- 1 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (71 opinii)
- 2 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (69 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (204 opinie)
- 4 Kandydaci z KO do Europarlamentu (235 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (309 opinii)
- 6 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (120 opinii)
Nowe gdyńskie City w rękach Węgrów?
Na Międzytorzu - najatrakcyjniejszym wolnym terenie w centrum Gdyni - chce zainwestować węgierska firma deweloperska. Jeśli dogada się z PKP, wybuduje tam nową dzielnicę i wyremontuje dworzec kolejowy.
Międzytorze to 100-hektarowy niezabudowany teren na pograniczu śródmieścia i gdyńskiego portu. Znajduje się tam gigantyczne torowisko, wykorzystywane przed laty przez port - dziś zarośnięte krzakami. Od wielu lat powraca temat zagospodarowania Międzytorza - jedynego tak dużego obszaru pod inwestycje położonego w centrum miasta.
- Sprawę komplikują kwestie własnościowe. Większość terenu należy do skarbu państwa, który przekazuje go właśnie Polskim Kolejom Państwowym - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Międzytorzem (zwłaszcza częścią najbliższą hali targowej) zainteresowana jest węgierska firma deweloperska TriGranit Development Corporation. Nie byłoby to jej pierwsze przedsięwzięcie w Polsce: zrealizowała już centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach i stawia obok niego osiedle mieszkaniowe. Na zlecenie Węgrów studio architektoniczne Kwadrat przygotowało koncepcję przyszłej zabudowy Międzytorza oraz rewitalizacji gdyńskiego dworca.
- Zakłada ona remont dworca głównego i podmiejskiego oraz przebudowę łączącego je pasażu. Plac Konstytucji przed dworcem ma otrzymać podziemny parking - opowiada dr Jacek Droszcz ze studia Kwadrat. - Natomiast teren Międzytorza w naszym opracowaniu jest nowym gdyńskim City z wysoką zabudową, odwołującą się do wznoszonych Sea Towers.
- Mieściłyby się tam biura, mieszkania i obiekty handlowe. Zaplanowaliśmy park i sporo terenów zielonych oraz nowy układ komunikacyjny z przedłużoną ulicą Węglową - dodaje dr Piotr Lorens, współautor koncepcji, która przed paroma dniami została zaprezentowana władzom Gdyni.
Jak mówi wiceprezydent Stępa, opracowanie to posłuży do przygotowania planu zagospodarowania Międzytorza przez miasto. W tej sprawie przedstawiciele TriGranit podpisali z Gdynią list intencyjny. Jednak powodzenie inwestycji zależy głównie od porozumienia dewelopera z PKP. - Jesteśmy zadowoleni, że TriGranit prowadzi poważne rozmowy z nami i z gminą. Trwająca teraz procedura uwłaszczania terenu powinna zakończyć się za rok - mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA. - Trzeba jednak pamiętać, że mogą pojawić się inne zainteresowane firmy i wtedy będziemy wybierać najciekawszą z przedstawionych ofert.
- Jesteśmy przygotowani na to, by stanąć do konkursu i powalczyć o ten teren - zapowiada Zbigniew Drzewiecki z TriGranit Development Corporation.
Opinie (141) 1 zablokowana
-
2007-03-08 10:15
anonimowy urzedasku z um gdynia
4 ligowy inwestor od megablaszaków.
Szczurowaci przygotują plan pod niego bez jakichkolwiek wymagań.
Budowa jezeli ruszy to w tempie jedynym 2 pozostałych inwestycji w gdyni, czyli blaszanki w stylu Łomży.
Tudzież polanki redłowskiej- 0 0
-
2007-03-08 10:32
może wreszcie te tory zabudują, tyle lat gadania
to jest niesamowite - takie tereny i takie marnotrastwo
może wreszcie coś by sie ryszyło w Gdyni- 0 0
-
2007-03-08 10:36
dworzec PKP Gdynia - obraz kondycji Trójmiasta
niechęć do dbania o ten 'przybytek' jest zadziwiająca
pijaczki od lat (mimo protestów mieszkańców i turystów) chleją, leją i żygają
ani policja, ani SOK, ani miasto, ani Sanepid nigdy tym się nie przejmowali
to jest skandal nad skandale - szkoda, że praktycznie prasa się tym problemem nie zajmuje- 0 0
-
2007-03-08 10:38
studio architektoniczne Kwadrat
a pierwszoligową architekture mozna byc spokonnym gdyż jest to jedno z najlepszych biur architektonicznych w polsce.
- 0 0
-
2007-03-08 10:38
skoro w Gdyni największa firma to hurtownia piwa to w Gdańsku największym pracodawcą jest skup złomu.
- 0 0
-
2007-03-08 10:39
W planie inwestora na terenie Międzytorza ma powstać m in kino IMAX.
- 0 0
-
2007-03-08 10:40
z gdańska wielcy inwestorzy uciuekają, brak ambitnych projektow na miarę XXI wieku. tylko blaszaki przy obwodnicy, centra handlowe i deweloperka. ING już sie wycofał. Tivoldi także, aquaparku nie bedzie, miejskie inwestycje przeprowadzane sa nieudacznie - patrz hala.
- 0 0
-
2007-03-08 10:41
do gdy
chcę uściślić, co wcześniej uczyniłem,
dworzec PKP Gdynia - to wizytówka wyłącznie tego miasta!
od kilkudziesięciu lat...- 0 0
-
2007-03-08 10:42
Brawo, brawo Gdynia!!!!
Widac jak urzedasy gdanska zazdroszcza.
Nareszcie dworzec PKP czysty schludny wielokondygnacyjny z ogromnym supermarketem i kinem czynnym cała dobe, podjazdem samochodów na platformy kolejowe, podziemnym garazem dodatkowymi przejciami podziemnymi i ruchomymi schodami.
Łącznikiem z dworcem PKS z czterokondygnacyjnymi podjazdami dla autobusów i poczekalnia z prawdziwego zdarzenia.
Co do Miedzytorza to mam nadzieje, ze nie rozbierzecie wszystkich torów łączacych z Nabrzeżem Węglowym i innymi???
B.wysoka zabudowa ciekawymi 30-stopiętrowcami to dobry pomysł, tylko na jakiej stronie moge je pooglądać.- 0 0
-
2007-03-08 10:51
gryzoń zostanie wybrany na nową kadencja
i tyle bedzie z tego.
W Gdańsku się buduje w gdyni planuje.
Zapomniałem o "super rozbudowie wzgórza" w stylu wejherowskim- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.