• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC

Michał Brancewicz
19 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie
W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza. W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza.

Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.



Nowa Sudecka ma być ulicą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, które połączą al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza. Jeden pas w każdą stronę służył będzie do jazdy na wprost, a drugi do zjazdu do kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. Projektowana prędkość na ulicy to 30 km/h.

- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie. Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.

- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.

- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka. Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.

- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom. Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.

- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.

Opinie (292) ponad 10 zablokowanych

  • NIE

    NIE " W imię zasad"

    • 33 7

  • Czy żyjemy w Polsce? (8)

    "Olivia Business Centre."

    • 43 14

    • (3)

      Centrum Biznesu w Oliwie

      Głosujcie.

      • 13 6

      • Eeee to tez jakos tak obco... (1)

        Najlepiej bedzie - Ośrodek Przedsiębiorczości w Oliwie

        • 12 1

        • A jak jeszcze dodasz na początku "Państwowy" to już w ogóle swojsko.

          • 5 2

      • Państwowa Oliywskiego Biznesu Centralija Naczelna Nr.1

        • 6 3

    • Mi nie przeszkadzaja nazwy anglojezyczne (2)

      W ogóle jestem zdania że najlepiej byłoby dla wszystkich jakby wszyscy ludzie na świecie mówili w tym samym języku. Kiedyś tak będzie. Raczej tego nie dozyjemy ale to nieuniknione

      • 10 8

      • (1)

        Od "mi" zdania się nie zaczyna.

        • 10 5

        • I tu się mylisz! Do książek.

          • 0 3

    • No cóż na Podlasiu i Podkarpaciu, nazwy rosyjskojęzyczne.

      • 11 3

  • Super budowac

    Fajnie ..budowac...i jakies miejsca postojowe zamiast they szkol co produkuja oszolomow

    • 10 23

  • Oczywiście leśne dziadki z rady dzielnicy są na "nie". (3)

    Nie i już .Może już czas udać się do Castoramy po szpadel i wybrać się w wiadomym kierunku.

    • 33 51

    • Uważaj na prokuratora... (2)

      • 4 2

      • Po robaki a potem na ryby. (1)

        Taki jest ten kierunek i co agencie ministra zero.?

        • 7 1

        • I to jest dobra odpowiedź do sygnalisty.

          • 2 0

  • Ja tego nie rozumie (1)

    przecie Gdynia jest liderem regionu a wszystkie inwestycje w Gdańsku. O co tu chodzi?

    • 29 7

    • Gdynia chce w roku 2300 przypominać muzeum. Dlatego nic tam się nie dzieje.

      To świadoma decyzja.

      • 8 0

  • Ostatnio jechałem z Gdańska do Gdyni. (2)

    Gdansk, Sopot ok, ale po wjezdzie do Gdyni czulem sie jak na polu.Praktycznie przez caly czas droga przypomina fale dunaju. Podskakiwanie na drodze, wyboje, zapadnieta droga. Tragedia.
    I Gdynia aspiruje do bycia miastem XXI w ? Chyba w snach.

    Gdańsk już dawno odskoczyl od Gdyni na lata świetlne. Gdynia jest tym dla Gdanska czym Rumia dla Gdyni.

    • 41 10

    • (1)

      Gdańsk jest b. dużym miastem i drogi u nas sa dalekie od tego, co piszesz, niestety . Natomiast co do Rumi to jej nie doceniasz chyba...(mówię to jako mieszkaniec Gdańska)

      • 10 2

      • Jesli wyremontuja Hallera bedzie juz dobrze.

        • 3 0

  • Bezpieczna infrastruktura level master: (1)

    "ma być ulicą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu"

    "Projektowana prędkość na ulicy to 30 km/h."

    Dajemy kierowcom dwie oddzielone jezdnie w środku miasta i robimy ograniczenie do 30km/h, a potem się przyglądamy, jak nikt tego nie respektuje. Czy te 'drogowce' umieją projektować bezpieczne ulice - czyli takie, które zmuszają do jazdy z prędkością do 30km/h, a nie tylko deklarują to znakiem?

    • 42 8

    • umieją

      ale biurowce sobie życzą, żeby była autostrada

      • 2 0

  • (4)

    Fajny pomysł, Derdowskiego odsapnie od ruchu do z OBC. Ale radny z dzielnicy na 99% nie wie gdzie ta ulica i jak wygląda o 7 rano :). Proponuje aby Radny dzielnicy się nie wypowiadał, bo się ośmiesza, jak 90% polityków :)

    • 39 20

    • Andrzejczyk jest znany z takich akcji

      • 2 1

    • Derdowskiego nie odsapnie. Jak niby dodatkowe samochody w tym pomogą?

      • 2 2

    • Derdowskiego oberwie i to sporo (1)

      Będzie wyjazd z Nowej Sudeckiej w prawo na Wita Stwosza. Te samochody następnie będą się chciały dostać na Grunwaldzką. Przez D-e-r-d-o-w-s-k-i-e-g-o. Ups

      • 2 0

      • Nie kumasz chyba o co chodzi. Po co ktoś ma jechać do Wita Stwosza, jak z OBC ma łącznik na Grunwaldzką ? Właśnie dlatego Derdowskiego odsapnie, bo nie będzie potrzeby z niej korzystać. Budują dla niej alternatywę.

        • 1 0

  • Krucjata różańcowa będzie organizować protesty !

    Pierwsze spotkanie w piątek o 16.00 na Placu Zebrań Ludowych.

    • 9 22

  • może zaorajmy wszystkie wolne przestrzenie i wylejmy asfalt - będzie można przemieszczać się w super szybkim tempie. chory pomysł, szkoła po sąsiedzku, zabudowa mieszkaniowa, masa ludzi z i do tramwaju i jeszcze wpuszczą setki samochodów które zakorkuję Wita Stwosza! widać powolną inwazyjną politykę obc, był spór o ten chodnik ze zdjęcia, był spór o teren stadionu i co? już sporu o chodnik nie ma, działka od ogrodzenia szkoły do obrysu boiska już przeszła w ręce obc. może układ towarzyski trzeba prześwietlić, kto z kim, za ile....

    • 45 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane