- 1 Nie udawajcie Kaszubów w Trójmieście (326 opinii)
- 2 Dziecko znalezione w śmietniku uduszono (222 opinie)
- 3 Włamali się i zdemolowali sklep na Chełmie (80 opinii)
- 4 Agresywny bezdomny z Karwin zatrzymany (29 opinii)
- 5 Rolnicy znowu zablokują Gdańsk (786 opinii)
- 6 Podpalacz z Brzeźna zatrzymany (23 opinie)
Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC
Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.
- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.
- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.
- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.
- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.
- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.
Opinie (292) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-19 18:05
(39)
Prywatny inwestor w wiekszosci sfinansuje droge, bedzie dojazd do setek, a jak sie wszystko rozrosnie to i tysieci miejsc pracy, a spoleniacy jak zwykle nie. Nawet jak by ktos chcial za darmo cos zrobic to i tak oni beda na nie, od tak dla zasady.
- 317 134
-
2020-01-19 18:08
(12)
Dziwi mnie też argumentacja, że Wita Stwosza jest niedrożna w godzinach szczytu. Pracuję przy tej ulicy i szczerze mówiąc, nie zauważyłem zbyt nasilonego ruchu.
- 67 15
-
2020-01-19 18:13
(11)
Komuś najwyrażniej się coś pomyliło. Ta droga jest raczej niewykorzystywana...
- 49 5
-
2020-01-19 18:35
(10)
a przepraszam, zapomniałem napisać, że przez znikomy ruch aut bardzo fajnie się po niej jedzie rowerem na trasie Wrzeszcz-Oliwa. Ciszej i spokojniej niż wzdłuż Grunwaldzkiej.
- 35 3
-
2020-01-19 19:41
I jedyna w gdańsku, która na swojej całej trasie (5)
posiada śluzy, wysepki i sygnalizację rowerową, co więcej, nigdy nie słyszałem, by ktokolwiek na to narzekał.
Swoją drogą cieszy mnie, że w końcu ktoś w Polsce protestuje przeciwko drogom. Szkoda tylko, że powodem nie jest zrównoważony rozwój i sprzeciw amerykanizacji arterii, a klasyczny polski sprzeciw "buduj, ale nie u mnie".
Nie oszukujmy się, to nie jest pierwszy sprzeciw Rady Oliwy przeciwko drogom (nie wiem ile osób jest z pierwszej kadencji, ale widać kontynuują jej retorykę), tak samo się sprzeciwiali niezbędnej Drodze Zielonej. Ich Rada nie widzi po prostu żadnego interesu, poza własnym i stara się zablokować rozwój miasta. Każdy na tym ucierpi.- 31 18
-
2020-01-19 21:18
Droga Zielona jest niezbedna.. ale dla gminy Luzino (3)
- 13 10
-
2020-01-19 21:24
Bo każdy wie, że Berliner ring przydał się tylko przejezdnym. (2)
- 10 7
-
2020-01-20 07:50
Berliner Ring prowadzi wokół miasta (1)
a nie w jego środek
- 7 1
-
2020-01-20 10:12
To dlatego Wita remontowali tak z d...?
- 2 1
-
2020-01-20 09:06
Ja słyszałem narzekania na te śluzy i wysepki
Rada dzielnicy narzekała jak mieli to budować.
- 3 1
-
2020-01-19 20:13
no to już się nie będzie fajnie jeździć bo nagle będzie zakorkowana
- 12 7
-
2020-01-19 20:59
Apeluje do Rady Dzielnicy aby zablokowali ten durny pomysł (2)
- 16 12
-
2020-01-20 10:20
Ok, czytam
Tylko jak to zrobić?
My możemy tylko apelować. Urzędnicy podejmą decyzję.
Ale będziemy próbować.- 1 0
-
2020-01-20 11:25
przesiedlić apelujących na wieś...
nawet bez ich zgody!
- 1 4
-
2020-01-19 18:25
(5)
Miasto ma dołożyć 4 mln + pewnie wykup działek. Naprawdę w Gdańsku jest więcej pilniejszych rzeczy ktore za te pieniądze można zrealizować...
- 32 28
-
2020-01-19 21:00
Testament Adamowicza? (4)
- 14 13
-
2020-01-19 23:41
Co takiego? (3)
Może wyjaśnij, co tam w przekazie dnia napisali do końca?
- 7 3
-
2020-01-20 08:12
Czy OBC jest jeszcze polskie czy już jakiś fundusz niemiecki ? (2)
- 2 4
-
2020-01-20 09:45
Polski. (1)
W przeciwieństwie do rosyjskiej spółki Srebrna.
- 2 2
-
2020-01-20 09:56
Tak jak Torus ?
- 1 1
-
2020-01-19 18:29
(9)
Należy się raczej zastanowić kto pozwolił na budowę tysięcy miejsc pracy w takim miejscu. Dla zatrudnionych tam osób to wygoda, dla pozostałych mieszkańców dramat wynikający z coraz bardziej zakorkowanej Grunwaldzkiej. Takie biurowce powinny się znajdować w okolicach przystanków kolei metropolitalnej, tak aby wymuszać korzystanie z komunikacji publicznej.
- 36 48
-
2020-01-19 18:46
(8)
Przecież te biurowce są 5 minut piechotą od stacji SKM Przymorze, trudno o lepsze skomunikowanie.
- 64 12
-
2020-01-19 19:06
Powiedziałbym, że max 2 minuty. (1)
- 21 14
-
2020-01-20 01:41
a winda
jeszcze musisz windą dojechać.....lub zjechać....
- 6 0
-
2020-01-19 22:00
(4)
ale przez to że są w centrum to każdy dojeżdża samochodem, jakby były 20-30 km od miasta to sensowniej byłoby jechać koleją
- 6 11
-
2020-01-19 22:48
(1)
Sam nie byłem przekonany czy to dobra decyzja , na pewno nie taka szeroka, ale głupoty w stylu buudujmy prace 30km za miastem to chyba skrajny cymbaluzm za przeproszeniem! Może w Braniewie albo w Leborku?!
- 16 4
-
2020-01-19 23:32
Z centrum Gdańska do Rębiechowa jest ponad 20 km
- 2 4
-
2020-01-19 23:23
Widać, że koleją nie jeździsz, bo dużo ludzi pracujących w biurowcach wybiera ten środek transportu
- 12 5
-
2020-01-20 00:59
Ty chyba nie wiesz ile kosztuje miejsce parkingowe na OBC, to sa kwoty rzedu 500zl miesiecznie, wiekszosc cisnie komunikacja. Zreszt nawet jakby chcieli to miejsc parkingowych jest ~2000 a ludzi tam pracuje grubo ponad 8000
- 11 0
-
2020-01-20 07:21
przecież skm jedzie przez osiedla gdzie mieszkają emeryci
trzeba do niej dojechać
- 1 8
-
2020-01-19 19:01
(6)
Dlaczego miasto ma cokolwiek dokładać do prywatnych inwestycji? Przecież to OBC ba tym skorzysta a nie miasto. Miasto i tak wydając zgody na budowę gdańskiego mordoru sparaliżowało już te cześć miasta
- 31 10
-
2020-01-19 19:05
Sparaliżowaną to masz głowę. Przejeżdżam tamtędy codziennie i nie widzę różnicy pomiędzy np 2019 r a 2010 (5)
- 12 22
-
2020-01-19 19:48
(3)
bo nie przejeżdżasz w godzinach "wędrówki ludów" lub jak to nazywają inni "przepędzania stada baranów"
- 25 6
-
2020-01-20 09:30
(2)
baranem to ty jestes pracujac w swoim januszexie za 3200 netto
- 0 5
-
2020-01-20 10:03
(1)
Leż grzecznie na hali i dalej pobekuj, mój baranku.
- 1 0
-
2020-01-20 10:11
czy sie stoi czy sie lezy podwojna srednia krajowa sie nalezy, a ty dalej zyj urojeniami "baranem nie jestem"
- 1 0
-
2020-01-20 07:29
Jest roznica
Przecież 10 lat temu wita Stwosza i derdowskiego nie korkowały się. Mieszkańcy widzą różnicę. Zmieni się tylko to że samochody będą stać na innych ulicach. Spacerowa ma wciąż taką samą przepustowość.
- 10 0
-
2020-01-19 20:25
Nazwa ulicy powinna nawiązywać do okolicy
Wyścig szczurów na UG i w pobliskich biurowcach nasuwa lepsza nazwę: Nowa Lodecka...:)
- 5 8
-
2020-01-19 23:07
gdybyś tu mieszkał
to wiedział byś dlaczego nie
- 5 3
-
2020-01-20 08:40
miejsc parkingowych nie przybedzie, wiec o czym ty mowisz
kurtyna
- 0 1
-
2020-01-19 18:07
(5)
Nie zapominajcie o ścieżkach rowerowych po obydwu stronach.
