- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (74 opinie)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (77 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (490 opinii)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (723 opinie)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (63 opinie)
- 6 Uziemił się przez skradziony miernik (26 opinii)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-07 12:09
Kolej
Przecież to jest katastrofa dla mieszkańców tych dzielnic .
I tak od hałasu nie można wytrzymać np na pętli łostowice a gdzie tu jeszcze pociąg.- 2 2
-
2020-07-07 12:11
Kolej
- 0 0
-
2020-07-07 12:12
Kolej
Przecież w mieście gdzie już jest praktycznie zabudowane wszystko buduje się metro
- 2 1
-
2020-07-07 20:27
4 km w 10 lub nawet w 15 lat
No szalooooone teeeemmmpppooo. Dłużej już po prostu się nie da.
- 0 0
-
2020-07-07 23:06
Co do Skarszew. Wikipedia: linia kolejowa nr 233
"Mimo protestów mieszkańców i władz lokalnych, PKP podjęło decyzje o zawieszeniu ruchu. 1 kwietnia 2000 roku odbył się ostatni kurs pociągu Tczew - Skarszewy. Maszynista lokomotywy długo trąbił przed każdym przejazdem i stacją, machając ręką do licznie zgromadzonych ludzi, którzy chcieli zobaczyć ostatni kurs pociągu. W obawie przed radykalnymi formami protestu mieszkańców przejazd pociągu na wszelki wypadek zabezpieczała policja. "
Na youtube 34 minutowy film: "(VHS ) SP42-242 Ostatni pociąg. Tczew - Skarszewy D29-233."
i komentarz pod filmem:
"Obecność radiowozu, który kilkakrotnie przewija się w nagraniu (chociażby w momentach 6:25 8:32 14:28 21:42) jest spowodowana tym, że dnia 31.03.2000 na stacjach i przystankach kolejowych, szczególnie tych mniejszych miast i miejscowości, miały często miejsce protesty i awantury mieszkańców, którzy sprzeciwiali się likwidacji linii kolejowych. W 2000 roku dziesiątki tysięcy ludzi pozostawiono na lodzie, samym sobie odcinając ich od pracy, szkoły, studiów, szpitali... Aby uspokoić mieszkańców wciskano im kit, że są to tylko chwilowe zawieszenia i w niedługim czasie wszystko wróci do normy. Pomyśleć, że wiele z tych dyrektorków odpowiedzialnych za te, nierzadko, tragedię ludzkie do dnia dzisiejszego zajmuje wysokie stanowiska w PKP."- 2 0
-
2020-07-08 12:24
Wariant Górnego Tarasu przez Kokoszki, Karczemki
No właśnie kompletnie pominęli poprzedni wariant 1-szy przez Kiełpino i Karczemki. Czyżby na niego już nie było szans ? To co że dopiero niedawno zlikwidowano rezerwę terenową która najpierw miała być pod SKM a później pod tramwaj . Teren nie jest póki co zabudowany. Takie rozwiązanie zintegrowałoby górny taras ze sobą i z południem Gdańska. Połączenie przez Jasień tego nie zapewnia. To błąd . Wróćcie do wersji Kokoszki Karczemki . Wariant 1 szy. Dlaczego go a priori odrzuciliście? Przy tym rozwiązaniu można by stworzyć Ring SKM skupiający 40-60 % transportu w Gdańsku 2 torowo w obu kierunkach. Transport do któregokolwiek punktu na takim ringu z uwzględnieniem lini Śródmieście Wrzeszcz nie przekraczałby 20 minut. Cały Ring można by objechać w 40 minut. To byłaby rewolucja komunikacyjna na miarę Metropolii Europejskiej jaką ma szansę być Gdańska ale jeszcze nie jest. Pomyślcie perspektywicznie. Trzeba wizji a nie rozwiązań częściowych . Monachium było biedniejsze od nas kiedy budowało metro. Tutaj koszta są znacznie mniejsze a znaczna część ringu już istnieje. Trasa do Jasienia to lipa. Mają już zresztą tramwaj... Taka pętla jest za mała na ring i nie integruje Górnego Tarasu. Integracja z Kolbudami i węzłem Gdańsk Południe jest słuszna.
- 1 0
-
2022-03-31 15:34
Powstanie od razu jak pojedzie tramwaj Nową Świętokrzyską
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.