• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC

Michał Brancewicz
19 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie
W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza. W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza.

Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.



Nowa Sudecka ma być ulicą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, które połączą al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza. Jeden pas w każdą stronę służył będzie do jazdy na wprost, a drugi do zjazdu do kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. Projektowana prędkość na ulicy to 30 km/h.

- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie. Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.

- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.

- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka. Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.

- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom. Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.

- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.

Opinie (292) ponad 10 zablokowanych

  • Ja sie pytam:Kiedy w kąncu łaskawie tramwaj przez spacerową do osowy!!!!! (21)

    • 87 75

    • (9)

      Oby nigdy. Nie chcecie tego dramatu jaki nam zgotowało miasto.

      • 12 24

      • Jakiego dramatu???o czym ty bredzich chory czlowieku! (6)

        Nie mam ochoty co dzien stac w korku autobusem

        • 17 2

        • (4)

          to jedź pkm albo rowerem

          • 13 7

          • Jakim rowerem czubku jak nawet niema scuezki rowerowej,nie mówiac jyz ze pkm do bylego geanta nie dojezdza!!!@ (2)

            • 6 3

            • Wut? (1)

              Ta gruntowa droga przez las jest równiejsza niż niejeden DDR, do tego możesz po niej spokojnie jechać bez użerania się z Januszami...

              • 2 2

              • nie bredź człowieku

                jak Kościerska jest równa to jerzy urban jest kudłaty.

                • 0 0

          • O widać wyraźnie, że Gdańsk znasz tylko z przekazu telewizyjnego.

            • 5 0

        • a kto ci kazał kupować mieszkanie na za upiu trzeba było brać coś w normalnej lokalizacji

          • 2 3

      • (1)

        a bo po prostu czego by się władze gdańska nie tknęły, to zawsze jest zj_bane

        • 14 13

        • Po prostu czego by nie zrobić to się znajdą tacy co będą narzekać. Już o opłacanych komentarzach z troll-center nie wspomnę.

          • 6 1

    • (2)

      tramwaj przez spacerową... ty siebie słyszysz czy jakiś problem masz? W widziano kiedyś żeby przez las jechał tramwaj oszołomku? Samochód sobie kup albo sie wyprowadz z tej dziury gdzie nawet komunikacja nie dojeżdza

      • 5 4

      • To cie zdziwie de... bo takie plany są juz gotowe od ok 20.kapujerz dzbanie ze wsi???

        • 0 0

      • W Łodzi jeździł po polach uprawnych, ale zlikwidowano.

        • 0 0

    • kiedy tramwaj na kokoszki przez armię krajową.za obwodnicą mieszkają ludzie płacący podatki w gdansku

      • 3 2

    • Osowa to nie Gdańsk. (2)

      Niech deweloper dorzuci kasę do dojazdu jak ci sprzedał tam mieszkanie "5 min od centrum" słoju

      • 13 18

      • Sam jesteś Tomaszek (1)

        Dzbanie.

        • 7 2

        • Znasz tylko jedno słowo?

          • 1 1

    • Jak nadejdzie kąniec wszystkiego to sie zrobi.

      • 0 0

    • jako mieszkaniec Osowy jestem przeciw

      • 2 1

    • co za tępy narod

      Trójmiejscki park krajobrazowy baranie pomysl.

      • 4 1

    • Hahahah marzenia

      Było wybrać Dąbrowę a nie Osowę to by nie było kwiku

      • 0 5

  • Rozwiązaniem mógłby być dojazd do samych biurowców i ich podziemi od strony al. Grunwaldzkiej z niewielką jedno-jezdniową dwukierunkową uliczką wpadającą do ul. Wita Stwosza jedynie w kierunku ul. Derdowskiego. Ulica byłaby w strefie Tempo 30 na równi z chodnikami i ścieżką rowerową z wyznaczoną ograniczoną ilością miejsc postojowych i małą architekturą (ławki, śmietniki, drzewa). Dla bezpieczeństwa mieszkańców z progami zwalniającymi. Do tego inwestor pokryłby remont przystanku tramwajowego Tetmajera.

    • 2 0

  • Ta ulica nie może powstać w tej formie! Nie tylko przetnie drogę dzieci do szkoły podstawowej ale również młodzieży niepełnosprawnej do szkoły zawodowej specjalnej. Wspomnę, że miasto planuje postawić w tej okolicy jeszcze żłobek. Bezpośrednie włączenie ulicy w obydwa kierunki Wita Stwosza spowoduje cwaniactwo kierowców i wymuszanie przejazdu w ulice Orkana i Noakowskiego. Spokojne, wąskie uliczki starej Oliwy objętej ochroną konserwatora zabytków będą rozjeżdżane przez setki samochodów więcej dziennie.
    Lepiej dla inwestora i miasta by było, jakby sfinansował remont przystanku tramwajowego Tetmajera, zadbał o komfortowe i estetyczne dojście (wraz z dojazdem dla rowerów) do biurowców od strony starej Oliwy.
    Niestety mamy tu przykład podkładania się władz miasta deweloperowi/inwestorowi kosztem interesu mieszkańców. Zamiast współpracy biznesu i mieszkańców jest walka i wzajemna niechęć z niejasnym działaniem władz miasta w tle.

    • 2 0

  • Antysmogowy chodnik w Krakowie

    A tymczasem w Krakowie miasto - Zarząd Dróg Miasta Krakowa - ropoczął budowę pierwszego w Polsce chodnika antysmogowego.
    Wpiszcie w wyszukiwarkę - data 14.10.2019. A u nas? Kolejna droga i promocja ruchu samochodów :( wstyd Panie i Panowie z UM Gdańsk. Wstyd OBC. Szkoda, ze to nie Gdańsk wyznacza trendy :( a niby tyle firm pro-eko ma siedzibę w OBC...

    • 1 0

  • A później wystawią szlaban i będzie tylko dla pracowników

    • 2 0

  • Zjazd do ul: Wita Stwosza...

    Według mnie Nowa Sudecka równoległa do Bażynskiego i Derdowskiego trochę odkorkuje skrzyżowania Grunwaldzka - Spacerowa i Grunwaldzka- Kołobrzeska bo w godzinach szczytu będzie dodatkowa nitka zjazdu do ulicy Wita Stwosza co uszczupli ruch na ulicy Grunwaldzkiej . Po za tym nad czym tu się zastanawiać jeżeli lwią część inwestycji 17,2 mln chce pokryć Olivia Compleks a Miasto tylko 3,7 mln.

    • 1 2

  • Kolejna dobra inwestycja. Vive Prezydent, Vive Dulkiewicz. (4)

    Gdansk, tutaj sie zyje...

    Zenon z Wyspy Spichrzów

    • 56 155

    • Du.o właz (1)

      PC zagarzał się w urzędzie miejskim. D.po włazy przystąpiły do plusowania . Łubu dubu , łubu dubu niech żyje nam prezydent Gdańska i mafia deweloperka

      • 0 1

      • Powtarzam...

        Idź się leczyć na głowę.

        • 0 0

    • Idź się leczyć...

      • 0 1

    • budowa takiej ulicy dwa lata?

      • 3 2

  • (9)

    Bardziej pilnym tematem jest budowa "Nowej Abrahama" od Rzeczypospolitej do Słowackiego w rozmiarze 2 x 2. Budowa Nowej Sudeckiej nic nie wniesie do układu komunikacyjnego, ani nie rozładuje korków przy OBC i Alchemi

    • 100 35

    • Żadna Nowa Abrahama, która jeździłaby tam, gdzie nie potrzeba tramwaju. (1)

      Tramwaj od Chłopskiej, wzdłuż Kołobrzeskiej i Bażyńskiego do Wita Stwosza.

      Od miejsca, gdzie ma przebiegać "Nowa Abrahama" do OBC jest tak samo daleko jak PKM dziś.

      Co więcej, nonsensem jest dokładne dublowanie PKM i tramwaju na odcinku Brętowo - Strzyża.

      Lepiej zrobić Brętowo Wrzeszcz PKP (od skrzyżowania z Partyzantów zabrać 2 pasy ze Słowackiego). Wcześniej mniej więcej w ciągu Srebrzysko i Róży Ostrowskiej, a potem obok ŻW.

      • 0 2

      • A gdzie na kołobrzeskiej masz miejsce na tramwaj, jak tam nawet nie ma go na ścieżke rowerową?

        Polączenie Grunwaldzkiej z Rzeczpospolita nowym przejazdem pod torami jest konieczny i juz dawno powinien byc zaplanowany. Ile jescze osiedli i biurowców musi powstac zanim miasto to zrozumie. Idealnie może nie jest, ale przy okazji polączenie tramwajowe da się zrobić od Rzeczpospolitej i poten dalej wzdłuż abrahama do wita stwosza.

        • 1 0

    • (1)

      powinien być ustawowy zakaz budowania dróg 2xcokolwiek w środku miasta, 1x3, 1x4 w ekstremalnych przypadkach, jeden kierunek

      • 5 6

      • Bo ty tak napisałeś?

        A kogo to?

        • 1 0

    • (1)

      Nowa Abrahama to jedna z najbardziej pilnych inwestycji w mieście. Dlaczego ciągle jest odkładana?

      • 4 3

      • Bo na nią nikt nie wykłada 80% ceny całej roboty.

        • 5 0

    • Tylko że tutaj mają już kasę na 3/4 inwestycji. Skoro można zrobić to taniej dla budżetu miasta to czemu by nie skorzystać. Dziwi się że ktokolwiek ma z tym problem. Jak bym miał dom ale nie zrobiona drogę a sąsiad z na przeciwka zaproponował że zapłaci za nowa drogę 80% ceny to bym od razu inwestował a nie czekał aż będę musiał zapłacić 100% a drogę tak czy siak trzeba będzie zrobić. To tylko przykład jak by co.

      • 4 1

    • Hahaa

      Nawiązując do kategorii ludzi nią dojeżdżających, wyścig szczurów i te sprawy.. powinna być nowa Lodecka :)

      • 0 3

    • Bardzo dobrze prawiz.polac mu.a nawet dalej przez t.p.n az do obwodnicy.kogo obchodzą drzewa.w indiach ich niema i tez zyją

      • 8 9

  • Wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej

    To teraz inwestorzy projektują drogi 4 pasmowe pod szkołami ?

    Ładne w tym UM Gdańsk macie standardy.

    • 5 0

  • Raczysko OBC szturmuje granicę jeszcze spokojnej części Oliwy.

    Cudowne sąsiedztwo.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane