Fakty i opinie

Nowe pomysły na odblokowanie Kamiennej Góry

Najnowszy artukuł na ten temat 9 nowych płatnych parkingów w Gdyni od 1 lipca
W piątkowe przedpołudnie bez problemu znaleźliśmy na Kamiennej Górze samochody zaparkowane w niedozwolonych miejscach. Znacznie gorzej jest jednak w godzinach popołudniowych i wieczornych.
W piątkowe przedpołudnie bez problemu znaleźliśmy na Kamiennej Górze samochody zaparkowane w niedozwolonych miejscach. Znacznie gorzej jest jednak w godzinach popołudniowych i wieczornych. fot. Trojmiasto.pl

Wyremontowanie chodników z podniesionymi krawężnikami, na które nie da się wjechać, postawienie słupków, wprowadzenie strefy Tempo 30 i jednokierunkowych ulic, a przede wszystkim próby przekonania widzów Teatru Muzycznego, by zostawiali samochody na podziemnym parkingu pod szkołą filmową, a nie zastawiali drogi i chodniki na Kamiennej Górze zobacz na mapie Gdyni - to nowe pomysły na rozwiązanie komunikacyjnych problemów dzielnicy.



Jak najlepiej ograniczyć zastawianie chodników przez samochody?

wysokimi mandatami i odholowywaniem samochodów 31%
fizycznymi barierami - wysokimi krawężnikami, gazonami i słupkami 36%
rozstawiać leżaki i krzesełka na ulicach - skoro kierowcy blokują chodniki, to piesi mogą ulice 10%
wcale nie ograniczać, niech piesi nie przesadzają 23%
zakończona Łącznie głosów: 649
Po czerwcowej zapowiedzi, że policja i straż miejska wezmą się za zastawiających chodniki na Kamiennej Górze, sporo się zmieniło. Nie mogło być jednak inaczej, skoro mieszane patrole policji i straży miejskiej pojawiały się tam praktycznie w każdy weekend. I nie były to wizyty zakończone pouczeniami, które nie odnosiły żadnego skutku. Od 1 czerwca do 16 października wystawiono 78 mandatów, 27 pouczeń, założono 27 blokad, a przede wszystkim odholowano 33 auta. Problem jednak nie zniknął.

- My nie możemy przejechać, inni też nie mogą przyjechać, bo samochodów nie brakuje - zwłaszcza w górnej części ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdyni. A gdy jest ciasno, to zagrożeni są też piesi, bo samochody mijają się chodnikiem. Może postawić słupki wzdłuż chodnika, albo garby spowalniające ruch? - mówi pan Bogdan, mieszkaniec ul. Sienkiewicza.
Zmiany w ruchu są możliwe

Jest już także kilka innych pomysłów na poprawę bezpieczeństwa ruchu na Kamiennej Górze. Jeden z nich to zmiana ul. Sienkiewicza na jednokierunkową. W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni poważnie rozpatrywane jest też wprowadzenie strefy Tempo 30. To nie tylko postawienie znaku ograniczającego prędkość, co na niewielu kierowców działa, ale także fizyczne formy spowolnienia ruchu - w postaci zmiany konstrukcji drogi, wyniesienie skrzyżowań, wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych i wiele innych możliwości.

- Paradoksalnie, wprowadzenie ruchu jednokierunkowego może jednak spowodować szybszą jazdę kierowców, dlatego zmiany trzeba wprowadzać z rozwagą i pamiętać, że to też często kłopot dla samych mieszkańców. Niektórzy z nich będą musieli objeżdżać pół osiedla, by dostać się do domu - zauważa Maciej Karmoliński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Chodniki do przebudowy, by piesi mieli łatwiej

Mieszkańcy mają jednak pretensje do straży miejskiej i policji, że przyjeżdża tylko na wezwania mieszkańców. Funkcjonariusze bronią się, że podobnych problemów w Gdyni jest znacznie więcej: w Śródmieściu, Babich Dołach czy na Działkach Leśnych. A nie da się na każdej ulicy postawić policjanta i strażnika, którzy będą dyscyplinować kierowców. Da się za to postawić gazony z kwiatami, które skutecznie uniemożliwiają wjeżdżanie na chodnik. Albo słupki.

- To są rozwiązania, które możemy zrealizować z własnego budżetu Rady Dzielnicy. Jeśli mieszkańcy zgłoszą takie zapotrzebowanie, to zabieramy się do pracy, bo środki są - podkreśla przewodniczący Rady Dzielnicy Kamienna Góra, Cyryl Woźniak.
Kolejna możliwość to podniesienie chodników. W przyszłym roku takie rozwiązanie zostanie zastosowane na ul. Sienkiewicza. Krawężniki mają być na tyle wysokie, by samochody nie mogły na niego wjechać. Przy ul. Zawiszy Czarnego zobacz na mapie Gdyni staną natomiast kolejne gazony. Mieszkańcy apelują jednak o szybsze reakcje patroli, którym zgłaszają blokujące ruch na chodnikach i ulicach samochody.

- Zrobiłem eksperyment przy ul. Zawiszy Czarnego. Zadzwoniłem po straż miejską i przez godzinę nikt nie przyjechał. Pojechałem więc zaparkować na Skwerze Kościuszki i za 3 minuty był patrol. Zabrałem więc ich na miejsce i pokazałem, w czym problem. W obu miejscach jest monitoring, więc dlaczego reakcje są tak różne? - dziwi się jeden z mieszkańców Kamiennej Góry.
Parkingów w centrum jest wystarczająco dużo

Zrobiłem eksperyment przy ul. Zawiszy Czarnego. Zadzwoniłem po straż miejską i przez godzinę nikt nie przyjechał. Pojechałem więc zaparkować na Skwerze Kościuszki i za 3 minuty był patrol. Zabrałem więc ich na miejsce i pokazałem w czym problem. W obu miejscach jest monitoring, więc dlaczego reakcje są tak różne?
Problem z parkowaniem na Kamiennej Górze nie wynika z braku miejsc parkingowych w okolicy, lecz raczej z przyzwyczajeń czy po prostu wygodnictwa. Przy Skwerze Kościuszki jest duży prywatny parking na tyłach mariny zobacz na mapie Gdyni, jest też bardzo dużo miejsc przy centrum Waterfront (dawne Gemini) zobacz na mapie Gdyni, a na Kamiennej Górze przy ul. Mickiewicza zobacz na mapie Gdyni. Nigdy nie zapełnia się też płatny parking przy CH Batory zobacz na mapie Gdyni. Do tego dochodzą setki legalnych miejsc parkingowych przy drogach. Wszystkie zlokalizowane są w odległości kilku minut spacerem od morza. No i najważniejsze: nowy parking podziemny pod szkołą filmową. Należy do miasta, podobnie jak strefa płatnego parkowania, a byłby idealnym miejscem dla widzów dotowanego przez miasto Teatru Muzycznego.

To właśnie podczas wieczornych spektakli problem z zastawionymi chodnikami i zablokowanymi ulicami jest największy. W dwóch największych salach teatru - a spektakle odbywają się czasem jednocześnie - mieści się ok. 1400 widzów. To także dodatkowych kilkaset samochodów i nie wszystkie zmieszczą się na parkingu przed teatrem i Muzeum Miasta Gdyni. Idealne byłoby zastosowanie takiego samego rozwiązania, jak w Multikinie - gdzie koszt parkingu byłby jednocześnie zniżką na bilet. Nikt by na tym nie stracił, bo de facto pieniądze trafiłyby do innej miejskiej instytucji. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe?

- Zaprosimy na spotkanie dyrektora teatru i wszystkich zainteresowanych. Rozwiązanie wydaje się logiczne i możliwe do wprowadzenia. Mam nadzieję, że nie zabraknie dobrej woli - mówi Cyryl Woźniak.

Opinie (132) 2 zablokowane

  • Podnoszenie krawężników to nie jest rozwiązanie! (5)

    Tak samo jak garby czy inne przeszkody! Problem leży w ludziach i ich i uwielbieniu do samochodów. Nie niszczmy infrakstruktury, aby dopasować ją do samochodów!

    • 96 20

    • yyyyyyyy, jak na razie to kierowcy niszcza infrastrukture parkujac na chodnikach.

      • 18 1

    • Podnoszenie krawężników - rozwiązania z tzw. 3 świata

      ale skuteczne. Widać taki poziom godny m. Gdynia

      • 3 2

    • Firmowa Yariska

      na każdy krawężnik potrafi wjechać :-)

      • 10 1

    • a czy nie można parkować na jezdni, równolegle?

      to będzie rozsądne rozwiązanie
      bo zastawianie chodnika jest wykroczeniem drogowym
      i za to dostaje się mandaty, potem punkty
      a potem zabiera prawko,
      zasady regulujące już mamy
      może trzeba je po prostu zacząć egzekwować?

      • 0 0

    • Władza likwiduje nam Bibliotekę przy Al.Piłsudskiego.

      Władza likwiduje na Kamiennej Górze Bibliotekę przy Al.Piłsudskiego.
      Ciemną nieoczytaną masą lepiej manipulować - smutne :(

      • 1 0

  • Nie podnoście krawężników!!! Pomyślcie co będzie (3)

    gdy z taką przeszkodą nie poradzi sobie karetka, auto straży pożarnej lub policji, jadace do Was!!

    Natomiast eksperyment rewelacyjny. Pokazuje, że SM ma priorytety, do których parkowanie poza miejscami eksponowanymi nie należy. To znaczy, że SM nie jest dla wszystkich ,a dla wybranych (miejsc). A płacimy wszyscy. SIO!

    • 107 9

    • Tak, teraz podnoszą krawężniki, a za chwilę będzie akcja uświadamiania kierowców

      żeby przepuszczali karetki na sygnale.

      Tylko jak wjechać Cinquecento czy innym Oplem, Tico, Twingo na taki krawężnik?

      A mentalna wiocha w furmance model SUV, Hummer, Jeep i tak wjedzie na chodnik, nawet jak będzie 20 cm krawężnika.

      Bo te furmanki są służbowe, a powszechnie wiadomo, że służbowe auto wjedzie wszędzie.

      • 19 2

    • Władza likwiduje na Kamiennej Górze Bibliotekę ! (1)

      Władza likwiduje na Kamiennej Górze Bibliotekę !

      • 0 0

      • Wczoraj skończył się czas czytania książek

        Teraz będziemy palić książki.

        I stawiać kościoły.

        • 0 0

  • Zlikwidować chodnik po jednej stronie i zrobić miejsca parkingowe, a po drugiej zostawić tylko chodnik. (3)

    Miasto jest dla wszystkich, nie tylko dla pieszych i rowerzystów.

    • 107 50

    • ha ha :) nota bene, co to za problem? oddelegować tam jednego funkcjonariusza do wystawiania mandatów, po miesiącu będzie pusto. no ale wiadomka, szwagier ma fabryczkę krawężników pod Rumią....

      • 9 2

    • Jest od miejsca na zdjęciu jakieś 200m parking podziemny, na którym non stop wolne jest lekko 80 miejsc. Więc po co jeszcze dewastować chodnik? Lawetować można każdego zostawiajacego mniej niż 1,5m wolnego miejsca na chodniku (z paragrafu utrudnianie ruchu - tak, ruch pieszy to też ruch), więc wystarczy, aby straż miejska przeszła od pracowitego szukania wymówek do wykonywania właściwej pracy...

      • 11 3

    • miasto jest dla ludzi

      a nie głównie dla samochodów.

      Wyzwaniem nie jest likwidowanie prawa do wjazdu samochodów, ale egzekwowanie zasad korzystania z samochodów tak, by nie przeszkadzały one ani pieszym, ani rowerzystom, ani innym osobom korzystającym z samochodów legalnie i zgodnie z zasadami normalnego współżycia.

      • 2 1

  • ul. Legionów na Kamiennej Górze trzeba też koniecznie spowolnić (5)

    Rejon skrzyżowania ul. Legionów i Krasickiego to bardzo niebezpieczne miejsce, ponieważ znajduje się na łuku pochylonej jezdni, a do tego w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły podstawowej nr. 18. Duża prędkość pojazdów (np. rozpędzających się pod górę od strony al. Piłsudskiego) stwarza niebezpieczeństwo dla pojazdów i pieszych, szczególnie dzieci zmierzających do szkoły. Trzeba z tym coś koniecznie zrobić.

    • 21 29

    • A czy piszesz wnioski o to do rady dzielnicy, do miasta, do ZDIZ?
      Zale na forum nic nie pomoga. Nalezy pisac do nich dlugo i wytrwale.

      • 7 2

    • skrzyżowanie (1)

      spowolnienie ul Legionów i Krasickiego jest w budżecie obywatelski, proponuje zagłosować

      • 8 1

      • Tak zrobię

        Zresztą sama pisałam ten wniosek do BO ;)

        • 2 1

    • Zagrożenie powodują buce które odbierają dzieci z 18.

      • 8 1

    • I zakaz parkowania po jednej stronie ulicy! Durni rodzice dzieciakow z 18 zastawiaja ulice i przystanek autobusowy, mimo ze 200 m dalej jest ogromny parking!

      • 7 0

  • mieszkańcy kamiennej Góry to straszne lamusy (4)

    którym nic się nie podoba. dostali domy za komusze zasługi a teraz są zdziwieni ze jeden telefon do miejskiego sekretarza ju nie załatwia sprawy..

    • 106 41

    • To taki gdyński "żoliborz"... (1)

      • 17 7

      • Coś wiesz o Żoliborzu? Byłeś tam?

        • 3 6

    • może najpierw sprawdź

      może najpierw sprawdź fakty zanim coś powiesz lamusie

      • 2 2

    • Ojej, postaraj sie bardziej to kiedys moze uda Ci sie wyprowadzic z chyloni i bedzie Cie stac na KG. Nie zazdrosc, tylko sie rusz :)

      • 4 7

  • (2)

    ". Krawężniki mają być na tyle wysokie, by samochody nie mogły na niego wjechać

    Czołg kupię, a wjadę i tam zaparkuje. Mają kasę, władzę i znajomości w mediach po których później latają z wydumanymi problemami.

    • 40 8

    • Jak się umie, to na prawie wszystko da się wjechać.

      • 2 1

    • Do Bydgoszczy pojadę

      • 1 0

  • Zlikwidować

    Kamienną Górę! Tylko kolej wysokogórską zostawić jak pomnik nieudacznictwa i głupoty

    • 64 25

  • (6)

    Terror samochodowy we wszystkich miastach powinien się skończyć, a wszystkim nam będzie się lepiej żyło i oddychało.

    • 39 37

    • taaa, a zamiast karetki, straży pożarnej i policji to... (2)

      szybko przybędzie do Ciebie odpowiednia służba na koniu.

      • 9 11

      • (1)

        Nie popadaj że skrajności w skrajność. Mowa jest o samochodach prywatnych (które też często zastawiaja wjazd karetce czy straży pożarnej ). Większość spokojnie mogłaby z nich zrezygnować poza mniejszą częścią ludności, której samochód jest niezbędny np do pracy czy pomocy osobom niepełnosprawnym.

        • 9 4

        • No tak, Kot Jarosława wygrał, więc teraz prywatne to fuj. Za prywatne na Sybir.

          • 4 2

    • (1)

      Teraz problemem jest terror pedalarski

      • 10 6

      • terror samochodowy przejawia się skupieniem widoku na bardzo wąskiej perspektywie

        pieszy i rowerzysta porusza się wolniej i może ogarnąć wzrokiem duże szersze pole widzenia.

        Zakompleksionym frustratom przyspawanym do siedzenia samochodu nasze stanowcze NIE!

        • 3 6

    • Nie każdy jest szmaciarz i do teatru jeździ autobusem, mam auto, to go używam - auto - normalna rzecz, dla wygody i ułatwienia życia.

      • 2 1

  • Może najlepjej postawić zapory przeciw czołgowe (2)

    a może warto pobudować podziemne parkingi z rozsądnymi cenami.

    • 73 11

    • No na pl. Grunwaldzkim strzaszna drożyzna... (1)

      aż 2,5zł za godzinę. Jak kogoś stac na auto, to powinni byc stac również na parkingi, a jak nie chce się płacić to można przyjechać komuniakcją

      • 6 4

      • dobrze wczytaj się w cennik

        jeden wałek

        • 2 0

  • Przyjechali do ośrodka kultury i niekulturalnie parkują na zakazach. Dziwne :)

    • 42 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.