- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (373 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (266 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (41 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (105 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (305 opinii)
Będzie nowe przejście naziemne w centrum Gdańska
Wiosną przyszłego roku rozpocznie się budowa naziemnego przejścia przez Wały Jagiellońskie zlokalizowanego między Bramą Wyżynną a budynkiem LOT-u. Piesi zyskają dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Zyskają też kierowcy, bowiem poprawie ulegnie fragment nawierzchni Wałów Jagiellońskich przy Forum Gdańsk.
Ten projekt jednak nie wypadł z listy zadań przewidzianych do realizacji. Okazuje się, że przejście naziemne wraz z sygnalizacją świetlną ma zacząć powstawać wiosną przyszłego roku.
- Mamy środki i zgodę miasta. Na początku przyszłego roku ogłosimy przetarg, a roboty ruszą w drugim kwartale - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Powstanie przejścia wiązać się będzie ze zwężeniem pasów jezdni na Wałach Jagiellońskich z 3,5 do 3 metrów. Dzięki temu powstanie miejsce na stworzenie naziemnego dojścia do peronów tramwajowych.
Dodatkowo przedsięwzięcie obejmie również poprawę nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich na odcinku od przystanku autobusowego przy Forum Gdańsk (razem z jego zatoką) do skrzyżowania z al. Armii Krajowej i wjazdu na estakadę prowadzącą w stronę Podwala Przedmiejskiego.
Czytaj też: Kłopotliwy przystanek przy Bramie Wyżynnej
Obecnie to zadanie czeka na wydanie przez wojewodę tzw. ZRiD-u, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Przypomnijmy, że w drugiej połowie przyszłego roku zacznie powstawać przejście naziemne w okolicach dworca Gdańsk Główny przez Podwale Grodzkie. Przeprawa ma być gotowa w 2022 r.
Opinie (603) ponad 20 zablokowanych
-
2020-11-24 08:20
Opinia wyróżniona
(42)
Dopóki nie zostałam matką ten pomysł wydawał mi się beznadziejny. Jednak teraz wiem, że nasze otoczenie nie jest dostosowane dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Częste awarie wind, strome podjazdy powodują, że tylko takie przejście daje gwrancję skorzystania chociażby z przystanku tramwajowego w tym miejscu.
- 116 219
-
2020-11-26 15:57
bez
A widzialas matke z wozkiem w tramwaju ? Moze dlatego ze w tramwajach nie ma miejsca dla wozkow? Wozki sa do spacerow po lesie a nie przepychania sie przez centrum miasta. A jesli juz trzeba to sa nosidelka dla dzieci.
- 0 0
-
2020-11-26 09:59
było się do roli matki przygotować
i zadbać o kondycję fizyczną.
- 1 0
-
2020-11-25 19:43
Dwadzieścia metrów dalej jest przejście naziemne ! Chyba nie znasz miasta a piszesz bzdury !!!!!!!!
- 2 0
-
2020-11-24 22:29
Popieram Panią w pełni (2)
Dobrze będzie zobaczyć potrąconą matkę z dzieckiem, bo na tramwaj się spieszyło. Pomysł bardzo mądry.
- 3 1
-
2020-11-25 08:09
(1)
To że matka z dzieckiem chce przejść na przystanek tramwajowy bez potrzeby dźwigania wózka nie znaczy od razu że nie zna się na ruchu drogowym. Co to jest za uogólnianie i porównywanie wszystkich matek i dzieci do stereotypu.
- 2 3
-
2020-11-26 10:13
to nie uogólnianie
to doświadczenie...
- 1 0
-
2020-11-24 12:53
(1)
Na Hucisku masz 2 przejścia, to rabatem kilka metrów.
- 10 7
-
2020-11-24 13:05
To może sobie jedź "rabatem" przez obwodnicę?
- 15 10
-
2020-11-24 11:41
Szczyt lenistwa (23)
Ma Pani przejście naziemne z dojściem do przystanku na Hucisku100-150 dalej.
- 33 14
-
2020-11-24 13:20
Przejście ma być tu bo z Brajankiem 100 metrów dalej pójść nie można, a przecież galeria handlowa wzywa i promocje uciekną.
- 11 6
-
2020-11-24 12:36
... (1)
No właśnie. Przecież z tamtego przejścia jest dojście na przystanek to po co kolejne?
- 10 4
-
2020-11-24 20:29
Dojście jest tylko do jednego przystanku
- 0 2
-
2020-11-24 11:50
Szczyt lenistwa to jest wasz problem aby chwilę (19)
poczekać w samochodzie na czerwonym świetle.
- 17 30
-
2020-11-25 19:46
Nie tylko samochody ale tramwaje autobusy do pracy już jedzie się 10-15 minut więcej bo świateł przybyło od 10 lat 19 krotnie !!!
- 2 0
-
2020-11-24 12:43
Ktokolwiek w Twojej rodzinie jest w stanie zrozumiec, ze poczekanie chwile w samochodzie to koszt? (6)
Popros go o pomoc, zeby Ci to prostymi slowami wylozyl. I poza bezposrednim kosztem, juz nawet nie tym ponoszonym przez osoby prywatne, ale chocby kosztem komunikacji zbiorowej, sa jeszcze te trudno policzalne, jak koszty niszczenia zdrowia mieszkancom.
P.S. Co niechec do marnowania czasu ma wspolnego z lenistwem? Moze to tez Ci ten rodzinny medrzec pomoze zrozumiec, o ile takiego w rodzie macie.- 6 8
-
2020-11-24 14:55
Wyjdź z samochodu i użyj nog, Twój kręgosłup podziękuję Ci na starość.
- 2 8
-
2020-11-24 12:54
oczywiście ze koszt. (4)
tylko czemu ty domagasz sie ograniczenia własnych kosztów a jednocześnie nie interesują cie koszty które ponoszą inni?
- 10 9
-
2020-11-24 13:24
Gdzie Wy sie legniecie? Ktos tu jeszcze po polsku rozumie? (3)
Koszty spoleczne to tak samo moje koszty, jak i Twoje. No chyba ze...
- 8 2
-
2020-11-24 13:28
wiesz na czym polega problem z takimi jak ty? (2)
Ze wydaje cie się ze coś uzasadniasz tudiesz argumentujesz podczas gdy piszesz tylko własne opinie. Także zamiast zarzucać nieumiejętność czytania po prostu pisz z sensem uzasadniając swe opinie.
- 6 3
-
2020-11-24 13:59
Czyli mam pisac tak, zebys to Ty uznal to za sensowne, mimo ze jestes intelektualnie opozniony? (1)
- 1 2
-
2020-11-24 14:04
Po prostu sie nie hamuj i używaj obelg od samego początku.
Wówczas od razu będzie wiadomo kim jesteś, jaki poziom reprezentujesz i czego sie spodziewać.
- 4 0
-
2020-11-24 12:28
ja w tramwaju będę dłużej czekał bo będę tam światła (1)
i czas mojego przejazdu się wydłuży
- 18 7
-
2020-11-26 10:10
tak jak na Podwalu
Przedmiejskim...
Rozwiązania mające skłonić do korzystania z komunikacji zbiorowej obniżają jego efektywność.
Czyli sa przeciwskuteczne.
Ale "prawda" zwycięży!!!- 1 0
-
2020-11-24 11:57
(5)
Codziennie czekam tam nie chwilę, a dość długi moment, stojąc w korku.
- 12 5
-
2020-11-24 13:04
(3)
Proponuję pogadać z pozostałymi kierowcami z tego korka, może wcale nie musicie tam stać?
- 9 5
-
2020-11-24 14:31
(2)
Masz dla mnie alternatywny dojazd do domu?
- 8 4
-
2020-11-24 14:46
praujesz w miescie? to przeprowadź się do miasta. (1)
w mieście spokojnie dojedziesz do domu w rozsądnym czasie. Nawet rowerem.
- 8 12
-
2020-11-26 10:09
pracuję tam, gdzie jest praca
mieszkam tam, gdzie jest mieszkanie...
Jesli tej prostej zalezności nie rozumiesz, to z ciebie urbanista, jak z koziej d*py trąba...
Zajmij sie przyczynami a nie skutkami.- 2 1
-
2020-11-24 13:04
Coś tu się kupy nie trzyma.
Przecież obecnie jest tam tunel dla pieszych a i tak stoisz w korku. Jedne światła nic nie zmienią bo miasto nie jest z gumy i nie jest po prostu w stanie przyjąć tak dużej liczby samochodów. Korki były, są i będą, nic się nie zmieni.
- 13 8
-
2020-11-24 11:55
(2)
Szczytem lenistwa,to jest Twój wpis bez chwili zastanowienia. Gdańsk to nie Krzywe Koło.
- 18 12
-
2020-11-24 15:53
Odczep się od Krzywego Koła !!!!
- 3 2
-
2020-11-24 13:39
znaczy tak:
jak ty nie chcesz czekać w samochodzie to jest to strata czasu, koszty
natomiast jak komuś sie nie che iść naokoło to jest to juz lenistwo ?
Rozumiem lekcje etyki pobierałeś w afryce u mistrza Kalego?- 12 12
-
2020-11-24 11:40
(9)
To nie powód,żeby bezsensowną decyzją miasta zakorkować cały Gdańsk. Można ulepszyć przejście podziemne,żeby matki z małymi dziećmi bezproblemowo mogły się przemieszczać,jak również inwalidzi.
- 36 33
-
2020-11-24 13:03
(8)
To nie powód, żeby dla waszej "szybkiej ale bezpiecznej jazdy" ludzie musieli w samym centrum miasta po jakichś podziemiach chodzić.
- 31 28
-
2020-11-24 13:47
Dlatego też pociągi powinny jeździć wolniej by ludzie mogli spokojnie przejść przez tory kolejowe. Za dużo ludzi ginie w wypadkach pod pociągami.
- 13 3
-
2020-11-24 13:22
Pomijajac przyczyny takiego stanu, Polska nie radzi sobie z kwestia bezpieczenstwa drogowego. (6)
Skoro powolane do tego sluzby nie potrafia zapewnic w tym przypadku pieszym bezpieczenstwa, to powinno sie do tej patologicznej sytuacji dostosowywac infrastrukture, na ile to oczywiscie mozliwe. I dlatego powinien byc tunel, zeby Cie jakis pirat, z ktorym Polska nie chce lub nie umie sobie poradzic, nie zabil. Daleko nie wszyscy piesi sa tez gotowi poswiecac swoje zdrowie, zeby inni piesi nie musieli sie przemeczac pokonywaniem dziesieciu schodkow, a ich glos jest rownie wazny jak Twoj.
- 6 11
-
2020-11-24 14:00
skoro trzeba dostosować infrastrukturę (5)
to po co wydawać kupę kasy na budowę i utrzymanie tuneli skoro można stawiać progi zwalniające i czy przejścia wyniesione ?
- 10 7
-
2020-11-25 08:44
tunal juz tam jest (1)
- 2 0
-
2020-11-26 10:06
ale jego utrzymanie
kosztuje...
- 0 0
-
2020-11-24 14:30
(2)
Wyjątkowo niemądre pytanie.
- 3 3
-
2020-11-24 14:42
nie ma głupich pytań. Sa tylko głupie odpowiedzi. (1)
Albo ich brak. Albo wykręcanie kota ogonem, unikanie odpowiedzi, albo pisanie nie na temat.
Po prostu poległeś.- 4 3
-
2020-11-26 10:05
wedle zasady, z kim nie należy dyskutować
wchodzenie na teren paranoika jest bezcelowe i przeciwskuteczne.
Pożyteczni kretyni zawsze się znajdą i to nawet za darmo.
Byle zaistnieć...
Demagogie i ideologie przydatne sa do ukrywania prawdziwych intencji, wywoływanych brakiem kasy i chęcią obniżeniem kosztów przez pozbycie się remontów i utrzymania budowli.
Nie mierz ludzi miarą swojego umysłu...- 0 0
-
2020-11-24 08:36
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem tej decyzji (13)
W sytuacji zmniejszonego przez pandemię budżetu miejskiego naprawdę nie ma pilniejszych i ważniejszych inwestycji niż budowa zdublowanego przejścia? Ja rozumiem, że ta decyzja jest elementem realizacji wizji miasta przyjaznego pieszym i zbiorkomowi, ale warto by ta wizja była realistyczna. Przewężanie jezdni i budowa kolejnych spowalniaczy nie
W sytuacji zmniejszonego przez pandemię budżetu miejskiego naprawdę nie ma pilniejszych i ważniejszych inwestycji niż budowa zdublowanego przejścia? Ja rozumiem, że ta decyzja jest elementem realizacji wizji miasta przyjaznego pieszym i zbiorkomowi, ale warto by ta wizja była realistyczna. Przewężanie jezdni i budowa kolejnych spowalniaczy nie sprawi, że ludzie zrezygnują z aut. Dlaczego? Dlatego, że najpierw miasto - przy pełnej aprobacie władz miejskich - rozlało się na peryferia, ale zapomniało przy tym o zapewnieniu mieszkańcom peryferyjnych dzielnic dogodnego dojazdu zbiorkomem. Zresztą spadający stale udział zbiorkomu w strukturze przewozowej mieszkańców Gdańska mówi sam za siebie. Najpierw więc należałoby poprawić funkcjonowanie komunikacji miejskiej (marchewka), a potem wprowadzać ograniczenia dla samochodów (kij). No ale to by wymagało prawdziwego, a nie deklarowanego obywatelskiego podejścia. Tego typu decyzje plus planowane ograniczenie decyzyjności rad dzielnic mówią w zasadzie wszystko o rzeczywistych intencjach obecnej administracji miejskiej. Szkoda. Duże rozczarowanie.
- 282 56
-
2020-11-24 15:15
To wielka głupota (1)
Oba pomysły są beznadziejne.
Można wybudować windy dla osób z ograniczoną sprawnością ii dla wózków.- 7 0
-
2020-11-26 10:23
windy wybudowano
ale nie ma kasy na utrzymanie i konserwację...
- 0 0
-
2020-11-24 11:49
posłuchaj aby zrozumieć (4)
miasto przyjazne dla pieszych jest miastem tańszym w utrzymaniu. Miasto musi od czegoś zacząć: jeśli zacznie od ułatwień dla pieszych w centrum, zawsze znajdą się osoby przyspawane mentalnie do samochodu, które będą snuć dywagacje takie jak twoje. Myśl nie tylko 10 godzin czy 10 miesięcy do przodu, ale 10 lat do przodu. Bez działań ograniczających ruch tranzytowy samochodów prywatnych przez miasto jakość życia w nim nie ulegnie poprawie.
- 4 17
-
2020-11-24 15:03
(1)
ruchu tranzytowego w tym miejscu właściwie nie ma. Ile spotykasz rejestracji spoza 2 województw (G i N) ?! To jest ruch lokalny dla którego nie ma alternatywy. Najpierw musiałaby powstać mała obwodnica centrum.
- 7 1
-
2020-11-26 10:21
przez Olszynkę
miejsce (jeszcze) jest...
Oraz przez Polski Hak...
I Słowaka, Rakoczego, Havla...
Ale to masa kasy a tej nie będzie.
Więc zostaje wariant "gdyński" - puszka farby.
Oba miasta się naśladują i popełniają te same błędy. Tylko gdańska skala jest znacznie większa...- 0 0
-
2020-11-24 12:25
Od ilu lat był planowany dworzec SKM Gdańsk Śródmieście ?
Twoja myśl filozoficzna o myśleniu 10 lat do przodu ma się nijak do faktu o braku jakiegokolwiek myślenia perspektywicznego władz tego miasta . Likwiduje się przejścia podziemnie w centrum miasta ( Chmielna , Łąkowa , Lot , Dworzec Główny ) budując jednocześnie nowe przejście do dworca Gdańsk Śródmieście . Odnoszę wrażenie że w tym mieście rządzi
Twoja myśl filozoficzna o myśleniu 10 lat do przodu ma się nijak do faktu o braku jakiegokolwiek myślenia perspektywicznego władz tego miasta . Likwiduje się przejścia podziemnie w centrum miasta ( Chmielna , Łąkowa , Lot , Dworzec Główny ) budując jednocześnie nowe przejście do dworca Gdańsk Śródmieście . Odnoszę wrażenie że w tym mieście rządzi ten kto wcześniej wstaje i wprowadza do realizacji senne wizje uzdrowienia zagadnień komunikacyjnych tego miasta !!! To nie ma nic wspólnego z planami a tylko realizacji jakiegoś dziwnego planu lobby pieszo - rowerowego . Na koniec pytanko - kiedy będzie zasypywane nowo wybudowane przejście przy ul. Toruńskiej ?
- 15 0
-
2020-11-24 12:09
posłuchaj aby zrozumieć II
miasto ma być przyjazne nie tylko pieszym, gdyż, jak sama nazwa wskazuje, jest to miasto. A więc przestrzeń, po której poruszają się nie tylko piesi. Miasto nie musi zaczynać swoich projektów od ułatwiania życia jednym kosztem drugich. Rolą włodarzy jest takie działanie, aby wypracować w miarę jakiś konsensus, by jak najmniejsza grupa społeczna
miasto ma być przyjazne nie tylko pieszym, gdyż, jak sama nazwa wskazuje, jest to miasto. A więc przestrzeń, po której poruszają się nie tylko piesi. Miasto nie musi zaczynać swoich projektów od ułatwiania życia jednym kosztem drugich. Rolą włodarzy jest takie działanie, aby wypracować w miarę jakiś konsensus, by jak najmniejsza grupa społeczna była niezadowolona. Oczywiście zawsze znajdą się osoby przyspawane do swoich teorii z mchu i paproci, które będą snuć dywagacje takie jak twoje. Myśl nie tylko 10 godzin czy 10 miesięcy do przodu, ale 10 lat do przodu. Bez działań zmierzających do podjęcia alternatywnych kroków na rzecz dróg odciążających ruch tranzytowy samochodów prywatnych przez miasto jakość życia w nim nie ulegnie poprawie.
- 10 2
-
2020-11-24 11:41
Fakt bezsporny,że decyzja miasta jest bezsensowna.
- 18 1
-
2020-11-24 11:06
Piszesz, ze rozumeisz, ale smiem watpic. W jaki sposob naziemne przejscie jest przyjazne zbiorkomowi? (3)
Przeciez ten zbiorkom bedzie mial dodatkowe swiatlo, przejazd musi w efekcie zwolnic. Dotyczy autobusow, tramwajow i taxi. Wszyscy beda musieli zwolnic, miejscowe stezenie szkodliwych spalin bedzie musialo wzrosnac. To rozwiazanie jest przyjazne przede wszystkim miastu, bo jest rozwiazaniem najtanszym. Tuneli piesi nie lubia, bo w Polsce sie o tunele nie dba. Z reszta o co sie tu dba?
- 19 4
-
2020-11-24 11:26
Dobra, to inaczej. Pokazuję i objaśniam. (2)
Pisałem o wizji miasta, która zakłada realizację rozwiązań przyjaznych pieszym i zbiorkomowi. Rozumiesz - taka jest wizja miasta, nie moja. Zgadzam się bowiem z Tobą, że jak pokazuje życie interesów tych dwóch grup użytkowników często nie da się pogodzić (vide: aleja Adamowicza). To przejście ma dobrze zrobić pieszym, ale zbiorkom - podobnie jak
Pisałem o wizji miasta, która zakłada realizację rozwiązań przyjaznych pieszym i zbiorkomowi. Rozumiesz - taka jest wizja miasta, nie moja. Zgadzam się bowiem z Tobą, że jak pokazuje życie interesów tych dwóch grup użytkowników często nie da się pogodzić (vide: aleja Adamowicza). To przejście ma dobrze zrobić pieszym, ale zbiorkom - podobnie jak kierowcy samochodów prywatnych - będzie stał w coraz dłuższych korkach z powodów, o których wspomniałem w pierwszym mailu. No chyba, że wzorem Podwala Przedmiejskiego wprowadzi się buspas, o którym póki co się pisze, żeby jeszcze bardziej ludzi nie wkurzać.
- 13 2
-
2020-11-24 12:46
To i ja objasniam - napisales, ze rozumiesz, ale nie rozumiesz. (1)
Skad pomysl, ze to sie wpisuje w miejska wizje sprzyjania m.in. zbiorkomowi, skoro to nie sprzyja zbiorkomowi? Daruj sobie ironie, bo to Cie zwyczajnie przerasta :)
- 0 8
-
2020-11-24 13:34
Dobra, poddaję się
Starałem się wytłumaczyć, że różne elementy miejskiej wizji są ze sobą sprzeczne i generalnie się z Tobą zgadzam. Nie wyszło. Trudno, jakoś będę musiał z tym żyć.
- 8 0
-
2020-11-24 09:39
Poprawa zbiorkomu kończy sie na wizji
Z roku na rok jest coraz gorzej.
- 21 2
Wszystkie opinie
-
2021-08-17 22:06
glupi pomysl
jeszcze wiecej korków i wypadki na przejsciu
- 0 0
-
2021-01-05 08:47
zwezenie jezdni ,,,, a na terenie odzyskanym chodnik ,,,
na obrazku widac gdzie beda ladowały auta jak kierowca nie zauwazy zwezenia ,,,, na chodniku miedzy pieszzymi ale Frag bedzie wtedy zadowolony ze swojego i**otycznego pomysłu { przejscia naziemne nad podziemnymi }
- 0 0
-
2020-11-26 17:17
co to co to
juz tak bylo i modernizowali zrobili tunel lata 70
- 0 0
-
2020-11-26 16:59
Po co?
100 metrów dalej jest przejście, więc wybudowanie kolejnego jest zwykłym marnotrawstwem i doprowadzaniem do większego zanieczyszczenia spalinami, ponieważ samochody, autobusy będą częściej przystawać i przy ruszaniu wydzielać zwiększoną dawkę spalin. Zwolennicy tego wynalazku zaczną wtedy chlipać, że nie mają czym oddychać. Paranoja!
- 0 0
-
2020-11-24 07:07
Co za bzdura (7)
znowu włodarze delikatnie pisząc się pogubili.
- 355 118
-
2020-11-24 08:46
Taką mamy demokracje (2)
Fanatyczna mniejszość ma zawsze racje
- 18 5
-
2020-11-24 08:49
piszesz o przyspawanych mentalnie do fotela samochodu? (1)
- 5 13
-
2020-11-26 16:42
Nie ważne o kim konkretnie pisze.
Większość to większość i w demokracji słucha się większości, nawet w ankiecie 62% jest na nie. No, ale w faszyzmie socjalistycznym mniejszości decydują...
- 0 0
-
2020-11-24 11:13
(1)
Dlatego się cieszę, że wyprowadzam się z tego "nowoczesnego" miasta.
A Wy się dalej bawcie z Dulkiewiczową, która bez żadnych kompetencji próbuje zarządzać bandą muppetów z UM. A nie czekaj nawet nie próbuje, lata za Rafałkiem jak kotka w rui. A teraz wstawiła swoją koleżankę miłośniczkę małych społeczności.- 6 0
-
2020-11-24 11:50
Naprawde myslisz, ze ona czymkolwiek zarzadza?
Napatrzyly sie rozne postaci na naczelnika panstwa i tez zapragnely sterowac wszystkim z bezpiecznej pozycji, bez zadnej odpowiedzialnosci. Tylko postepujaca demencja albo zaplanowane i przesadzone juz wprowadzenie rezimu moglo doprowadzic do tego, ze naczelnik ostatnio przyjal na siebie odpoweidzialnosc, w Gdansku tak nie bedzie.
- 3 0
-
2020-11-24 08:05
Bo kierowczykom sie nie podoba? dlatego ktos zle wymyslil bo jasnie pan kierowca bedzie musial sie zatrzymac?
- 11 28
-
2020-11-24 08:02
wyuczony
Przejście podziemne, jest najwyższą formą przejścia przez jezdnię.
- 10 5
-
2020-11-24 08:20
Opinia wyróżniona
(42)
Dopóki nie zostałam matką ten pomysł wydawał mi się beznadziejny. Jednak teraz wiem, że nasze otoczenie nie jest dostosowane dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Częste awarie wind, strome podjazdy powodują, że tylko takie przejście daje gwrancję skorzystania chociażby z przystanku tramwajowego w tym miejscu.
- 116 219
-
2020-11-26 15:57
bez
A widzialas matke z wozkiem w tramwaju ? Moze dlatego ze w tramwajach nie ma miejsca dla wozkow? Wozki sa do spacerow po lesie a nie przepychania sie przez centrum miasta. A jesli juz trzeba to sa nosidelka dla dzieci.
- 0 0
-
2020-11-24 22:29
Popieram Panią w pełni (2)
Dobrze będzie zobaczyć potrąconą matkę z dzieckiem, bo na tramwaj się spieszyło. Pomysł bardzo mądry.
- 3 1
-
2020-11-25 08:09
(1)
To że matka z dzieckiem chce przejść na przystanek tramwajowy bez potrzeby dźwigania wózka nie znaczy od razu że nie zna się na ruchu drogowym. Co to jest za uogólnianie i porównywanie wszystkich matek i dzieci do stereotypu.
- 2 3
-
2020-11-26 10:13
to nie uogólnianie
to doświadczenie...
- 1 0
-
2020-11-24 11:41
Szczyt lenistwa (23)
Ma Pani przejście naziemne z dojściem do przystanku na Hucisku100-150 dalej.
- 33 14
-
2020-11-24 11:50
Szczyt lenistwa to jest wasz problem aby chwilę (19)
poczekać w samochodzie na czerwonym świetle.
- 17 30
-
2020-11-24 12:28
ja w tramwaju będę dłużej czekał bo będę tam światła (1)
i czas mojego przejazdu się wydłuży
- 18 7
-
2020-11-26 10:10
tak jak na Podwalu
Przedmiejskim...
Rozwiązania mające skłonić do korzystania z komunikacji zbiorowej obniżają jego efektywność.
Czyli sa przeciwskuteczne.
Ale "prawda" zwycięży!!!- 1 0
-
2020-11-24 11:57
(5)
Codziennie czekam tam nie chwilę, a dość długi moment, stojąc w korku.
- 12 5
-
2020-11-24 13:04
(3)
Proponuję pogadać z pozostałymi kierowcami z tego korka, może wcale nie musicie tam stać?
- 9 5
-
2020-11-24 14:31
(2)
Masz dla mnie alternatywny dojazd do domu?
- 8 4
-
2020-11-24 14:46
praujesz w miescie? to przeprowadź się do miasta. (1)
w mieście spokojnie dojedziesz do domu w rozsądnym czasie. Nawet rowerem.
- 8 12
-
2020-11-26 10:09
pracuję tam, gdzie jest praca
mieszkam tam, gdzie jest mieszkanie...
Jesli tej prostej zalezności nie rozumiesz, to z ciebie urbanista, jak z koziej d*py trąba...
Zajmij sie przyczynami a nie skutkami.- 2 1
-
2020-11-24 13:04
Coś tu się kupy nie trzyma.
Przecież obecnie jest tam tunel dla pieszych a i tak stoisz w korku. Jedne światła nic nie zmienią bo miasto nie jest z gumy i nie jest po prostu w stanie przyjąć tak dużej liczby samochodów. Korki były, są i będą, nic się nie zmieni.
- 13 8
-
2020-11-25 19:46
Nie tylko samochody ale tramwaje autobusy do pracy już jedzie się 10-15 minut więcej bo świateł przybyło od 10 lat 19 krotnie !!!
- 2 0
-
2020-11-24 11:55
(2)
Szczytem lenistwa,to jest Twój wpis bez chwili zastanowienia. Gdańsk to nie Krzywe Koło.
- 18 12
-
2020-11-24 15:53
Odczep się od Krzywego Koła !!!!
- 3 2
-
2020-11-24 13:39
znaczy tak:
jak ty nie chcesz czekać w samochodzie to jest to strata czasu, koszty
natomiast jak komuś sie nie che iść naokoło to jest to juz lenistwo ?
Rozumiem lekcje etyki pobierałeś w afryce u mistrza Kalego?- 12 12
-
2020-11-24 12:43
Ktokolwiek w Twojej rodzinie jest w stanie zrozumiec, ze poczekanie chwile w samochodzie to koszt? (6)
Popros go o pomoc, zeby Ci to prostymi slowami wylozyl. I poza bezposrednim kosztem, juz nawet nie tym ponoszonym przez osoby prywatne, ale chocby kosztem komunikacji zbiorowej, sa jeszcze te trudno policzalne, jak koszty niszczenia zdrowia mieszkancom.
P.S. Co niechec do marnowania czasu ma wspolnego z lenistwem? Moze to tez Ci ten rodzinny medrzec pomoze zrozumiec, o ile takiego w rodzie macie.- 6 8
-
2020-11-24 14:55
Wyjdź z samochodu i użyj nog, Twój kręgosłup podziękuję Ci na starość.
- 2 8
-
2020-11-24 12:54
oczywiście ze koszt. (4)
tylko czemu ty domagasz sie ograniczenia własnych kosztów a jednocześnie nie interesują cie koszty które ponoszą inni?
- 10 9
-
2020-11-24 13:24
Gdzie Wy sie legniecie? Ktos tu jeszcze po polsku rozumie? (3)
Koszty spoleczne to tak samo moje koszty, jak i Twoje. No chyba ze...
- 8 2
-
2020-11-24 13:28
wiesz na czym polega problem z takimi jak ty? (2)
Ze wydaje cie się ze coś uzasadniasz tudiesz argumentujesz podczas gdy piszesz tylko własne opinie. Także zamiast zarzucać nieumiejętność czytania po prostu pisz z sensem uzasadniając swe opinie.
- 6 3
-
2020-11-24 13:59
Czyli mam pisac tak, zebys to Ty uznal to za sensowne, mimo ze jestes intelektualnie opozniony? (1)
- 1 2
-
2020-11-24 14:04
Po prostu sie nie hamuj i używaj obelg od samego początku.
Wówczas od razu będzie wiadomo kim jesteś, jaki poziom reprezentujesz i czego sie spodziewać.
- 4 0
-
2020-11-24 12:36
... (1)
No właśnie. Przecież z tamtego przejścia jest dojście na przystanek to po co kolejne?
- 10 4
-
2020-11-24 20:29
Dojście jest tylko do jednego przystanku
- 0 2
-
2020-11-24 13:20
Przejście ma być tu bo z Brajankiem 100 metrów dalej pójść nie można, a przecież galeria handlowa wzywa i promocje uciekną.
- 11 6
-
2020-11-24 11:40
(9)
To nie powód,żeby bezsensowną decyzją miasta zakorkować cały Gdańsk. Można ulepszyć przejście podziemne,żeby matki z małymi dziećmi bezproblemowo mogły się przemieszczać,jak również inwalidzi.
- 36 33
-
2020-11-24 13:03
(8)
To nie powód, żeby dla waszej "szybkiej ale bezpiecznej jazdy" ludzie musieli w samym centrum miasta po jakichś podziemiach chodzić.
- 31 28
-
2020-11-24 13:22
Pomijajac przyczyny takiego stanu, Polska nie radzi sobie z kwestia bezpieczenstwa drogowego. (6)
Skoro powolane do tego sluzby nie potrafia zapewnic w tym przypadku pieszym bezpieczenstwa, to powinno sie do tej patologicznej sytuacji dostosowywac infrastrukture, na ile to oczywiscie mozliwe. I dlatego powinien byc tunel, zeby Cie jakis pirat, z ktorym Polska nie chce lub nie umie sobie poradzic, nie zabil. Daleko nie wszyscy piesi sa tez gotowi poswiecac swoje zdrowie, zeby inni piesi nie musieli sie przemeczac pokonywaniem dziesieciu schodkow, a ich glos jest rownie wazny jak Twoj.
- 6 11
-
2020-11-24 14:00
skoro trzeba dostosować infrastrukturę (5)
to po co wydawać kupę kasy na budowę i utrzymanie tuneli skoro można stawiać progi zwalniające i czy przejścia wyniesione ?
- 10 7
-
2020-11-25 08:44
tunal juz tam jest (1)
- 2 0
-
2020-11-26 10:06
ale jego utrzymanie
kosztuje...
- 0 0
-
2020-11-24 14:30
(2)
Wyjątkowo niemądre pytanie.
- 3 3
-
2020-11-24 14:42
nie ma głupich pytań. Sa tylko głupie odpowiedzi. (1)
Albo ich brak. Albo wykręcanie kota ogonem, unikanie odpowiedzi, albo pisanie nie na temat.
Po prostu poległeś.- 4 3
-
2020-11-26 10:05
wedle zasady, z kim nie należy dyskutować
wchodzenie na teren paranoika jest bezcelowe i przeciwskuteczne.
Pożyteczni kretyni zawsze się znajdą i to nawet za darmo.
Byle zaistnieć...
Demagogie i ideologie przydatne sa do ukrywania prawdziwych intencji, wywoływanych brakiem kasy i chęcią obniżeniem kosztów przez pozbycie się remontów i utrzymania budowli.
Nie mierz ludzi miarą swojego umysłu...- 0 0
-
2020-11-24 13:47
Dlatego też pociągi powinny jeździć wolniej by ludzie mogli spokojnie przejść przez tory kolejowe. Za dużo ludzi ginie w wypadkach pod pociągami.
- 13 3
-
2020-11-26 09:59
było się do roli matki przygotować
i zadbać o kondycję fizyczną.
- 1 0
-
2020-11-25 19:43
Dwadzieścia metrów dalej jest przejście naziemne ! Chyba nie znasz miasta a piszesz bzdury !!!!!!!!
- 2 0
-
2020-11-24 12:53
(1)
Na Hucisku masz 2 przejścia, to rabatem kilka metrów.
- 10 7
-
2020-11-24 13:05
To może sobie jedź "rabatem" przez obwodnicę?
- 15 10
-
2020-11-26 15:08
W końcu!
Na pewno rozładuje korki w Gdańsku :)
- 1 0
-
2020-11-24 18:49
Lubie bujac w obłokach (2)
wybudować też nadziemne przejscie niech ludzie maja wybór!! Jedni pod ziemią drudzy na ziemi a trzeci nad ziemią! Przyjazne Miasto Gdańsk. Przynajmniej pieszy w korku nie bedzie stał !!! Co za paranoja w tym mieście sie robi....
- 10 0
-
2020-11-26 10:34
i jak w "Skrzypku na dachu"
schody donikąd... A co!
Luksus! Stać nas!- 0 0
-
2020-11-25 18:49
a jeszcze przeprawę balonową też można. Będzie eko
- 0 0
-
2020-11-25 20:35
Estakada ! (1)
Zróbcie estakadę nad obecną jezdnią dla pojazdów - od Bramy Żuławskiej - wzdłuż Podwala Przedmiejskiego , Wały Jagiellońskie - aż do początku Wielkiej Alei Lipowej - Al. Zwycięstwa . W obu kierunkach - nad trakcją tramwajową na filarach . Czyż w urbanistyce miasta Gdańska nie ma wizjonerów na miarę 21 wieku ?
A jeśli to za drogo - to dla pieszych przy Bramie Wyżynnej - zrobić też windy - by do obecnego tunelu w dół i do góry jeździli windami - wtedy i wózki dziecinne też będzie łatwiej tamtędy przeprawić - a nie blokować i tak już ledwo dyszący układ drogowy z centrum .
Tu jest miasto - tu żyją ludzie - z których większość pracuje i musi dojeżdżać autami na czas . Emerytom - dziękuję .- 3 0
-
2020-11-26 10:32
widziałeś takie koszmary?
na poziomie okien kamienic 2-3 piętra?
Czasem stosuje się to w azjatyckich miastach.
W USA również ale natychmiast powodowało to degradację dzielnicy i ucieczkę mieszkańców...
Wind jest sporo ale nie ma ma srodków na ich utrzymanie i konserwacje. Jak Unia dopłacala, to chętnie je budowano... ale się skończyło... ;) Dodając kolejny miejski problem czyli dramatyczny brak publicznych toalet, domyślasz się, jakie jest ich główne zastosowanie?- 0 1
-
2020-11-26 10:25
prosty pomysł - zamienić miejscami
ulicę z tunelem...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.