- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (135 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (66 opinii)
- 3 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (106 opinii)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (149 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (106 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (236 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-15 12:51
K.....aaa co za BERŁO (1)
Straszne Berło
- 9 0
-
2015-04-15 14:01
Artek! Ty się za robotę weź
a nie przeklinasz w necie od rana! :D
- 2 0
-
2015-04-15 12:53
Lekarz płakał, jak rysował:)
...
- 10 0
-
2015-04-15 12:56
Ładne g..o przed Comorskim
- 14 0
-
2015-04-15 13:07
(1)
Sorry... ale to wygląda jakby kobieta z okresem nasikała na ścianę...
Z czym się mają te kolory kojarzyć?
Żółty może z plażą.... ale czerwony?- 22 0
-
2015-04-15 13:11
...ale czerwony?
z komuną u władzy.- 7 0
-
2015-04-15 13:09
"Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem"
Poprzednie logo spełniało te kryteria, natomiast te nowe nie spełnia, trzeba też spełnić warunek, że jest zrozumiałe dla społeczeństwa a nie tylko dla promila artystuf przez duże F.- 7 0
-
2015-04-15 13:12
! Pomorskie
Oznacza 'NIE Pomorskie'. Wykrzyknik z przodu w programowaniu i roznych dziedzinach inzynierii oznacza zaprzeczenie i takie tez bylo moje pierwsze skojarzenie znaczenia logo.
- 41 1
-
2015-04-15 13:13
Słabe!
ten wykrzyknik wygląda tak, jakby ktos chciał napis POMORSKIE obrzucić jajakami i pomidorami, tylko nie trafił...
- 28 0
-
2015-04-15 13:21
90 000 zl za takie hovno !!! (1)
- 33 0
-
2015-04-15 13:41
Facet z hemoroidami odlał się na ścianę i zgarnął za to 90 tysięcy!
To jest kurka skandal... i to przez duże S!- 13 0
-
2015-04-15 13:21
Dramat
Dramat
- 30 0
-
2015-04-15 13:23
Dno! Co to ma być? (1)
- 31 0
-
2015-04-15 15:12
dno
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.