- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (218 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (274 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC
Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.
- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.
- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.
- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.
- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.
- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.
Opinie (292) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-19 18:09
Ja sie pytam:Kiedy w kąncu łaskawie tramwaj przez spacerową do osowy!!!!! (21)
- 87 75
-
2020-01-19 18:15
(9)
Oby nigdy. Nie chcecie tego dramatu jaki nam zgotowało miasto.
- 12 24
-
2020-01-19 19:16
Jakiego dramatu???o czym ty bredzich chory czlowieku! (6)
Nie mam ochoty co dzien stac w korku autobusem
- 17 2
-
2020-01-19 19:17
(4)
to jedź pkm albo rowerem
- 13 7
-
2020-01-20 00:51
Jakim rowerem czubku jak nawet niema scuezki rowerowej,nie mówiac jyz ze pkm do bylego geanta nie dojezdza!!!@ (2)
- 6 3
-
2020-01-20 09:46
Wut? (1)
Ta gruntowa droga przez las jest równiejsza niż niejeden DDR, do tego możesz po niej spokojnie jechać bez użerania się z Januszami...
- 2 2
-
2020-02-21 16:28
nie bredź człowieku
jak Kościerska jest równa to jerzy urban jest kudłaty.
- 0 0
-
2020-01-20 06:41
O widać wyraźnie, że Gdańsk znasz tylko z przekazu telewizyjnego.
- 5 0
-
2020-01-20 10:12
a kto ci kazał kupować mieszkanie na za upiu trzeba było brać coś w normalnej lokalizacji
- 2 3
-
2020-01-19 19:45
(1)
a bo po prostu czego by się władze gdańska nie tknęły, to zawsze jest zj_bane
- 14 13
-
2020-01-19 23:42
Po prostu czego by nie zrobić to się znajdą tacy co będą narzekać. Już o opłacanych komentarzach z troll-center nie wspomnę.
- 6 1
-
2020-01-20 05:25
(2)
tramwaj przez spacerową... ty siebie słyszysz czy jakiś problem masz? W widziano kiedyś żeby przez las jechał tramwaj oszołomku? Samochód sobie kup albo sie wyprowadz z tej dziury gdzie nawet komunikacja nie dojeżdza
- 5 4
-
2020-01-20 14:22
To cie zdziwie de... bo takie plany są juz gotowe od ok 20.kapujerz dzbanie ze wsi???
- 0 0
-
2020-01-20 06:42
W Łodzi jeździł po polach uprawnych, ale zlikwidowano.
- 0 0
-
2020-01-20 10:25
kiedy tramwaj na kokoszki przez armię krajową.za obwodnicą mieszkają ludzie płacący podatki w gdansku
- 3 2
-
2020-01-19 20:49
Osowa to nie Gdańsk. (2)
Niech deweloper dorzuci kasę do dojazdu jak ci sprzedał tam mieszkanie "5 min od centrum" słoju
- 13 18
-
2020-01-19 21:57
Sam jesteś Tomaszek (1)
Dzbanie.
- 7 2
-
2020-01-20 10:01
Znasz tylko jedno słowo?
- 1 1
-
2020-01-20 09:16
Jak nadejdzie kąniec wszystkiego to sie zrobi.
- 0 0
-
2020-01-20 01:09
jako mieszkaniec Osowy jestem przeciw
- 2 1
-
2020-01-19 23:46
co za tępy narod
Trójmiejscki park krajobrazowy baranie pomysl.
- 4 1
-
2020-01-19 22:18
Hahahah marzenia
Było wybrać Dąbrowę a nie Osowę to by nie było kwiku
- 0 5
-
2020-01-21 10:55
Rozwiązaniem mógłby być dojazd do samych biurowców i ich podziemi od strony al. Grunwaldzkiej z niewielką jedno-jezdniową dwukierunkową uliczką wpadającą do ul. Wita Stwosza jedynie w kierunku ul. Derdowskiego. Ulica byłaby w strefie Tempo 30 na równi z chodnikami i ścieżką rowerową z wyznaczoną ograniczoną ilością miejsc postojowych i małą architekturą (ławki, śmietniki, drzewa). Dla bezpieczeństwa mieszkańców z progami zwalniającymi. Do tego inwestor pokryłby remont przystanku tramwajowego Tetmajera.
- 2 0
-
2020-01-21 10:48
Ta ulica nie może powstać w tej formie! Nie tylko przetnie drogę dzieci do szkoły podstawowej ale również młodzieży niepełnosprawnej do szkoły zawodowej specjalnej. Wspomnę, że miasto planuje postawić w tej okolicy jeszcze żłobek. Bezpośrednie włączenie ulicy w obydwa kierunki Wita Stwosza spowoduje cwaniactwo kierowców i wymuszanie przejazdu w ulice Orkana i Noakowskiego. Spokojne, wąskie uliczki starej Oliwy objętej ochroną konserwatora zabytków będą rozjeżdżane przez setki samochodów więcej dziennie.
Lepiej dla inwestora i miasta by było, jakby sfinansował remont przystanku tramwajowego Tetmajera, zadbał o komfortowe i estetyczne dojście (wraz z dojazdem dla rowerów) do biurowców od strony starej Oliwy.
Niestety mamy tu przykład podkładania się władz miasta deweloperowi/inwestorowi kosztem interesu mieszkańców. Zamiast współpracy biznesu i mieszkańców jest walka i wzajemna niechęć z niejasnym działaniem władz miasta w tle.- 2 0
-
2020-01-21 01:13
Antysmogowy chodnik w Krakowie
A tymczasem w Krakowie miasto - Zarząd Dróg Miasta Krakowa - ropoczął budowę pierwszego w Polsce chodnika antysmogowego.
Wpiszcie w wyszukiwarkę - data 14.10.2019. A u nas? Kolejna droga i promocja ruchu samochodów :( wstyd Panie i Panowie z UM Gdańsk. Wstyd OBC. Szkoda, ze to nie Gdańsk wyznacza trendy :( a niby tyle firm pro-eko ma siedzibę w OBC...- 1 0
-
2020-01-20 20:59
A później wystawią szlaban i będzie tylko dla pracowników
- 2 0
-
2020-01-20 18:31
Zjazd do ul: Wita Stwosza...
Według mnie Nowa Sudecka równoległa do Bażynskiego i Derdowskiego trochę odkorkuje skrzyżowania Grunwaldzka - Spacerowa i Grunwaldzka- Kołobrzeska bo w godzinach szczytu będzie dodatkowa nitka zjazdu do ulicy Wita Stwosza co uszczupli ruch na ulicy Grunwaldzkiej . Po za tym nad czym tu się zastanawiać jeżeli lwią część inwestycji 17,2 mln chce pokryć Olivia Compleks a Miasto tylko 3,7 mln.
- 1 2
-
2020-01-19 18:08
Kolejna dobra inwestycja. Vive Prezydent, Vive Dulkiewicz. (4)
Gdansk, tutaj sie zyje...
Zenon z Wyspy Spichrzów- 56 155
-
2020-01-20 13:19
Du.o właz (1)
PC zagarzał się w urzędzie miejskim. D.po włazy przystąpiły do plusowania . Łubu dubu , łubu dubu niech żyje nam prezydent Gdańska i mafia deweloperka
- 0 1
-
2020-01-20 18:03
Powtarzam...
Idź się leczyć na głowę.
- 0 0
-
2020-01-20 06:39
Idź się leczyć...
- 0 1
-
2020-01-19 22:33
budowa takiej ulicy dwa lata?
- 3 2
-
2020-01-19 18:10
(9)
Bardziej pilnym tematem jest budowa "Nowej Abrahama" od Rzeczypospolitej do Słowackiego w rozmiarze 2 x 2. Budowa Nowej Sudeckiej nic nie wniesie do układu komunikacyjnego, ani nie rozładuje korków przy OBC i Alchemi
- 100 35
-
2020-01-20 09:35
Żadna Nowa Abrahama, która jeździłaby tam, gdzie nie potrzeba tramwaju. (1)
Tramwaj od Chłopskiej, wzdłuż Kołobrzeskiej i Bażyńskiego do Wita Stwosza.
Od miejsca, gdzie ma przebiegać "Nowa Abrahama" do OBC jest tak samo daleko jak PKM dziś.
Co więcej, nonsensem jest dokładne dublowanie PKM i tramwaju na odcinku Brętowo - Strzyża.
Lepiej zrobić Brętowo Wrzeszcz PKP (od skrzyżowania z Partyzantów zabrać 2 pasy ze Słowackiego). Wcześniej mniej więcej w ciągu Srebrzysko i Róży Ostrowskiej, a potem obok ŻW.- 0 2
-
2020-01-20 14:44
A gdzie na kołobrzeskiej masz miejsce na tramwaj, jak tam nawet nie ma go na ścieżke rowerową?
Polączenie Grunwaldzkiej z Rzeczpospolita nowym przejazdem pod torami jest konieczny i juz dawno powinien byc zaplanowany. Ile jescze osiedli i biurowców musi powstac zanim miasto to zrozumie. Idealnie może nie jest, ale przy okazji polączenie tramwajowe da się zrobić od Rzeczpospolitej i poten dalej wzdłuż abrahama do wita stwosza.- 1 0
-
2020-01-19 21:17
(1)
powinien być ustawowy zakaz budowania dróg 2xcokolwiek w środku miasta, 1x3, 1x4 w ekstremalnych przypadkach, jeden kierunek
- 5 6
-
2020-01-20 06:43
Bo ty tak napisałeś?
A kogo to?
- 1 0
-
2020-01-19 22:40
(1)
Nowa Abrahama to jedna z najbardziej pilnych inwestycji w mieście. Dlaczego ciągle jest odkładana?
- 4 3
-
2020-01-19 23:48
Bo na nią nikt nie wykłada 80% ceny całej roboty.
- 5 0
-
2020-01-19 23:47
Tylko że tutaj mają już kasę na 3/4 inwestycji. Skoro można zrobić to taniej dla budżetu miasta to czemu by nie skorzystać. Dziwi się że ktokolwiek ma z tym problem. Jak bym miał dom ale nie zrobiona drogę a sąsiad z na przeciwka zaproponował że zapłaci za nowa drogę 80% ceny to bym od razu inwestował a nie czekał aż będę musiał zapłacić 100% a drogę tak czy siak trzeba będzie zrobić. To tylko przykład jak by co.
- 4 1
-
2020-01-19 20:51
Hahaa
Nawiązując do kategorii ludzi nią dojeżdżających, wyścig szczurów i te sprawy.. powinna być nowa Lodecka :)
- 0 3
-
2020-01-19 18:14
Bardzo dobrze prawiz.polac mu.a nawet dalej przez t.p.n az do obwodnicy.kogo obchodzą drzewa.w indiach ich niema i tez zyją
- 8 9
-
2020-01-20 14:04
Wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej
To teraz inwestorzy projektują drogi 4 pasmowe pod szkołami ?
Ładne w tym UM Gdańsk macie standardy.- 5 0
-
2020-01-20 13:41
Raczysko OBC szturmuje granicę jeszcze spokojnej części Oliwy.
Cudowne sąsiedztwo.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.