• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe miejsca postojowe przy przedszkolu na Obłużu

rb
15 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowe miejsce postojowe powinny sprawić, że skończy się rozjeżdżanie przez kierowców trawnika. Nowe miejsce postojowe powinny sprawić, że skończy się rozjeżdżanie przez kierowców trawnika.

Przy przedszkolu nr 29 na Obłużu przy ul. Boisko powstaną nowe miejsca postojowe. Gdynia może wydać na prace 210 tys. zł, ale niewykluczone, że będą kosztowały mniej.



Wzdłuż ul. Boisko powstanie osiem miejsc postojowych. Będą miały wymiary 2,5 x 6 m. Zaplanowano nawierzchnię z kostki betonowej. Wzdłuż miejsc postojowych zaprojektowano chodnik.

Prace mają objąć przebudowę układu drogowego, w tym:

  • roboty ziemne,
  • przebudowę zjazdu,
  • przebudowę chodnika,
  • przebudowę sieci elektroenergetycznej i oświetleniowej,
  • dostawę i montaż przysiadaka oraz trawników.


Gdynia na prace chce wydać 210 tys. zł. Do przetargu stanęło osiem firm. Zaoferowane ceny wahają się od 160 tys. do 250 tys. zł.

  • Eurovia Polska S.A. - 215 017,56 zł brutto, czas wykonania 14 tygodni,
  • Laro s.c. - 203 694,15 zł brutto, czas wykonania 15 tygodni,
  • Julian Firma Handlowo-Ogólnobudowlana Krzysztof Dymura - 164 806,00 zł brutto, czas wykonania 23 tygodnie,
  • WPRD GRAVEL Sp. z o.o - 226 470, 06 zł brutto, czas wykonania 17 tygodni,
  • Asrergo Maciej - 199 730,00 zł brutto, czas wykonania 23 tygodnie,
  • Hydro-Mag Sp z o.o - 224 466,00 zł brutto, czas wykonania 22 tygodnie,
  • Firma Usługowo-Budowlana Witold Cygert Wygoda - 160 268,31 zł brutto, czas wykonania 4 tygodnie,
  • Lato Bruk - 248 460,00 zł brutto, czas wykonania 23 tygodnie.


Nowe miejsce postojowe powinny sprawić, że skończy się rozjeżdżanie przez kierowców trawnika. Nowe miejsce postojowe powinny sprawić, że skończy się rozjeżdżanie przez kierowców trawnika.
W kryteriach przetargowych najważniejsza była cena - 60 proc., ale istotny jest też czas wykonania - 20 proc. 16 proc. to okres gwarancji, 4 proc. to ryzyko wykonania robót dodatkowych.

- Po wnikliwej analizie pod względem ceny, czasu wykonania, okresu udzielonej gwarancji i ryzyka poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych, z pewnością wybierzemy firmę, która zrealizuje to zadanie - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Czytaj też: W tym roku nie powstaną nowe miejsca postojowe na Wzgórzu

rb

Miejsca

Opinie (98)

Wszystkie opinie

  • Likwidować te miejsca zamiast budować nowe. (7)

    Zamiast miejsc postojowych tworzyć tereny zielone, stojaki na rowery, zatoki przystankowe.
    Budowanie parkingów nie sprzyja ekologii...

    • 11 15

    • wożenie dzieci samochodami rodziców do przedszkoli szkodzi zdrowiu dzieci i dorosłych (6)

      • 5 2

      • Ostatnio to jeżdżenie (5)

        komunikacją publiczną stwarza większe zagrożenie dla zdrowia!

        • 2 2

        • To jest tymczasowe (3)

          W długiej perspektywie stawianie wyłącznie na transport samochodowy jest szkodliwe. Smród, zajęta przestrzeń, do tego plaga otyłości.

          • 2 0

          • Czy koronawirus to krótka perspektywa na razie nie wiemy. (2)

            Twój komentarz na pewno w biegu nie był pisany - czy to powód, żeby likwidować "infrastrukturę internetu" w celu walki z otyłością (w końcu korzystając z internetu przeważnie się siedzi/leży). Na pewno "walkę z rozwijającym się transportem samochodowym" nie powinno się przeprowadzać w ten sposób. W Trójmieście wpierw powinny być parkingi przy każdej stacji SKM i węzłach przesiadkowych, potem rozwój publicznych środków transportu stanowiących alternatywę (proszę dojechać komunikacją w sensownym czasie w jakieś miejsce przy Obwodnicy Trójmiasta, które jest trochę bardziej oddalone- niemożliwe).

            • 0 3

            • Parkingi przesiadkowe nie zmniejszą zawalenia Obłuża Leśnego samochodami. (1)

              Co najwyżej zachęcą więcej osób do kupna samochodu. Tutaj na komunikację miejską można dojść na piechotę, wystarczy minuta/dwie żeby dojść do przystanku "Podgórska". Betonowanie ulic i budowanie parkingów tylko obrzydzi ludziom chodzenie osiedlowymi uliczkami i zachęci do jeżdżenia autem.

              • 0 0

              • Perspektywa ograniczania transportu samochodowego

                powinna dotyczyć większego obszaru (przynajmniej całego miasta) niż tylko Obłuża Leśnego. Dla przykładu osobistych znajomych mieszkających niedaleko przystanku "Podgórska": koleżanka pracuje na Morenie (autobus, skm, autobus), znajomi mają działkę, na którą jeżdżą praktycznie co weekend koło Kamienia (brak alternatywy). I co z tym internetem?

                • 0 0

        • Nadmierne unikanie koronawirusa

          W nieskończoność będzie przeciągać obecne ograniczenia. Wirusa trzeba przeboleć i z głowy. Jak chociaż 20 mln Polakow nie zachoruje to wirys nie zniknie. Oprocz mycia rąk czyli jak i przed wirusem nie robię nic więcej.

          • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Budowanie miejsc do parkowania w warunkach nadmiaru samochodów (8)

    nie ma sensu. Brak spójnej polityki przestrzennej i komunikacyjnej prędzej czy później się zemści - w postaci szybko rosnącej liczby dzieci z nadwagą i otyłością - prosta droga do rozwoju chorób cywilizacyjnych, których koszty będziemy ponosili wszyscy. Dlaczego toleruje się parkowanie na chodnikach gdy kierowcy nie zostawiają wymaganej wolnej przestrzeni obok? Prywatyzowanie korzyści i uspołecznianie kosztów: to w największym skrócie filozofia zarządzania przestrzenią ulic w pięknym skądinąd mieście Gdynia.

    • 12 14

    • Wpierw proszę odprowadzić jakiegoś przedszkolaka "na pieszo" (4)

      lub komunikacją i potem zdążyć do pracy.

      • 4 5

      • Dziwne jak sobie do tej pory ludzie radzili (3)

        A teraz "bez samochodu ani rusz". I mamy efekty - epidemię otyłości.

        • 1 2

        • Lata zaniedbań sprawiły, (2)

          że dziecko zapisuje się nie tam gdzie się mieszka tylko tam gdzie są wolne miejsca.

          • 0 1

          • Ale nóżki mają cały czas? (1)

            • 2 1

            • Odprowadź przed 7

              rano czterolatkę 5 km do przedszkola.

              • 0 1

    • To powinieneś też wspomnieć że za dużo jest telefonów komórkowych i łączy do internetu.

      • 2 1

    • (1)

      no tak, bo Horała by budował miejsca parkingowe, gdyby nie było zbyt dużo samochodów, prawda? Gdynianie nie wybrali tego politykiera na prezydenta Gdyni, to PIS dał mu w ręce zarządzanie budową Centralnego Portu Komunikacyjnego... człowiekowi, który nigdy niczego nie wybudował, dali do zrobienia inwestycję niemal jak 100 lat temu Kwiatkowskiemu i Wendzie budowę Gdyni

      • 1 3

      • Jak te frustracje polityczne

        mają się do komentarza czy do artykułu?

        • 2 0

  • mieszkaniec

    To jest standard a służy mundurowe to tolerują - bo sami tak robią !!!!!

    • 0 0

  • Będziemy skakać po autach????? (1)

    Wszędzie stoją auta ... chodniki, trawniki..... Uk. Boisko to masakra!!!! Nie można przejść bezpiecznie..... zwłaszcza w okolicach byłejdziupli. Spółdzielnia nic nie robi w tym kierunku!!!!!! Za co biorą tyle kasy id każdego mieszkańca????!!!!!!!!!!

    • 3 0

    • Polecam głosować w tym roku w Budżecie Obywatelskim na Obłużu

      Na projekt "Nasadzenie szpaleru drzew wzdłuż ulicy Boisko". Częścią projektu jest zieleń przy garażach, gdzie i tak nie da się legalnie parkować - samochody zostawiają mniej niż 1,5 m chodnika. Chociaż trochę to ograniczy obecną patologię. Głosowanie w czerwcu, od 8 do 22 czerwca.

      • 1 0

  • parkowanie

    Przeglądając komentarze to najlepiej byłoby na ulicy Boisko wprowadzić zakaz ruchu wszelkich samochodów i wszelkiego rodzaju hulajnóg. Będzie ekologicznie.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Nareszcie. (5)

    Ten "trawnik" od dawna prosił się o taką zmianę przeznaczenia. Przy okazji można byłoby też zrobić parking na przeciwko. I tak auta tam stoją i niszczą chodnik.

    • 8 15

    • Mandat

      I tyle w temacie

      • 1 1

    • Ten trawnik to od dawna co najwyżej mógł się prosić o ustawienie słupków

      Żeby go kierowcy nie niszczyli. I kierowcy zaczęli go tak na poważnie niszczyć dopiero w zeszłym roku.

      • 1 2

    • Szanowni włodarze miasta Gdynia ,czy jest już projekt?

      Za te pieniądze można wybudować spokojnie 8 boksów garażowych a nie utwardzić kawałek zatoczki, nie żal wam kasy ?

      • 1 1

    • mzoe kazda przestrzen, gdzie samochody chca stac zmienic na parking? (1)

      kto w 2020 roku chodzi po chodnikach? Tyle sie marnuje przestrzeni? A trawa? Po co to komu? tylko bloci nadwozi

      • 12 2

      • Nie dawaj takich pomysłów tutaj, bo ludzie gotowi to zrobić

        Wielu myśli, że to dobry pomysł. Mamy w Trójmieście wiele przykładów na to.

        • 2 0

  • Szczurku zniknij!

    • 1 0

  • Likwidacja trawnika to nie jest rozwiązanie problemu rozjeżdżania trawnika. (2)

    Wstyd. Do tego po przeciwnej stronie praktycznie żaden samochód nie zostawia minimalnej szerokości chodnika 1,5 m, zgodnie z zasadą "asfalt to lawa" - trzeba koniecznie parkować czterema kołami na chodniku, bo piesi to gorszy sort i mogą się ściskać. Polecam zobaczyć to miejsce w Google Street View - jeszcze 2/3 lata temu kierowcy potrafili tutaj parkować tylko dwoma kołami na chodniku.

    • 3 1

    • (1)

      Ale wtedy nie było nowego osiedla do którego obecnie ta droga stała się drogą dojazdową, wtedy ruch był znikomy

      • 0 1

      • Było. Polecam się rozejrzeć w Google Street View.

        Poza tym polecam się tam wybrać kiedyś. To jest droga osiedlowa i nie ma tam takiego ruchu, który miałby uzasadniać jezdnię o 6-metrowej szerokości.

        • 1 0

  • Budowanie tam miejsc parkingowych to absurd

    Szybko zostaną zajęte przez okolicznych mieszkańców i tyle będzie z "miejsc parkingowych przy przedszkolu". Szczególnie chętni będą ci, którzy nie chcą wydawać kilkudziesięciu tysięcy na własne miejsce np. w pobliskim Nawigatorze, bo lepiej dostać za darmo. A wolnych miejsc tam jest naprawdę sporo. A do tego przedszkola jest świetny dojazd autobusem - przystanek praktycznie pod samym przedszkolem - a także rowerem, bo wzdłuż przedszkola biegnie droga rowerowa. Te nowe miejsca zabiorą trawnik, więc będzie jeszcze mniej przyjemnie chodzić tą ulicą, co wepchnie jeszcze więcej osób do samochodów, mimo że ten teren jest świetnie obsłużony komunikacją miejską. Bardzo blisko przystanek, odjazdy regularnie co 10 minut.

    • 2 1

  • Jak to jest? (4)

    Czytam te opinie pod artykulami i generalnie wszyscy jada po szczurku, po tym jak zarzadza miastem, jak gdynia zaczyna przypominac bangladesz i oczywiscie sie z tym zgadzam. To powiedzcie mi ,jak to mozliwe, ze gdynianie sa tacy szczesliwi i ciagle wybieraja goscia ,ktory rzadzi miastem kilkanascie lat? Dlaczego nie chca dac szansy komus nowemu, kto moze ruszy zapasc inwestycyjna w miescie,rozpieprzy uklad kolesiow w um, zacznie racjonalnie wydawac kase? Powiem wam dlaczego bo glownym kontrkandydatem byl czlowiek z pisu. Tylko dlatego. Nie wazne,ze moze byloby lepiej, wazne ,ze gdynia zostala wolna od partii rzadzacej.

    • 14 6

    • Był też kontrkandydat z Wspólnej Gdyni

      Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski. Ale nie stała za nim żadna partia, więc nie miał potężnych pieniędzy na promocję i nie wykręcił spektakularnego wyniku. Chociaż ponad 11% to nie taki słaby wynik. Ledwo kilka procent za Horałą.

      • 1 0

    • Bo ten Bangladesz jest tylko na tym forum! (1)

      My mieszkańcy nie czujemy braku inwestycji, ale na pewno czujemy mega trolowanie w komentarzach.

      • 2 3

      • Dokładnie. Stałe ci sami. Na wszystko narzekają. Ciekawe, 80% stawia na Szczurka, ale czytając opinie na forum, raczej nikt za nim nie jest. Widać kto inny głosuje, kto inny komentuje. Ogólnie, najprościej narzekać.

        • 1 2

    • A czy ten kontrkandydat oprócz tego że był z PiS miał jakieś ociągnięcia i doświadczenie ale nie partyjne.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane