• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nową drogą na przystanek SKM Przymorze-Uniwersytet

Krzysztof Koprowski
28 maja 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Biurowiec Neon sprzedany za 80 mln euro
Nowe dojście na SKM powstało w wyniku przedłużenia istniejącego przejścia w południowej części przystanku. Nowe dojście na SKM powstało w wyniku przedłużenia istniejącego przejścia w południowej części przystanku.

W czwartek zostanie oddany do użytku wyremontowany i przedłużony tunel dla pieszych w rejonie przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet. Ułatwi on dojście do biurowców przy al. Grunwaldzkiej, a docelowo także na kampus UG.



Czy będziesz korzystał(a) z nowego fragmentu tunelu?

Prace, które rozpoczęły się w minione wakacje i oficjalnie zakończą się jutro, polegały na przedłużeniu południowego tunelu zobacz na mapie Gdańska prowadzącego na przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet.

Dotychczas na peron wejść można było wyłącznie od strony Przymorza, co przy braku zabudowy po drugiej stronie torów kolejowych nie stanowiło dla nikogo utrudnienia.

Jednak powstanie kompleksu biurowego Alchemia sprawiło, że "przebicie" tunelu w kierunku al. Grunwaldzkiej stało się koniecznością.

- Liczba osób przemieszczających się z przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet w kierunku al. Grunwaldzkiej i korzystających z wąskich przejść pod wiaduktem kolejowym wzdłuż ul. Kołobrzeskiej zawsze była duża, a plany inwestycyjne wskazywały na to, że będzie jeszcze większa. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw ich potrzebom - mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus, będącej inwestorem tunelu oraz kompleksu Alchemia.

To właśnie firma Torus zapłaciła za budowę tunelu 2,8 mln zł. Prace były prowadzone metodą przecisku, polegającą na przygotowaniu konstrukcji tunelu na zewnątrz, a następnie wciskaniu jej za pomocą siłowników hydraulicznych w nasyp kolejowy. Metoda ta, choć zwiększająca koszty prac, pozwoliła na utrzymanie ruchu pociągów.

Nowy tunel oraz jego stara część zostały odmalowane. Zamontowana została też winda, dzięki czemu przystanek stał się wreszcie przyjazny osobom starszym, rodzicom z wózkami dziecięcymi i niepełnosprawnym.

Tunel nie będzie jednak służył tylko pracownikom i klientom kompleksu biurowego Alchemia. Korzystać będą z niego także studenci zmierzający w stronę kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.

Docelowo bowiem na wysokości wyjazdu z marketów zobacz na mapie Gdańska zlokalizowanych w tym rejonie zostanie utworzone skrzyżowanie w pełnych relacjach (wraz z wjazdem do kompleksu biurowego Alchemia), przejście naziemne oraz przystanki autobusowe.

Wcześniej deweloper planował budowę kładki, ale ta byłaby znacznym utrudnieniem dla pieszych, gdyż korzystanie z niej wraz z dotarciem na poziom peronu wymagałoby trzykrotnego pokonania schodów.

Wraz z otwarciem tunelu w czwartek, zmieniona zostanie też lokalizacja kasy biletowej.

- Tymczasowa kasa biletowa, mieszcząca się w kontenerze, przy północnym wejściu zobacz na mapie Gdańska zostanie zamknięta. Działać będzie natomiast kasa w starej lokalizacji, czyli w budyneczku obok wejścia do właśnie przedłużonego tunelu - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Warto pamiętać, że na przystanku Przymorze-Uniwersytet znajduje się też biletomat. Bilety można także kupić korzystając z aplikacji w telefonie komórkowym.

Czytaj też: Komunikacja miejska w telefonie komórkowym

Materiał archiwalny

Tereny na granicy Oliwy i Przymorza z perspektywy żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano jesienią 2012 r.

Inwestycje

Miejsca

Opinie (155)

  • Biletomaty SKM to skansen.

    Nie można kupić dopłat do biletów miesięcznych.

    • 4 1

  • szczególnie czytelny jest ten multipiktogram nad wejściem do tunelu

    oczopląsu można dostać od skumulowanej tamże informacji.
    W konsekwencji - szybko idąc nic nie zrozumiesz albo musisz przystanąć aby rozszyfrować te hasła. Piktogramów jest dokładnie 7, z czego połowa:) niepotrzebnych

    • 5 1

  • Najciekawiej wygląda zejście z peronu a raczej sama wiata. (1)

    Dlaczego nie została oszklona tylko straszy ten szkielet.

    • 6 1

    • deweloper miał zrobić tylko przejscie pod peronem skm, z jakiej racji ma remontować wiatę na peronie skm należącem do tejże spółki?

      • 8 0

  • daję 3 dni nowości i czystości. Ambicją każdego dur.nia graficiarza jest pomalowanie nowej ściany. Monitoring? śmiechu warte i tak nie rozpoznają wandala w kapturze. Postawić tam zomo i pałować na miejscu.

    • 11 0

  • Tylko Ta WIATA...

    Tylko ta wiata prowadząca do tunelu z peronu, odmalowana po rdzy i dalej bez szyb... Stasiu Anioł z Alternatyw 4 by powiedział, że to jak stolec w lesie... :)

    • 9 0

  • przejscie naziemne (1)

    tzn., ze nawet Tristar nie podola, beda korki jak malowane, co 100m skrzyzowanie.

    • 9 9

    • bez kozery powiem co 50m

      • 5 1

  • Przydałby się taki przejazd dla rowerów przy Pomorskiej. (1)

    • 5 3

    • a co - nie ma?

      • 1 4

  • NARESZCIE !!!! - TYLE LAT CZEKANIA ....

    tylko : CZEMU !! - sa to kropelki - w tym oceanie piachu ?? ( czytaj- GŁUPOTY ! )
    ..... i nawet jakichś "wyborów" nie ma w pobliżu !! po prostu SZOK !

    • 2 2

  • Zasypać

    Trzeba aktywować tę część dzielnicy. Więc zasypmy tunel i zorganizujmy sygnalizacje świetlną dla pociągów i pieszych. Tunele są niebezpieczne, brudne i śmierdzące. Po co wydawać kasę na remonty... Zasypmy to, sygnalizacja rozwiąże problem. Może SKMki nie będą tak pędzić, skoro będą musiały zatrzymywać się na światłach. :) Zasypmy.

    • 5 6

  • Podpowiedź dla Policji

    Chcecie złapać wandali bazgrających po ścianach? Właśnie wybudowali dla nich przynętę, możecie się zaczaić.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane