- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (49 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (57 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (263 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (186 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (146 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 11:08
POmorskie (1)
pomarańczowy+niebieski a czerwony to miłość
- 10 5
-
2015-04-15 11:40
doskonała interpretacja
kolory loga są wyrazem miłości, szacunku i przywiązania do miłościwie nam panującej partii politycznej!
- 18 1
-
2015-04-15 11:09
Urocze, no mnie się bardzo podoba
Grafoman
- 7 17
-
2015-04-15 11:09
mnie się kojarzy
z graffiti, wandalizmem i ostrzeżeniem STOP!
- 47 1
-
2015-04-15 11:09
- niebezpieczeństwo, uwaga (2)
- niebezpieczeństwo, uwaga, to moja pierwsza myśl po spojrzeniu na nowe logo pomorza.
- 56 1
-
2015-04-15 11:25
Tak, takie logo ostrasza: odejść jak najdalej: nie ruszać:
- wprowadza też na smym początku negację, poprzez umieszczony wykrzyknik (miny !)
- 16 0
-
2015-04-15 16:49
!
Wykrzyknik oznacza wzmozenie uwagi, ostrzezenie....
- 9 1
-
2015-04-15 11:10
Masakra!! Jeśli ma to być promocja również za granicą (2)
to zmieńcie te gryzdoły. Przerost formy nad treścią! Dałem do przeczytania to rodowitemy brytolowi. Przeczytał: "COMOVSKIE".
- 75 0
-
2015-04-15 13:18
Dokładnie to pomyślałem w kontekście promocji za granicą. Polak jeszcze się domyśli co oznacza ten bazgroł jeżeli będzie znał kontekst, ale obcokrajowiec nie ma większych szans.
- 17 0
-
2015-04-15 13:21
Ja tylko dodam, że również była to moja pierwsza myśl. Nazwa województwa stanowiąca w tym przypadku jego logo jest zwyczajnie nieczytelna.
- 15 0
-
2015-04-15 11:10
moje poczucie estetyki
właśnie zostało obrzygane
- 74 1
-
2015-04-15 11:10
Mój syn
Mój syn w Carolu zrobiłby to w 5 minut !!!
- 29 2
-
2015-04-15 11:11
co to jest?
Opłacało się opluwać opozycję?
- 18 2
-
2015-04-15 11:11
Żart
Rozumiem, że to jest ponury żart. Nieczytelny bazgroł i kupa mewy
- 97 0
-
2015-04-15 11:12
oj oj
Dlaczego w logo nie ma członka z XVIII w.? To część naszego dziedzictwa
- 57 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.