• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe filmy promocyjne Trójmiasta

Michał Sielski
2 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Gdańsk zaprezentował właśnie swój najnowszy film promocyjny. Czy powtórzy sukces Gdyni, która na przełomie roku stworzyła klip podsumowujący ostatnie 12 miesięcy, który szybko spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem w Internecie?



Podobają ci się filmy promocyjne naszych miast?

Nowy gdański film promocyjny osadzony jest w zimowych klimatach. To rzadkość, bo miasta najczęściej pokazują, jak dobrze jest spędzić w nich czas latem. To bowiem zdecydowanie łatwiejsze - można zagrać plażą i atrakcyjnymi, młodymi ludźmi. W nowym klipie atrakcyjnych ludzi też nie brakuje, ale mamy również zaśnieżony stadion piłkarski, plażę widzimy w mroźnych klimatach, a w jednej ze scen występuje nawet - co rzadkie i najbardziej zaskakujące - para emerytów.

W klipie "Gdańsk. Opowieść o wolności" nie brakuje akcentów historycznych, kulturalnych, rozrywkowych i oczywiście pięknych widoków. Dominują jednak uśmiechnięci ludzie.

Film kosztował 13,5 tys. zł brutto.

Kierunek Gdynia.



Gdynia swój film podsumowujący 2015 rok promowała na początku stycznia. Potem wykonany został jeszcze jeden. Zatytułowany "Kierunek Gdynia" spot to w istocie dynamiczny montaż ujęć z największych gdyńskich imprez, wydarzeń rozrywkowych, kulturalnych oraz zakończonych inwestycji.

- Mieliśmy do dyspozycji ponad 2 tysiące ujęć, zarówno pięknych widoków Gdyni z lotu ptaka autorstwa Filipa Wielechowskiego i Marka Sałatowskiego, jak i z różnego rodzaju imprez realizowanych w Gdyni. Połączenie tego wszystkiego w całość i stworzenie spójnej koncepcji, tematycznych sekwencji, odpowiednio żonglując dynamiką filmu, stanowiło spore wyzwanie. Montażysta Michał Giorew stanął na wysokości zadania, film zbiera bardzo pochlebne recenzje, wiralowo rozprzestrzenia się w mediach społecznościowych. Osiągnęliśmy zatem oczekiwany przez nas i przez zleceniodawcę efekt. Osobiście chętnie jeszcze bym ten film dopracował i wzbogacił np. o nowoczesną infografikę. Ale to może już przy kolejnej produkcji - mówi Jakub Jakubowski, producent filmu z Prestiż Trójmiasto.
Film wykonany na zlecenie Urzędu Miasta Gdyni kosztował 11,5 tys. zł netto.

W lutym nowy promocyjny film zaprezentował także portal Trojmiasto.pl. Nasza produkcja została ograniczona czasowo do 30 sekund i skierowana jest do młodszej grupy mieszkańców Trójmiasta.

Opinie (150) 1 zablokowana

  • to reklama jakiegoś miasta za kołem podbiegunowym?

    nic tak nie zachęca do przyjazdu do jakiegoś miasta jak zimno...
    Chyba, że chodzi o Aspen ;-)
    W filmie jest raczej Workuta :-(

    • 5 0

  • Moim zdaniem - jeden z najsłabszych filmów promocyjnych Gdańska przygotowanych w ostatnich latach. Nie porwał mnie, ani nie przekonał. Brak pomysłu, brak spójności. I te filtry przekłamujące kolory - okropny efekt. Szkoda. Po godzinie od obejrzenia w głowie nie zostaje nic poza sztucznością kolorów i sieczką scen.

    • 12 1

  • jako mieszkaniec Gdańska, z przykrością muszę stwierdzić, że Gdynia zrobiła lepszy film.

    • 17 1

  • Filmik Gdyni - super!

    Gdynia stworzyla film z ujec roznych autorow. Wyszlo swietnie. Z klipu bija swiezosc, radosc, mozliwosci...

    Gdansk pewnie mial scenariusz, rezyserie, kostiumy, etc... i klapa.

    • 16 2

  • Gdańsk - żyjesz przeszłością

    • 12 3

  • Propaganda kłamstwa (1)

    Takie filmiki są marnowaniem kasy aby pokazać kłamstwo, za jak największe pieniądze w jak najkrótszym czasie, zlepek imprez i tłumów z jakiś tam okazji, a rzeczywistość jest całkowicie inna......Czyżby zbliżamy się do kłamstw CITY 17 ? :)

    • 1 5

    • ludzie nie potrzebują prawdy

      nie przełknęli by jej,
      na tym opiera się demokracja
      i sens życia

      • 2 0

  • Porażka

    Ten film jest zdecydowanie nieudany. Pokazuje jakiś ludzi, prostackie twarze piłkarzy średniej klasy, jakiś przebierańców a miasta w tym niewiele

    • 9 2

  • Fajnie zmontowane. Rozumiem, że gdański spot również powstał w oparciu o istniejące nagrania? To by wyjaśniało lekką niespójność scen. A logiczne byłoby to patrząc na cenę. Nie pokryłoby to nawet dwóch startów drona, a gdzie montaż i aktorzy. Generalnie proponuję zmianę zapisów zapytań ofertowych, bo 100% cena daje takie efekty, że krzaki wygrywają to za grosze i montują z gotowców. A chyba nie o to chodzi? Miasto ma spory budżet na promocję, a więc rzucanie takich ochłapów na spot promujący jest nieporozumieniem

    • 6 1

  • nudy

    i muzyka byle jaka.

    nie jest to bardzo złe, ale N U D N E

    • 4 2

  • film o Gdańsku nudny. kompletnie bez polotu i jakiegokolwiek scenariusza

    n u d y

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane