- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (121 opinii)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (49 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (316 opinii)
- 4 Oszuści podszywają się pod system Fala (39 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (224 opinie)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (97 opinii)
Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska
Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.
- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
100 km trasy do przebudowy
W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.
Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.
Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Miejsca
Opinie (175) 7 zablokowanych
-
2018-01-19 11:46
tszeba jakoś zarabiać !!!!!!!! (7)
- 9 21
-
2018-01-19 12:03
Dlatego zarabiamy! Dla swoich i naszej partii nie ma przeszkód! (2)
Teraz Ku...a My - PISuary! U mnie Misiek Misiewicz zarabiał 50 tysiaków miesięcznie ale jacyś dziennikarze się dopatrzyli - mendy jedne nie dadzą zarabiać! A ja mojemu Miśkowi nawet medal wybiłem!
- 12 10
-
2018-01-19 15:05
Artykuł o linii kolejowej, a ten bazgrze o jakimś Misiewiczu. (1)
O Misiewiczu słyszała już cała Polska i to 10 razy. Napisz lepiej coś konstruktywnego na temat wspomnianej w artykule inwestycji. Czy też temat zbyt trudny do ujadania?
- 11 5
-
2018-01-19 20:45
co się dziwisz jakoś nikt za skandal z misiwiczem i innymi misiewiczami nie przeprosił polaków szkód nie naprawił, wymazać gumką z pamięci? nic się nie stało Polacy nic się nie stało
- 7 4
-
2018-01-19 12:53
Trzeba poznać ortografię.
- 4 5
-
2018-01-19 13:29
ubhahhaha takiego babola jescze nie widzialem
nowy level dyslekcji , thats nice
- 2 5
-
2018-01-19 14:22
ano czeba!
- 4 2
-
2018-01-19 16:39
moze podwyzsza pincet plus
- 4 2
-
2018-01-19 11:46
kiedy skm do Słupska? dojezdzam tu do pracy! (8)
- 38 50
-
2018-01-19 11:50
SKM = kolej miejska (6)
Kolej MIEJSKA jak nazwa wskazuje jeździ po mieście. A nie 100km przez pola i lasy
Do Słupska pospieszne i regionalne.- 71 15
-
2018-01-19 11:56
chłopcze, to jedno województwo, tworzymy jeden organizmy. masa ludzi dojeżdża z Wejherowa, Leborka, Słupska... (5)
- 23 35
-
2018-01-19 12:03
Trójmiasto = Słupsk, Lębork, Wejherowo!
a nie jakis tam Gdańsk, Sopot czy Gdynia
- 28 17
-
2018-01-19 12:35
każden by chciał pracować w trójmieście
trój, trzy, Gdańsk Sopot Gdynia, więcej miejsc wolnych nie ma; przeprowadź się albo się tłucz codziennie, sori taki mamy klimat :D
- 15 7
-
2018-01-19 13:16
nie rozmawiaj z idiota ...i to w dodatku zakompleksionym
- 5 9
-
2018-01-19 14:45
Tak dlatego istnieje kolej podmiejska
SKM nawet nie obłsuguje jeszcze dzielnic typu Orunia co jest skandalem a ty chcesz słupsk
- 32 2
-
2018-01-22 12:32
i dla takich powinny być regioekspresy
jak na Mazowszu: piętrusy ciągnięte/pchane przez lokomotywy na trasie Słupsk - Elbląg, postoje ograniczone, co godzinę przez cały dzień, co pół w szczycie
- 4 0
-
2018-01-19 19:02
Do Słupska powinny jeździć pociągi regionalne
1. Składy SKM powinny być dostosowane do ruchu miejskiego
2. Mieszkańcy Słupska dostaną szybsze połączenie. Dzięki pominięciu przystanków takich jak Śmiechowo, Janowo, Cisowa czy Grabówek i dzięki składom przystosowanym do prędkości 120 km/h będzie można dojechać do Gdyni, Sopotu i Gdańska o wiele szybciej- 22 2
-
2018-01-19 11:48
(9)
Kto pamięta "piętrową biwakową" linię z Gdyni z przesiadką w Somoninie, do Kartuz i dalej do Sierakowic z przystankiem w Garczu, z którego szło się z plecakiem na pole biwakowe do Chmielna?
- 136 9
-
2018-01-19 12:05
Albo piętrus do Bydgoszczy
Przez Koscierzynę - wysiadka Olpuch i na piwak
- 55 0
-
2018-01-19 12:12
To se ne vrati ;) (1)
- 30 2
-
2018-01-22 12:33
a dlaczego?
jak będzie drut, to i pewnie pociągi się pojawią
- 1 1
-
2018-01-19 18:57
Pamiętam jak biletu "kupowalo się" u konduktora, piękne czasy
- 16 1
-
2018-01-19 19:59
Albo Gdynia-Chojnice przez Męcikał :-) (1)
- 14 1
-
2018-01-22 12:33
ale tak się jeździć da nadal
- 2 0
-
2018-01-20 17:45
Pamiętam jak wsiadałem często w osowej do tego Pociągu :) łezka się w oku kręci wczesne lata i połowa lat 90 ;)
- 4 0
-
2018-01-20 19:17
Jak sie dalo urwac z ostatniej lekcji to lapalem sie na 14:28, jak nie to 15:35.
Ten drugi bardziej napakowany pracownikami stoczni, ale za to rozrywkowy - karty, wino itp.
- 3 0
-
2018-01-20 20:41
Z Gdyni odjezdzal o 16 42.A wysiadalo sie w Olpuch-Wdzydze:)
- 2 0
-
2018-01-19 11:49
tymczasem tzw. SKM (7)
Skansen Kolei Miejskiej
bez zmian- 86 19
-
2018-01-19 12:37
(1)
Nie no weź! Podnieśli przecież ceny biletów, żeby w przyszłości kupić nowe/nowy jeden skład.
- 13 3
-
2018-01-21 06:49
Juz w 2378 roku przejda do fazy planowania przetargu na opracowanie warunkow przetargu
Na nowy sklad.
Sztuk jeden.
Z odzysku.- 1 3
-
2018-01-19 12:41
SKM (2)
SKM jest osobnym przedsiębiorstwem . Już dawno nie jest koleją.
- 3 8
-
2018-01-19 12:57
(1)
no przecież zostało napisane, że nie jest koleją. Jest skansenem
- 14 2
-
2018-01-20 06:34
Zazdrośni że nie w klubie ?
Jest kastą i basta
- 2 0
-
2018-01-19 21:32
Umowa na wiele lat = nowy tabor (1)
Jeśli SKM dostanie umowę na obsługę linii na 15-25 lat wtedy uzyska zdolność kredytową i dostanie kredyt na nowe jednostki. Kiedy umowa jest na jeden rok żaden bank nie da kredytu, nie ma mowy o datacjach unijnych itp.
Umowa może być z klauzulami o wprowadzeniu nowego taboru w konkretnych terminach, z karami i z możliwością jej rozwiązania jeśli SKM nie zastosuje się do jej postanowień. Ze względu na procedury przetargowe itp. opcja nowego taboru to drugi-trzeci rok obowiązywania takiej wieloletniej umowy.- 5 3
-
2018-01-19 21:42
dofinansowania są do działalności i pomysłów
a nie do umów.
Kto inny może dostać umowę na komunikację w Trójmieście?- 6 1
-
2018-01-19 11:50
(2)
bez zatrzymania 53 minuty, czyli pendolino, a reszta bez zmian? dalej 3 godziny?
- 52 8
-
2018-01-19 19:40
Nawet lepiej aby obecne SKMki (czy tam regio), nie rozpędzały się za bardzo, bo przy 100km/h ma się wrażenie odlatywania.
- 4 1
-
2018-01-21 05:59
a ci z malych
to jak dojada do pracy??
- 1 0
-
2018-01-19 11:54
"az" 25 minut szybciej i prawie 2 mld - mistrzowie ! (9)
Wiedza jak zapewnic sobie pelna kieszen :)
- 51 59
-
2018-01-19 11:57
Bo pisuary dobrze wiedzą jak przytulić publiczną kaskę!
- 18 18
-
2018-01-19 12:56
(2)
Nie szybciej a krócej.
- 13 1
-
2018-01-19 13:54
A to jakas róznica głupio - mądry człowieczku? (1)
- 4 13
-
2018-01-20 12:43
zasadnicza różnica buraku
- 3 1
-
2018-01-19 13:59
Obecnie TLK z Oliwy do Słupska jedzie 1h i 57 minut, z czego 30 minut stoi w Gdynii :P
- 14 1
-
2018-01-19 15:02
Kolejny fachowiec od siedmiu boleści. (3)
Przeczytaj jeszcze raz artykuł. Głównym założeniem inwestycji jest dobudowa drugiego toru w celu podniesienia przepustowości. Obecnie ruch do Słupska dusi się na jednym torze i ciężko jest poprawić ofertę i dołożyć nowe połączenia. W dodatku linia ma być modernizowana w taki sposób, aby bez większych inwestycji można było podnieść w przyszłości prędkość do minimum 200 km/h.
- 13 1
-
2018-01-19 19:38
(1)
Jedno nie wyklucza drugiego. Wiadomo, że obecna jedna linia dusi się. Ale tyle lat robót i raptem 25 minut oszczędności? I to jeszcze bez uwzględnienia przystanków, które zwiększą czas przejazdu. I te magiczne "w przyszłości", czyli kolejne 25 lat czekania. A pociągi jak jeżdżą 80km/h tak tyle będą jeździć...
- 2 6
-
2018-01-20 11:05
30% to mało?
- 2 3
-
2018-01-19 20:03
istniejaca
infrastruktura kolejowa powstala w latach 1987-88.Przez te lata nawierzchnia i obiekty ulegly degradacji i nie robiac nic doprowadzono by do wydluzania czasu przejazdu z iwagi na bezpievzenstwo.Wydajac duza kase na modernizacjr linni niejako przy okazji dostosowuje sie ja do obecnych potrzeb i standardow europejskich.....
- 7 0
-
2018-01-19 11:55
100 km to powinno się w 30 minut przejechać szybkim Pendolino (5)
53 minuty to zdecydowanie za długo
- 61 18
-
2018-01-19 12:35
(1)
Taa ale przy idealnie prostej linii bez przystanków, stacji i przejazdów kolejowych po drodze. No i na dłuższym dystansie.
- 12 2
-
2018-01-19 19:29
Zauważ, że te 53 minuty, to, jak zaznaczono w artykule, podróż "bez zatrzymania". Czyli 100km przejeżdża ze średnią prędkością ~100km/h. A do tego dojdą jeszcze przystanki. I nagle z 53 minut robi się 1,5 godziny.
- 4 3
-
2018-01-19 15:08
A co ty tam chcesz mieć?
Kolej magnetyczną?
- 6 0
-
2018-01-19 15:57
pkp (1)
zrobią ci pendolino to bedziesz pyszczył/a że za drogo bo ty ztych tak źle a tak nie dobrze albo zupa za słona
- 4 2
-
2018-01-19 16:43
123 zł za przejazd 100 km to mało?
Bo tyle kosztuje bilet pendolino ze Słupska do Gdyni- 4 6
-
2018-01-19 11:56
Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii (3)
aaaaa dopiero projekt w 2019,
potem przetag w 2025
a budowa jak dobrze pójdzie w 2042r...
;-)- 108 8
-
2018-01-19 11:58
Wybory idą więc trzeba coś obiecać....a lekarzom damy kaskę w 2168 roku!
- 8 11
-
2018-01-19 20:06
zrobisz szybciej?
to extra,stan do przetargu !
- 3 1
-
2018-01-19 20:56
Ty chyba trafisz na święte obrazy jak taki prorok jesteś
- 2 1
-
2018-01-19 12:08
Kto jeszcze dziś do Słupska jeździ i po co? (12)
Przecież w Gdańsku wszystko jest, czego wam ludzie jeszcze brakuje? Niepojęte są dla mnie niektóre decyzje, wpływ kontekstu na podjęte decyzje wykonawcze, no szczyt absurdu.
- 32 116
-
2018-01-19 12:47
Myślenie nie boli. (2)
A nie pomyślałeś o tym że Słupsk leży w granicach administracyjnych woj. pomorskiego a co za tym idzie wszystkie sprawy czy to w Urzędzie Wojewódzkim czy Sądzie Wojewódzkim załatwia się niestety w Gdańsku .
- 24 5
-
2018-01-19 12:57
Czyli to pociąg bardziej dla mieszkańców Słupska. Można się było tego spodziewać. (1)
- 10 14
-
2018-01-19 14:46
Mistrzu, tą trasą jeździ masa pociągów dalekobieżnych.
Dzięki dwóm torom będzie ich mogło jeździć więcej. Już są relacje Białystok - Szczecin, Łódź/Wawa/Kraków - Kołobrzeg, są też inne, do tego dochodzą sezonowe w czasie wakacji. Czasem trzeba wychylić nosa poza własny grajdołek i pomyśleć bardziej globalnie...
- 23 3
-
2018-01-19 13:01
Każdemu wolno być idiotą, Tobie również (1)
- 18 9
-
2018-01-19 20:25
Wygrałeś tym komentarzem!
- 6 3
-
2018-01-19 13:11
Edzio, byłes tam kiedyś? Chłopie, wyobraź sobie, ze niektóre pociągi jeżdżą w dwie strony Z punktu A do punktu B i z punku B do punku A. Może mieszkańcy Słupska chcą przyjechac do Gdańska np do lekarza, załatwic sprawe w urzedzie lub turystycznie
- 21 3
-
2018-01-19 13:13
Brawo
Gdansk ponad wami rzadzi gdynia i sopotem
- 3 6
-
2018-01-19 14:32
wracaj do lekcji, ale wcześniej wytrzep kapucyna
- 6 6
-
2018-01-19 18:46
Typowy gdański seba... Na tej krainie szadółek świat się nie kończy...
- 7 3
-
2018-01-20 08:14
mało siana
w Gdańsku nie ma pracy sam zarabiam 4 000 netto i uważam, że to mało
- 6 1
-
2018-01-23 12:41
plaża
W Gdańsku nie ma takich czystych, niezaludnionych plaż jak w okolicy Ustki. Myślę,że makabryczny zgiełk, hałas Trójmiasta będzie kierował ludzi w tym kierunku. Pewnie Pan spyta za chwilę : " Za takie pieniądze??!!!!". Jest kasa, trzeba inwestować , bo 2020 roku odetnie się kurek z UE...;-)
- 2 0
-
2018-01-29 22:58
gocha
A może my wieśniaki z prowincji chcemy czasem pojechać w jakimś celu do wielkiego fantastycznego trójmiadta
- 3 0
-
2018-01-19 12:10
(3)
A co z dodatkową linia SKM na trasie Gdańsk - Pruszcz - Tczew ?
- 30 5
-
2018-01-19 14:48
Ciasna zabudowa na Oruni torpeduje temat. (2)
Koszty gigantyczne. Ale moim zdaniem warte poniesienia, bo w końcu w drogi też się pompuje mnóstwo kasy.
- 6 2
-
2018-01-19 17:59
A może zmiana podejścia do tematu... (1)
Zamiast wywalać kasę na dodatkowe tory ograniczyć ruch towarowy z Bydgoszczy do Gdyni przez Gdańsk na rzecz połączeń przez starą węglówkę, a na pasażerskie połączenia do Tczewa zakupić tabor o V dop 160-200 km/h przez co zmniejszy się czas zajęcia szlaku i zwiększy przepustowość. Dodatkowo poprawi to czasy dotarcia z Tczewa do Gdańska! A tak: nowe tory a stare pociągi- wydana kasa, a żadnej radochy dla pasażerów- stare rzęchy, częste awarie, smród w upał, mróz zimą......Się rozmarzyłem jak nasz premier kochany Dyzio Marzyciel
- 11 1
-
2018-01-22 12:36
dokładnie
z Gdańska Głównego da się odprawiać pociągi co 3 min., a PKP p..li o "braku przepustowości"
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.