- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (114 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (177 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (89 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (68 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (450 opinii)
Nowa droga rowerowa między Wrzeszczem a Oliwą
Wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Gdańsku zostanie wybudowany kolejny odcinek drogi rowerowej między ulicami Braci Lewoniewskich a Kołobrzeską, po prawej stronie jezdni, jadąc w kierunku Oliwy. Miasto rozpocznie niedługo poszukiwania wykonawcy tej inwestycji. Planowany termin zakończenia prac budowlanych wyznaczono na koniec lipca przyszłego roku.
Rowerostrada będzie przebiegać wzdłuż al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Braci Lewoniewskich na granicy Wrzeszcza i Strzyży do ul. Kołobrzeskiej w Oliwie. Znajdzie się po prawej stronie jezdni - poruszając się w kierunku Oliwy - a jej długość wyniesie ok. 2 km.
Otwarcie ofert w połowie stycznia
Przetarg na budowę drogi zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych kilku dni, zaś otwarcie ofert nastąpi w połowie stycznia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, rowerzyści będą mogli z niej korzystać już latem przyszłego roku.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
- Droga rowerowa zostanie dostosowana do istniejących chodników i zjazdów. Wykonawca, oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej, przebuduje również chodniki. W zakresie inwestycji znalazła się także budowa sieci wodociągowych. Prace mają potrwać do końca lipca 2020 r. - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja powstanie w ramach programu pod hasłem "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitarnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Droga na granicy Matemblewa i Wrzeszcza
Planowana inwestycja między Wrzeszczem a Oliwą nie jest jedyną, która wzbogaci siatkę dróg rowerowych w Gdańsku. Kolejna droga powstanie wzdłuż ul. Potokowej, na odcinku między ul. Słowackiego a przystaniem PKM Brętowo. Umowa na jej wykonanie została podpisana z firmą WPRD Gravel w listopadzie tego roku, a jej wartość opiewa na kwotę blisko 4,5 mln zł.
- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego. Prace potrwają do sierpnia 2020 r. - uzupełnia Zakrzacka.
Miejsca
Opinie (208) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-11 21:04
Gdańsk staje się zaściankiem rowerowym (2)
Jest jedynym dużym miastem w Polsce gdzie liczba rowerzystów maleje. Warszawa dobija do 10% udziałów w ruchu, Gdańsk nie ma nawet 5%. Nawet mevo nie zwiekszyło liczby przejazdów. Miasto już nawet nie zamieszcza raportów z "liczników rowerowych". Nie mają sie czym chwalic. Od 5lat stagnacja, żeby nie napisać regres.
- 22 12
-
2019-12-11 23:59
Bo infrastruktura rowerowa jest już przestarzała to są głównie chodnikowe ścieżki w dodatku wykonane bardzo często niedokładnie niechlujnie przykład po co na zabiance w okolicach AWF są w drodze rowerowej krawężniki w poprzek co kawałek? Są niby w całości schowane w asfalcie ale czuć jazdy jeden podczas jazdy dlaczego przejazd przy pomorskiej/ opackiej jest tak beznadziejnie zrobiony przy obc znowu rozwalili ścieżkę i wykopali sobie dziurkę w ziemi to są małe kamyczki do ogródka zarządzających Gdańskiem ciągle widać że cokolwiek dla rowerów jest robione na rympal i nieprofesjonalnie
- 5 0
-
2019-12-12 11:38
To bardzo pozytywne zjawisko
Rozrost pedalarstwa jest niewskazany dla rozwoju miasta.
- 0 3
-
2019-12-11 21:17
Napisane że do kołobrzeskiej
A na zdjęciach rejony przy bimecie...
- 12 2
-
2019-12-11 21:17
bez sensu. do derdowskiego powinni ja dociagnac. (2)
tak i tak trzeba bedzie przejechac na drugą strone jadąc do oliwy
- 11 5
-
2019-12-11 22:05
(1)
bimet minusuje? :D
no tak gdzie swoje gruchoty poparkują :D- 1 2
-
2019-12-12 00:00
Tam jest tyle miejsca że wszystkim by dogodzili tam by się lepiej jechało niż przy tych durnych biurowcach obc
- 0 0
-
2019-12-11 21:17
Przecież ścieżka jest po drugiej stronie ulicy (5)
To nie można jechać po jednej stronie? Nie, bo trzeba wywalić x milionow złotych.
- 26 16
-
2019-12-11 21:19
nie mozna.
a po jednej jezdni nie można? po co tam dwie? może jedną zlikwidujemy?
- 10 6
-
2019-12-11 23:28
(1)
ulica też jest na Wita Stwosza. Nie można zaorać Grunwaldzkiej?
- 11 0
-
2019-12-12 12:57
i jest obwodnica
a z Grunwaldzkiej - parking, bo właściciel świata (maszyna) musi mieć wygodę- 3 0
-
2019-12-12 05:57
Pytanie po której
Pomijając argumenty za obustronnymi ddr wyłuszczone przez innych, to przejazd z od drogi Zielonej do Wrzeszcza wymaga 5 przejazdów na drugą stronę. Na drodze głównej, z większym natężeniem ruchu jazda "na wprost" wymaga pokonania 2 świateł, ze średnim oczekiwaniem niemal całego cyklu.
Poza tym rowerzyści tak mają, że nie jadą do wybranego na drodze kilometra, tylko do zamierzonego punktu, który znajduje się po konkretnej stronie ulicy, a odległość między skrzyżowaniami wynosi zwykle kilkaset metrów. Jakoś do celu trzeba dojechać, a nie teleportować się.- 5 1
-
2019-12-12 13:09
Ilość rowerzystów zwiększa się z roku na rok. Potrzebne szersze ścieżki lub po obu stronach ulicy.
- 2 0
-
2019-12-11 21:19
A u nas w Gdyni lipa
- 4 2
-
2019-12-11 21:24
może by tak zrobić ścieżkę wzdłuż skmki? (2)
bo ta trasa przy grunwaldzkiej jest beznadziejna co chwile trzeba na światłach stać i jeszcze na smart zombie uważać
- 25 2
-
2019-12-11 22:58
Bardzo dobry pomysł, najlepiej zamiast trasy czerwonej
- 7 2
-
2019-12-12 07:54
Wzdluz torow na odcinku wrzeszcz zaspa jest miejsce , a nawet wydeptana sciezka, wystarczylo by troche tam posprzatac, poszerzyc to i owo i jechaloby sie w ciszy i bez spalin, a i nasyp od wiatru troche chroni
- 4 0
-
2019-12-11 21:28
Przejścia dla pieszych niebezpieczne bo żałują na farbę. (1)
Transport miejski kuleje a miasto dubluje ścieżki rowerowe...no porażka. Nie ma i długo jeszcze nie będzie potrzeby budować drogi rowerowej po obu stronach jezdni. Panowie w leginsach pewnie świętują. ️️
- 13 9
-
2019-12-12 01:25
jak pampers promował to rozwiązanie na równi z młodym synem wąsacza
to była ekstaza. Jak miasto zamierza to zrobić - to nagle nie trzeba. Zdecydujcie się ,rogerzyści
- 2 0
-
2019-12-11 21:39
Droga rowerowa czy jak wszedzie teraz ciag pieszo rowerowy albo zwykly chodnik z dopuszczonym ruchem rowerow?
- 7 3
-
2019-12-11 21:39
Zdrowie i pieniążki (4)
Jazda wzdłuż Grunwaldzkiej to katorga ,same spaliny też mi atrakcja.Przecież rowerówka jest po 2-giej stronie ulicy po czorta z tej strony?. Choć wolę rowerem to ten teren powinien być przeznaczony na bezpłatne parkingi aby odciążyć oliwę z miejsc.Ale po co? jak bezpłatne to nie było by kasy a tu głównie o nią chodzi!Strefa płatnego parkowania się kłania-tak by nikt na niej nie parkował.
- 14 14
-
2019-12-11 22:08
Przestań już wdychać te spaliny :)
Nie za dobrze widać ci robią
- 5 2
-
2019-12-12 06:17
Pieniążki to drobme monety
na pieniądze mówi się pieniądze.
- 4 1
-
2019-12-12 06:20
Parkingi, parkingi, parkingi (1)
bezpłatne, bezpłatne, bezpłatne.
I kto tu jest roszczeniowy?
Bezpłatne parkingi powinny się znajdować koło przystanków SKM i PKM.- 4 4
-
2019-12-12 13:24
rozumiem, że chodzi o parkingi rowerowe
darmowe parkingi dla samochodów to tylko Kiss and Ride. Parkingi dla samochodów typu Park and Ride są formą subsydiowania mieszkańców wyprowadzających się do sąsiednich gmin i powiatów.
- 1 0
-
2019-12-11 21:42
Droga jest z drugiej strony (1)
Droga rowerowa jest z drugiej strony szkoda kasy
- 15 10
-
2019-12-12 00:03
Z drugiej strony jest stare badziewie które ma już 16 lat widać już duża degradacje asfaltu gdzieniegdzie zastąpionego kostka bauma
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.