• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejścia na ruchliwych krzyżówkach. Mają światła i przyciski dla pieszych

Patsz
10 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (267)

Trzy nowe przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną powstały w ostatnich dniach na skrzyżowaniach Władysława IV z Obrońców Wybrzeża, Armii Krajowej i Jana z Kolna w centrum Gdyni. Kosztowały blisko 1 mln złotych, a inwestycja była dofinansowana z pieniędzy rządowych.



Nowe przejścia powstały na skrzyżowaniach, w miejscach, gdzie były już "zebry", ale tylko z 3 stron. Obecnie można przejść bezproblemowo przez jezdnię z każdego kierunku.

A że powstały na ruchliwych skrzyżowaniach przy ulicach przecinających Władysława IV, to zwróciły uwagę pieszych i kierowców.

Miejsca, gdzie powstały nowe przejścia w Gdyni

  • ul. Władysława IV - Armii KrajowejMapka. Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 340 684,00 zł
    • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
    • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
  • ul. Władysława IV - Obrońców WybrzeżaMapka Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 333 275,00 zł
  • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo. Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
  • ul. Władysława IV - Jana z KolnaMapka. Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 300 049,00 zł

  • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
  • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.


Inwestycja została dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

- Celem przeprowadzonych prac była poprawa komfortu oraz zwiększenie bezpieczeństwa osób pieszych w mieście poprzez zastosowanie płyt fakturowanych oraz doświetlenie - opowiada Magdalena Wojtkiewicz z ZDiZ w Gdyni.
Warto dodać, że dwa przejścia - na skrzyżowaniu Władysława IV z Obrońców Wybrzeża i Władysława IV z Jana z Kolna - posiadają przycisk, który trzeba wcisnąć, by przejść na drugą stronę.

Patsz

Opinie (267) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Przyciski żebraka w samym centrum miasta... (5)

    Nie, oni pewnych kwestii mentalnie nie przeskoczą ;)

    • 29 60

    • W samym centrum czyli tam, gdzie ruchu samochodów jest duży (1)

      • 14 10

      • a powinien być minimalny

        • 6 4

    • Kukla pisałeś już o tym na FB (2)

      • 19 3

      • To nie ja to napisałem!

        • 0 7

      • Tym razem to nie ja ;)

        • 3 1

  • Czerwona farba, spękania, koleiny, łaty w nawierzchni, brud, rozsypany piach a same pasy na przejściach wyglądają jakby były namalowanelata temu.

    • 54 9

  • Likwidować parkingi i malować jak najwięcej dróg rowerowych i przejść (5)

    Jak się komuś nie podoba, to niech wskakuje na rower albo do komunikacji. Nie chcemy tu jego auta. Brawa dla władz miasta za walkę z zmotoryzowanymi mieszkańcami.

    • 26 102

    • Prezydenci niech walczą najpierw ze swoimi nawykami motoryzacyjnymi (1)

      • 14 2

      • Służbówka na chodniku przed UM.

        • 3 0

    • Sam sobie siedź w spóźniającej się wiecznie komunikacji (1)

      Ja mam 3 gruzy pod blokiem i jeżdżę sobie każdym w zależności którego dnia mam ochotę.

      • 9 14

      • Ja mam 8 rowerów!

        Wszystkie stoją na klatce

        • 9 6

    • Ty masz dzieciaku jednak zryty beret

      Za dużo z Kuklą w bierki gracie

      • 5 4

  • Przyciski powinny być dla kierowców a nie dla pieszych (26)

    czas skończyć z tymi przywilejami dla kierowców. ile można. to w końcu miasto

    • 73 158

    • Ile można powtarzać że kierowcy to też ludzie, mieszkańcy miasta (16)

      a zachęcanie do przesiadki na komunikację miejską powinno odbywać się przez poprawę jakości i komfortu komunikacji miejskiej (na czym również zyskają obecni pasażerowie) a nie na utrudnianiu poruszania się samochodem (na czym tracą wszyscy). A w którą stronę idzie komfort komunikacji miejskiej? Odpowiedz sobie po systemie Fala.

      • 55 25

      • Władze miasta przecież zachęcają

        Cięcia kursów, podwyżki i system fala

        • 37 9

      • Ułatwiliśmy jazdę samochodem maksymalnie, kosztem wszystkich innych środków transportu. (7)

        Sorry, ale jak już oddano każdy skrawek terenu kierowcom, nie da się zwyczajnie nic wygospodarować nie odbierając im przywilejów.

        • 28 41

        • Każdy skrawek to oddano deweloperom. (5)

          A że zaniedbano i nadal prawie nie buduje się infrastruktury dla rowerzystów to prawda

          Malowanki na asfalcie, chodniku to nie jest infrastruktura - to tylko wyciąganie kady z dopłat. DDRy powinny być oddzielone od zarówno ruchu samochodowego jak i pieszego.

          • 33 7

          • A co postawili deweloperzy? (4)

            Potężne, ogrodzone parkingi...

            • 13 9

            • Na swoim terenie - wolnoć Tomku w swoim domku. (2)

              • 9 14

              • Wiadomo, teren dzielimy na "mój" i "wspólny, ale sobie zajmę".

                • 6 1

              • Chyba nie zrozumiałeś sensu tego opowiadania

                • 3 1

            • Gdzie?

              Gdzie te potężne parkingi??

              • 8 5

        • Masz jakąś obsesję na punkcie kierowców, idź do specjalisty...

          • 12 5

      • ileż kłamstw w jednym tekście... (5)

        Po pierwsze kierowcy to niekoniecznie mieszkańcy miasta, to często mieszkańcy obrzeży miasta albo wioch poza miastem, tacy generują dla miasta ogromne koszty rozbudowy infrastruktury a nie wnoszą nic więcej niż mieszkańcy starszych dzielnic. Po drugie w robieniu przejść nie chodzi o zachęcanie do komunikacji zbiorowej tylko o wygodę pieszych bo nawet kierowca po zaparkowaniu musi czasem gdzieś dojść więc te przejścia posłużą równo wszystkim, mocno podejrzewam że te które nie są przy przystankach posłużą bardziej kierowcom niż pasażerom autobusów. Po trzecie wreszcie to że kierowca to też obywatel nie daje mu prawa do korzystania z darmowego terenu w centrum - kiedy ktoś chce postawić stragan i handlować przy ulicy to jest wielki problem i jeśli nie zapłaci miliona monet i nie wypełni tysiąca podań to od razu go SM zgarnia, kiedy ktoś chce postawić swój złom na cały dzień w dowolny sposób gdzie mu się podoba zajmując tyle samo miejsca to jest ok?

        • 14 18

        • I tak i nie. (4)

          Częściowo masz rację, ale miasto to nie prywatny folwark rządzących nim urzędników tylko nasza wspólna własność powstała w czasach gdy o pazernym kapitalizmie nie słyszano więc i nikt nie powinien uzurpować sobie prawa do karania jego mieszkańców tylko dlatego, że mieszkają w strefie płatnego parkowania ustalonej z sufitu. Co innego handel byle czym, na którym się zarabia łupiąc sezonowych turystów frajerów, a co innego mieszkanie w tym mieście z dziada pradziada gdzie także płaci się np. podatek gruntowy.

          • 4 4

          • Jako mieszkaniec SPP, co go całe 50 groszy kosztuje dziennie parkowanie (3)

            nie czuję się ukarany. Proszę mnie nie ratować na siłę. Twój pradziad mieszkał w Gdyni? Ciekawe...

            • 3 3

            • (1)

              Gdynia ma prawie 100 lat praw miejskich więc co jest dziwnego w tym, że jego pradziad mógł tu mieszkać?

              • 2 1

              • Mniej więcej takie, jak szansa na 6 w totka

                Oryginalna populacja, wojna, masowe przesiedlenia...

                • 0 2

            • pradziad mógł być rdzennym mieszkańcem tutejszej wsi, czyli Kaszubem

              Przecież zanim Gdynia uzyskała prawa miejskie, jacyś ludzie tutaj mieszkali.

              • 0 0

      • Już to widzę

        Fala na morzu, wicher dmie zaraz bałwan odezwie się. Już mówią, że będą nowe i droższe bilety strefowe na 4 przystanki, kasowane dwa razy i paraliż tej słynnej komunikacji miejskiej. A kanar już się cieszy bo nie zarabia się na biletach tylko na mandatach i karach.

        • 1 4

    • (4)

      Tak, tak. Trzeba będzie wysiąść z auta i wcisnąć przycisk.

      • 15 4

      • Kukla daj spokoj (3)

        • 9 6

        • (2)

          Tak czułem, że to on, bo nikt inny tak się nie podnieca przejściami i ścieżkami :D

          • 8 5

          • Do psychologa trzeba się zapisać (1)

            Jak wszędzie widzisz daną osobę, nawet jak jej tam nie ma ;)

            • 0 0

            • PS.

              Ale też cieszy, że nie tylko jedna osoba w całym mieście myśli o potrzebach pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej :)

              • 0 0

    • (1)

      Okej, ale pod warunkiem, że piesi będą się zatrzymywali na znakach stopu.

      • 9 0

      • Oj, nie wyszedłbyś dobrze na takiej umowie...

        • 3 1

    • (1)

      No właśnie, słuszna uwaga to miasto. Chcesz spacerować pieszo to wracaj na wieś do siebie.

      • 1 4

      • To na wsi jest najwięcej pojazdów per mieszkaniec, bo tam nie ma innych opcji

        • 2 1

  • Od dawna nie jeżdżę już do centrum (26)

    Brak parkingów oraz dziwna, zmieniającą się co chwilę organizacją ruchu, to rzeczy które odstraszają. Myślę, że nie tylko ja tak postępuje, bo co chwila padają kolejne biznesy w centrum. Tylko na Świętojańskiej jest 47 lokali do wynajęcia.

    • 95 21

    • Nik tu za tobą nie tęskni. (18)

      Tak jest na całym świecie, że biedota siedzi w swoich dzielnicach.

      • 20 37

      • (14)

        Na całym świecie miasta tętnią życiem, a w Gdyni po 17:00 nie ma czego szukać. Wielu ludzi przestało przyjeżdżać do centrum i to widać jak na dłoni właśnie po pustych lokalach. Obrażaniem i wyzywaniem mieszkańców dzielnic rzeczywistości nie zaczarujesz.

        • 39 12

        • (4)

          Czemu się dziwisz, skoro na głownej, reprezentacyjnej ulicy nie da się zjeść obiadu w restauracyjnym ogródku bez towarzystwa szrotów i ich spalin?

          Tymczasem Długi Targ w Gdańsku tętni życiem.

          • 19 23

          • Najwięcej ludzi jest na Chmielnej a tam można przyjechać autem i są parkingi (2)

            • 14 15

            • Na Chmielna od 3 lat samochodem nie wjedziesz jest deptak (1)

              Więc nie kłam

              • 15 6

              • Ja tam łodzią motorową podpływam.

                • 9 4

          • Obiady to się jada z rodziną w domu a nie w ogródkach zrobionych kosztem chodnika. A potem narzeka taki dzban jeden z drugim na spaliny, a ja mieszkając nad takim lokalem mam dość wąchania spalin i pseudo kebaba prze 24 godziny na dobę. Informuję, że się nie wyprowadzam.

            • 2 7

        • (7)

          Na całym świecie, w dobrze rozwijających się miastach ruch samochodowy jest zamknięty w centrum.

          • 17 16

          • W których niewielkich 200-tysięcznych miastach na świecie ruch w centrum jest zamknięty? (5)

            • 15 13

            • W Gdyni

              • 18 2

            • Przecież napisał "w dobrze rozwijających się" (1)

              Co to ma do Gdyni?

              • 14 8

              • niech wymieni te miasta

                • 9 7

            • Bo co, w ponad 200-tysięcznych za dużo przykładów, to szukamy mniejszych? (1)

              Dubrownik. Freiburg. Brugia. Gendawa. Siena. Rothenburg. Pontevedra. Montpellier. Cambridge. Zermatt. Pierdyliard włoskich miasteczek z ZTL-em lub całkowicie wyłączonym ruchem.

              • 4 1

              • To zabytkowe miasta

                Wymień te które mają 100 lat

                • 0 0

          • Ale w Gdyni nie ma centrum i tyle.

            • 2 5

        • Nie wiesz co się dzieje w centrum po 17, bo jak wspomniałeś - nie bywasz

          Ale inni bywają

          • 5 2

      • Między rejsami nie opuszczasz swijej dzielnicy. (1)

        • 0 5

        • Pan Kapitan się obruszył - a osiągnął raptem poziom brygadzisty ze stoczni:

          20 ludzi pod sobą i tak naprawdę niewiele do powiedzenia tylko polecenia z biura.

          • 1 8

      • co to za durny komentarz?

        • 0 0

    • (5)

      Padają biznesy, bo Janusz nie może wjechać autem. Logika Janusza.

      • 19 23

      • (4)

        Padają właśnie dlatego, że dojazd autem jest ograniczony, a co raz droższą komunikacją miejską mało komu chce się przyjeżdżać. Nie ma klientów, nie ma utargu. Logika ekonomii.

        • 28 13

        • (3)

          Bo auta nakręcają biznesy..
          Zapomniałem, że trzeba pod drzwi podjechać inaczej z domu się nie ruszę, przecież nie będę chodził! A już w ogóle z biedakami w komunikacji. Wstyd!

          • 13 19

          • (2)

            Nie widzę w Gdyni tych tłumów rowerzystów i pieszych nakręcających biznesy

            • 24 9

            • Mogę polecić dobrego optyka w centrum. (1)

              Parking na 199 pojazdów jest jakby co pod Filmówką

              • 4 5

              • I na tym parkingu jest ten tłum rowerzystow?

                • 3 1

    • Tak takzwejherowo ma wszystko co potrzebujesz

      I jesteś tak bogaty, że 5zl parkingu płatnego zniszczyłoby twój domowy budżet. Ta sama śpiewka od lat

      • 9 17

  • Szok i niedowierzanie. Lata 20-te XXI w. (1)

    • 28 3

    • Będą mieli gdzie na rowerach jeździć

      • 0 4

  • Te na władysława IV w gdyni to na wniosek developera (7)

    Przejścia są tam niepotrzebne. Jest ich wręcz za dużo. Blokują ruch.

    • 74 30

    • (1)

      widać ktoś z UM partycypował z deweloperce

      • 11 9

      • Jak zawsze.

        • 6 6

    • widać kto rządzi miastem

      • 8 8

    • Blokują ruch? Ale co?

      W poprzek są okopy? Ze zdjęcia wynika, że da się przejść bez większych problemów.

      • 13 9

    • bzdura (1)

      te przejścia nie mają żadnego wpływu na ruch samochodowy. Zielone włącza się tam tylko wtedy, kiedy włącza się zielone dla aut jadących z Obrońców Wybrzeża / Armii Krajowej (albo nie włącza się wogóle, jeśli pieszy nie wciśnie przycisku)

      • 10 0

      • to na jana z kolna to wymysł id..ty i to ciężkiego serio za głębokiej komuny ktoś logicznie pomyślał żeby dać przejście w najmniej kolizyjnym miejscu

        • 5 5

    • Inteligent jesteś jak laczek domowy

      • 1 1

  • Centrum (3)

    Tylko dla rowerów i pieszych. Taka jest polityka miasta. Już niedługo zniknie w Gdyni 11 linii komunikacji miejskiej. Pozostanie rower lub komfort jazdy ogórka kiszonego w autobusie.

    • 51 17

    • To nie obchodzi prezydentow ktorzy smigaja sluzbowymi elektrykami po buspasach do domku

      • 17 9

    • no tak, teraz to juz sie nie da jechać, przejścia w centrum co kilkaset metrów

      kierowcy są tak szykanowani przez to, że to przechodzi ludzkie pojęcie

      • 5 10

    • a w ogóle wiesz ile bezsensownych autobusów jeździ po Gdyni?

      takie linie jak np 180? ktoś tym w ogóle jeździ? - wożenie powietrza i tyle, 119 wożący głównie emerytów którym nie chce się iść pod górę, 102 z trasą tak bzdurną że maksymalnie kilka osób na kurs tam jedzie, 252 jeszcze głupszy, 203 - linia do kościoła? - to niech ksiądz zapłaci a nie podatnik, do kolekcji szaleństw dokładam genialny 128 który między innymi łączy Obłuże z Oksywiem w jedną stronę - a jak chcesz wrócić to zostaje tylko 197 co pół godziny, o albo jeszcze lepsze S które jedzie z Chylonii wzdłuż pociągu robiąc bezsensowną konkurencję dla skm ale z Obłuża gdzie pociągu nie ma to już nic do Sopotu nie jedzie, te wszystkie bzdury są do likwidacji, jedyne co trzeba zrobić to potem zagęścić kursy na liniach które mają większy sens

      • 3 3

  • Przejścia powinny być wyniesione tak żeby kierowcy zwalniali do 10 km/h (9)

    Jak ja lubię to wycie kierowców. Mają autobusy, mają rowery cargo ale nie, oni muszą jechać autem.

    • 27 78

    • Autobusy wtedy tez zwalniaja. Wystarczy ze na 10 lutego czujesz sie jak na pace STARa (8)

      Bo im się kostki zachciało i telepie w busie aż blachy odpadają

      • 21 8

      • zależy od szerokości wysepki (7)

        można tak zaprojektować żeby nie musiały

        • 5 14

        • Umiesz czytać? Mowa o wyniesionym przejściu

          A nie plastikowym garbie zrobionym zamiast łatania dziur w drogach

          • 12 3

        • (3)

          zdradzę ci pewien sekret jeśli się wywali taka wyspę że osobowy zwolni do 10 to autobus zwolni do zera a wiesz dlaczego biedaku?Bo przednie i tylne koła autobusu są daleko schowane osobówka ma przednie i tylne koła blisko krawędzi nadwozia autobus daleko stąd pacn..nku jak za szybko na taką hopę wjedzie obszoruje d.. o asfalt to samo jak za szybko zjedzie zwłaszcza że autobusy są niskopodłogowe i jadą max 50 cm nad jezdnią

          • 6 6

          • Lubie ten skowyt kierofczykow (1)

            Nie da rady teraz stówka po Władka i do tego sygnalizacja. Jak wy teraz pieszym będziecie udowadniać kto ma pierwszeństwo

            • 3 3

            • ja sobie polecę 50 po tej hopie samochodem twój autobus nie bo przeszlifuje podwoziem

              • 1 0

          • A po polski i kulturalnie?

            • 3 1

        • (1)

          Zaprojektować tak, żeby autobusy nie musiały zwalniać tylko samochody? Zaprojektuj mi takie coś uwzględniając, że nie można wyprzedzać ani na przejściu dla pieszych, ani bezpośrednio przed przejściem. Pomysł typowego wariata, nie masz jakiegoś w pobliżu specjalisty, który dokładnie zbada Ci głowę?

          • 1 0

          • nie da się tego zrobić id..to ze względu jaki napisałem

            • 0 0

  • Dużo jeżdżę komunikacją, poruszam się na pieszo po centrum (5)

    Jeszcze nigdy nie widziałam nikogo z władz miasta w autobusie albo żeby szedł pieszo.

    • 89 6

    • Pytanie, czy widziałeś nowych, "świeżych" kandydatów na te stołki w komunikacji?

      • 6 8

    • Szeregowy poseł z Żuliborza też wszędzie limuzyną.. (2)

      I to otoczony wianuszkiem byłych GROMowców za 36mln zł rocznie polskiego podatnika, SOP i trzystoma policjantami.

      • 12 11

      • Niemiec nawet posłem nie jest a dostał ochronę (1)

        • 8 12

        • Racja, Macierewicz zapomniał że nie jest ministrem...

          • 6 7

    • "na pieszo"?

      Braniewo.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane