• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe liczniki rowerowe w Gdańsku. Milion rowerzystów w pasie nadmorskim

Krzysztof Koprowski
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jednym z nowych miejsc pomiarów ruchu jest rejon zespołu biurowców Alchemia. Jednym z nowych miejsc pomiarów ruchu jest rejon zespołu biurowców Alchemia.

W październiku Gdańsk rozpoczął automatyczne zliczanie rowerzystów w kolejnych miejscach - na al. AdamowiczaMapka oraz al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka. Pomiar dokonywany jest już łącznie w 29 lokalizacjach na terenie całego miasta. Na początku miesiąca odnotowano też milionowego rowerzystę w tym roku na nadmorskiej drodze rowerowej, która jest najpopularniejszym szlakiem w Gdańsku.



Czy powinno być więcej punktów pomiaru ruchu rowerowego?

Zakup, montaż i kalibracja dwóch nowych urządzeń do automatycznego zliczania rowerzystów kosztowała Gdańsk ok. 52 tys. zł. Specjalne pętle indukcyjne wykrywające rowerzystów wmontowano już w nawierzchnię dróg rowerowych:

Nie są to nowe lokalizacje, ponieważ już wcześniej w tym miejscu dokonywano pomiarów z wykorzystaniem liczników. Starsze urządzenia postanowiono jednak przenieść w nowe lokalizacje:

- Montażowi liczników nie będą towarzyszyły totemy z wyświetlaczami. Dane pomiarowe są już prezentowane na stronie RowerowyGdansk.pl - mówi Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W przypadku al. Grunwaldzkiej dane z licznika będą połączone z istniejącym pomiarem dokonywanym na drodze rowerowej po stronie Uniwersytetu Gdańskiego. W przypadku al. Adamowicza jest to jedyny pomiar na tej drodze - od momentu montażu odnotowano tam ponad 17 tys. rowerzystów.



Pan Bogusław z Wrzeszcza - milionowy rowerzysta w pasie nadmorskim. Pan Bogusław z Wrzeszcza - milionowy rowerzysta w pasie nadmorskim.

Milion przejazdów nadmorską drogą rowerową



3 października po raz pierwszy przekroczono 1 mln rowerzystów odnotowanych w ciągu jednego roku w pasie nadmorskim. To jednocześnie najpopularniejszy odcinek infrastruktury rowerowej w Gdańsku, co potwierdzają zarówno liczniki, jak i inne pomiary ruchu rowerowego np. przy okazji zmagań rowerowych lub serwisach rejestrujących aktywność fizyczną użytkowników.

Milionowym rowerzystą, wytypowanym przez urzędników na podstawie bieżących pomiarów z pętli indukcyjnej i obecności bezpośrednio w terenie, został pan Bogusław z Wrzeszcza, który tego dnia wybrał się z małżonką w przejażdżkę na trasie Wrzeszcz - falochron w Brzeźnie - Sopot - Wrzeszcz (ok. 30 km). W nagrodę otrzymał torbę rowerową, blokadę typu U-lock oraz zestaw lampek do roweru.

Statystyki ruchu rowerowego w pasie nadmorskim. W kwietniu 2020 r. doskonale widoczny jest spadek ruchu spowodowany obostrzeniami związanymi z epidemią koronawirusa. Statystyki ruchu rowerowego w pasie nadmorskim. W kwietniu 2020 r. doskonale widoczny jest spadek ruchu spowodowany obostrzeniami związanymi z epidemią koronawirusa.

Epidemia koronawirusa znacznie wpływa na ruch rowerzystów



W bieżącym roku najwięcej przejazdów rowerami w pasie nadmorskim odnotowano w niedzielę 19 lipca - 11 493 przejazdów.

Co warto podkreślić, ograniczenia związane z epidemią koronawirusa miały bardzo duże przełożenie na ruch rowerowy - po 19 kwietnia, kiedy złagodzono ograniczenia, ruch rowerowy w pasie nadmorskim wzrósł aż dziesięciokrotnie.

Czytaj też:

Hucisko: chodniki także dla rowerzystów

Opinie (74) 1 zablokowana

  • kiedy w Gdyni powstaną nowe liczniki np na Dąbrowie (2)

    i tablice które na bieżąco pokazują ilość rowerzystów , lubię jeździć na rowerze ulicą Zwyciestwa i patrzeć ile jest codziennie przejazdów a nowe tablice jeszcze bardziej mnie zachęcą do jazdy w tamtych okolicach .

    • 8 25

    • (1)

      Mnie ciekawi , dlaczego liczba rowerzystów na ulicy Wielkopolskiej zmniejszył się porównując rok poprzedni o 40 tysięcy , wszystkie liczniki w Gdyni miały więcej przejazdów porównując rok poprzedni , a tylko na Wielkopolskiej jest mniej ? Czyżby źle zliczał liczbę rowerzystów ? Trójmiasto pl możecie zbadać sprawę ?

      • 5 7

      • Tylko rower może nas uratować

        Oczywiście spisek. Przecież to niemożliwe, żeby ludziom nie chciało się korzystać z tak wspaniałego środka transportu jak rower, zwłaszcza na Wielkopolskiej, gdzie trzeba pokonywać stosunkowo stromy podjazd o długości kilku kilometrów.

        • 2 2

  • Nie można lepiej wydać tych pieniędzy (3)

    Np. Na zamontowanie płyt z kampinoskiej na łączniku omijającym szlaban na hokejowej?

    • 9 34

    • Albo chociaż z jedno miejsce parkingowe ....

      • 1 4

    • Nie można.

      • 1 3

    • przydałby się licznik pokazujący ilu rowerzystów nie jeździ z powodu braku ścieżek

      • 2 0

  • Eureka! Od kwietnia ruch wzrósł 10x w najlepszej do jazdy lokalizacj.

    I to przez coronawirusa! Nie tam przez zmiane pory roku, czy tam pogody i temperatury. I jeszcze umieralność spadła, i ludzie już nie chorują. Dzięki ci covid19.

    • 7 10

  • Uzasadniona inwestycja

    Podobnie jak rydwan

    • 23 20

  • Lepiej było wydać te pieniądze na lampki i odblaski dla rowerzystów (5)

    • 22 13

    • (1)

      Rower za kilka koła a 5 zl szkoda?

      • 3 0

      • To jest POlskie buractwo rowerowe.

        • 0 0

    • (2)

      problem jest po obu stronach. Tak kierowcy płaczą, że rowerzyści odblasków nie noszą, a jestem ciekaw, ile kierowców na myśl o założeniu kamizelki odblaskowej po zmroku od razu krzyczy "nie będę w tym jeździł, bo będę wyglądał jak i**ota". Skoro wymagacie tego od innych, to zacznijcie od siebie.

      • 1 2

      • (1)

        aha i żeby sobie nikt nie pomyślał, żeby zakładać kamizelkę do samochodu - chodzi o kierowców, którzy np. potrzebują przejść się pieszo, gdy się ściemni, albo jadą gdzieś rowerem.

        • 1 1

        • kierowcy powinni jeździć w kaskach

          częstość urazów głowy kierowców jest większa niż u rowerzystów, dorównuje tej u motocyklistów. a skoro mówimy o wyglądzie pasującym do nich, nalegał bym, żeby kask obowiązkowy kierowcy był różowo-żarówiasty i miał dyndające się antenki

          • 0 0

  • Kiedy w Gdańsku drogi rowerowe jednokierunkowe wzdłuż głównych arterii (8)

    I likwidacja ciągów rowerowo-pieszych na Trakcie Konnym czy Marynarki Polskiej.

    • 27 5

    • (2)

      Dokładnie - zniknąłby problem Piramowicza i innych wyjazdów na główne drogi.

      • 5 3

      • Za późno. (1)

        Teren już został zagrabiony na parking.

        • 2 6

        • na Trakcie konnym parking ma 3,5 m szerokości, więc spokojnie można go zwęzić do 2m i wytyczyć drogę rowerową. Koszt niewielki a poprawa znacząca.

          • 10 0

    • (3)

      Jednokierunkowe lub dwukierunkowe z obu stron. Prosto prowadzone (jak jezdnia ), asfaltowane, z ciągłością, odseparowane od chodnika.

      Po tym co odwalili na Stogach.... pewnie nigdy.
      Jesteśmy od takiego standardu 1000 lat za M......

      • 7 2

      • (2)

        dwukierunkowe z obu stron - takich kwiatków nie spotyka się w Europie. Będziesz się mijał z autobusem czy cięzarówką jadąca 50km/h ?!

        • 1 6

        • (1)

          jest pełno dwukierunkowych dróg dla rowerów w całej Europie.....

          w Hiszpanii są nawet pasy ruchu dla rowerów w jezdni dwukierunkowe ( z jednej strony )... co akurat uważam za beznadziejne rozwiązanie ale są, widziałem.

          nie rozumiem o co ci chodzi z tym "mijaniem" drogi dla rowerów są to trasy rowerowe odseparowane od jezdni z definicji więc jak można się "mijać" z ciężarówką na nich?
          co to w ogóle "mijanie"? Można omijać, wymijać albo wyprzedzać jeżeli chodzi o ruch drogowy.

          • 2 0

          • u nas dróg odseparowanych od jezdni i nie będących częścią chodnika jak na lekarstwo. Mijanie czyli wymijanie - tylko może rzeczywiście to się nazywa pas rowerowy a nie droga. Tylko np przy Grunwaldzkiej ciężko coś takiego zrealizować, no i przy 2 drogach dwukierunkowych, to bez sygnalizacji świetlnej z bocznych nie wyjedziesz.

            • 1 4

    • wzdłuż głównych arterii dobrze zarządzanych miast

      powstają dwukierunkowe drogi dla rowerów, oddzielone od jezdni pasem zieleni lub innymi elementami tzw. małej architektury. Bardzo często takie drogi dla rowerów powstają po obu stronach takich arterii. Najważniejszym składnikiem dobrze zarządzanego procesu tworzenia infrastruktury drogowej dobrze zarządzanego miasta jest uspokajanie i redukcja ruchu. Aby zwiększyć rolę ruchu pieszego i przejazdów rowerem najważniejsze jest zwiększanie liczby ulic i placów wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów w centrum miasta oraz w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji szynowej: takich jak stacje SKM i PKM.

      • 1 1

  • (1)

    Hehe, pozdrawiam wszystkie znajome twarze które mijam codziennie wzdłóż pasa nadmorskiego jadąc rowerem na 8 do z Brzeźna do Sopotu.

    • 19 5

    • Dość duży ruch rowerowy na trasie Brzeżno - Sopot panuje tylko w weekendy w okresie maj - wrzesień. Ciekawe, jak ustalono milionowego rowerzystę ( raczej przejazd) jak na tej trasie brak rejestratora.

      • 1 1

  • Mała uwaga (1)

    To nie milion rowerzystów, ale milion przejazdów. I nie piszcie tego przemiennie, bo to dwie różne rzeczy

    • 58 1

    • Masz rację.

      • 2 0

  • czym sie chwalic skoro urzedasy z DRMG ireferatu mobilnosci blokuja rozwój dróg rowerowych

    ciagi pieszorowerowe to wymysły właśnie tych z referatu

    • 13 9

  • liczniki powinny być co roku zerowane (1)

    a nie tak jak przy Urzędzie Miejskim, licznik pokazuje ilość przejazdów od początku montażu kilkanaście lat temu

    • 7 10

    • przecież są co roku zerowane - sprawdz sobie na stronie rowerowygdansk

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane