- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (287 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (137 opinii)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-06 13:06
3.7 km za 10-15 lat haha (1)
to ok 20 m torowiska na miesiac prac... troche ponad 0.5 metra dziennie. super tempo.
- 21 1
-
2020-07-06 13:50
Same prace budowlane to pikuś, nawet w wykopie.
- 2 2
-
2020-07-06 13:06
troche to niepowazne. za 10 15 lat to tam powinno powstac niezalezna czesc mieszkalna
A po co tam pkm? niech rozbudowuja tam infrastrukture lokalną. biura, szkoly, warsztaty itd.
- Tylko w samych południowych dzielnicach Gdańska, w perspektywie 10 lat, będzie mieszkać od 70 do 100 tys. osób, nie licząc gmin ościennych. Tylko transport kolejowy może rozwiązać problemy komunikacyjne tego obszaru - uważa marszałek Mieczysław Struk.- 7 4
-
2020-07-06 13:07
Te plany obnażają tylko dysfunkcyjność osób planujących na dziesięcolecia rozwój miasta ...
halo UM, są tu w ogóle tacy ? Może jeszcze kolejkę linową zaproponujecie z Gdańska do Żukowa, co ? To by było w waszym stylu......Najpierw budują osedla na jakimś w***wiu, na terenie których nie dawno mój wuj szczepił jeszcze krowy, bezmyślnie zabudowują działki, nie przewidując korytarzy pod inwestycje drogowe, węzły komunikacyjne itp. potem robią dobrze deweloperom, którzy na takich zad*piach budują swoje "apartamenty" 40m^2, bez piwnicy i miejsca postojowego.
PKM powinna pełnić funkcję szybkiego przejazdu między miastami i gminami. Nie róbcie z niej tramwaju między osiedlami z przystankiem co 500 m - do tego wystarczy linia tramwajowa lub zwykła droga w której organizacja ruchu jest przemyślana. Problemem południa jest syf, do którego dopuściła klika budynia przez lata pozwalając na zabudowę w szczerym polu, ale nie myśląc o tym jak to miejsce ma być w przyszłości skomunikowane.
PKM do Łapina po starej linii, Kolbudy, Pręgowo, Bielkówko, Goszyn, Straszyn, Rotmanka i wjazd na Pruszcz Gdański + nowe torowisko tylko dla PKM (bez SKM i TLK itp.). Reszta tramwaje cd + rozbudowa dróg, więcej rond + aktywne światła i logiczne ograniczenie prędkości.- 20 3
-
2020-07-06 13:08
przy takim tempie wyprzedaży gruntów to już metro planujcie
O SKM południe słyszałem już w latach 70 i bałem się ze nie ukończę sp 56 bo tam miał być przystanek. A za 10 lat idę na emeryturę , ciekawe czy dożyję pierwszej jazdy.
- 24 1
-
2020-07-06 13:08
Tylko tramwaj na Armii Krajowej do obwodnicy - szybka linia, bezkolizyjna, jest zapas miejsca! (2)
Jest takie miejsce, które aż prosi się o tramwaj! Jest rezerwa terenu, nic nie trzeba wyburzać, wysiedlać, nie koliduje z drogą...nic tylko kłaść tory i wytyczać przystanki. To byłoby rozwiązanie dla osób korzystających z Armii Krajowej dla których obecna alternatywa to autobus wlekący się Kartuską. Szybki dojazd do centrum (brak spowalniających skrzyżowań) wiele osób przekonałby się do zamiany auta na zbiorkom!
- 30 2
-
2020-07-06 13:44
Zgadza się!
Dlatego też rekomendowana, czerwona trasa nowoprojektowanej PKM wzdłuż Armii Krajowej nie ma sensu! Na AK powinien iść szybki tramwaj, a nowa PKM trasą alternatywną przez Szadółki.
- 7 1
-
2020-07-06 21:38
Tylko tramwaj na Armii Krajowej!
Dokładnie! Drodzy redaktorzy @trójmiasto.pl poprzyjcie ten projekt! Piszcie o nim, bo włodarze tego miasta zdają się być głusi na głosy rozsądku i prawdziwie rewolucyjny projekt komunikacyjny! Miejsce jest idealne, przyszłościowe i rozwojowe. Jadąc Armii Krajowej z roku na rok widać jak wzdłuż całej drogi przybywa zabudowań. Kiedyś nie widoczne z drogi, w tej chwili stoją już w bezpośrednim sąsiedztwie. Nowe bloki, to nowi mieszkańcy, więc trasa ewentualnego tramwaju będzie się cieszyć rosnącą popularnością. Do tego jak pisano powyżej praktycznie bezkolizyjny przejazd i zapewnione miejsce na inwestycję bez konieczności jakichkolwiek kompromisów. Gdyby powstał tam tramwaj, to nie będzie szybszego sposobu na dostanie się centrum Gdańska!
- 2 0
-
2020-07-06 13:09
Ja planuje budowę prywatnej linii metra pomiedzy Orunią a Biskupia górką w latach 2050-2065
- 23 0
-
2020-07-06 13:10
za cara
szybciej wybudowano trasę kolejową Łódź Koluszki , po modernizacji służy do dzisiaj
- 15 0
-
2020-07-06 13:10
Podobno w tym roku ma wybuchnąć wielki konflikt międzynarodowy
Tak zapowiada nasz jasnowidz Pan Jackowski więc te projekty to można będzie... Juz USA wysłało lotniskowce w stronę Chin... Chiny bija się z Indiami a Turcja z Grecją ... co jeszcze?
- 3 4
-
2020-07-06 13:15
zgroza
za 15 lat???
To co mi głowe teraz zawracacie???- 15 0
-
2020-07-06 13:15
Tak trzymać, budować, nie czekać do 15 lat !
tylko szybciej, sprawniej, bo i tak tam jest już tyle ludzi i samochodów że zaraz Południe i okolice padną. Pokażcie że potraficie pracować i dobrze myśleć w BRG. Zaraz będzie Obwodnica Metropolitalna, dużo nowych domów i innych nowych inwestycji powstanie za obecną obwodnicą więc już teraz trzeba myśleć o komunikacji zbiorowej Południa i dalej , pod OM w Lublewie Gdańskim i do Kolbud.
- 12 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.