Fakty i opinie

stat

Nowa czołówka "Wiadomości" TVP1 zaczyna się od Gdańska

Zobacz jak czołówka "Wiadomości" w TVP1 promuje Gdańsk.


Czołówka najchętniej oglądanego programu informacyjnego w Polsce, "Wiadomości" w programie TVP 1, promuje Gdańsk. Choć stadion PGE Arena znajduje się w niej na Wyspie Spichrzów, to najwyraźniej zaczyna urastać do rangi symbolu miasta.



Czy czołówka w "Wiadomościach" TVP promuje Gdańsk?

tak, to darmowa i codzienna promocja miasta 52%
tak, choć powinna wiernie pokazywać miasto 12%
nie, ale miło widzieć Gdańsk w czołówce 23%
nie, to bez znaczenia 13%
zakończona Łącznie głosów: 1126
1 stycznia Beata Tadla witając się z widzami głównego wydania "Wiadomości" TVP 1 pochwaliła się nową czołówką programu.

Odtąd o godz. 19:30 można zobaczyć i usłyszeć jakość znaną dotychczas wyłącznie z wielkich produkcji filmowych. 20-sekundowa animacja wykonana w 3D to wirtualna podróż po Polsce. Startujemy w Gdańsku, a obraz z prędkością odrzutowca przelatuje nad Motławą i obok Żurawia. Następnie widzowie mogą podziwiać z góry gdański stadion piłkarski. Dalej kamera przelatuje nad rafinerią i charakterystyczną elektrownią wiatrową zlokalizowaną na południe od Gdańska.

Reżyser filmu uznał, że pokazanie PGE Areny warte jest nawet drobnego oszustwa, dlatego stadion umieścił nie w Letnicy, lecz w okolicy Wyspy Spichrzów.

Jednak mieszkańcy Gdańska nie powinni mieć tego za złe autorom animacji, bowiem z punktu widzenia promocji miasta wśród widzów TVP pomyłka nie ma nawet najmniejszego znaczenia.

Dalej oglądający "Wiadomości" przenoszeni są na Rynek Główny w Krakowie, a stamtąd - po kilku sekundach - do Warszawy, gdzie mogą zobaczyć wieżowce - tzw. warszawski skyline. Podróż kończy się przy zegarze znajdującym się na Pałacu Kultury i Nauki.

Serwisy informacyjne w TVP zwykle używają prostych czołówek graficznych, opartych na elementach abstrakcyjnych, często wykorzystujących symbolikę kuli ziemskiej. "Wiadomości" poszły jednak dalej. Połączyły najnowocześniejszą technologię graficzną z niepowtarzalnym brzmieniem orkiestry symfonicznej, wykonującej utwór Radzimira Dębskiego.

PGE Arena coraz bardziej staje się symbolem Gdańska, a nawet całego Trójmiasta. Niedawno wykorzystano obiekt w promującym Polskę za granicą spocie reklamowym. Wtedy to PGE Arenę, niczym bryłkę bursztynu, wyciągali na plażę mityczni mocarze.

Reklamówka Polski: Where the unbelievable happens

Stadion PGE Arena wyciągany jest na linach na plażę w... Gdyni.



Gdańsk jest piękny nie tylko latem

Nakręcony kilka tygodni temu film promocyjny Gdańska.

Opinie (252) 7 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.