- 72 55
-
2020-01-19 19:12
Tylko będą pasy dla madek z wózkami. (1)
- 7 3
-
2020-01-19 20:46
dla matek i jej bąbelków
- 4 4
-
2020-01-19 19:41
Pewnie nawet chodnika nie bedzie jak na Popieluszki
- 6 3
-
2020-01-19 19:42
i koniecznie droga dla hulajnóg, osobna!
- 7 2
-
2020-01-19 22:23
Czytanie ze zrozumieniem
"Po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. "
- 7 1
-
2020-01-19 18:08
Kolejna dobra inwestycja. Vive Prezydent, Vive Dulkiewicz. (4)
Gdansk, tutaj sie zyje...
Zenon z Wyspy Spichrzów- 56 155
-
2020-01-19 22:33
budowa takiej ulicy dwa lata?
- 3 2
-
2020-01-20 06:39
Idź się leczyć...
- 0 1
-
2020-01-20 13:19
Du.o właz (1)
PC zagarzał się w urzędzie miejskim. D.po włazy przystąpiły do plusowania . Łubu dubu , łubu dubu niech żyje nam prezydent Gdańska i mafia deweloperka
- 0 1
-
2020-01-20 18:03
Powtarzam...
Idź się leczyć na głowę.
- 0 0
-
2020-01-19 18:08
Dlaczego miasto ma wykupowac grunt, ktory oddalo za symboliczna zlotowke? (6)
- 106 21
-
2020-01-19 18:38
za blokowiska przy Szadółkach - warto przypomnieć (1)
- 7 8
-
2020-01-19 21:02
To był barter
- 3 1
-
2020-01-19 19:44
(1)
No co za głupie pytanie... to jest normalne przecież, przykładowo: ty mi dasz swój rower za symboliczną złotówkę, a ja ci go potem sprzedam za stówkę. Tak to właśnie działa w kapitaliźmie i unii.
- 19 6
-
2020-01-20 08:15
lepszy komunizm gdzie nikt nie ma roweru . hahaha
- 1 6
-
2020-01-19 21:18
Bo dzisiaj dawanie koperty bezpośrednio z rąsi do rąsi jest ryzykowne.
Podsłuchy, monitoringi, dyktafony, pluskwy, kamerka w każdej komórce.
Więc teraz kombinują jak tu się skorumpować po legalu- 16 2
-
2020-01-20 11:49
Bo to taki biznes zaplanowany przed laty
Interes dla biurowców a dla mieszkañców i szkoly klopot
- 3 0
-
2020-01-19 18:09
(4)
Ktos juz na forum raz wspomnial, by rozwazyc budowe kolejnej odnogi do obwodnicy w tych okolicach, tu inwestor moglby sie dorzucic.
- 62 28
-
2020-01-19 18:40
(2)
nie chodzi o to aby niszczyć miasto dla paru frajerów którzy wstydzą się poruszać komunikacja miejską i wszedzie muszą dojeżdżać autkiem, chodzi o to aby budować biurowce w takiej okolicy która nie niszczy spokojnego charakteru. okolice lotniska są najlepsze na tego typu budowle
- 21 8
-
2020-01-19 20:28
a najlepiej okolice Kartuz
- 9 4
-
2020-01-19 20:47
Taa, i wez zapros klienta zeby przylecial z Londynu
W te blota przy azymutalnej, niech idzie metalowa kladka zeby nie wdepnac w odchody dzika lub sarny :D tam przeciez psy d*pami szczekaja i sie nadaje tylko dla firm budowlanych zeby latwy wyjazd z miasta mialy
- 7 10
-
2020-01-20 00:14
Odnoge do obwodnicy przez "gorzyste" oliwskie lasy? Wycinka drzew i "uplaskowienie" gruntu, to by dopiero kosztowalo..
- 4 0
-
2020-01-19 18:09
I po co to komu? (2)
- 76 55
-
2020-01-19 21:24
by 21 baniek poszło
Po co pytasz ;))))
- 4 3
-
2020-01-20 06:40
Poco sie nogi noco
- 1 0
-
2020-01-19 18:09
Ja sie pytam:Kiedy w kąncu łaskawie tramwaj przez spacerową do osowy!!!!! (21)
- 87 75
-
2020-01-19 18:15
(9)
Oby nigdy. Nie chcecie tego dramatu jaki nam zgotowało miasto.
- 12 24
-
2020-01-19 19:16
Jakiego dramatu???o czym ty bredzich chory czlowieku! (6)
Nie mam ochoty co dzien stac w korku autobusem
- 17 2
-
2020-01-19 19:17
(4)
to jedź pkm albo rowerem
- 13 7
-
2020-01-20 00:51
Jakim rowerem czubku jak nawet niema scuezki rowerowej,nie mówiac jyz ze pkm do bylego geanta nie dojezdza!!!@ (2)
- 6 3
-
2020-01-20 09:46
Wut? (1)
Ta gruntowa droga przez las jest równiejsza niż niejeden DDR, do tego możesz po niej spokojnie jechać bez użerania się z Januszami...
- 2 2
-
2020-02-21 16:28
nie bredź człowieku
jak Kościerska jest równa to jerzy urban jest kudłaty.
- 0 0
-
2020-01-20 06:41
O widać wyraźnie, że Gdańsk znasz tylko z przekazu telewizyjnego.
- 5 0
-
2020-01-20 10:12
a kto ci kazał kupować mieszkanie na za upiu trzeba było brać coś w normalnej lokalizacji
- 2 3
-
2020-01-19 19:45
(1)
a bo po prostu czego by się władze gdańska nie tknęły, to zawsze jest zj_bane
- 14 13
-
2020-01-19 23:42
Po prostu czego by nie zrobić to się znajdą tacy co będą narzekać. Już o opłacanych komentarzach z troll-center nie wspomnę.
- 6 1
-
2020-01-19 20:49
Osowa to nie Gdańsk. (2)
Niech deweloper dorzuci kasę do dojazdu jak ci sprzedał tam mieszkanie "5 min od centrum" słoju
- 13 18
-
2020-01-19 21:57
Sam jesteś Tomaszek (1)
Dzbanie.
- 7 2
-
2020-01-20 10:01
Znasz tylko jedno słowo?
- 1 1
-
2020-01-19 22:18
Hahahah marzenia
Było wybrać Dąbrowę a nie Osowę to by nie było kwiku
- 0 5
-
2020-01-19 23:46
co za tępy narod
Trójmiejscki park krajobrazowy baranie pomysl.
- 4 1
-
2020-01-20 01:09
jako mieszkaniec Osowy jestem przeciw
- 2 1
-
2020-01-20 05:25
(2)
tramwaj przez spacerową... ty siebie słyszysz czy jakiś problem masz? W widziano kiedyś żeby przez las jechał tramwaj oszołomku? Samochód sobie kup albo sie wyprowadz z tej dziury gdzie nawet komunikacja nie dojeżdza
- 5 4
-
2020-01-20 06:42
W Łodzi jeździł po polach uprawnych, ale zlikwidowano.
- 0 0
-
2020-01-20 14:22
To cie zdziwie de... bo takie plany są juz gotowe od ok 20.kapujerz dzbanie ze wsi???
- 0 0
-
2020-01-20 09:16
Jak nadejdzie kąniec wszystkiego to sie zrobi.
- 0 0
-
2020-01-20 10:25
kiedy tramwaj na kokoszki przez armię krajową.za obwodnicą mieszkają ludzie płacący podatki w gdansku
- 3 2
-
2020-01-19 18:09
(5)
Ta nowa droga problemów Oliwy nie rozwiąże, ale na pewno nie dołoży nowych - ponadto jeżeli właściciel kompleksu biurowców dokłada 80% do niej, to należy tylko się cieszyć i skorzystać.
- 138 44
-
2020-01-19 18:31
(1)
Jakby płacił 100% miałbyś rację.
- 11 13
-
2020-01-19 20:31
albo 120% to tylko brać
- 4 4
-
2020-01-20 06:33
Oj
Miasto odkupi od inwestora teren który ten wcześniej dostał za małe friko ? I kto na tym wyjdzie lepiej ? Kto ? Może by tak jakieś wyliczenia szersze żeby nie było niedomówień.
- 3 1
-
2020-01-20 08:17
Nowy problemem będą auta które będą stać w całej oliwie. I to będzie problem dla mieszkańców . Po co korkować kolejne ulice ? Spacerowa nie zwiększa przepustowości więc taka inwestycja bez sensu.
- 7 4
-
2020-01-20 09:18
Korzystać?
Jaką tu korzyść widzisz?
- 1 1
-
2020-01-19 18:10
(9)
Bardziej pilnym tematem jest budowa "Nowej Abrahama" od Rzeczypospolitej do Słowackiego w rozmiarze 2 x 2. Budowa Nowej Sudeckiej nic nie wniesie do układu komunikacyjnego, ani nie rozładuje korków przy OBC i Alchemi
- 100 35
-
2020-01-19 18:14
Bardzo dobrze prawiz.polac mu.a nawet dalej przez t.p.n az do obwodnicy.kogo obchodzą drzewa.w indiach ich niema i tez zyją
- 8 9
-
2020-01-19 20:51
Hahaa
Nawiązując do kategorii ludzi nią dojeżdżających, wyścig szczurów i te sprawy.. powinna być nowa Lodecka :)
- 0 3
-
2020-01-19 21:17
(1)
powinien być ustawowy zakaz budowania dróg 2xcokolwiek w środku miasta, 1x3, 1x4 w ekstremalnych przypadkach, jeden kierunek
- 5 6
-
2020-01-20 06:43
Bo ty tak napisałeś?
A kogo to?
- 1 0
-
2020-01-19 22:40
(1)
Nowa Abrahama to jedna z najbardziej pilnych inwestycji w mieście. Dlaczego ciągle jest odkładana?
- 4 3
-
2020-01-19 23:48
Bo na nią nikt nie wykłada 80% ceny całej roboty.
- 5 0
-
2020-01-19 23:47
Tylko że tutaj mają już kasę na 3/4 inwestycji. Skoro można zrobić to taniej dla budżetu miasta to czemu by nie skorzystać. Dziwi się że ktokolwiek ma z tym problem. Jak bym miał dom ale nie zrobiona drogę a sąsiad z na przeciwka zaproponował że zapłaci za nowa drogę 80% ceny to bym od razu inwestował a nie czekał aż będę musiał zapłacić 100% a drogę tak czy siak trzeba będzie zrobić. To tylko przykład jak by co.
- 4 1
-
2020-01-20 09:35
Żadna Nowa Abrahama, która jeździłaby tam, gdzie nie potrzeba tramwaju. (1)
Tramwaj od Chłopskiej, wzdłuż Kołobrzeskiej i Bażyńskiego do Wita Stwosza.
Od miejsca, gdzie ma przebiegać "Nowa Abrahama" do OBC jest tak samo daleko jak PKM dziś.
Co więcej, nonsensem jest dokładne dublowanie PKM i tramwaju na odcinku Brętowo - Strzyża.
Lepiej zrobić Brętowo Wrzeszcz PKP (od skrzyżowania z Partyzantów zabrać 2 pasy ze Słowackiego). Wcześniej mniej więcej w ciągu Srebrzysko i Róży Ostrowskiej, a potem obok ŻW.- 0 2
-
2020-01-20 14:44
A gdzie na kołobrzeskiej masz miejsce na tramwaj, jak tam nawet nie ma go na ścieżke rowerową?
Polączenie Grunwaldzkiej z Rzeczpospolita nowym przejazdem pod torami jest konieczny i juz dawno powinien byc zaplanowany. Ile jescze osiedli i biurowców musi powstac zanim miasto to zrozumie. Idealnie może nie jest, ale przy okazji polączenie tramwajowe da się zrobić od Rzeczpospolitej i poten dalej wzdłuż abrahama do wita stwosza.- 1 0
-
2020-01-19 18:10
Zobaczcie gdynianie, tak wygląda rozwój i inwestycje. (3)
Pozdrowienia dla Szczurka z ekipą.
- 79 30
-
2020-01-19 19:47
a co ma szczurek
do prywaty grabskiego?
- 4 4
-
2020-01-19 20:11
brawo za wpis, jutro 20 kolejnych
- 4 0
-
2020-01-20 07:03
Wole Polskie..... w polu niż ;)
Dzieki za ten Gdansk, dzieki za takich ludzi i prezydenture. Zostaje w swej wiosce rybackiej, bez kompleksów ;)
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.