- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (315 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (259 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (87 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (114 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (254 opinie)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (122 opinie)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 11:29
Logo dramat... A kasa się zgadza. Wykrzyknik ostrasza a czcionka nie czytelna
- 31 0
-
2015-04-15 11:30
(1)
wygląda jak finansowane ze środków Unii Europejskiej ;)
- 29 0
-
2015-04-16 14:06
ze "sierotków" raczej :-)
- 0 0
-
2015-04-15 11:31
Bardzo slaby - wykrzyknik za duzy i rozpraszajacy
Bardzo slaby - wykrzyknik za duzy i rozpraszajacy
- 21 0
-
2015-04-15 11:32
fatalna czytelność...
- 28 0
-
2015-04-15 11:33
beznadziejny ten nowy znak towarowy. ja bym ładniejszy w paincie narysował, i to za stówe, a nie 4 tysiące!
- 21 0
-
2015-04-15 11:33
słabe
i tyle
- 21 0
-
2015-04-15 11:36
zapewne koligacje rodzinne grafika z zleceniodawcą ?
- 21 0
-
2015-04-15 11:43
słońce, plaża, Kaszuby (4)
Wcześniejsze było bardziej przemawiające do wyobraźni. Szkoda tylko, że nieczęsto eksponowane.
- 23 1
-
2015-04-15 11:59
Gdzie Ty to wszystko widzisz (3)
bo ja widzę tylko jakieś bazgroły
- 3 3
-
2015-04-15 13:28
wcześniej było słońce, fala, czerwień cegły zabytków (2)
a teraz to jakaś notatka na serwetce z rozmazem musztardy i plamą keczupu
- 13 0
-
2015-04-16 08:39
prawie zgodna interpretacja przekazu (1)
...czerwień cegły zabytków...
Dla mnie to wzgórza morenowe, górny taras i Kaszuby, ale może się mylę.
Całość - schemat mapy plus zadowolony człowieczek.
Dzięki za wsparcie- 0 0
-
2015-04-16 09:13
ten czerwony "daszek" kojarzy mi się z namiotem:)
słońce - plaża, fala - woda (morze, jeziora), namiot - Kaszuby.
ot moja interpretacja a starego loga:)- 2 0
-
2015-04-15 11:44
Slabe
- 16 0
-
2015-04-15 11:46
ciekawe ile nad tym myślał (1)
raczej nie za długo. zwykły napis z wykrzyknikiem, no super
- 25 0
-
2015-04-15 13:47
!rewolucja ortograficzna
!Wykrzyknik przed napisem
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.