- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (202 opinie)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (61 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (213 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (109 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (182 opinie)
Nowe miejsca do ładowania aut elektrycznych
W tym roku przybędzie miejsc do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych na terenie Gdańska. Powstaną na najbardziej obleganych parkingach.
To kolejny krok w kierunku promowania ekologicznego przemieszczania się samochodem po mieście. Dotychczas w Gdańsku otwarto sześć punktów dostępowych dla kierowców samochodów elektrycznych i hybrydowych. W Gdyni i Sopocie jest po jednym tego typu punkcie. Tu ich budowa była jednak zlecana przez prywatnych przedsiębiorców.
Teraz przyszła pora na miasto, które wytypowało 10 lokalizacji: na Zaspie przy ul. Czarny Dwór , na parkingu przy wejściu do Parku Oliwskiego , na ul. Klonowej , ul. Heweliusza , ul. Marii Skłodowskiej-Curie , ul. Wypoczynkowej , ul. Długie Ogrody , ul. Szafarnia , ul. Bogusławskiego , na pętli tramwajowej Łostowice/Świętokrzyska .
Możliwe, że pierwsze auta będzie można ładować w tych miejscach jeszcze w tym roku.
Czytaj też: Auta elektryczne. Standardy ładowania w Trójmieście.
- Do 10 kwietnia zainteresowani wykonawcy mogą składać oferty. Inwestycja powinna zakończyć się w grudniu tego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
O wyborze wykonawcy decyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. termin gwarancji.
Warto podkreślić, że w Polsce właściciele samochodów elektrycznych mogą liczyć na kilka przywilejów wynikających z lokalnych inicjatyw wybranych samorządów i władz miast. Są to: symboliczne abonamenty lub całkowite zwolnienie z opłat za parkowanie w strefach płatnych, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami czy wjazd do wybranych stref ograniczonego ruchu.
Miejsca
Opinie (141) 4 zablokowane
-
2017-03-27 22:39
Więcej miejsc do ładowania samochodów elektrycznych, niż takich samochodów w Gdańsku :)
- 6 1
-
2017-03-28 01:21
cały sęk w tym (5)
że auta elektryczne nie mają nic wspólnego z ekologią. Sprawność silnika samochodowego (diesla i benzyny) oscyluje niej więcej w granicy 30%, czyli wykorzystujemy 30% energi zawartej w paliwie. A teraz podsumujmy samochód elektryczny: polska energetyka stoi węglem. Sprawność elektrowni węglowej to około.. 35%! Kontynuujmy! Prąd trafia do stacji trafo wysokiego napięcia (tu tracimy ok 1,5%), następnie biegnie linią przesyłową (tu tracimy nawet 6%) i znowu do trafo niskiego napięcia (znowu 1,5%) gdzie urządzenie do ładowania auta znowu zmienia napięcie (kolejne 1,5%). Sprawność ładowania i wykorzystania energii z nowoczesnego akku zabiera nam.. kolejne 4%. Pomijam sprawność silnika elektrycznego bo tu tracimy najmniej. Wszystkie dane są szacunkowe, ale jak posprawdzacie dane i raporty to wyjdzie podobny rząd wielkości. Chce tylko żebyście zrozumieli o co chodzi. Podsumowując - auto elektryczne w konsekwencji ma kilka razy mniejszą sprawność niż auto spalinowe. Dodajmy do tego toksyny dostające się do środowiska przy produkcji takiej ilości ogromnych i pojemnych baterii, oraz niesamowicie trujący rozkład. Na koniec jako ciekawostkę luźno związaną z tematem mogę podać że w ciągu ostatnich kilkunastu lat chińczycy wykupili wszystkie większe fabryki magnesów na świecie osiągając monopol w tej dziedzinie. A gdzie zużywa się ich najwięcej w przemyśle? Do produkcji silników elektrycznych. Wszystkie te fakty można sprawdzić. Dobranoc :)
- 6 6
-
2017-03-28 08:53
cały sęk w tym ze bzdury jakie wypisujesz swiadcza o twojej głupocie
dlatego nikt nie traci czasu na ich komentowanie
- 1 3
-
2017-03-28 09:29
Twoje pomysły mają sens, ale tylko do momentu kiedy energię będziemy
produkować ze źródeł odnawialnych albo z energii atomowej. Wtedy nie ma specjalnie znaczenia że stracimy 50% czy 90% energii, skoro i tak możemy z niej korzystać w zasadzie bez ograniczeń.
- 3 0
-
2017-03-28 10:50
(1)
Idiotyzmy opowiadasz. Sprawność elektrowni 30%? Puknij sie w tępy łeb.
- 1 0
-
2017-03-28 12:35
Wpisanie "sprawność elektrowni" w google nie boli. 30% to i tak dużo bo akurat sprawność polskich bloków energetycznych oscyluje ok 28%
- 0 0
-
2017-03-28 11:43
liczy są nieprawidłowe
Sprawność silnika spalinowego to ok 15-20%. Nie wierz w ściemy producentów aut, tylko sprawdź niezależne raporty. Sprawność elektrowni węglowej to ok 40%. Tak więc przesiada z aut spalinowych na elektryczne oznaczałaby dwukrotną redukcję emisji CO2.
- 1 0
-
2017-03-28 06:09
samochod elektryczny, który nie potrzebuje gniazdek (1)
zasilany etanolem, zasięg 600 km,nie emituje co2, wyszukajcie: nissan-stworzyl-naped-na-prad-elektryczny-etanol-alkohol-wideo.html
- 0 1
-
2017-03-28 17:29
czyli zamiast na stację benzynową albo do gniazdka
to do sklepu całonocnego?- jeśli mają denaturat, bo lepszy się nie opłaca
- 0 0
-
2017-03-28 07:53
Ekologia? (3)
Ekologiczne? A ile kosztuje utylizacja takiej "bateryjki", której żywotność pewnie nie przekracza 5 lat...
- 1 3
-
2017-03-28 09:51
bateria zyje 10 lat i utylizacja to mniejsza szkoda dla atmosfery niz tony oparow benzyny w tym czasie
- 0 2
-
2017-03-28 10:10
o jej wytworzeniu nie wspomne
ekofaszysci mysla ze one z nieba spadaja
- 1 0
-
2017-03-28 10:51
Kolejny debil nie wiedzący co pisze.
- 0 0
-
2017-03-28 08:29
Ulgi tylko dla złodziei.. (3)
Skorzystają z tego tylko ludzie bardzo bogaci.A jak bogaty to złodziej.A dlaczego ??? No bo gdy ja pracuję rzetelnie 42 lata i stać mnie tylko na auto za 10 - 15 tys.zł.No to dla kogo te auta za 100 tys.???Wniosek prosty - dla ZŁODZIEI...
- 3 7
-
2017-03-28 08:46
Zmień pracę
Weź kredyt
- 4 1
-
2017-03-28 11:46
To naucz się oszczędzać
42 lata * 12 miesięcy * 3000 (średnia krajowa na rękę) = 1'512'000 zł. Więc stać cię na 15 takich aut, tylko łatwiej wychlać kilka piw codziennie po pracy niż odkładać po parę złotych.
- 1 0
-
2017-03-28 11:46
Hmm
Albo kogoś kto używa głowy do czegoś więcej niż jedzenia i noszenia czapki.
- 0 0
-
2017-03-28 09:49
w 3 miescie nie ma zadnych przywilejow dla hybryd a miejsca do ladowania sa zajete przez benzyniaki niszczace srodowisko
- 3 0
-
2017-03-28 10:15
Wystarczą zwykle gniazdka
Każdy może kupić kabel do ładowania,wtedy zamiast wydawać pieniądze na te śmieszne automaty można postawić zwykle stojaki z gniazdkami. Można też je połączyć z instalacją elekt. w budynku i wtedy zamontować gniazdka na ścianie tak żeby np ktoś kto przyjechał do pracy wyjął kabel i sobie najzwyczajniej w świecie podłączył auto do ładowania
- 2 0
-
2017-03-28 11:15
Kto płaci za prąd do ładowania?
tam jest jakiś licznik, Płaci się kartą, monetami. roliczenia za kWh? Mozna dostac fakturę?
- 1 0
-
2017-03-28 13:42
mentalność
I tak za 20 lat wszyscy co teraz narzekają, bo mają to we krwi, wrócą tu na forum narzekać, że jest za mało takich stanowisk dla ich elektrycznych aut ; )
- 4 0
-
2017-03-28 14:23
...i dobrze
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.