- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (78 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (106 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (283 opinie)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (308 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (32 opinie)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (173 opinie)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-06 13:18
(2)
Wystarczy tylko zadbać o motorniczych, inwestować w tramwajowa infrastrukturę a nie kupować tramwaje (bo lud widzi tramwaj nowy) bo jeżdżą bo rozwalonych torowiskach. Południe Gdańska to jest dramat komunikacyjny i bez samochodu się nie da tam mieszkać. Mam nadzieje ze kiedyś w Gdańsku będziemy mieć samorząd który zacznie patrzeć perspektywicznie na ten temat. Chciałbym żeby ludzie w samochodach bez wyrzutów siemienia i z przyjemnością jeździli tramwajem.
- 17 1
-
2020-07-06 16:53
(1)
Jest obecnie tramwaj, przez nawał świateł jedzie 40 minut do Wrzeszcza (autem to jakieś 25-30 min). Do tego tramwaj jest zatłoczony, mimo że kursy są co 3 minuty. Wolę zdecydowanie SKM, która będzie jechać 20 minut.
- 7 0
-
2020-07-06 18:57
patrząc na to ile osób jeździ z Centrum do Wrzeszcza tramwajem to mogę śmiało stwierdzić iż nie jest z nim tak źle. W każdym razie ludzie masowo nie pchają się do SKM
- 0 0
-
2020-07-06 13:18
Gdańsk Gdynia i Sopot powinny zainwestować w budowę metra (6)
Inwestycja zwróciłaby się z nadwyżką. Rozwiązałoby to wszystkie problemu transportu kolektywnego. Nie potrzebne były by te wszystkie tramwaje, które stwarzają zagrożenie dla ruchu samochodowego i pieszego, ponadto spowalniają go. Komunikacja miejska w dzisiejszych czasach powinna być pod ziemią. Inwestycję można by sfinansować z bursztynu który byłby wydobywany podczas drążenia tuneli. Ponadto każdy urzędnik oddałby w ramach służby miastu po 100 zł ze swojej pensji każdego miesiąca, a każdy posiadacz roweru zapłaciłby 70 zł miesięcznie. Kasa nie jest problemem, trzeba chęci i wizji. Linia metra od Stogów do Obłuża.
- 6 12
-
2020-07-06 13:39
(2)
na Głównym i Starym Mieście nie da się zrobić metra - każde grzebanie w ziemi zaburzy warunki wód gruntowych i zagrozi budynkom... a co to za metro, którym nie dojedzie się do centrum?
- 6 0
-
2020-07-06 13:58
pasowaloby do reszty gdanskich inwestycji ;)
- 5 2
-
2020-07-06 15:25
Tam mogło być na powierzchni.
- 0 0
-
2020-07-06 15:12
My Polacy nie potrafimy budować z rozmachem takich projektów, zawsze będzie 200 razy ale...
Jesteśmy mentalnym wschodem. Za 50 lat ludzie będą przemieszczać się na piechotę w 3 mieście.
- 1 1
-
2020-07-06 15:32
SKM od Gdyni do Gdańska ma parametry metra (1)
Budowa metra podziemnego absolutnie nic nie zmieni :) chyba jedynie schowanie nasypu pod ziemię, choć szczerze mówiąc ten nasyp tworzy klimat Trójmiasta.
Jakbyśmy wyjechali z Polski, to SKM nazwano by metrem :) Tylko my ciągle nazywamy to kolejką.- 4 1
-
2020-07-06 19:05
Metro na którego szlak może wjechać każdy pociąg? Do tego niemal taki sam tabor? W Warszawie Metro jest odseparowane od linii kolejowych i nie ma połączenia z żadną inną stacją. Jedynie gdzieś są tory bocznicy. Swoją drogą dzięki za nasyp który podzielił miasto na dwie części.
- 2 0
-
2020-07-06 13:21
Szkoda, że za 10-15 lat. Gdański odcinek jest potrzebny na już - odkorkowałby południe i centrum. Obecnie komunikacją z Łostowic do Wrzeszcza jedzie się przynajmniej 40 minut, autem 30, więc SKM mogłaby konkurować z autem, mając czas przejazdu 18 minut.
- 16 1
-
2020-07-06 13:25
Wpierw (1)
Proponuję zająć się na serio SKM
- 9 4
-
2020-07-06 13:58
moze lepiej nie ...
marszalek nie umie tym zarzadzac.
- 5 1
-
2020-07-06 13:31
Taaaaaaaaaaaa jaaaaaaaaaaasne (1)
Powstanie tak jak aquapark w Gdańsku. Jak to było... w kształcie delfina czy rekina...
- 11 0
-
2020-07-06 13:45
morświna!!!
- 3 1
-
2020-07-06 13:38
a to ciekawe (3)
bardzo interesujące jak puszczą PKM na prywatynch działkach między Jasieniem a Kiełpinem... chyba że po potoku Jasień to zrobią
- 10 0
-
2020-07-06 13:59
tak samo jak tramwaj z moreny do wrzeszcza ;0 (2)
- 5 0
-
2020-07-06 14:02
(1)
czyli jak? bo jakoś nie mogą ;)
domów nowo pobudowanych nie wyburzą, nie ma przejadu odpowiedniego pod WZką + tam jest rejon OSTAB.. więc wg mnie nie wykonalne
mało tego linia tramwajowa a linia PKM to całkiem inna technologia i wymagana przestrzeń- 2 0
-
2020-07-06 14:12
no własnie nijak.
- 3 1
-
2020-07-06 13:43
o 5 lat za późno się zabrali za projekty
- 8 2
-
2020-07-06 13:45
Na początek poprawcie to co już jest
Ogarnijcie najpierw to co jest ma SKM i PKM! Za 4-5 lat dopiero będzie można pojechać zelektryfikowaną linią obecnej PKM, a już za 10 chcecie coś nowego robić? Za mało składów, za rzadko, za drogo jest obecnie i na tym należało by się skupić.
- 13 1
-
2020-07-06 13:47
u nas przedłużą PKM, a za 10-15 lat w Japonii będą się teleportowali (1)
- 22 1
-
2020-07-06 14:00
no nie wiem. bo widzac co teraz sie dzieje tam mam watpliwosci.
- 2 0
-
2020-07-06 13:51
Ale jaja
Do tego czasu będę martwy juz. Kto tak robi projekty. Wzrost ceny bazowej i inflacja = inwestycja x2. Czy to jest jakaś krowa dojna znowu.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.