- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (79 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (496 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (261 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (123 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC
Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.
- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.
- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.
- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.
- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.
- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.
Opinie (292) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-21 01:13
Antysmogowy chodnik w Krakowie
A tymczasem w Krakowie miasto - Zarząd Dróg Miasta Krakowa - ropoczął budowę pierwszego w Polsce chodnika antysmogowego.
Wpiszcie w wyszukiwarkę - data 14.10.2019. A u nas? Kolejna droga i promocja ruchu samochodów :( wstyd Panie i Panowie z UM Gdańsk. Wstyd OBC. Szkoda, ze to nie Gdańsk wyznacza trendy :( a niby tyle firm pro-eko ma siedzibę w OBC...- 1 0
-
2020-01-21 10:48
Ta ulica nie może powstać w tej formie! Nie tylko przetnie drogę dzieci do szkoły podstawowej ale również młodzieży niepełnosprawnej do szkoły zawodowej specjalnej. Wspomnę, że miasto planuje postawić w tej okolicy jeszcze żłobek. Bezpośrednie włączenie ulicy w obydwa kierunki Wita Stwosza spowoduje cwaniactwo kierowców i wymuszanie przejazdu w ulice Orkana i Noakowskiego. Spokojne, wąskie uliczki starej Oliwy objętej ochroną konserwatora zabytków będą rozjeżdżane przez setki samochodów więcej dziennie.
Lepiej dla inwestora i miasta by było, jakby sfinansował remont przystanku tramwajowego Tetmajera, zadbał o komfortowe i estetyczne dojście (wraz z dojazdem dla rowerów) do biurowców od strony starej Oliwy.
Niestety mamy tu przykład podkładania się władz miasta deweloperowi/inwestorowi kosztem interesu mieszkańców. Zamiast współpracy biznesu i mieszkańców jest walka i wzajemna niechęć z niejasnym działaniem władz miasta w tle.- 2 0
-
2020-01-21 10:55
Rozwiązaniem mógłby być dojazd do samych biurowców i ich podziemi od strony al. Grunwaldzkiej z niewielką jedno-jezdniową dwukierunkową uliczką wpadającą do ul. Wita Stwosza jedynie w kierunku ul. Derdowskiego. Ulica byłaby w strefie Tempo 30 na równi z chodnikami i ścieżką rowerową z wyznaczoną ograniczoną ilością miejsc postojowych i małą architekturą (ławki, śmietniki, drzewa). Dla bezpieczeństwa mieszkańców z progami zwalniającymi. Do tego inwestor pokryłby remont przystanku tramwajowego Tetmajera.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.