• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • ile to kosztowało? 4 tysie? (4)

    ja moge to zrobic za połowe

    • 22 1

    • 4 tys.?

      dobrze będzie, jak wydali na nie tylko 40 tys. (choć podejrzewam, że niestety dużo więcej...)

      • 11 0

    • Ja od ręki zrobię za darmo

      z patriotycznego obowiązku.

      • 15 0

    • 4 tysie to kosztowało stare logo.
      i to jest adekwatna nagroda w konkursie. (normalnie logo kosztuje u osoby znającej sie na rzeczy od 1000 w góre)

      Nowe kosztowało 90 tyś bez zadnych konkursów i to jest zwyczany wałek.

      • 30 0

    • jakbyś wziął połowę, zgarnąłbyś 45 tys. :)

      • 2 0

  • kolejnemu kolesiowi sypnęli groszem

    a znak nie do odczytania dla wyznawców scjentyzmu
    oni mówią i piszą tylko po scjentystycznemu

    • 24 0

  • Rzucam wszystko (2)

    Rzucam wszytko, będę robił loga.

    • 67 0

    • i to jest myśl! (1)

      mam ochotę zrobić to samo

      • 13 0

      • no to bedzie o jednego za duzo...

        • 5 0

  • brak nawiązania do regionu (3)

    1.Tło-białe.
    2.kropka-czerwona,co symbolizuje? upadek? zachód słońca? współpracę z czerwienią?
    3.powyżej kolor pomarańczowy- coś niekształtnego, ...?
    4.napis-niebieski, jak fala morska, ale nieczytelny.

    Jak szybko, po spojrzeniu na napis zostanie on odczytany?
    Do kogo skierowane jest logo?
    Kto to akceptował....?

    • 76 0

    • Pewnie znajomy zaakceptował.

      • 11 0

    • No skoro Pan Pągowski dostał 90 koła

      to akceptujący też pewnie z 5 k. przytulił. Za taką kasę można tę chwilę, gdy z internetu leją się pomyje, wytrzymać. A później i tak nikt nie będzie o tym pamiętał. Dużo ludzi pamiętało jak wyglądało poprzednie logo? Stawiam, że góra 5%.

      • 19 0

    • cerwona kropka to oczywiście druga japonia do której odwoływał się parobek Wałesa

      • 5 3

  • żenada (2)

    Bo Pągowski, to musi być najlepsze... Jak już ktoś tu napisał mi także wykrzyknik kojarzy się z ostrzeżeniem przed czymś negatywnym. Lepiej było rozpisać konkurs w szkołach, a nie wydawać bez sensu kasę (pewnie będzie niemała). Zwycięska szkoła na pewno dobrze wykorzystałaby pieniądze...

    • 48 1

    • a to ten Pągowski z PRL, który produkował plakaty dla wojska? (1)

      niestrawne zresztą

      • 9 2

      • Lepsza PRL niż III RP!!

        • 3 4

  • masakro

    O tragedio.......

    • 32 0

  • tata

    pięcioletnia Zosia chce z powrotem swój rysunek z plastyki

    • 65 1

  • elektrownia atomowa i grzyb po wybuchu nad nią
    w sumie pewnie antycypuje ;-)

    • 13 0

  • Koszmar !!!

    Chyba w stanie pomroczności

    • 25 0

  • porażka wizualna (2)

    fatalne. zarówno kolorystycznie jak też znaczeniowo...co ma wykrzyknik razem z nieporadnym graficznie napisem do woj. pomorskiego. Ciekawe kto z urzędu się zdecydował na takie graficzne dno?

    • 69 0

    • No właśnie!

      Kto zatwierdził ten bohomaz i polecił wypłacic jakieś pieniądze. Prosimy o nazwisko. To nasze pieniądze wywalono, kto to zrobił?

      • 32 0

    • Jak to kto? Mnietek....:)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane