- 1 Szła i niszczyła torebką auta (70 opinii)
- 2 Taksówkarz apeluje o wyższe stawki (229 opinii)
- 3 Na Przeróbce powstanie mikrolas (63 opinie)
- 4 Co się dzieje na Moście Siennickim? (63 opinie)
- 5 16 tys. zł mandatów dla taksówkarzy (97 opinii)
- 6 Sopot się wyludnia. Pęknie bariera 30 tys.? (507 opinii)
Nowe okoliczności śmiertelnego wypadku 14-latka. Ciężarówka miała zajechać mu drogę
-
Lubię to 2
-
Super 5
-
Trzymaj się 2
-
Ha ha 1
-
Wow 7
-
Przykro mi 32
-
Wrr 55
- Wszystkie 104
Znicze na miejscu tragicznego wypadku.
W środę, 7.05.2025, 14-latek jadący rowerem zginął pod kołami ciężarówki na ul. Zielonej w Gdyni. Świadkowie relacjonowali, że w momencie wypadku kierowca cofał. Teraz pojawiła się wersja, że ciężarówka skręcała w prawo na przejeździe, kiedy rowerzysta wjechał pod koła pojazdu.
Przypomnijmy:
- Do tragicznego wypadku na ul. Zielonej w Gdyni doszło tuż przed godz. 15 w środę, 7.05.2025.
- 14-letni rowerzysta został potrącony przez samochód ciężarowy, niestety, zginął na miejscu
- 59-letni kierowca ciężarówki był trzeźwy
Śmiertelne potrącenie 14-letniego rowerzysty na Oksywiu
Ciężarówka miała jechać na wprost, a nie cofać
Ciężarówka miała jechać na wprost, zaś 14-latek poruszał się w towarzystwie dwóch kolegów na hulajnogach na drodze rowerowej.
- Wszystko wskazuje na to, że, kierowca ciężarówki musiał ich wyprzedzić - mówi jeden z gdyńskich urzędników.
Chwilę później, gdy skręcał w prawo na teren budowy, zajechał drogę dzieciom. 14-latek wjechał między osie pojazdu.
Prokuratura prowadzi śledztwo
Prokuratura Rejonowa w Gdyni wszczęła śledztwo tego samego dnia.
- Jest prowadzone w sprawie naruszenia nieumyślnie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym w Gdyni, poprzez spowodowanie wypadku, w następstwie którego, w dniu 7 maja 2025 r., poniósł śmierć 14-letni chłopiec. W sprawie powołano biegłych z Zakładu Medycyny Sądowej w Gdańsku celem przeprowadzenia sekcji zwłok małoletniego, która wstępnie jest zaplanowana na 12 maja 2025 r. - mówi Marcin Domagała z Prokuratury Rejonowej w Gdyni.
Prowadzący śledztwo informują, że powołano biegłego z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych, by ustalić przebieg wypadku.
-
Lubię to 5
-
Super 5
-
Trzymaj się 1
-
Ha ha 2
-
Wow 15
-
Przykro mi 113
-
Wrr 236
- Wszystkie 377
- Przesłuchano także świadków zdarzenia i dokonano oględzin stanu technicznego pojazdu - dodaje.
Kierowca nie usłyszał zarzutów
Potwierdza również informację o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy kierującemu samochodem ciężarowym.
- Przedmiotowe śledztwo prowadzone jest w sprawie, a wszelkie pozostałe czynności, w tym ewentualne przedstawienie zarzutów, będą zależały od dalszych ustaleń i opinii biegłych - kończy.
Art. 177 § 2 Kodeksu karnego mówi, że za nieumyślne spowodowanie wypadku w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, w którym inna osoba poniosła śmierć lub ciężki uszczerbek na zdrowiu, grozi kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat.
Złamane zasady prawa o ruchu drogowym
Co ważne, prawo o ruchu drogowym mówi, że skręcający w prawo muszą zachować szczególną ostrożność i ustąpić rowerzystom jadącym na wprost:
"Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić - mówi art. 27 prawa o ruchu drogowym".
Raport: Rozjechanie 14-latka w Gdyni
Rozjechanie 14-latka w Gdyni (16 opinii)
Miejsca
W temacie: Śmiertelne potrącenie 14-letniego rowerzysty na Oksywiu
Opinie wybrane
-
2025-05-11 21:00
Zasada ograniczonego zaufania (4)
Jestem kierowcą od 40 lat , pokonałem w życiu około 2 mln km . Jestem również pasjonatem jazdy na rowerze ( przez niektórych , określany człowiek w ciasnych rajstopach ) . Poruszając się ścieżką rowerową i dojeżdżając do przejścia dla pieszych jak również rowerzystów , zawsze zwalniam i obserwuje czy kierowca mnie widzi , dopiero wtedy przejeżdżam
Jestem kierowcą od 40 lat , pokonałem w życiu około 2 mln km . Jestem również pasjonatem jazdy na rowerze ( przez niektórych , określany człowiek w ciasnych rajstopach ) . Poruszając się ścieżką rowerową i dojeżdżając do przejścia dla pieszych jak również rowerzystów , zawsze zwalniam i obserwuje czy kierowca mnie widzi , dopiero wtedy przejeżdżam . Podobnie jest w sytuacjach tzw. prawoskrętu dla samochodów osobowych , jako rowerzysta podobnie stosuje zasadę ograniczonego zaufania . Niestety brak edukacji i wiedzy o ruchu drogowym przez użytkowników rowerów jest wynikiem , braku szkoleń w szkołach podstawowych jak również braku zainteresowania Rodziców w przekazania tej wiedzy swoim pociechom. Jedna ze znanych mi ścieżek rowerowych w Oruni przecinająca się z prawoskrętem w ulicę Starogardzką jest właściwie oznaczona tzn . przy ścieżce rowerowej jest znak STOP ze względu na ograniczoną widoczność przez kierowców samochodów . Wiem , że moja wypowiedź nie przywróci życia młodemu człowiekowi nie chce również obwiniać , kierowcę samochodu ciężarowego ( mającego ograniczoną widoczność , dokonując skrętu w prawo ) . Mam tylko apel do użytkowników rowerów , hulajnóg i samochodów , stosujmy w wymienionych miejscach zasadę ograniczonego zaufania a każdy , będzie się cieszył z pokonywanych kilometrów , niezależnie od środka transportu .
- 90 12
-
2025-05-12 12:36
(1)
Żebyś Ty jeszcze wiedział, co to jest zasada ograniczonego zaufania...
W tym miejscu, które opisujesz jest droga techniczna z dopuszczonym ruchem pieszych i rowerów. I przejazd rowerowy przez Starogardzką, przed którym jest niemający żadnego znaczenia prawnego znak STOP. Jako kierowca samochodu uważam tam baaardzo, bo rowerzysta na przejeździe ma pierwszeństwo.- 7 1
-
2025-05-12 14:26
Szanowny Panie
Zgadzam się z Panem , że znak STOP ustawiony na ścieżce gdzie jest dopuszczony ruch pieszy jak również rowerowy ( proszę wybaczyć , nie pracuję w Zarządzie Dróg i trudno mi się odnieść do określenia " droga techniczna" ) jest pewnego rodzaju lapsusem prawnym dotyczącym kodeksu ruchu drogowego . Najważniejsze jest to , że znak ten wpływa na
Zgadzam się z Panem , że znak STOP ustawiony na ścieżce gdzie jest dopuszczony ruch pieszy jak również rowerowy ( proszę wybaczyć , nie pracuję w Zarządzie Dróg i trudno mi się odnieść do określenia " droga techniczna" ) jest pewnego rodzaju lapsusem prawnym dotyczącym kodeksu ruchu drogowego . Najważniejsze jest to , że znak ten wpływa na podświadomość rowerzystów o miejscu niebezpiecznym i wymuszającym zachowanie należytej ostrożność . Po tym nieszczęśliwym wypadku , którego Nasze wypowiedzi dotyczą , zatrzymałem się przed tym miejscu ( Orunia , skręt w Starogardzką) , celem obserwacji zachowania innych rowerzystów . Wnioski nasunęły się same . Około 70 % rowerzystów , zwalnia w tym miejscu i stara się wejść w tzw. kontakt wzrokowy z kierowcą dokonującym prawoskrętu , upewniając się tym samym ,że może bezpiecznie przejechać w stronę Pruszcza Gd. Jest to dowód na to ,że można wprowadzić oznaczenia poziome, na ścieżkach rowerowych informujące o zbliżaniu się do miejsca grożącego , kolizją z pojazdem wykonujący manewr prawoskrętu . Nie jestem adwokatem ani kierowców jak również rowerzystów . Jestem wyznawcą , zasad zdrowego rozsądku i stosowania się do przepisów ujętych w kodeksie ruchu drogowego jak również zasad BHP w miejscu naszej pracy. Choć nie jest to związane tematem artykułu , ostatnio miałem " nieprzyjemność " przejechać na rowerze fragment ścieżki rowerowej wiodącej z Gdyni , Sopot i Brzeźno ( notabene fragment słynnej ścieżki R10). To co się tam dzieje, zagraża bezpieczeństwu spacerowiczów , zamierzającym przejść przez wyznaczone w tym celu pasy na drugą stronę ścieżki . Przy okazji pytanie, ilu rowerzystów , przepuszcza pieszych pragnących przejść przez wyznaczone miejsca? W pewnym momencie poczułem się aktorem w anonimowanym filmie TANGO w reżyserii Zbigniewa Rybczyńskiego . Wpadłem w wir szalejących ludzi na elektrycznych hulajnogach , wrotkarzy uczących się dopiero jeździć , posiadaczy chińskich wynalazków na dwóch kółkach . Szaleństwo !!!
- 2 1
-
2025-05-12 11:55
Po pierwsze kierowca
Zacznijmy od tego, żeby kierowcy przestrzegali zasad prawa o ruchu drogowym wypisanych w artykule!!
- 6 0
-
2025-05-12 06:43
14 lat
tu dzieciak miał 14 lat dopiero. To skąd miał mieć doświadczenie? Nietrafiony przykład.
- 2 6
-
2025-05-09 16:04
Jezu, jaka to jest tragedia. (15)
Biedne dziecko, które straciło życie. Biedni jego rodzice i rodzina. I ci biedni koledzy, którzy wszystko widzieli. Oby otoczono ich należytą opieką.
- 500 27
-
2025-05-12 09:16
14 letni chłopiec
Tyle ma mój syn. Niewyobrażalna tragedia dla bliskich :(
- 3 0
-
2025-05-12 08:17
Co ma do tego Jezus? (1)
Kierowca zabił dzieciaka. Myślisz, że Bóg tak chciał.
- 0 3
-
2025-05-12 08:59
A nie chciał ? Przecież to wszystko to wola Nieba.
- 2 0
-
2025-05-10 06:46
Jeju
Dla kierowcy ciężarówki również musi to być wielka tragedia. Okropna sytuacja dla tak wielu osób. :(
- 34 4
-
2025-05-09 17:01
Jak mogło do tego dojść? (10)
Takich mamy "profesjonalnych" kierowców w wiecznym pośpiechu. Za to do trąbienia na wszystkich i wszystko pierwsi.
- 35 21
-
2025-05-10 15:02
Są 2 strony medalu... (4)
Rowerzyści i jeżdżący na hulajnogach to królowie dróg i przede wszystkim chodników.
Maja za nic pieszych.
I nie mówię o dzieciach do 10 roku życia.
Dorośli też jeżdżą po chodnikach, dzwonią na pieszych. A jak nie ma ścieżki, to powinni jechać ulica.
I te wypadki będą dopóki nie pojawia się przepisy nakazujące i egzekwująceRowerzyści i jeżdżący na hulajnogach to królowie dróg i przede wszystkim chodników.
Maja za nic pieszych.
I nie mówię o dzieciach do 10 roku życia.
Dorośli też jeżdżą po chodnikach, dzwonią na pieszych. A jak nie ma ścieżki, to powinni jechać ulica.
I te wypadki będą dopóki nie pojawia się przepisy nakazujące i egzekwujące posiadanie uprawnień do jeżdżenia rowerem i hulajnoga.
Masz mniej niż 10lat, jeździsz z opiekunem. Powyżej 10 masz obowiązkowo kartę rowerowa. A potem w dorosłym życiu zamiast karty masz prawo jazdy. A jak nie ma prawa jazdy to karta rowerowa.
Bez tego hulaj dusza i wypadek za wypadkiem.- 22 11
-
2025-05-11 12:06
Nie ma dwóch stron. Jest tylko kodeks o ruchu drogowym (1)
- 8 2
-
2025-05-12 01:25
Bardzo głupi kodeks drogowy, który zasady dynamiki ma za nic. Hierarchia zatrzymywania powinna odpowiadać bezwładności ciała poruszającego się a więc najpierw powinien zatrzymywać się człowiek, potem hulajnoga, dalej rower , samochód osobowy, ciężarówka, tramwaj, pociąg. Ale ktoś musiał wywrócić świat do góry nogami i zrobił wszystko odwrotnie. I mamy tego skutki.
- 0 6
-
2025-05-10 15:09
(1)
Co ty pierdzielisz? Jechali po drodze do tego wyznaczonej, wina kierowcy ciężarówki ewidentna.
- 15 11
-
2025-05-11 02:06
Widać że nie zrozumiałeś?
- 7 6
-
2025-05-09 17:48
Ja nie wiem jak można nie zauważyć ciężarówki! (3)
- 33 43
-
2025-05-09 19:44
(2)
Jak taka ciężarówka skręci tuż przed Tobą, niemal w tej samej chwili w której Cię wyprzedziła, to bez problemu ją zauważysz ale na skuteczną reakcję może być już niestety za późno.
- 24 11
-
2025-05-09 22:09
Ehhh (1)
Ciężarówka nie skręca z gigantyczna prędkością. Problemem jest wieczne przekonanie o pierwszeństwie. Rowerzyści np w centrum walą chodnikami ,przejściami dla pieszych ... nie ważne, że są ddry... co robi z tym policja czy straż miejska ? Nic !!! Ostatnio człowiek w mevo , nawijajacy przez telefon rozjechałyby mnie na chodniku ... jeszcze z twarzą wystartował. ..bo przeszkadzam mu w rozmowie....
- 38 19
-
2025-05-10 02:48
i mial racje
- 2 24
-
2025-05-09 17:24
wypadki byly i beda, fajnie jak nie dotycza ciebie albo twoich bliskich czy znajomych nie wazne czy w roli ofiary czy sprawcy. wszyscy popelniamy bledy i ty rowniez mozesz, wiec nie badz taki madry bo wszystko przed toba.
- 20 8
-
2025-05-09 15:37
Trochę wątpliwości jednak jest (78)
Budowlana "wywrotka" podczas skrętu w prawo raczej wykonuje ten manewr powoli. Nie wiem jaki tam jest kąt ale jeśli ok. 90 to musowo musiała poruszać się wolno. Kierowca siedząc wysoko, po lewej stronie, w tym czasie nie miał szans zobaczyć nadjeżdżające dzieci ani w lusterku, ani przez prawe okno. Dziecko wpadło pod koła pojazdu, który był już w
Budowlana "wywrotka" podczas skrętu w prawo raczej wykonuje ten manewr powoli. Nie wiem jaki tam jest kąt ale jeśli ok. 90 to musowo musiała poruszać się wolno. Kierowca siedząc wysoko, po lewej stronie, w tym czasie nie miał szans zobaczyć nadjeżdżające dzieci ani w lusterku, ani przez prawe okno. Dziecko wpadło pod koła pojazdu, który był już w trakcie tego manewru. Nie, żebym wyrokował o niewinności kierowcy, tym bardziej że wcześniej podobno ich mijał i powinien mieć świadomość o ich obecności. Nie wiem co tam zaszło ale na tym kierowcy z góry bym psów nie wieszał jak większość tutaj rządnych krwi i zemsty.
- 824 149
-
2025-05-12 23:58
Sypka wywrotka
Wybierz się na budowę i zobaczysz jak wolno się wykonuje manewry wywrotką na którą "kierownik" takowej najpierw nasr*ł przed załadunkiem, bo mu było szkoda czasu na wyjście do Tojki. A dziecko poruszające się prawidłowo DDR miało prawo się zagapić, zagadać. Jest coś takiego jak zasada ograniczonego zaufania, żeby nie wspominać o odpowiedzialności
- 2 2
-
2025-05-12 23:50
Serio???
Ludzie wy tak na serio? Skoro nie widać to: "raz, dwa, trzy i skręcam!!!" Zasmarkany obowiązek każdego kierowcy przed skrętem to upewnienie się czy można jechać, zamiast pi**a na prostej, wyprzedzić rowerzystę i szybko skręcić, żeby tylko się nie zatrzymać. I tak się to właśnie kończy
- 4 0
-
2025-05-11 07:42
Zgadzam się w 100%. Apeluje do rolkarzy ,rowerzystów, hulajnóg zachowujcie rozwagę z tym "pierszeństwem"
- 19 3
-
2025-05-11 07:38
Z ciężarówki mało widać.
Dlatego w Niemczech uchwalono przepis, że skręcając w prawo ciężarówka musi poruszać się z prędkością pieszego.
- 11 0
-
2025-05-10 20:44
Dojeżdżając do zakrętu musiał ich minąć więc powinien widzieć że jadą. Chyba że wedlug ciebie tam się teleportował. A może gapił się w telefon...
- 13 13
-
2025-05-10 07:47
Nikt nie pyta, a to jest ważne, czy rower był sprawny? Bo dlaczego nie hamował? (5)
- 11 21
-
2025-05-13 14:47
Jakbys uwazniej ogladal, to bys nie zadawal zbednych pytan
- 1 0
-
2025-05-12 03:51
Bo nie musiał hamować
- 2 5
-
2025-05-10 18:31
jakbys jezdzil rowerem to bys wiedzial (1)
ze rower tez sie w miejscu nie zatrzymuje. szczegolnie na pokrytym piaskiem asfalcie. kierowcy natomiast natomiast w zwyczaju skrecac w prawo nie ogladajac sie na to, czy z prawej nadjezdza rowerzysta i czy zdazy wyhamowac.
- 15 8
-
2025-05-11 15:20
To może wolniej na tych rowerach
- 9 8
-
2025-05-10 12:21
Hamował, ale tam jest piasek i poślizgnął się na piasku z rowerem
- 7 3
-
2025-05-09 22:04
Ty chyba w ciężarówce nie siedziałeś (4)
Nie widać z pozycji kierowcy ludzi na chodniku ani przez okno. Jest za wysoko. Trójkąt śmierci.
A tym wszystkim powinni w szkołach uczyć! A nie rozbiory I kto przebywał W hali.
Każde dziecko powinno wsiąść do szoferki do samochodu za kierownicę I na własne oczy przekonać się co i kiedy widać.
Wiedzieli by że jak jedzie ciężarówkaNie widać z pozycji kierowcy ludzi na chodniku ani przez okno. Jest za wysoko. Trójkąt śmierci.
A tym wszystkim powinni w szkołach uczyć! A nie rozbiory I kto przebywał W hali.
Każde dziecko powinno wsiąść do szoferki do samochodu za kierownicę I na własne oczy przekonać się co i kiedy widać.
Wiedzieli by że jak jedzie ciężarówka to się trzeba zatrzymać i ja przepuścić nawet jeżeli ma się pierwszeństwo.
Bo pierwszeństwo to nie jest wygrana ani na dnie nieśmiertelności przez rząd a jedynie usprawnienie ruchu. Są jeszcze zdrowy rozsądek i świadomość tego co może lub nie może widzieć kierowca.- 55 21
-
2025-05-11 10:11
To nie po to montuje się wielkie sferyczne lusterka w liczbie sztuk kilku?
Na drodze panuje nonszalancja. Kierowcy na wszelkie możliwe sposoby lekceważą przepisy. Zawodowi wręcz świadomie i nagminnie, bo im zawsze się spieszy, bo zawsze tak robili. Jak coś się stanie to oczywiście nie ich wina. Oczywiście zawsze powtarzałem i będęTo nie po to montuje się wielkie sferyczne lusterka w liczbie sztuk kilku?
Na drodze panuje nonszalancja. Kierowcy na wszelkie możliwe sposoby lekceważą przepisy. Zawodowi wręcz świadomie i nagminnie, bo im zawsze się spieszy, bo zawsze tak robili. Jak coś się stanie to oczywiście nie ich wina. Oczywiście zawsze powtarzałem i będę powtarzał, że głupotą jest egzekwować na siłę swoje racje - dlatego nie wchodzę na przejście, mając pierwszeństwo bo nie chcę być przejechany. Wjeżdżając na skrzyżowanie zawsze obserwuję otoczenie aby mnie jakiś z poprzecznej ulicy nie skosił. Na równorzędnej zawsze upewniam się, że ten który powinien mi ustąpić ma taki zamiar. A to wszystko przez doświadczenie, które podpowiada mi, że w 90% przypadków wszystko jest książkowo, ale te 10% sytuacji to potencjalne zagrożenie, a ja nie mam zamiaru przedwcześnie umierać za czyjś błąd.- 12 10
-
2025-05-11 08:30
To może niech wszyscy jeżdżą od razy z zamkniętymi oczami, przyp... w innych i bedą się tłumaczyć że nie widać. Wydaje mi się że zasada jest że jak nie widzisz (nie masz pewności) to nie jedziesza a nie na...lasz na "a moze sie uda".
- 15 2
-
2025-05-09 23:26
(1)
Naprawdę biedaku rozumiem że tak wysoko jest że z 50 m nie widać sytuacji na drodze wokół idź być mądry gdzie indziej
- 12 30
-
2025-05-10 07:50
Sprawdż hamulce w rowerze.
- 5 12
-
2025-05-09 22:19
Rowerzysta
Jeżdżę od 6 lat do pracy rowerem, i za każdym razem gdy samochód jedzie równolegle że mną lub lekko mnie wyprzedzi oznacza że ma mnie w pi*dzie i w ogóle mnie nie widzi. Zawsze mnie rozbraja jak ludzie mnie wyprzedzają i od razu zajeżdżają drogę, to standard. Zero ogarnięcia. Totalnie kierowcy nie patrzą na DDR idącą równolegle obok nich i tu było podobnie. Dziad jak ja 3 razy upewni się przy ciężarówce, niestety młody nie zdążył się nauczyć
- 50 18
-
2025-05-10 00:18
Bardzo madrze napisane
- 8 5
-
2025-05-09 20:06
(4)
Te wywrotki bardzo często przekraczają prędkość, wiem bo mieszkam obok budowy
- 26 31
-
2025-05-09 22:46
(2)
Ja też mieszkam obok budowy i i nie zgadzam się z tym. Widać wyraźnie, że jeżdżą i manewrują spokojnie.
- 28 18
-
2025-05-10 15:19
bo tak ci kazali powiedzieć
- 5 9
-
2025-05-10 10:33
poco klamiesz
- 4 3
-
2025-05-10 06:28
Tak jechał szybko i draftem wjechał na budowę.
- 19 5
-
2025-05-09 19:26
Tragedia
Jeżeli tak jest jak piszesz to tym bardziej powinien zachować czujność.... Budowa jest już tam od dłuższego czasu, a więc przecinał te ścieżkę rowerową kilka razy dziennie. Musiał też wyprzedzać dzieciaki jak jechał wzdłuż tej samej drogi, więc musiał ich widzieć.... Nie widział, bo pisał smsa?
Teraz budowa powinna być wstrzymanaJeżeli tak jest jak piszesz to tym bardziej powinien zachować czujność.... Budowa jest już tam od dłuższego czasu, a więc przecinał te ścieżkę rowerową kilka razy dziennie. Musiał też wyprzedzać dzieciaki jak jechał wzdłuż tej samej drogi, więc musiał ich widzieć.... Nie widział, bo pisał smsa?
Teraz budowa powinna być wstrzymana przynajmniej na kilka dni albo wyjazd zrobiony w innym miejscu. Tam co chwilę jeżdżą kolejne ciężarówki, a dużo młodzieży chodzi w to miejsce zapalić znicze.... oby nie doszło do kolejnej tragedii.- 18 31
-
2025-05-09 18:23
A słyszałeś o tym że skręcając trzeba ustąpić pieszym
A jadąc ciężarówką z ograniczonym polem widzenia należy zachować czujność podwójnie a nawet stanąć przed takim manewrem z ograniczoną widocznością
- 52 22
-
2025-05-09 16:34
(22)
1. Najpierw kierowca wyprzedza rowerzystę podczas jazdy na wprost. 2. Potem znacząco zwalnia, aby wykonać manewr skrętu w prawo. 3. W tym czasie, rowerzysta "dogania" ciężarówkę, a psim obowiązkiem kierowcy jest obserwować drogę i zapamiętać ten drobny szczegół, że chwilę przed manewrem wyprzedzał rowerzystę. Jeśli go nie widzi, to nie znaczy że
1. Najpierw kierowca wyprzedza rowerzystę podczas jazdy na wprost. 2. Potem znacząco zwalnia, aby wykonać manewr skrętu w prawo. 3. W tym czasie, rowerzysta "dogania" ciężarówkę, a psim obowiązkiem kierowcy jest obserwować drogę i zapamiętać ten drobny szczegół, że chwilę przed manewrem wyprzedzał rowerzystę. Jeśli go nie widzi, to nie znaczy że zniknął, tylko zdążył się z nim zrównać. Jeśli zawodowy i jakikolwiek inny kierowca nie pojmuje tego, nie powinien więcej wsiadać za kółko, a już na pewno nie wykonywać manewrów skrętu. Dla takich jest jazda prosto. Wina kierowcy jest tu bezsporna - zajechał drogę jadącemu na wprost chłopakowi. I szanowna Redakcjo, proszę nie pisać "chłopak wjechał między osie", bo to nie on wjechał tylko był to efekt zajechania drogi przez ciężarówkę.
- 117 76
-
2025-05-10 15:49
pytanko?
byłeś tam? jesteś świadkiem w sprawie?
- 6 9
-
2025-05-10 15:21
Widzę że sami fachowcy dają łapki w dół.
- 4 2
-
2025-05-10 14:58
Dokładnie. Ja bym jeszcze dodał, że dzieciaki jechały razem i pewnie rozmawiali, potrącony mógł np patrzeć na kolegę i nie zauważył że ciężarówka zajeżdża mu drogę. Jeśli aktualna wersja się potwierdzi, to więzienie bezwzględne dla kierowcy ciężarówki, żadnych zawiasów, inaczej to kpina z prawa.
- 7 2
-
2025-05-09 16:59
(17)
Rowerzyści też mają swoje obowiązki i powinni zachować ostrożność
- 93 54
-
2025-05-11 15:22
Rowerzyści i obowiązki hahahaha
- 0 4
-
2025-05-09 18:48
Oczywiście (5)
Gdy miałeś 14 lat wszystko bardzo dobrze ogarniales i wszystko rozumiałem o w ogóle. Niech dzieci uważają albo giną na ścieżkach rowerowych. Nie bądźmy wymagać żeby kierowca się upewnił przed wjazdem na ścieżkę czy nie ma tam dzieci. Po prostu jedzie n s pewniaka nawet jeśli nie ma widoczności
- 34 17
-
2025-05-09 21:44
Masz rację (4)
Powinniśmy zakazać jazdy rowerem poniżej 18 rż. Do tego wprowadzić prawo jazdy na rower i obowiązek rejestracji i OC na rower.
- 26 17
-
2025-05-12 07:11
Podbijamy.
Powinny być testy IQ przed pisaniem komentarzy i dodatkowo tylko powyżej 21 roku życia.
- 4 0
-
2025-05-10 15:51
moja propozycja
niektórym dał dożywotni zakaz zakazywania + bezwzględny nakaz myślenia
- 5 2
-
2025-05-10 00:03
(1)
Oczywiście, obowiązkowo rejestracja rowerów. Rowerzyści uważają się za panów jezdni, chodników, dróg rowerowych. Przechodzisz przez oznakowane przejście dla pieszych na ścieżce rowerowej i zostajesz potrącony a rowerzysta ucieka i szukaj wiatru w polu. Zero odpowiedzialności.
Inną sprawą jest to, że dzieciaki poniżej 10 roku życia poruszają się po ścieżkach rowerowych bo rodzice nie znają przepisów o ruchu drogowym.- 25 13
-
2025-05-12 07:12
Kierowcy mają te wszystkie papierki,
a jednak zabijają ludzi na drogach.
- 5 0
-
2025-05-09 17:00
(9)
hahahah rowerzyści mają obowiązki i dlatego przygoopy samochodowe wymuszająna nich pierwszeństwo paradna logika
- 45 46
-
2025-05-09 17:21
(8)
Tak jak pieszy nie może wtargnąć na pasy przed nadjeżdżający samochód, tak samo rowerzysta musi z rozwagą wjeżdżać na przejazd. Tu nie chodzi o wyższość świąt BN nad Wielkanocą tylko o życie. Możesz się upierać kto ma pierwszeństwo ale to obydwie strony muszą zachować zdrowy rozsądek.
- 74 27
-
2025-05-09 19:01
(2)
W miejscu wypadku nie ma żadnego przejazdu - jest prosta DDR, którą przecina skręcający pojazd.
- 32 3
-
2025-05-10 09:42
To nie DDR, tylko ciąg rowerowo pieszy. (1)
- 5 3
-
2025-05-10 14:26
i co to zmienia?
- 4 3
-
2025-05-09 18:33
kto komu drogę przecina?
- 9 2
-
2025-05-09 18:14
dokładnie tak - wszyscy jesteśmy użytkownikami dróg i na każdym z nas leży odpowiedzialność (1)
bezpieczeństwa wzajemnego. Rowerzysta, czy pieszy są również odpowiedzialni - przepisy mówią, że mają pierwszeństwo, bardzo dobrze, ale przepis nie zwalnia z myślenia - przecież chodzi o życie, wystarczy zwolnić, rozejrzeć się, nie szarżować. Proste zasady koniecznie powinny być wpajane dzieciom przez rodziców i szkoły. Może przy większej dyscyplinie obustronnej takie tragedie nie będą miały miejsca:(.
- 23 8
-
2025-05-11 10:18
Niestety kierowców tak samo jak innych uczestników ruchu często ponosi, choć to ci pierwsi mają prawo jazdy, świadomość przepisów ruchu drogowego i kilkutonowe narzędzie. Dlatego na kierowcach powinna ciążyć większa odpowiedzialność biz innych uczestnikach ruchu. Policja do roboty, zacznijcie eliminować kierowców nie nadających się do kierowania
Niestety kierowców tak samo jak innych uczestników ruchu często ponosi, choć to ci pierwsi mają prawo jazdy, świadomość przepisów ruchu drogowego i kilkutonowe narzędzie. Dlatego na kierowcach powinna ciążyć większa odpowiedzialność biz innych uczestnikach ruchu. Policja do roboty, zacznijcie eliminować kierowców nie nadających się do kierowania pojazdami! Mamy tutaj dwie grupy do eliminacji: tych co nie rozumieją jak czynią i tych co doskonale rozumieją, ale nie zamierzają się stosować, bo sankcji brak.
- 5 0
-
2025-05-09 17:38
Niestety przed zajechaniem drogi przez skręcający nagle pojazd, ani ostrożność, ani zdrowy rozsądek, ani pierwszeństwo nie uchroni.
To wygląda zazwyczaj w ten sposób: rowerzysta jedzie spokojnie drogą rowerową, w pewnym momencie wyprzedza go samochód, który nagle hamuje i skręca w prawo prosto w niego lub tuż przed nim.- 33 13
-
2025-05-09 17:38
Co za bzdury
Oczywiście że pieszy może wtargnąć na pasy. Jeżeli wbiega, wychodzi z za zasłonięcia i wchodzi na przejście nieupewniając się, że może bezpiecznie przejść - do czego jest zobowiązany również przepisami, pozostaje to wtargnięciem. To że pieszy ma pierwszeństwo nie zwalnia go z obowiązku upewnienia się o bezpieczeństwie przekroczenia jezdni po
Oczywiście że pieszy może wtargnąć na pasy. Jeżeli wbiega, wychodzi z za zasłonięcia i wchodzi na przejście nieupewniając się, że może bezpiecznie przejść - do czego jest zobowiązany również przepisami, pozostaje to wtargnięciem. To że pieszy ma pierwszeństwo nie zwalnia go z obowiązku upewnienia się o bezpieczeństwie przekroczenia jezdni po wyznaczonym do tego miejscu.
Wracając do clue, przestańcie rzucać wyrokami jak nie znacie sytuacji. Dajmy pracować służbom i ocenić kto jest winny a kto nie. Może od razu weźcie widły i pochodnie i pójdźcie na ogra...- 28 17
-
2025-05-09 16:48
czyli wyrokujesz na podstawie szczątkowych informacji zamiast przyjąć postawę, że wydaje mi się coś ale jeszcze nie jestem pewny
i teraz nadział byś niewinnego człowieka na pal i publicznie torturował. zostaw to fachowcom, oni stwierdzą czy jest winny. zginęło dziecko i nikt tego nie zamiecie pod dywan.
- 21 12
-
2025-05-09 16:19
(7)
Jedna z pierwszych zasad prowadzenia auta: Nie widzisz - nie jedziesz.
- 41 48
-
2025-05-09 17:23
Jeździłeś kiedyś autem innym niż osobowe?? (2)
Ja nigdy nie widzę co mam tuż za samochodem, kamery cofania dopiero stają się standardem.
- 14 30
-
2025-05-10 08:01
No właśnie, widać brak doświadczenia w temacie widoczności w dużym aucie, wielu tu wypowiadających się.
- 5 3
-
2025-05-09 19:38
Naprawdę
Jeżeli tak to każdego dnia na każdym wyjeździe z budowy powinien stać pracownik i kierować ruchem. Tam jest ścieżka rowerowa więc powinna być zamknięta i zakaz jazdy albo.lepszy wyjazd. Jeżeli kierowca nie widzi co ma przed sobą to musi zatrzymać pojazd i wyjść z niego? Odczekać chwilę zanim ruszy? Nie wiem, nie mam pojęcia, ale tu nie zrobił nic,
Jeżeli tak to każdego dnia na każdym wyjeździe z budowy powinien stać pracownik i kierować ruchem. Tam jest ścieżka rowerowa więc powinna być zamknięta i zakaz jazdy albo.lepszy wyjazd. Jeżeli kierowca nie widzi co ma przed sobą to musi zatrzymać pojazd i wyjść z niego? Odczekać chwilę zanim ruszy? Nie wiem, nie mam pojęcia, ale tu nie zrobił nic, aby zachować ostrożność. Jeżeli 2 kolegów zdążyła się zatrzymać to powinien zachować czujność, a na pewno ich wyprzedzał chwilę predzej jadąc w tę samą stronę, a więc musiał ich widzieć! Pisał smsa?
- 15 5
-
2025-05-09 16:46
To nigdy by nie ruszył
Czyli miałbyś puste półki ale byłbyś bezdomny. Zawsze jest jakieś martwe pole.
- 33 27
-
2025-05-09 16:33
Ty to byś z parkingu nie wyjechał (2)
- 37 13
-
2025-05-09 17:12
No trudno, zawsze można się przejść (1)
- 12 8
-
2025-05-09 19:37
tak?
daj numer, ogarnę Ci pracę i będziesz na piechtaka robił z transportem do sklepów
- 9 9
-
2025-05-09 16:10
Kierowca przed manewrem wyprzedził te dzieciaki (21)
I zaraz skręcił, wjeżdżając w jednego chłopca.
- 25 30
-
2025-05-09 18:22
Kłamiesz.
To chłopiec wjechał w ciężarówkę.
- 15 21
-
2025-05-09 16:20
Skoro wcześniej wyprzedził to jak mógł w nich wjechać? (2)
To jest tragedia ale ludzie opamiętajcie się z wyrokami.
- 28 19
-
2025-05-09 18:11
Skręcając ustępujesz. Proste
Wyrok jest oczywisty
- 17 12
-
2025-05-09 16:40
dlatego ze dojezdzajac do skretu zwalnia sherlocku
- 12 11
-
2025-05-09 16:14
tego jeszcze nie stwierdzono, nie napisano tak tutaj (16)
mogło tak być ale mogło też być tak, że chłopak nie wyhamował i wjechał pod ciężarówkę, która była już w trakcie skrętu
- 26 6
-
2025-05-09 21:33
Jak chłopak nie wyhamował to dlatego, że ciężarówka zajechała drogę.
- 14 4
-
2025-05-09 16:38
Czy były ślady hamowania, czy jednak tego się nie sprawdza w takich przypadkach dotyczących rowerzystów?
- 5 10
-
2025-05-09 16:19
(13)
to wynika z elementarnej logiki człowieku
- 5 11
-
2025-05-09 16:28
rozwiń co z niej wynika bo nikt nie wie w tym przypadku (12)
- 14 1
-
2025-05-09 17:02
(11)
z logiki cymbale wynika że w bardzo bliskiej odległości od miejsca skrętu ten tłuk wywrotkowy wyprzedził dzieciaki na rowerach po czym skręcił sobie najeżdżając na jednego z nich tak to wyglądało
- 14 29
-
2025-05-10 13:25
Gratuluję ci jaśnie pani/e
Sam jesteś chyba tłukiem i zerem które dowartościowuje się pisaniem o nieznanych osobach i wydawaniem opinii na tematy o których nie masz bladego pojęcia, do szkoły pewno chodziłeś pod górę, że szkoły pod wiatr, cierpisz na syndrom gorszego sortu, czy masz wrastające paznokcie i refluks kotletowy? Wydajesz opinię na temat czyjejś winy a ja właśnie
Sam jesteś chyba tłukiem i zerem które dowartościowuje się pisaniem o nieznanych osobach i wydawaniem opinii na tematy o których nie masz bladego pojęcia, do szkoły pewno chodziłeś pod górę, że szkoły pod wiatr, cierpisz na syndrom gorszego sortu, czy masz wrastające paznokcie i refluks kotletowy? Wydajesz opinię na temat czyjejś winy a ja właśnie o tobie tak myślę i chyba się nie mijam się z prawdą - popij herbatki z melisy, ochłoń i nie wydawaj opinii bo inni zrobią to lepiej, dokładnie biorąc pod uwagę okoliczności zdarzenia
- 2 4
-
2025-05-09 17:35
Bzdura nieuku. Takie wyroki może rzucac tylko d**il ktory nigdy (1)
Nawet prawka nie miał. Zostaw ocene policji i prokuratorowi a swoje teorie przygłupie wsadz w skarpetki.
- 13 4
-
2025-05-09 18:33
coś na temat umiesz napisać czy swoje urojenia?
- 0 5
-
2025-05-09 17:16
i po co tyle jadu i nienawiści? (1)
- 7 0
-
2025-05-09 18:24
Boam kompleksy i jak powyzyesm innych to czuję się ważniejszy.
- 1 2
-
2025-05-09 17:14
mylisz logikę ze swoją własną teorią (5)
chcesz koniecznie krwi? chcesz żeby ten kierowca cierpiał? ale sam nie wiesz czy zasłużył. dla ciebie nie ważne czy zasłużył potomku chłopa, który oczekuje kary bez winy, oczekuje rozrywki, tortur. ma cierpieć i basta. średniowiecze i palenie czarownic. tym się sycisz co?
- 19 6
-
2025-05-09 18:40
(4)
przecież spowodował śmiertyelny wypadek masz jeszcze coś do powiedzenia?
- 7 9
-
2025-05-09 19:39
policja, sąd i kat w jednym (3)
szkoda, że Te wypowiedzi są anonimowe bo za takie podsycanie nienawiści powinieneś sam skończyć w sądzie. Bez wyroku sądu każdy w tym kraju jest niewinny i nie Tobie to oceniać.
- 5 5
-
2025-05-10 15:05
Sam jeździsz zawodowo albo jesteś z rodziny sprawcy, bo nikt z mózgiem nie pisałby takich głupot, winny kierowca tu nie ma dyskusji! Zabił człowieka bo rutyna go zjadła i olał przepisy i zdrowy rozsądek.
- 2 0
-
2025-05-09 23:25
(1)
Czy twój sprany lewackim gwnem sagan może odróżnić stwierdzenie faktu od tego głupawego frazesu o nienawiści itd? Przestań gdakać katarynko tępa. Przepisy ruchu drogowego są zupełnie jasne
- 2 5
-
2025-05-10 08:04
O, wyborca PiSu/konfederacji się ujawnił. Co za piękną polszczyzna i słownictwo. Jak otwierasz lodówkę też widzisz lewactwo?
- 3 1
-
2025-05-09 15:34
szkoda dzieciaka (8)
Szkoda dzieciaka, bez względu na to kto jest winny. Teraz niech sobie prokurator ustala i jak trzeba to złoży akt oskarżenia. Niestety - młodemu życia to nie wróci.
- 254 16
-
2025-05-09 16:49
taka prawda (7)
dlatego jest to przestroga by uważać bez względu na to czy mamy pierszeństwo. Życie mamy jedno.
- 25 6
-
2025-05-10 08:45
jednak mi się to nie podoba, (6)
to ja mam ciągle uważać, bo ktoś nie widzi, jest cięższy, bo może mnie rozjechać nawet nie wiedząc o tym.
Motoryzacja rozwija się od ponad stu lat, obwarowana jest milionem przepisów i w tym milionie przepisów
nie ma nic o tym, żeby zapewnić kierowcy widoczność. Tego właśnie najbardziej nie rozumiem: zamiast
zmienić konstrukcję pojazdu tak, żeby kierowca widział, każe się uważać wszystkim dookołoa, bo on
przecież nie widzi.- 6 8
-
2025-05-11 18:02
Uważności nigdy dość. A konstrukcje zawsze można poprawiać.
- 0 0
-
2025-05-11 15:25
No jeszcze nie robią szklanych samochodów
- 2 1
-
2025-05-10 15:07
(3)
Jak nie ma? Jeśli nie widzi to ma sobie zapewnić kogoś do asekuracji. Są też ciężarówki z szybami w drzwiach, żeby właśnie widział więcej. Może też zamontować lusterka dodatkowe, ale jak się wjeżdża na pewniaka szybko to nic nie pomoże.
- 2 4
-
2025-05-10 18:16
Owszem, rozwiązania są, (2)
ale z grubsza połowa tu komentujących uważa, że to jest w porządku, że kierowca nie widzi i inni muszą na niego z tego powidu szczególnie uważać.
- 3 2
-
2025-05-11 15:25
Ci co uważają dalej żyją
- 2 2
-
2025-05-10 20:46
Rozwiązanie jest proste.
Zakazać jazdy przez przejścia ,rower musi być przeprowadzany i po problemie.
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
