• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska

Maciej Naskręt
19 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony. Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony.

Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.



Czy z nowej linii skorzystają mieszkańcy Trójmiasta?

W piątek w urzędzie wojewódzkim władze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie dwutorowej linii kolejowej z Trójmiasta do Słupska. Opracowanie techniczne wykonają dwie firmy. Pierwsza, Egis będzie odpowiedzialna za odcinek między Trójmiastem a Lęborkiem. Za swoją pracę zainkasuje kwotę 17,4 mln zł. Firma BPBK natomiast zajmie się projektem odcinka z Lęborka do Słupska za kwotę 12,4 mln zł.

Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.

- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
Fragment wyznaczony do budowy. Fragment wyznaczony do budowy.

100 km trasy do przebudowy



W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.

Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.

Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.` Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.`

Miejsca

Opinie (175) 7 zablokowanych

  • Gkhg

    Do Słupska to dawno powinna lecieć druga nitka torów
    Do dużego miasta w naszym województwie żeby tak ciężko dojechac
    Jechalem ostatnio i pociąg co chwilę zatrzymuje sie
    Zeby zrobic mijanke masakra

    • 1 2

  • perony słupsk

    Może dożyję czasów gdy do pendolino w słupsku nie trzeba bedzie wszadać po drabinie. Masakra jakaś.

    • 0 2

  • opinia (1)

    Słupskie słoiki się ucieszą.

    • 7 8

    • gocha

      Haha ha . Koń by się uśmiał. No boki zrywać.

      • 2 0

  • WŁAŚNIE. Z Gdańska do Słupska po 17tej nie da rady dojechać!!! (1)

    Dla mnie to SKANDAL!!! To ma być łączenie miast, to mają być te zmiany? Żebym ja do Słupska wieczorem nie mógł wrócić po całym dniu w 3mieście? DNO DNO DNO. PKP INTERCITY DNO!!! I jeszcze te ohydne, śmierdzące składy sprzed 20-30 lat!!!

    • 11 7

    • gocha

      To kara za głosowanie na PO. Marna kolej, porządnej drogi też nam nie chcą wybudować.

      • 0 2

  • Kto jeszcze dziś do Słupska jeździ i po co? (12)

    Przecież w Gdańsku wszystko jest, czego wam ludzie jeszcze brakuje? Niepojęte są dla mnie niektóre decyzje, wpływ kontekstu na podjęte decyzje wykonawcze, no szczyt absurdu.

    • 32 116

    • gocha

      A może my wieśniaki z prowincji chcemy czasem pojechać w jakimś celu do wielkiego fantastycznego trójmiadta

      • 3 0

    • plaża

      W Gdańsku nie ma takich czystych, niezaludnionych plaż jak w okolicy Ustki. Myślę,że makabryczny zgiełk, hałas Trójmiasta będzie kierował ludzi w tym kierunku. Pewnie Pan spyta za chwilę : " Za takie pieniądze??!!!!". Jest kasa, trzeba inwestować , bo 2020 roku odetnie się kurek z UE...;-)

      • 2 0

    • mało siana

      w Gdańsku nie ma pracy sam zarabiam 4 000 netto i uważam, że to mało

      • 6 1

    • Każdemu wolno być idiotą, Tobie również (1)

      • 18 9

      • Wygrałeś tym komentarzem!

        • 6 3

    • Typowy gdański seba... Na tej krainie szadółek świat się nie kończy...

      • 7 3

    • Myślenie nie boli. (2)

      A nie pomyślałeś o tym że Słupsk leży w granicach administracyjnych woj. pomorskiego a co za tym idzie wszystkie sprawy czy to w Urzędzie Wojewódzkim czy Sądzie Wojewódzkim załatwia się niestety w Gdańsku .

      • 24 5

      • Czyli to pociąg bardziej dla mieszkańców Słupska. Można się było tego spodziewać. (1)

        • 10 14

        • Mistrzu, tą trasą jeździ masa pociągów dalekobieżnych.

          Dzięki dwóm torom będzie ich mogło jeździć więcej. Już są relacje Białystok - Szczecin, Łódź/Wawa/Kraków - Kołobrzeg, są też inne, do tego dochodzą sezonowe w czasie wakacji. Czasem trzeba wychylić nosa poza własny grajdołek i pomyśleć bardziej globalnie...

          • 23 3

    • wracaj do lekcji, ale wcześniej wytrzep kapucyna

      • 6 6

    • Brawo

      Gdansk ponad wami rzadzi gdynia i sopotem

      • 3 6

    • Edzio, byłes tam kiedyś? Chłopie, wyobraź sobie, ze niektóre pociągi jeżdżą w dwie strony Z punktu A do punktu B i z punku B do punku A. Może mieszkańcy Słupska chcą przyjechac do Gdańska np do lekarza, załatwic sprawe w urzedzie lub turystycznie

      • 21 3

  • za cara (3)

    trasę Łódź Koluszki zbudowano w 3 m-ce , pociągi jeżdżą po niej do tej pory

    • 11 3

    • zero mostów, zero wiaduktów, zero miast po drodze

      jak się budowało jak na prerii, a potem przez 10 lat poprawiało partaninę, to stykało

      • 0 2

    • Car płacił michę ryżu za dzień i miał w d... kwestie społeczne i środowiskowe. (1)

      • 6 1

      • tego nie finansował car, tylko inwestorzy prywatni, car wydał zgodę na budowę.

        • 4 2

  • (1)

    A co z Pruszczem i Tczewem ?

    • 10 5

    • nic. Póki beton w głowach PO i PiS, takoż PKP

      • 3 0

  • (3)

    A co z dodatkową linia SKM na trasie Gdańsk - Pruszcz - Tczew ?

    • 30 5

    • Ciasna zabudowa na Oruni torpeduje temat. (2)

      Koszty gigantyczne. Ale moim zdaniem warte poniesienia, bo w końcu w drogi też się pompuje mnóstwo kasy.

      • 6 2

      • A może zmiana podejścia do tematu... (1)

        Zamiast wywalać kasę na dodatkowe tory ograniczyć ruch towarowy z Bydgoszczy do Gdyni przez Gdańsk na rzecz połączeń przez starą węglówkę, a na pasażerskie połączenia do Tczewa zakupić tabor o V dop 160-200 km/h przez co zmniejszy się czas zajęcia szlaku i zwiększy przepustowość. Dodatkowo poprawi to czasy dotarcia z Tczewa do Gdańska! A tak: nowe tory a stare pociągi- wydana kasa, a żadnej radochy dla pasażerów- stare rzęchy, częste awarie, smród w upał, mróz zimą......Się rozmarzyłem jak nasz premier kochany Dyzio Marzyciel

        • 11 1

        • dokładnie

          z Gdańska Głównego da się odprawiać pociągi co 3 min., a PKP p..li o "braku przepustowości"

          • 1 0

  • (9)

    Kto pamięta "piętrową biwakową" linię z Gdyni z przesiadką w Somoninie, do Kartuz i dalej do Sierakowic z przystankiem w Garczu, z którego szło się z plecakiem na pole biwakowe do Chmielna?

    • 136 9

    • To se ne vrati ;) (1)

      • 30 2

      • a dlaczego?

        jak będzie drut, to i pewnie pociągi się pojawią

        • 1 1

    • Albo Gdynia-Chojnice przez Męcikał :-) (1)

      • 14 1

      • ale tak się jeździć da nadal

        • 2 0

    • Z Gdyni odjezdzal o 16 42.A wysiadalo sie w Olpuch-Wdzydze:)

      • 2 0

    • Jak sie dalo urwac z ostatniej lekcji to lapalem sie na 14:28, jak nie to 15:35.

      Ten drugi bardziej napakowany pracownikami stoczni, ale za to rozrywkowy - karty, wino itp.

      • 3 0

    • Pamiętam jak wsiadałem często w osowej do tego Pociągu :) łezka się w oku kręci wczesne lata i połowa lat 90 ;)

      • 4 0

    • Pamiętam jak biletu "kupowalo się" u konduktora, piękne czasy

      • 16 1

    • Albo piętrus do Bydgoszczy

      Przez Koscierzynę - wysiadka Olpuch i na piwak

      • 55 0

  • kiedy skm do Słupska? dojezdzam tu do pracy! (8)

    • 38 50

    • SKM = kolej miejska (6)

      Kolej MIEJSKA jak nazwa wskazuje jeździ po mieście. A nie 100km przez pola i lasy
      Do Słupska pospieszne i regionalne.

      • 71 15

      • chłopcze, to jedno województwo, tworzymy jeden organizmy. masa ludzi dojeżdża z Wejherowa, Leborka, Słupska... (5)

        • 23 35

        • i dla takich powinny być regioekspresy

          jak na Mazowszu: piętrusy ciągnięte/pchane przez lokomotywy na trasie Słupsk - Elbląg, postoje ograniczone, co godzinę przez cały dzień, co pół w szczycie

          • 4 0

        • Tak dlatego istnieje kolej podmiejska

          SKM nawet nie obłsuguje jeszcze dzielnic typu Orunia co jest skandalem a ty chcesz słupsk

          • 32 2

        • nie rozmawiaj z idiota ...i to w dodatku zakompleksionym

          • 5 9

        • każden by chciał pracować w trójmieście

          trój, trzy, Gdańsk Sopot Gdynia, więcej miejsc wolnych nie ma; przeprowadź się albo się tłucz codziennie, sori taki mamy klimat :D

          • 15 7

        • Trójmiasto = Słupsk, Lębork, Wejherowo!

          a nie jakis tam Gdańsk, Sopot czy Gdynia

          • 28 17

    • Do Słupska powinny jeździć pociągi regionalne

      1. Składy SKM powinny być dostosowane do ruchu miejskiego
      2. Mieszkańcy Słupska dostaną szybsze połączenie. Dzięki pominięciu przystanków takich jak Śmiechowo, Janowo, Cisowa czy Grabówek i dzięki składom przystosowanym do prędkości 120 km/h będzie można dojechać do Gdyni, Sopotu i Gdańska o wiele szybciej

      • 22 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane