- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (393 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (48 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
Nowe gdyńskie City w rękach Węgrów?
Na Międzytorzu - najatrakcyjniejszym wolnym terenie w centrum Gdyni - chce zainwestować węgierska firma deweloperska. Jeśli dogada się z PKP, wybuduje tam nową dzielnicę i wyremontuje dworzec kolejowy.
Międzytorze to 100-hektarowy niezabudowany teren na pograniczu śródmieścia i gdyńskiego portu. Znajduje się tam gigantyczne torowisko, wykorzystywane przed laty przez port - dziś zarośnięte krzakami. Od wielu lat powraca temat zagospodarowania Międzytorza - jedynego tak dużego obszaru pod inwestycje położonego w centrum miasta.
- Sprawę komplikują kwestie własnościowe. Większość terenu należy do skarbu państwa, który przekazuje go właśnie Polskim Kolejom Państwowym - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Międzytorzem (zwłaszcza częścią najbliższą hali targowej) zainteresowana jest węgierska firma deweloperska TriGranit Development Corporation. Nie byłoby to jej pierwsze przedsięwzięcie w Polsce: zrealizowała już centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach i stawia obok niego osiedle mieszkaniowe. Na zlecenie Węgrów studio architektoniczne Kwadrat przygotowało koncepcję przyszłej zabudowy Międzytorza oraz rewitalizacji gdyńskiego dworca.
- Zakłada ona remont dworca głównego i podmiejskiego oraz przebudowę łączącego je pasażu. Plac Konstytucji przed dworcem ma otrzymać podziemny parking - opowiada dr Jacek Droszcz ze studia Kwadrat. - Natomiast teren Międzytorza w naszym opracowaniu jest nowym gdyńskim City z wysoką zabudową, odwołującą się do wznoszonych Sea Towers.
- Mieściłyby się tam biura, mieszkania i obiekty handlowe. Zaplanowaliśmy park i sporo terenów zielonych oraz nowy układ komunikacyjny z przedłużoną ulicą Węglową - dodaje dr Piotr Lorens, współautor koncepcji, która przed paroma dniami została zaprezentowana władzom Gdyni.
Jak mówi wiceprezydent Stępa, opracowanie to posłuży do przygotowania planu zagospodarowania Międzytorza przez miasto. W tej sprawie przedstawiciele TriGranit podpisali z Gdynią list intencyjny. Jednak powodzenie inwestycji zależy głównie od porozumienia dewelopera z PKP. - Jesteśmy zadowoleni, że TriGranit prowadzi poważne rozmowy z nami i z gminą. Trwająca teraz procedura uwłaszczania terenu powinna zakończyć się za rok - mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA. - Trzeba jednak pamiętać, że mogą pojawić się inne zainteresowane firmy i wtedy będziemy wybierać najciekawszą z przedstawionych ofert.
- Jesteśmy przygotowani na to, by stanąć do konkursu i powalczyć o ten teren - zapowiada Zbigniew Drzewiecki z TriGranit Development Corporation.
Opinie (141) 1 zablokowana
-
2007-03-08 12:39
faszka
W Gdańsku w połowie lat 90 dworzec wyremontowano, w gdyni planują a skończy się jak zwykle niczym.
- 0 0
-
2007-03-08 12:40
dworce to są akurat miejsca w sam raz dla bola baji i paru pomniejszych tuzów tego POdrzędnego POrtaliku:-)
coś w tym musi być, bo ile razy mówi sie i pisze o gdyni tyle razy mają oni pretensje do dworca:-)
jakby ten ich w gdańsku głównym czy wrzesczu to był nie dworzec ale muzeum sztuki:-)- 0 0
-
2007-03-08 12:59
faszka, W Gdańsku w połowie lat 90 dworzec wyremontowano, w gdyni planują a skończy się jak zwykle niczym.
Tu musze sie zgodzić z GALLUXem!!!!
A ciebie, który sie tak interesuje aktywnościa fiz. i sportem(TKKF) zapraszam w ramach funduszy unijnych do Gdyni na turystykę i tenis od końca kwietnia do sierpnia (odbywać się będzie cykl turniejów tenisowych pod wspólną nazwą "Bank Pocztowy Cup - z rakietą do Europy").
Troche wysiłku pomoże ci na głowe.- 0 0
-
2007-03-08 12:59
Glusiu
nie chcę Tobie wytykać sopotkowskiego dworcyka, jako wizytówki uzdrowiska,
ale uwierz że w każdym normalnym państwie właśnie dworzec kolejowy jest wiztyówką miasta,
wejdź sobie na stronę np. Berlina i zobacz co tam piszą o Hauptbahnhofie...- 0 0
-
2007-03-08 13:21
A ja dziś widziałam nie byle gdzie, bo w Gazecie Wyborczej!:) korespondencję nie byle skąd, bo z Berlina:)
Korespondentka zauważyła, że: a) w Berlinie jest dobra komunikacja miejska b) dużo parków c) Berlin jest miastem DLA mieszkańców, odwrotnie niż Gdańsk.
I tu się wyjątkowo zgodziłam.- 0 0
-
2007-03-08 13:24
Zdezorientowanym wyjaśniam
Galeria Bałtycka: - będzie miała ok. 40 tys. mkw. powierzchni handlowej, na której pomieści się ok. 200 sklepów, w tym m.in.: Saturn (sprzęt AGD-RTV), Peek & Cloppenburg, Boss, Mango (odzież), Smyk (artykuły dziecięce i młodzieżowe), Intersport (artykuły sportowe), perfumeria Douglas. Liczne punkty gastronomiczne zaoferują klientom duży wybór dań kuchni polskiej i międzynarodowej.
CEntrum handlowe Wzgórze w Gdyni: - 145 butików, 21 sklepów, 16 restauracji - tak za rok ma wyglądać Wzgórze dopasowane architektonicznie, materiałowo i wizualnie do środowiska, którego powierzchnia zwiększy się z 23 do 50 tys. mkw. W nowej części znajdą się m.in. sklepy firm Empik, Esprit, Smyk i Aldo, parkingu będzie na 1300 samochodów.
40 tys. mkw./50 tys. mkw- 0 0
-
2007-03-08 13:29
Może władzom miasta ten artykuł w GW da odrobinkę do myślenia! Zamiast serwowania mieszkańcom mitologii o metropolii, dynamicznym rozwoju, europejskim mieście itp.
- 0 0
-
2007-03-08 13:30
tja
sklepy "mango" to jest to czego najbardziej trzeba gdańszczanom
i telepizze jeszcze poproszę:-)
z trzech dworców, ten w sopocie wygląda najlepiej:-)
dobrze, że nie ma przejść podziemnych i zbyt dużej powierzchni przy kasach biletowych
ale sopocki za dwa lata bedzie jedynym NORMALNYM dworcem w 3city- 0 0
-
2007-03-08 13:35
Bezstronny
Chciałem poinformować że Galeria Bałtycka powstaje na ściśle wydzielonym i ograniczonym obszarze,
więc wiadomo że powierchnia nie może być większa- 0 0
-
2007-03-08 13:46
gdańska propaganda
Gdynia bedzie miala najwieksze centrum handlowe w polsce połnocnej mimo ze jest 2 razy mniejsza niż Gdańsk.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.