- 1 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (92 opinie)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (98 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (54 opinie)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (230 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (101 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (18 opinii)
Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska
Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.
- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
100 km trasy do przebudowy
W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.
Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.
Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Miejsca
Opinie (175) 7 zablokowanych
-
2018-01-19 15:42
Skoro jest taki dyrektor Regionu Polnocnego (1)
To jestem spokojny, że wszystko będzie ok. Andrzej przecież trzyma rękę na pulsie, wszystkim kieruje, zarządza, sprawdza się!
- 7 5
-
2018-01-21 07:08
Podpisano: dyspozytor.
- 1 1
-
2018-01-19 16:01
dobra dobra zobaczymy jak zbudują bo w tym kraju takie gadki zawsze kończą się tym że jest gorzej niż było...
- 5 2
-
2018-01-19 16:34
Bytów pośrodku niczego
Bytów by wreszcie podłączyli..
- 9 5
-
2018-01-19 17:07
za takie pieniądze (1)
takie skrócenie to nieporozumienie
- 5 3
-
2018-01-20 10:29
przecież chodzi o modernizację torowiska, to mają to zrobić za 200tys ?
- 1 2
-
2018-01-19 17:13
Tytuł bardzo optymistyczny
a dalej .... pod konie 2019 będzie projekt,
10/10- 7 0
-
2018-01-19 17:40
Do autora ...
Panie Macieju, wg obecnego rozkładu jazdy pociąg EIP z Gdyni Głównej do Słupska jedzie 1h05' a nie 1h18'. Jeżeli jazda ma być skrócona do 0h53' to szkoda pieniędzy... Tym bardziej, że oprócz drugiego toru ma być podwyższona prędkość szlakowa. I te czasy realizacji! Gadka o drugim szlaku już od ośmiu lat, a nawet łopaty nikt nie wbił! Do d..y z takimi inwestycjami, które się ciągną jak za Wojtka Jaruzela.
- 9 3
-
2018-01-19 17:41
A co z Bytowem?
My też jesteśmy z Pomorskiego, a żadnego połączenia kolejowego ze stolicą (Gdańskiem) nie ma.
gdansk.uw.gov.pl/aktywna-mapa-wojewodztwa-pomorskiego- 8 1
-
2018-01-19 17:46
I bendom Domki w Słupsku
oraz tenis w porcie- 3 3
-
2018-01-19 18:11
Tylko nie BPBK. Juz niech studenci PG lepiej zaprojektuja
- 7 1
-
2018-01-19 18:37
Odpowiedź do ankiety:
Jak dożyją! Bo obecna Dobra Zmiana nie każdemu wyjdzie na dobre! A pomysłów na nowe tory i drogi było już tak wiele... i zostały tylko na papierze.
- 6 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.