

    • "W klubie między dziurami slalom, tak jak na Hallera"

      • 3 2

    • Tylko nie MTM (1)

      Zamiast do 2023 będą to robić do 2026

      • 11 4

      • Pracę trzeba szanować. Szybko tzn źle

        • 2 0

    • Ten odcinek z zapadającymi się studzienkami był wyłączony z przebudowy realizowanwj przez MTM

      • 3 1

    • To wina mieszkańców. Wystarczy nie jeździć i droga będzie jak nowa.

      • 4 0

  • Wykonawca powinien być przede wszystkim wiarygodny :) (1)

    Kasa też się liczy ale wiarygodny wykonawca to taki który ma już pewne dokonania a nie Pan Władek który nazwał się Korporacja coś tam coś tam :)

    • 49 0

    • dogadali siei podzielili pod stołem robotą...

      znany i prosty myk a papier przyjmie... w tutejszej sycylii to norma... podwykonawcy - uważajcie

      • 3 6

  • Tramwaje i rowerki to nasza przyszłość. Brawa dla władz miasta! (12)

    Kiedyś nie było aut i ludzie sobie radzili.

    • 65 50

    • Tramwajów też

      • 24 8

    • nie bylo tez tramwajow i rowerow i sobie radzili..

      w czasach przed kryzysem komunikacja zawodzila codziennie, a podczas pandemii jest to tragedia. nie pisz mi o przyszlosci z komunikacja miejska

      • 15 10

    • (1)

      Kiedys to wody w kranie nie bylo i ludzie sobie radzili, toalety byly poza budynkiem mieszkalnym i tez jako sie zylo...

      • 21 4

      • Kiedyś

        Nie było ludzi i też Sobie jakoś radzili

        • 13 1

    • przecz z komunikacją (4)

      bądźmy odpowiedzialni i dla własnego zdrowia wybierzmy samochody

      • 8 7

      • Jeśli o zdrowie chodzi, to rowerek jest najrozsądniejszym wyborem (3)

        Tylko już nie każdemu na to ten stan zdrowia pozwala. Lata pierdzenia w fotel. Czy to w biurze, czy w samochodzie dają w końcu o sobie znać.

        • 8 8

        • zobaczymy ,ped**arzu jak będziesz w śniegu popylał rowerkiem...........

          tylko nie waż się wsiadać w trawaj ,bo w.....

          • 10 9

        • Zużyte stawy kolanowe i biodrowe po 12 latach jeżdżenia rowerem też. (1)

          Robiłem ponad 5 tys km miesięcznie. A teraz rehabilitacja a w perspektywie endoprotezy.

          • 8 7

          • przypuszczalnie ściemniasz

            lub nie nauczyłeś się korzystać z przerzutek. Znam wielu, którzy jeździli samochodem nawet po bułki do piekarza za rogiem i mają endoprotezy biodrowe.

            • 6 4

    • taa

      ... kiedyś nie było tramwajów

      • 3 3

    • A jak tramwajem lub rowerem przewieziesz towary do miasta? (1)

      • 6 2

      • Dla towarów jest al. Armii Krajowej.

        • 1 4

  • mnie te przetargi zawsze zastanawiają (10)

    wytłumaczcie mi jak to jest. Jakiś pracownik w urzędzie kalkuluje że budowa danej drogi wyjdzie 50 mln zł. Jest przetarg. Najniższa oferta to np. 40 mln zł. Różnica 10 mln i super miasto oszczędza. Ale jeżeli jest taki duży rozrzut to ktoś to źle skalkulował. Czy to nie jest niegospodarność i nieznajomość rynku? Jak można się aż tak pomylić.

    • 24 57

    • zanim urząd zrobi kosztorys, zanim ogłoszą przetarg itp to ceny idą w kosmos. A poza tym firmy nie chcą robić dla miast więc dają zaporowe ceny

      • 13 5

    • Dochodzi jeszcze zysk firmy. Jej opinia, skrupulatność, jakieś gwarancje. Używane narzędzia itp. stąd taki rozjazd. Generalnie mogą zrobić taniej ale to zawsze jest kosztem czegoś

      • 6 1

    • Wykonanie powinno być odpowiedniej jakości

      Może nie jest to niegospodarność urzędnika który kalkulował wartość inwestycji, a zamiar wykonania kiepskiej jakości usługi przez składającego ofertę?

      • 9 0

    • Budowa linii tramwajowej to nie kupno pralki na wyprzedaży.

      • 7 1

    • Nie rozumiem Twego ździwienia

      A cukier w każdym sklepie jest po tyle samo?
      = przecież to taki sam cukier czyżby ktoś to źle skalkulował?

      Odpowiedź jest prosta każdy ma inne marże i to kim lub z kim robi daną budowę, logistyka, ceny produktów itd....................

      • 8 1

    • To jest rynek i nie wszystko da się obliczyć. Rząd oszacował koszt Przekopu na 800 mln a jest 2 miliardy...To dopiero pomyłka,

      • 13 2

    • Pogadał sobie fryzjer o astronomii.

      • 5 0

    • Cóż...

      Pierwszym szokiem dla Ciebie możne być, że kosztorysów inwestorskich nie robią pracownicy urzędów - tylko zazwyczaj kosztorysanci niezależnych biur. Przy tak dużych inwestycjach kosztorys inwestorski robi zespół specjalistów z wielu branż, podobnie w odpowiedzi na ogłoszony przetarg robi dział oferowania firmy stającej do przetargu. Różnice wynikają z różnic pomiędzy kosztorysem bazującym tylko na KNR i cennikach typu orgbud czy sekocenbud, a przyjętych przez oferentów kosztów pracy, marży doliczanej do cen hurtowych zakupów materiałów zaoferowanych przez dostawców tychże, posiadanych zasobach sprzętowych i ludzkich wykonawcy i podwykonawców, wybranych instrumentach gwarancyjnych i sposobie finansowania oraz kalkulacji ryzyka. Zarówno po jednej stronie, jak i po drugiej siedzą zespoły specjalistów od kosztorysowania, analiz finansowych, ryzyka inwestycyjnego itd. Dobre przygotowanie przetargu i dobre przygotowanie oferty to złożony proces, który często trwa miesiącami.

      • 5 0

    • Tak jest napisana ustawa. Pretensje należy kierować do Rządu.

      • 0 0

    • Oni żyją w swoim świecie

      Świat pędzi do przodu, a w urzędzie kawka, papier, pieczątka, pismo, zebranie. I zanim przejdzie się drogę od pomysłu do realizacji, to jesteśmy już w innym świecie

      • 1 0

  • Przewidziane na 2023 (2)

    Czyli możemy spodziewać się 3 otwarć w '24 oraz faktycznego zakończenia pod koniec '25

    • 39 26

    • Przyda sie tez nowa Politechniczna by połączyc morenę z wrzeszczem tramwajiwo (1)

      • 2 0

      • To jest podobno pierwszy etap gpkm V

        • 0 0

  • (4)

    Jako mieszkaniec Gdyni zastanawiam się jak Oni to robią. W Gdańsku wciąż nowe inwestycje! Czy Gdynia korzysta w ogóle ze środków unijnych? Może o pomoc we wnioskach zwrócić się trzeba do sąsiada?!

    • 60 5

    • niestety obsługa prawna lotniska pochłania wszelkie wolne środki :(

      • 24 1

    • Do projektów finansowanych z UE trzeba mieć wkład własny
      a ten w przypadku Gdyni jest na lotnisku w Kosakowie.

      • 15 0

    • Gdańsk-Sopot-Gdynia powinny się połączyć i stać się konkurencją dla Warszawy w pozyskiwaniu funduszy.

      • 2 1

    • Spokojnie, to po prostu asy od pijaru w Gdańsku

      Sprawiają wrażenie, że jak to wszystko cudownie u nas idzie do przodu. A rzeczywistość skrzeczy, czego często nie widać jak się tu nie mieszka na codzień

      • 1 1

  • (12)

    Jaka będzie średnia prędkość tramwaju? 13 km/h jak na Adamowicza czy jeszcze wolniej? Może 4 km/h z wsiadaniem w biegu bez zatrzymania na przystankach?

    • 51 20

    • Jesli nawet (4)

      To nadal szybciej niż autobusem w godzinach szczytu, więc na plus :)

      • 13 7

      • Pojedzie tramwaj to i autobusy znika z drogi

        • 12 1

      • Wbrew twierdzeniem tramwaj w szczycie na adamowicza jedzie najszybciej (2)

        Jeździłem rowerem wzdłuż adamowicza przez dwa miechy.
        Tramwaj mimo, że na początku byłwolniejszy, to po minięciu kartuskiej mnie szybko odstawiał.
        Auto zaś pierwszy odcinek szybko zyskiwało przewagę, ale już przed górką stawało w korku i tramwaj szybko go mijał, a potem ja rowerem. Dla przypomnienia autobusy stoją w tych samych korkach co samochody.

        Można mieć pretensje, że nie puszczono tramwaj inaczej, ale tu spore trudności sprawiały już istniejąca AK, oraz to, że nowa bulońska ma jeden pas, a stara dwa.

        • 10 2

        • (1)

          Tłumaczenie tramwaju istnieniem Armii Krajowej jest słabe. W całym kraju nie ma problemu z prowadzeniem tramwaju na wprost, tylko tutaj zjazdy z AK okazały się barierą nie do przeskoczenia.

          Tramwaj jedzie wolno przede wszystkim dlatego, że jest za dużo przeplotów przez jezdnię i przystanków dla nikogo (już pomijając fakt, że sam tramwaj jest dla nikogo). Codziennie jeżdżę TZ i szybciej jest mi wsiąść w 115, niż dojść pieszo do tramwaju i doturlać się do centrum.

          • 1 2

          • heh porównywanie 115 z tramwajem na Adamowicza, nie ma żadnego sensu.

            Po pierwsze 115 nie jedzie do centrum, a do wrzeszcza, więc aby dojechać do centrum przesiadasz się na tramwaj na Havla,
            Co do przeplotów to tak jak pisałem są, bo trasa bulońska u góry ma budowę 2x2, a nowa bulońska ma jedną nitkę z dwoma pasami. Po drigie chciano uniknąć jazdy środkiem pod AK, aby nie komplikować skrzyżowania Warszawska/Jabłoniowa, gdzie tramwaj pewnie i tak by stał dłużej.

            Co do przystanków dla nikogo to się nie zgodzę, bo są one potrzebne, ale póki co dublują się z trasą autobusową, więc dopiero po zmianach w komunikacji, jako całość ona będzie miała sens. Noi najważniejsze trasa do Centrum dla ciebie to będzie tramwaj, który pojedzie Warszawską, a nie ten, bo ten na pewno nie ma sensu jako dowóz do centrum, dla ludzi z Jabłoniowej.

            • 1 0

    • (1)

      Jaki patron ulicy, takie prędkości.

      • 6 3

      • Teraz tylko przemianować "Aleje" na "Wały" i wszystko się będzie zgadzać

        • 0 0

    • to i tak szybciej niż auta stojące w korku

      • 4 1

    • Dokladnie tak tramwaj kosztuje w miescie najwiecej w szczegulnosci w Gdańsku ,dlatego powinny je zastapic autobusy!! (2)

      Tramwaj niema zadnych zalet ale jest promowany bo mają umowę na kupowanie złomu tramwajowego z Niemiec .Czyli Niemiec płakał jak sprzedawał ze smiechu ,ze tak drogo sprzedał złom.
      Amebom umysłowym przypominam ze autobusy nie stoją w korkach gdy maja buspasy!I są niezastąpione wjadą wszędzie i bez specjalnych drogich nakładów a awaria jednego znich nioe blokuje kolejnych dziesięciu w tym samym kierunki.Nowe bez emisyjne autobusy nie trują spalinami i nie powodują ogromnego hałasu jak tramwaje. Mogą sie tez po bus pasach przemieszczać szybko karetki oraz często inne auta osobowe .Koszty autobusów sa 5 krotnie niższe niż tramwaju i bus pas nie niszczy ktrajobrazu jak obskurna trakcja tramwajowa i nie powoduje problemów pod tunelami. Można tak wymieniac tysiącami powodów ,ale to nie dociera do bezmózgowców bo oni sa odporni na wiedze.

      • 0 2

      • ile ty masz tych niemieckiech tramwajów

        U nas jeżdżą głównie pesy, a tych niemieckich to jest tyle co kot napłakał.

        • 0 0

      • A ten antytramwajowy troll wszędzie się wciśnie

        Przejdź się chłopino do Rotterdamu czy Berlina i zobacz jak tramwaje likwidują, jakie są nienowoczesne.

        • 0 0

    • I znowu atak na Wszystko dla Gdańska

      A tak się starają, festyny organizują, wyrazy serdeczności przesyłają, flagi rozdają...

      • 0 0

  • bardzo fajnie

    Dobrze, rozwój sieci tramwajowej faktycznie się przydaje. Sam chętnie korzystam odkąd jest tramwaj z Chełmu.

    • 51 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane