• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa kładka na Zaspie: projekt do końca roku, termin budowy nieznany

Michał Brancewicz
11 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przesuń aby
porównać

Do końca roku trwać będzie projektowanie nowych elementów kładki na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka. Zostaną one wybudowane po zburzeniu istniejącej, 40-letniej konstrukcji. Na razie nie jest jednak znany termin samej realizacji.



Jesteś zwolennikiem kładek czy przejść naziemnych?

W koncepcji, która powstała w 2018 roku, za najkorzystniejszy uznany został wariant całkowitej rozbiórki kładki, która powstała latach 80. XX wieku.

W jej miejsce powstaną cztery mniejsze kładki pieszo-rowerowe na poziomie al. Rzeczypospolitej. Nie będzie zatem konieczności korzystania z wind lub schodów.

Od lata zeszłego roku firma Pont-Projekt z Gdańska opracowuje niezbędną dokumentację dla tego przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę istniejącej kładki. Jej koszt to 583 tys. zł.

  • Budowa węzła drogowego i kładki na Zaspie - 22.11.1982.
  • Plany zabudowy dzielnicy Zaspa. Aleja Rokossowskiego ( późniejsza Rzeczypospolitej) krzyżuje się z al. XXX-lecia PRL (późniejszą Jana Pawła II) - 26.03.1975

Projekt nieco się opóźnił w czasie



Początkowo projekt miał powstać w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Teraz ten termin został przesunięty.

- Projekt ma być gotowy do końca roku - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Dokumentacja wykonana zostanie w formie projektu budowlanego i wykonawczego. Służyć ona będzie jako materiał wyjściowy do wyłonienia przyszłego wykonawcy robót budowlanych. W tym przypadku rolę zamawiającego pełnić będzie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Poza kładkami pieszo-rowerowymi projekt będzie uwzględniał też nowe przejścia dla pieszych, elementy torowiska tramwajowego wraz z jego zasilaniem, oświetlenie uliczne, zieleń i elementy małej architektury, a także remont wiaduktu drogowo-tramwajowego biegnącego pod istniejącą kładką dla pieszych.

Decyzja o budowie dopiero, gdy będzie projekt i kosztorys



Kiedy rozpoczną się pierwsze prace?

- Dopiero po otrzymaniu projektu budowlanego i kosztorysu inwestorskiego będzie możliwe podjęcie decyzji o realizacji zadania i przygotowanie harmonogramu prac - mówi Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wiele wskazuje na to, że ze względów technicznych i finansowych inwestycja będzie realizowana etapami.

W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Opinie (281) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • I bardzo dobrze. (5)

    Najwyższy czas rozebrać ten architektoniczny koszmarek.

    • 39 43

    • A w jakm ty koszmarku mieszkach, pewnie jeszcze starszym niż ta kładka (3)

      • 11 13

      • (2)

        Zapewne nie w takim jak ty z karton-gipsu gdzieś na peryferiach koło wysypiska.

        • 5 3

        • Tutaj wysypisko mieszkańcy zrobili sobie sami. (1)

          Widać zazdroszczą.

          • 2 1

          • Jak je tam zrobili to było tam pole.

            • 1 0

    • i cię pajacyku zminusowano

      było lepiej milczeć niż głupoty nawijać

      • 0 0

  • Tam w ogóle strach jechać pod tymi estakadami. (6)

    Za każdym razem mam wrażenie że uszedłem z życiem. Całe to to trzeba by było przebudować/

    • 24 51

    • Wszystkiego się bać proponuję nie wychodzić z domu (1)

      I wziąć 4 dawkę szczepionki

      • 17 7

      • Jestem właśnie pod tlenem na oddziale covid-19

        bo też tak kozaczyłem jak ty buraku i nie chciałem się zaszczepić. Teraz modlę się do Boga o łaskę wybaczenia, że działałem przeciwko swojemu zdrowiu. Przekazanie jest wyraźnie napisane: Nie zabijaj! Dotyczy to też siebie samego.

        • 0 0

    • Dokładnie (1)

      Wielkie, kolizyjne, niefunkcjonalne skrzyżowanie

      • 3 6

      • A co ty tam wiesz, jak nawet cię tam nie było!

        • 0 0

    • Nie jeździj!!!!!!!

      • 3 0

    • Ile ci dali? ty biurwo

      Ile ci dali?

      • 2 0

  • Żadnych naziemnych (2)

    Kładka musi zostac

    • 62 55

    • Jedyne sensowne rozwiązanie to główną wpuścić w tunel, a u góry skrzyżowanie.

      • 6 3

    • Za to ty musisz odejść

      • 8 5

  • (3)

    Termin budowy nieznany...matko boska kolejny bareizm.

    • 30 7

    • Znam miasto gdzie określenie nieznany to kod na nie planujemy.

      • 3 1

    • W Gdańsku mówimy: dulkiewiczyzm. Na jedno wychodzi.

      • 3 2

    • Za to termin rozbiórki znany

      Potem 10 lat będzie "tymczasowa". Potem postawi się przy niej blok z kilkoma mieszkaniami dla urzędników. Potem tymczasowa zostanie jak jest.

      • 2 0

  • projektant obecnej kładki nie był zbyt wybitny (3)

    jak to miało działać to nie wiem.

    • 26 8

    • (1)

      No patrz a działało i działa przez 40 lat. Niektórzy jak zobaczą to nadal nie rozumieją

      • 8 9

      • działało to w twojej wyobraźni co na najwyżej

        jak nigdy z niej nie korzystałeś to ci działało, jak byś miał z niej codziennie korzystać to byś inaczej gadał.

        • 9 4

    • Nie bądź taki ciekawy!!!

      • 1 0

  • Było dobrze (14)

    Znowu udziwniają. Wyremontować starą i zostawić tak jak jest. Przynajmniej jest bezpiecznie i bezkolizyjnie.

    • 74 44

    • masz ścieżki samochodowe za miastem to sobie tam jezdzij (7)

      • 13 24

      • (1)

        Co to jest ścieżka samochodowa?

        • 10 6

        • to co ścieżka rowerowa

          • 4 2

      • A ty skąd się urwałeś? (4)

        Jako pieszy oświadczam ci, że też wolę tą kładkę po której mogę spokojnie przejść nie obawiając się jakiegoś i**oty co pomylił ulicę z torem F-1 i jednocześnie czekać na łaskawą zmianę świateł na dwuetapowym przejściu! Ta kładka ułatwia życie i kierowcom i pieszym. Radzę wyprowadzić się właśnie za miasto, bo życie w mieście jest dla ciebie zbyt skomplikowane.

        • 19 10

        • Ty dzbanie jestes pieszym ale tylko wtedy gdy wysiadasz z balachosmroda 20 metrów do klatki! (3)

          Nikt kto chodzi pieszo nie jest za utrudnieniami jakimi są przejscia naziemne czy podziemne!.

          • 7 7

          • A wiesz czemu wysiada 20m od klatki?

            Bo na piechotę nie da się iść po wprowadzeniu jego postulatów...
            Gdyby parking był po drugiej stronie skrzyżowania, zaraz by krzyczał że tylko naziemne przejścia...

            • 1 2

          • Kto jeszcze mowi dzban?

            • 1 1

          • Sam jesteś dzbanem!

            Bo oprócz wyzwisk nic innego nie potrafisz! IQ rozwielitki...

            • 0 0

    • Remont to ce facto zbudowanie od nowa. W dzisiejszych czasach to absurd.

      • 1 4

    • Bardzo dobrze (4)

      Zapieniczać 2 czy 3 piętra schodami do góry, żeby przejść przez jezdnię. Tylko za komuny takie d**ilizmy w miastach wymyślali...

      • 18 10

      • Już nie mówiąc o tym,

        że ten cały trójpoziomowy węzeł jest i tak kolizyjny. Głupota jakich mało.

        • 14 2

      • (1)

        zawsze możesz pójść trochę dalej i zejść jedno piętro przez tunel

        • 2 7

        • Tunele są dla szczurów, nie dla ludzi.

          • 7 5

      • Można wjechać windą

        • 1 0

  • Kładka grozy (2)

    Dobrze że do tej pory nikt nie zginął

    • 15 36

    • Toś to większość bloków z Wielkiej płyty jest w gorszym stanie i niesamowite ale nikt nie zginął

      • 7 5

    • "Dobrze że do tej pory nikt nie zginął"...

      No właśnie! Nikt się nie dowie ile ta kładka żyć uratowała i ilu ludzi by tam zostało kalekami lub zginęło przez te 40 lat, gdyby tam było tylko naziemne przejście dla pieszych! Zastanów się co ty bredzisz i co za bzdury wypisujesz!

      • 15 4

  • (7)

    Ta kładka miała sens w czasie jej budowy 40 lat temu, kto teraz korzysta i kto będzie korzystał w przyszłości z tego obiektu? Jeśli ma to być 100 osób dziennie oznacza to totalną rozrzutność , sam koszt projektowania jest "jak za darmo" nie łatwiej było zrobić referendum osiedlowe które pokazałoby bezsens jej odbudowy. Czy tak trudno zauważyć że mieszkańcy tego osiedla to 70-80 latkowie którzy nie wybierają się na takie spacerki by chodzić przez tą kładkę a młodzi ludzie korzystają z rowerów i samochodów które tamtędy nie jeżdżą?

    • 23 74

    • (2)

      A jak dostać się na przystanek tramwajowy bo w projekcie nie uwzględnili przejścia.

      • 14 4

      • będzie prosto na przystanki

        • 4 1

      • bedą kładki. masz wszystko zaznaczone

        • 4 0

    • Faktycznie (1)

      Jak z obecnej kladki korzysta 100 osob dziennie (jest ich wiecej) to faktycznie lepiej ta zburzyc i wybudowac nowe kladki, sygnalizacje, uspokoic ruch itp. To bedzie kosztowalo mniej niz stara kladka....

      • 3 10

      • jak 100 osób to może zburzyć i nie budować? Następny geniusz. Idź policz ile z niej korzysta

        • 2 2

    • (1)

      100 osób to w ciągu kilkunastu minut z tramwajów tam wysiada. 80-latkowie tam nie chodzą, bo schody i winda są za dużym problemem, jak będzie płasko to zaczną chodzić. Rowery też tamtędy nie jeżdżą, bo nie ma jak tej kładki pokonać, tylko naokoło albo dołem.

      • 3 2

      • Jak będzie płasko to 80-latkowie będą tam chodzić, biegać, urządzać grille. To będzie ich ulubiona miejscówka.

        Jakim problemem jest winda przy wiadukcie dla 80-latka mieszkającego w pobliżu w budynku w którym korzysta od zawsze z windy. Tam praktycznie w każdym budynku są windy.

        • 2 1

  • Deweloper każe, miasto musi..

    • 28 16

  • Szok (3)

    To nie budują przejścia naziemnego?! Ostatnio to takie modne w Gdańsku

    • 15 11

    • Powinni zrobić woonerf

      Tylko to uspokoi ruch i stworzy tkankę miejską, gdzie w spokoju będę mógł odwiedzać eko sklepiki i wege kafejki!

      • 1 5

    • A nie widzisz na wizualizacji, że będzie?

      Kładki będą nad łącznikami a na Rzeczypospolitej dwa przejścia naziemne :) Życzę miłego dnia w Gdańsku...

      • 7 1

    • No właśnie niestety budują przejście naziemne

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane