• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska

Maciej Naskręt
19 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony. Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony.

Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.



Czy z nowej linii skorzystają mieszkańcy Trójmiasta?

W piątek w urzędzie wojewódzkim władze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie dwutorowej linii kolejowej z Trójmiasta do Słupska. Opracowanie techniczne wykonają dwie firmy. Pierwsza, Egis będzie odpowiedzialna za odcinek między Trójmiastem a Lęborkiem. Za swoją pracę zainkasuje kwotę 17,4 mln zł. Firma BPBK natomiast zajmie się projektem odcinka z Lęborka do Słupska za kwotę 12,4 mln zł.

Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.

- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
Fragment wyznaczony do budowy. Fragment wyznaczony do budowy.

100 km trasy do przebudowy



W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.

Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.

Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.` Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.`

Miejsca

Opinie (175) 7 zablokowanych

  • Skoro jest taki dyrektor Regionu Polnocnego (1)

    To jestem spokojny, że wszystko będzie ok. Andrzej przecież trzyma rękę na pulsie, wszystkim kieruje, zarządza, sprawdza się!

    • 7 5

    • Podpisano: dyspozytor.

      • 1 1

  • dobra dobra zobaczymy jak zbudują bo w tym kraju takie gadki zawsze kończą się tym że jest gorzej niż było...

    • 5 2

  • Bytów pośrodku niczego

    Bytów by wreszcie podłączyli..

    • 9 5

  • za takie pieniądze (1)

    takie skrócenie to nieporozumienie

    • 5 3

    • przecież chodzi o modernizację torowiska, to mają to zrobić za 200tys ?

      • 1 2

  • Tytuł bardzo optymistyczny

    a dalej .... pod konie 2019 będzie projekt,
    10/10

    • 7 0

  • Do autora ...

    Panie Macieju, wg obecnego rozkładu jazdy pociąg EIP z Gdyni Głównej do Słupska jedzie 1h05' a nie 1h18'. Jeżeli jazda ma być skrócona do 0h53' to szkoda pieniędzy... Tym bardziej, że oprócz drugiego toru ma być podwyższona prędkość szlakowa. I te czasy realizacji! Gadka o drugim szlaku już od ośmiu lat, a nawet łopaty nikt nie wbił! Do d..y z takimi inwestycjami, które się ciągną jak za Wojtka Jaruzela.

    • 9 3

  • A co z Bytowem?

    My też jesteśmy z Pomorskiego, a żadnego połączenia kolejowego ze stolicą (Gdańskiem) nie ma.

    gdansk.uw.gov.pl/aktywna-mapa-wojewodztwa-pomorskiego

    • 8 1

  • I bendom Domki w Słupsku
    oraz tenis w porcie

    • 3 3

  • Tylko nie BPBK. Juz niech studenci PG lepiej zaprojektuja

    • 7 1

  • Odpowiedź do ankiety:

    Jak dożyją! Bo obecna Dobra Zmiana nie każdemu wyjdzie na dobre! A pomysłów na nowe tory i drogi było już tak wiele... i zostały tylko na papierze.

    • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane