- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (67 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (95 opinii)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (74 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (304 opinie)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (32 opinie)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (205 opinii)
Nowe kamery na ulicach Gdańska
Wkrótce na kolejnych skrzyżowaniach w Gdańsku pojawią się kamery monitoringu wizyjnego. Dodatkowo rozbudowany zostanie dotychczasowy system monitorowania ruchem, na drogach pojawią się też kolejne tablice informacji parkingowej. Kierowcy będą kierowani m.in. na podziemny parking przy Europejskim Centrum Solidarności.
Zakup nowych urządzeń będzie możliwy dzięki środkom pochodzącym z rezerwy, którą GIK zostawił w budżecie na nieprzewidziane wydatki w trakcie wdrażania systemu. Te nie wystąpiły, co pozwoliło na uzupełnienie systemu o dodatkowe urządzenia.
Dziewięć nowych lokalizacji
Kamery monitoringu wizyjnego pojawią się wkrótce w sześciu miejscach: na ul. 3 Maja (przed skrzyżowaniem z Huciskiem), al. Grunwaldzkiej (przed skrzyżowaniem z Abrahama w kierunku centrum), skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Kalinową i Otomińską , skrzyżowaniu al. Żołnierzy Wyklętych z Chrzanowskiego , skrzyżowaniu Spacerowej z Opacką i al. Zwycięstwa z Traugutta.
Jednym z warunków przetargu jest też rozbudowa istniejącego systemu monitorowania ruchu CitySolver o urządzenia do pomiaru czasu przejazdu w sieci drogowej wraz z włączeniem do systemu Tristar.
Czym są i jak działają takie urządzenia?
Skanery BitCarrier służą do kontrolowania oraz zarządzania ruchem w czasie rzeczywistym. Zostały zaprojektowane, aby sprostać potrzebom zarządców ulic, dróg, tras szybkiego ruchu, autostrad i pozwalają na zbieranie informacji o czasie podróży między dwoma punktami na drodze, średniej prędkości pojazdów, stopniu nasycenia ruchu oraz jego prognoz. Dzięki nim wiadomo także, czy na drodze nie doszło do wypadku czy korków. Skaner pobiera te dane od aktywnych urządzeń WiFi i Bluetooth używanych przez kierowców, którzy znajdą się w polu działania urządzenia.
Projekt przewiduje rozmieszczenie skanerów w trzech miejscach: na węźle Gdańsk-Południe, Południowej Obwodnicy Gdańska i przy Garnizonie we Wrzeszczu.
Gdzie zostawić auto?
W ramach zlecenia firma, która wygra przetarg będzie też musiała ustawić sześć nowych tablic informujących o wolnych miejscach parkingowych oraz dokonać aktualizacji bieżącego oprogramowania.
Tablice staną na: Podwalu Przedmiejskim (przed skrzyżowaniem z ul. Łąkową i na wysokości Teatru Szekspirowskiego ), al. Armii Krajowej (na wysokości Pohulanki), Trakcie św. Wojciecha (przy Zaroślaku), na Błędniku i Podwalu Grodzkim . Na tablicach obok dotychczasowych parkingów zlokalizowanych przy Amber Expo, PGE Arenie czy Śródmieściu pojawi się też informacja o wolnych miejscach parkingowych na parkingu podziemnym pod Europejskim Centrum Solidarności .
Do systemu Tristar zostanie też wpięta sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z Żaglową.
Firma, która wygra przetarg będzie miała 60 dni na wykonanie zamówienia. Głównym kryterium w ocenie ofert będzie cena (90 proc.) i udzielona gwarancja (10 proc.). Termin składania ofert upływa w środę 9 września.
Zobacz jak trzy lata temu urzędnicy zapowiadali działanie Tristara
Opinie (95) 4 zablokowane
-
2015-09-05 23:13
nowe kamery? śmiechu warte (1)
dlaczego kamera z Hallera została przeniesiona?
- 6 0
-
2015-09-06 00:52
bo się kolega kolegi złapał, jak po pieszym przejeżdżał
to ciekawe, że motorniczy potrafią się tam zatrzymać przed przejściem, a puszkarze kombinują jak tylko mogą
- 1 1
-
2015-09-05 23:23
Czy ktoś w dwóch zdaniach mógłby streścić artykuł o co chodzi bo nie rozumiem.
Dwa razy podjąłem próbę przeczytania ale się poddałem.
- 3 1
-
2015-09-06 01:52
Nowa droga na morenie i czerwona fala.
Nowe skrzyżowanie przy Alchemi i światła blokujące ruch.
Czy ktoś choć raz to przetestował z wykonawców albo odbiorców zlecenia? ???
Jakby ktoś to sprawdził to firma realizująca zlecenie płaciła by potężne kary...- 10 1
-
2015-09-06 04:33
Ten projekt ma swoje plusy ale ma i minusy.
Panstwo dysponujace aparatem podssluchu i monitoringu,,,moze w bardzo latwy sposob,,z pomoca innych uzytkownikow takiej drogi...uzyskac szybko informacje gdzie .przemieszcza sie poszukiwany pojazd.W przypadku przestepcow ..zgoda..niech ich lapia....co jesli za kilka lat jakis Kowalski stanie sie dla wladzy nieprawidlowo myslo=acym obywatelem? Przeciez nikt nie bedzie sie zastanawial czy widzac samochod z poszukiwana rejestracja..jest to przestepca czy czlowiek przeciwstawiajacy sie wladzy (JAKIS OPOZYCJONISTA).Nikt nie zatrzyma tego pojazdu i nie zapyta..czy pan Kowalski jest zlodziejem czy bohaterem tylko wyjmie komorke i zadzwoni pod wskazany adres....Moim zdaniem to urzadzenie tak jak noz,,,moze sluzyc do krojenia chleba ale można nim tez zadac smiertelny cios.
- 8 1
-
2015-09-06 07:42
I zacznie się okradanie kierowców!
Ten cały Tristar nie ma nic wspólnego z poprawą komforu jazdy przez trójmiasto!
Jedyną ideą tego systemu jest ustawienie wszędzie absurdalnego ograniczenia do 50 a następnie za pomocą kamer okradanie kierowców za przekraczanie tego absurdu!
W Krakowie zastosowano zdecydowanie tańsze i bardziej wydajne pętle indukcyjne i korków nie ma a tym wspaniałym Trójmieście jedzie się od czerwonego do czerwonego! Za to nasi dzielni stróże prawa z ciepłego pokoju bez wychodzenia na zewnątrz mogą doic kierowców hurtowo!- 9 2
-
2015-09-06 12:47
"Skaner pobiera te dane od aktywnych urządzeń WiFi i Bluetooth używanych przez kierowców, którzy znajdą się w polu działania
urządzenia."
Fajne to.
A da się sprawdzić czy pan/i 'kerowca' w czasie jazdy wysyłał/a sms albo gadał/a przez komórkę?- 6 1
-
2015-09-06 14:59
"Głównym kryterium w ocenie ofert będzie cena (90 proc.)..."
Jak coś ma dobrze działać, to nie może mało kosztować,
to nie zestaw DIY.... z marketu...- 2 1
-
2015-09-06 20:41
Gdzie kurka ! Sekundniki
Gdzie one są ? To napewno by usprawniło by ruch ! Czemu jak jedzie karetka to pali sie dalej czerwone swiatlo czy to projektowaly bezmuzgie istoty .
Dlaczego jak jade śląska to kolo aseko światła robią sobie dyskoteki ?
Nociagadze będziecie mieli CBŚ na głowie jak robić cos tylko po to aby z kierowcow łapać mandaty . Nie usprawiacie ruchu ! Mało tego doprowadzacie do kolizji sami kierowcy jadąc medytuja nas sygnalizatorem aby nie wjechać na pośrednim to daja po hamulcach .- 1 0
-
2015-09-08 08:19
jak oceniasz przydatność tristara!!
zabrakło jeszcze jednego punktu - jest gorzej niż było
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.