• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC

Michał Brancewicz
19 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie
W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza. W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza.

Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.



Nowa Sudecka ma być ulicą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, które połączą al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza. Jeden pas w każdą stronę służył będzie do jazdy na wprost, a drugi do zjazdu do kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. Projektowana prędkość na ulicy to 30 km/h.

- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie. Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.

- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.

- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka. Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.

- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom. Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.

- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.

Opinie (292) ponad 10 zablokowanych

  • Nowa ulica (1)

    Glupszego nic wiecej juz nie mogli wymyslec. W Starej Oliwie ktora w calosci jest objeta ochrona konserwatorska. Ciekawe co na to nasz nowy Wojewodzki Konserwator Zabytkow pan Igor Strzok?

    • 24 7

    • Te pobliskie bloki to tez zabytki? Pewnie klasy zero.

      • 1 1

  • Co za i**otyzm. To jest podejście OBC? Autostrada pod podstawówką?

    To oburzające. A już wydawało się, że BRG i ludzie od biurowców poszli po rozum do głowy i postawili na komunikację miejską. Pracuję w OBC i nigdy nie dojeżdżam autem, wstyd mi za decydentów.

    • 33 5

  • Pewnie jakiś deweloper potrzebuje ulicy. (1)

    • 30 3

    • UG planuje tam ( gdzie jest stadion) budowę domów, niby dla pracowników "profesorów kontraktowych, którzy na UG przyjeżdżają z całego świata", a naprawdę to już kolejny przewał. UG dostało teren między Krzywoustego, a Piastowską, wybudowało tam osiedle (wspólnie z deweloperem). Cena metra dla wybranych pracowników UG to 3500/m2. Szybciutko sprzedali te mieszkania i znów bardzo potrzebują. Potrzebny też im wygodny dojazd, więc interes jest wspólny OBC i UG.

      • 2 0

  • Jest mnustwo ulic koniecznie wymagających remontu, a tu proszę paru biurokratów i już m uszą m ieć nowiutką ulice (1)

    • 14 6

    • Jest mnóstwo osób wymagających edukacji...

      • 4 1

  • Czy pan Schneider uczył się retoryki od Nikity Chruszczowa?

    Mówi o trasie 2x2: "rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy".
    Przepraszam, czy ja dobrze czytam? Jakim cudem ma to zapewnić spokojny ruch, gdzie ten ruch właśnie dlatego jest spokojny, że tego połączenia nie ma? Czy ktoś tu pali jakieś świństwa, czy wciska nam kit?

    • 22 5

  • jestem za (3)

    ale tylko jeśli będzie tam zakach ruchu dla samochodów osobowych

    • 12 6

    • Całe szczęście, że ciebie nikt nie słucha.

      • 3 1

    • (1)

      Taksowka jest samochodem ciezarowym, specjalnym czy motocyklem?

      • 1 0

      • autobusem

        • 0 0

  • Po co te drogi nowe? Co wam z tymi samochodami? (1)

    Tak ciężko tramwajem podjechać?

    • 22 5

    • ciężko bo tramwaj nie podjeżdża

      ale jakby zamiast drogi 2+2 zrobili tramwaj, to by się dało

      • 0 0

  • na wysokości Abrahama

    potrzebne jest przejście na Zaspe bo teraz nadrabiamy od groma drogi żeby przejsc na drugą stronę

    • 19 3

  • Chech... kiedy nie chce mi się (2)

    doczytać artykułu do końca to patrzę na opinie wystawiane przez pisowców ostatnio mocno zawodowo trllolujacych w komentarzach - tu się plują znaczy faktycznie ta ulica się przyda.

    • 8 16

    • Niech pod twoja podstawówka zrobią 4 pasy ulicy - to nie chodzi o PO czy PiS - tylko o zdrowy rozsądek i szanowanie obywateli. I bezpieczeństwo

      • 4 2

    • Nue ściemniaj - opinie są na końcu artykułu - także przeryles na pewno artykuł do końca

      • 1 3

  • a po co to? czemu ma służyć? wiecej darmowych chodników do rozjeżdżania przez słoiki>? (1)

    gdzie sa parkingi dla tych i**otycznie zlokalizowanych biurowców? takie skupiska korpo buduje się w polu, dorabia parking, przytsanek zkm i jak się da to skm. a nie w centrum miast!

    • 24 5

    • Jakby bylo w polu, to bym musial jezdzic samochodem, a tak jezdze sobie SKMka.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane