• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe miejsca do ładowania aut elektrycznych

Maciej Naskręt
27 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.
  • Gdańsk zamówi podobne miejsca do ładowania samochodów elektrycznych na wzór tego przed urzędem miejskim na Nowych Ogrodach.

W tym roku przybędzie miejsc do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych na terenie Gdańska. Powstaną na najbardziej obleganych parkingach.



Co jest największą zachętą do zakupu auta elektrycznego?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie 10 miejsc postojowych, przy których kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych będą mogli doładować ich akumulatory.

To kolejny krok w kierunku promowania ekologicznego przemieszczania się samochodem po mieście. Dotychczas w Gdańsku otwarto sześć punktów dostępowych dla kierowców samochodów elektrycznych i hybrydowych. W Gdyni i Sopocie jest po jednym tego typu punkcie. Tu ich budowa była jednak zlecana przez prywatnych przedsiębiorców.

Teraz przyszła pora na miasto, które wytypowało 10 lokalizacji: na Zaspie przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska, na parkingu przy wejściu do Parku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska, na ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Heweliusza zobacz na mapie Gdańska, ul. Marii Skłodowskiej-Curie zobacz na mapie Gdańska, ul. Wypoczynkowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska, ul. Szafarnia zobacz na mapie Gdańska, ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, na pętli tramwajowej Łostowice/Świętokrzyska zobacz na mapie Gdańska.

Możliwe, że pierwsze auta będzie można ładować w tych miejscach jeszcze w tym roku.

Czytaj też: Auta elektryczne. Standardy ładowania w Trójmieście.

- Do 10 kwietnia zainteresowani wykonawcy mogą składać oferty. Inwestycja powinna zakończyć się w grudniu tego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
O wyborze wykonawcy decyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. termin gwarancji.

Warto podkreślić, że w Polsce właściciele samochodów elektrycznych mogą liczyć na kilka przywilejów wynikających z lokalnych inicjatyw wybranych samorządów i władz miast. Są to: symboliczne abonamenty lub całkowite zwolnienie z opłat za parkowanie w strefach płatnych, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami czy wjazd do wybranych stref ograniczonego ruchu.

Miejsca

Opinie (141) 4 zablokowane

  • "Promowanie ekologicznego

    poruszania się samochodem" - to może najpierw zlikwidować garby-spowalniacze na drogach. Przy każdym zwolnieniu zużycie paliwa rośnie kilkukrotnie i zamiast spalić np. 5 l. spalamy 15 !!! A samochody elektryczne ? niech produkują od razu dziesięcioletnie to Polaków będzie stać.

    • 0 0

  • a ile kosztuje 1kWh?

    o najważniejszym zapomniano wspomnieć tj. o cenie 1 kWh

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane