• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowe przejście naziemne w centrum Gdańska

Michał Brancewicz
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przejście naziemne przez Wały Jagiellońskiej powstanie obok zejścia do tunelu, którym można przejść na drugą stronę ulicy. Przejście naziemne przez Wały Jagiellońskiej powstanie obok zejścia do tunelu, którym można przejść na drugą stronę ulicy.

Wiosną przyszłego roku rozpocznie się budowa naziemnego przejścia przez Wały JagiellońskieMapka zlokalizowanego między Bramą Wyżynną a budynkiem LOT-u. Piesi zyskają dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Zyskają też kierowcy, bowiem poprawie ulegnie fragment nawierzchni Wałów Jagiellońskich przy Forum Gdańsk.



Jeszcze w maju nie było wiadomo, kiedy dojdzie do realizacji przejścia naziemnego prowadzącego od Bramy Wyżynnej do Forum Gdańsk. Chociaż propozycja pojawiła się już ponad trzy lata temu, a sam projekt był gotowy w połowie 2019 r., to jednak pandemia koronawirusa wpłynęła na weryfikację priorytetów inwestycyjnych miasta.

Ten projekt jednak nie wypadł z listy zadań przewidzianych do realizacji. Okazuje się, że przejście naziemne wraz z sygnalizacją świetlną ma zacząć powstawać wiosną przyszłego roku.

- Mamy środki i zgodę miasta. Na początku przyszłego roku ogłosimy przetarg, a roboty ruszą w drugim kwartale - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Powstanie przejścia wiązać się będzie ze zwężeniem pasów jezdni na Wałach Jagiellońskich z 3,5 do 3 metrów. Dzięki temu powstanie miejsce na stworzenie naziemnego dojścia do peronów tramwajowych.

Dodatkowo przedsięwzięcie obejmie również poprawę nawierzchni jezdni Wałów JagiellońskichMapka na odcinku od przystanku autobusowego przy Forum Gdańsk (razem z jego zatoką) do skrzyżowania z al. Armii Krajowej i wjazdu na estakadę prowadzącą w stronę Podwala Przedmiejskiego.

Czytaj też: Kłopotliwy przystanek przy Bramie Wyżynnej

Obecnie to zadanie czeka na wydanie przez wojewodę tzw. ZRiD-u, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Przypomnijmy, że w drugiej połowie przyszłego roku zacznie powstawać przejście naziemne w okolicach dworca Gdańsk Główny przez Podwale GrodzkieMapka. Przeprawa ma być gotowa w 2022 r.

Opinie (603) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Nareszcie (33)

    Piesi poczują w końcu że są w centrum miasta, a nie przy jakiejś obwodnicy

    • 242 520

    • Dlaczego 500m dalej zlikwidowano przejście naziemne, aby zrobić tunel? (18)

      Mowa o nowym tunelu przy urzędzie marszałkowskim. Bardzo spójną narrację ma nasza władza.

      • 58 11

      • Bo to co robi władza (13)

        W Gdańsku to jakaś paranoja. Można pomyśleć ze z pisu są. Zakorkowany cały Gdansk a oni zamiast odkorkować to błądzą jak dzieci we mgle. A to zmienia kierunek ruchu na ulicy, a to zlikwidują jeden pas ruchu , wszak rowery są priorytetem, a to zrobią przejście naziemne a w tunelu zrobimy noclegownie dla meneli. Zrobili dojście do skm Śródmieście to w katakumbach śmierdzi bo stało się to toaleta i noclegownia. Policji i pseudo straży miejskiej tam nie uraczysz. Wiem wiem mieszkamy w mieście i mamy jeździć komunikacja - która codziennie ma awarie i jest przepełniona. Tragedia

        • 45 15

        • priorytetem są piesi (11)

          w każdym razie w deklaracjach. Tym razem to będzie konkretny przejaw przełożenia deklaracji na faktyczne działania. Brawo Gdańsk!

          • 21 40

          • Czyli aby dostać sie (7)

            Z Sopotu do centrum Gdańska trzeba wyruszyć pieszo kilka godzin wczesniej. Infrastruktura miejska to nie utrudnianie zycia kierowcom, to budowanie tuneli, mostów, obwodnic a nie zwężanie dróg i wyznaczanie śmiesznych dróg rowerowych, ktore nimi nie sa....nie wystarczy pomalować kreski i rowera na asfalcie i mówienie mamy drogę rowerowa.

            • 25 15

            • Kolejką dojedziesz w pół godziny (4)

              • 17 10

              • A najpierw pół godziny poczekasz (3)

                A jeszcze kolejne pół godz wcześniej będziesz organizować bilet.

                • 19 10

              • Transport miejski jest niedoinwestowany. (1)

                A czemu? Bo większość środków idzie na drogi. Gdyby te pieniądze przeznaczyć na transport miejski, to miałbyś już dawno system SKM na poziomie naziemnego metra z nowiutkimi składami kursującymi co trzy minuty.

                • 9 15

              • Na remonty drog Gdansk przeznacza rocznie az 10 z posiadanych 3800 milionow zl przychodu.

                • 3 1

              • w godzinach szczytu SKM jeździ co 7,5 minuty. Kiedyś jeździła co 6 minut.

                Powinna jeździć po wymianie taboru co 5 minut lub częściej.

                • 7 2

            • jeśli nie zauważysz, że głównym utrudnieniem życia kierowców są inni kierowcy, niewiele skumasz (1)

              priorytet dla pieszych oznacza także poprawianie komfortu i bezpieczeństwa pieszych chcących docierać do przystanków komunikacji publicznej. Poprzednia filozofia tworzenia infrastruktury miejskiej stosowana (niekiedy nadal) w Gdańsku zakładała priorytet dla przepustowości ruchu pojazdów. Teraz następuje powoli zmiana paradygmatu planowania transportu i piesi zyskują na tych rozwiązaniach.

              • 3 12

              • Komfort? Niech bedzie, choc i tu mozna dyskutowac.

                Bezpieczenstwo? Tworzenie dodatkowej mozliwosci kolizji pieszych i pojazdow nie ma prawa go podnosic.

                • 6 1

          • (2)

            Skoro piorytetem są piesi należy także zrobić przejścia naziemne przez tory kolejowe

            • 18 3

            • naprawdę mi ciebie żal, żuczku (1)

              przeginanie jest nudne. samochodozę i cyklofobię oraz mizoginizm się leczy.

              • 3 16

              • A glupoty nie, wiec to nam zal Ciebie.

                • 8 0

        • Do Pozdro

          Chciałbym się z tobą nie zgodzić, ale masz racje.

          • 3 1

      • No, to teraz jeszcze tylko kładka i będzie kompleksowo, a co! (2)

        Ktoś ma chyba z logicznym myśleniem problemy

        • 18 4

        • To nie głupie (1)

          Byłyby 3 alternatywy - przykladowo masz dola idziesz tunelem, czujesz sie w miarę to przejściem przez ulice lekko podskakując z radości, masz mega pozytywny nastrój idziesz kładka wysyłając buziaki tym co niżej.....

          • 13 0

          • Czyli kazde z roziwazan mialoby 2 alternatywy :)

            • 2 0

      • tunel przy urzędzie marszałkowskim jest tunelem nie tylko pod jezdnią ale i pod torami SKM

        w ten sposób upieczono dwie kury na jednym ruszcie. Takie rozwiązanie miało sens, zwłaszcza, że przy okazji powstał tunel dla ruchu podróżnych z walizkami i rowerzystów, którzy nie muszą korzystać z windy. Bardzo dobre rozwiązanie dla wielu osób.

        • 3 2

    • ale to m.in kierowcy utrzymują to socjalistyczne państwo tzn w cenie litra paliwa na stacji ponad 60% to podatki (5)

      .....proszę sobie sprawdzić wpisując w wyszukiwarkę struktura ceny paliwa .....czyli centrum chce mieć korki i spaliny ....urzędnik/biurokrata to stan umysłu

      • 37 26

      • Piesi rowniez, w innych podatkach. Skoro odpowiada ci jazda samochodem a nie autobusem/tramwajem (tam tez trzeba kupic bilet) to musisz placic

        • 16 33

      • Tak Janusz

        I zmawiają w sreberka

        • 9 8

      • Tyle że te opłaty są pochłaniane na bardzo kosztowne utrzymanie i rozbudowę infrastruktury drogowej.

        Część jest przeznaczana także na pokrycie kosztów zewnętrznych transportu, które w przypadku transportu drogowego są bardzo wysokie (koszty neutralizacji skutków wypadków, generowanego hałasu czy zanieczyszczenia środowiska).

        • 14 10

      • Jezu. nic nie wiesz a piszesz, w cenie paliwa w podatkach nie ma opłat na drogi lokalne tylko na krajówki, autobahny i tym podobne. Żaden kierowca z 'paliwa' nie utrzymuje dróg miejskich. Doucz się zanim coś napiszesz

        • 20 11

      • to nie kupuj paliwa to nie bedziesz placil

        • 10 3

    • (3)

      Nareszcie kierowcy przestana "grzac" 100 km/h

      • 21 30

      • 100km/h tam? Mówisz poważnie, czy tradycyjnie bredzisz? (1)

        • 23 9

        • Zobacz co się tam wieczorami dzieje i wtedy zabieraj zdanie.

          • 5 12

      • Niby czemu? Beda tylko musieli tam co chwila stawac. Niektorzy, zeby nie stawac, beda jechac 120.

        • 8 0

    • Przejście koło LOT. (1)

      Takich przejść bezpiecznych powinno być więcej i to w bardziej kolizyjnych miejsca a jest ich wiele .

      • 6 9

      • Bezpeiczne przejscia naziemne w kolizyjnych miejscach :) Kogos cos jeszcze dziwi?

        • 5 0

    • kto odpowie za wypadki drogowe?

      poczują zwłaszcza jak zostaną rozjechani na tym przejściu

      • 6 1

    • Akurat odwrotnie poczują się jakby byli na obwodnicy. Tam są wieczne korki,jak można robić przejście w miejscu gdzie jest tak duży ruch samochodowy. Jest przejście podziemne,decyzja nie zrozumiała.

      • 2 0

  • (10)

    Ten karawan na zdjęciu coś sugeruje? c:

    • 174 26

    • Oczywiście

      Śmierć św. Przepustowości

      • 17 14

    • Tak będzie tam często (1)

      Dodatkowo dobry monitoring ( żeby uniewinniać kierowców) - zobaczycie ile będzie potrąceń bo piesi będą biec na tramwaj nie bacząc czy ma zielone światło, czy jest na przejściu.... Gratulacje i**otycznego pomysłu!!!

      • 25 5

      • Idąc Twoim tokiem rozumowania podobna ilość potrąceń powinna być przy Galerii Bałtyckiej

        • 4 3

    • Po co powstało przejście podziemne (5)

      dawno temu kiedy władze Gdańska miały jeszcze rozum, wybudowali przejście by piesi mogli spokojnie przejść na tramwaj/drugą stronę ulicy. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie było zbyt wielu incydentów z potrąceniem pieszego, teraz niestety, to się zmieni (szczególnie wieczorami). Szkoda bo cofamy się w rozwoju....

      • 21 8

      • (2)

        A ja jestem za. Dodatkowo proponuje, tak jak w Sopocie, tunel dla samochodów. Wtedy nie będzie potrąceń pieszych i wszyscy będą zadowoleni

        • 12 1

        • (1)

          to byłoby najlepsze rozwiązanie, może trochę drogie, ale można by pogodzić uczestników ruchu w tamtym miejscu. I gdyby zacząć dziś, to za parę lat naprawdę w Gdańsku byłoby łatwiej poruszać się po mieście.

          • 10 2

          • Nie planujac zadnych godnych uwagi inwestycji miasto planuje w przyszlym roku pozyczyc pol miliarda zlotych.

            Stanowi to ok. 13% planowanych wplywow. Gdyby przelozyc ten procent na budzet Polski, to w jednym roku budzetowym musialoby zabraknac ok. 250 miliardow zlotych, czyli jesli chodzi o zadluzanie, samorzad od rzadu niemal niczym sie nie rozni (w 2020 oficjalnie pisowi zabraknie 110 miliardow, ale kolejne 100 juz dodrukowali, nie wiadomo ile chca jeszcze dodrukowac). I w skali kraju tez nie ma zadnych godnych uwagi inwestycji, bo powolanie zarzadu nieistniejacego lotniska to nie jest inwestycja. Pisze o tym dlatego, zeby uwydatnic jak tozsame jest podejscie do kwestii publicznych pieniedzy na roznych szczeblach roznych wladz w Polsce. W takim klimacie oczekiwanie, ze Gdansk zbuduje tunel dla samochodow pod istotna czescia swojego centrum, to jak oczekiwac, ze PiS wybuduje 1000 km autostrad, 1000 km nowych linii kolejowych, port lotniczy i jeszcze dokonczy przekop, a wszystko bez generowania dodatkowego zadluzenia.

            • 3 1

      • dawno temu władzom Gdańska wydawało się, że samochód będzie najważniejszym sposobem poruszania się po mieście

        ponieważ składały się z członków nomenklatury i mieli dostęp do samochodów, ale z wyobraźnią mieli kłopoty. Teraz zaczyna się wreszcie myśleć o ruchu ludzi a nie głównie o ruchu pojazdów. To się nazywa zmiana paradygmatu planowania transportu. Piesi i ich komfort poruszania się po mieście przede wszystkim.

        • 1 5

      • Miasto ma w czarnej d. incydenty, po prostu nie chce placic za utrzymanie czystosci, wind, kibli miejskich itd.

        Za malo by wowczas dla nich zostawalo.

        • 3 0

    • Będzie więcej śmiertelnych potrąceń -tyle w temacie

      • 5 3

  • Bardzo dobra decyzja (8)

    Winda przy Forum Radunia jest zepsuta i wózkiem nie ma jak zjechać. Trzeba znosić na rękach, a wejście na przystanek to jak wspinaczka na K2 zimą.

    • 144 322

    • Z drugiej strony jest przejście. (2)

      • 21 12

      • Z drugiej strony jest obwodnica

        • 12 8

      • Wolę te które wybudują

        • 1 1

    • Wszystko super... tylko (3)

      Może zrobić na Kokoszkach olbrzymi parking Drive-Thru i szynobus mający tylko 5 przystanków wpinający się w linię tramwajową do śródmieścia. Byłby szybki transport a i auta pozostały by poza miastem. Dziś nie ma rozwiązań które doprowadzą i wyprowadzą szybko ludzi pracujących w mieście na zewnątrz, Niestety drożejące m2 w centrum wyrzucają ludzi poza pewien obszar i powodują to, że ludzie wybierają samochód niestety.

      • 18 3

      • Faktycznie nie ma komunikacji. Żadnej. (2)

        Ci z Pruszcza np są skazani na samochód i nie mogą na parkingu przy dworcu zostawić samochodu i jechać do Gdańska pociągiem. Nie ma parkingu, nie ma pociągu. W Rębiechowie też nie ma pociągu ani parkingu. W Kiełpinku i w Jasieniu też nie ma parkingu. A już nawet jak gdzieś zaparkujesz to żaden pociąg rano nie jedzie... A już wracając do rzeczywistości - te pociągi co są wcale za bardzo przepełnione nie jeżdżą (poza pojedynczymi dosłownie kursami) a parkingi też na ogół puste (poza Jasieniem). Po prostu szlachta musi tyłek wozić swoją furmanką i żaden pociąg na to nie pomoże.

        • 7 11

        • Przecież na Jasieniu jest wielgachny parking przy PKM. (1)

          Próbowałeś kiedyś użyć komunikacji, czy tylko szukasz wymówek żeby mieć więcej parkingów w mieście?

          • 3 10

          • po prostu ogromny - na całe 75 miejsc !!! Jego pasażerów obsłuży JEDEN autobus. W niczym nie odciąży to centrum miasta. Parking powinien być minimum na 500 miejsc gdzieś na zewnątrz obwodnicy.

            • 12 1

    • Tysiace dzwigow w budynkach mieszkalnych dziala niemal bezawaryjnie.

      A te w tunelach wszystkie zaraz zepsute, no popatrz pan, co za przypadek :)

      • 2 1

  • Co za bzdura (7)

    znowu włodarze delikatnie pisząc się pogubili.

    • 355 118

    • wyuczony

      Przejście podziemne, jest najwyższą formą przejścia przez jezdnię.

      • 10 5

    • Bo kierowczykom sie nie podoba? dlatego ktos zle wymyslil bo jasnie pan kierowca bedzie musial sie zatrzymac?

      • 11 28

    • Taką mamy demokracje (2)

      Fanatyczna mniejszość ma zawsze racje

      • 18 5

      • piszesz o przyspawanych mentalnie do fotela samochodu? (1)

        • 5 13

        • Nie ważne o kim konkretnie pisze.

          Większość to większość i w demokracji słucha się większości, nawet w ankiecie 62% jest na nie. No, ale w faszyzmie socjalistycznym mniejszości decydują...

          • 0 0

    • (1)

      Dlatego się cieszę, że wyprowadzam się z tego "nowoczesnego" miasta.
      A Wy się dalej bawcie z Dulkiewiczową, która bez żadnych kompetencji próbuje zarządzać bandą muppetów z UM. A nie czekaj nawet nie próbuje, lata za Rafałkiem jak kotka w rui. A teraz wstawiła swoją koleżankę miłośniczkę małych społeczności.

      • 6 0

      • Naprawde myslisz, ze ona czymkolwiek zarzadza?

        Napatrzyly sie rozne postaci na naczelnika panstwa i tez zapragnely sterowac wszystkim z bezpiecznej pozycji, bez zadnej odpowiedzialnosci. Tylko postepujaca demencja albo zaplanowane i przesadzone juz wprowadzenie rezimu moglo doprowadzic do tego, ze naczelnik ostatnio przyjal na siebie odpoweidzialnosc, w Gdansku tak nie bedzie.

        • 3 0

  • Bardzo dobra decyzja. (34)

    Centrum miasta jest dla ludzi a nie dla samochodów. Tak to działa w większości Europy i jakoś ludzie tam nie narzekają.

    • 172 386

    • A w samochodach to kto siedzi? (8)

      • 36 25

      • Egoiści zazwyczaj

        • 28 38

      • (4)

        Miasta są dla ludzi a nie samochodów czego w tym stwierdzeniu nie rozumiesz?

        • 18 35

        • (3)

          Za dużo ideologii pisu w głowie masz. Jesteś młody i dlatego wybaczamy.

          • 11 31

          • ideologia pisu jest cyklofobiczna i samochodozowata (2)

            jeszcze tego nie rozumiesz? dla nich "duże i szybkie jest piękne", nawet jeśli stoi w korkach i jest bardzo wolne.

            • 9 11

            • I w tym momencie padły ostatnie wątpliwości, że ten wątek zaczął ped**arz. (1)

              Chcesz sobie cyklofilu dymać w zimie na dwóch kółkach, to sobie dymaj, ale od.. się od tych, którzy na rowerze jeździć nie chcą. Bo mają do tego prawo!

              • 15 4

              • przecież nie stracą swojego prawa do jazdy i stania w korkach

                Wystarczy, cny Gdynianinie 77, abyś zrozumiał, że jeśli więcej osób wybierze SKM lub tramwaj i spacer pieszy lub wsiądzie na rower, to będziesz miał większą wygodę w poruszaniu się po głównej arterii ruchu drogowego w Trójmieście. Być może tego nie pojmiesz, ponieważ alergia cyklofobiczna i samochodozowata ogranicza wyobraźnię. Całe szczęście sądząc po wpisach na tym portalu jest coraz więcej kierowców, którzy to ogarniają. Niektórzy z nich nawet przesiedli się na rowery, z korzyścią dla ciebie, żuczku.

                • 2 10

      • w zaparkowanych samochodach raczej ludzi nie ma

        najważniejsza jest rozsądna (czytaj: restrykcyjna) polityka parkingowa

        • 6 5

      • smrodziarze

        • 0 6

    • (2)

      Malo tego np. w Anglii sa takie przejscia dla pieszych z zoltymi kulami gdzie kierowca zaplaciu wielki mandat albo nawet wiezienie jak nie przepusci pieszego, a w samym Londynie jest bardzo malo przejsc podziemnych, chyba ze do metra

      • 16 17

      • haha (1)

        w Anglii to wszystko na opak, nawet lewą stroną jeżdżą.

        • 15 3

        • To jeźdzenie prawą stroną jest na opak

          • 6 6

    • (6)

      OK. Jeśli będą 2 ringi podziemne wokół centrum Gdańska, kilka dużych podziemnych parkingów to można zwężać Wały Jagiellońskie i robić przejście naziemne.
      Przyczepienie kokardy do sukmany, nie zrobi z niej kontusza. Nie dołączy się do grona europejskich rozwiniętych miast w ten sposób.

      • 30 12

      • (5)

        10 ringów i pińcet parkingów. Wtedy już się nie odspawasz od siedzenia.

        • 9 16

        • Ale to się nazywa wolność. A podobno jesteśmy miastem wolności. Także wyboru. (4)

          Jeśli chcę wybrać przystawanie do siedzenia w samochodzie, to dlaczego mi to zabierasz?

          • 11 4

          • jesteś tylko mentalnie przyspawany do samochodu (1)

            samochód nie przystaje do dobrze zarządzanego miasta. Zauważ, że nadal tamtędy będziesz mógł sobie jechać samochodem. Jak lubisz stanie w korkach, to się niewiele zmieni. Zauważ jednak, że obok biegnie linia SKM, która po wymianie taboru i zwiększeniu częstotliwości pomoże ci dotrzeć z centrum Gdyni do centrum Gdańska szybciej niż twoją bryką.

            • 1 9

            • Zauważ także że rozbiera się linie kolejowe po to by budować na nich ścieżki rowerowe. Tym samym niejako nie tylko zachęca ale i wymusza korzystanie z auta gdy nie ma innej opcji dojazdu

              • 3 0

          • Nikt Ci nie broni.

            Tylko pamiętaj, że stoisz w korkach na własne życzenie.

            • 2 2

          • Ależ nikt ci nie zabiera. Ty zabierasz swoimi "potrzebami" przestrzeń i czas innych.

            • 1 1

    • Bo są lepiej skomunikowane. Mają metra, wystarczającą liczbę autobusów i tramwajów. (3)

      Poza tym często jestem w różnych miastach Europy i wszędzie w centrach są samochody i korki.

      • 15 2

      • nie wszędzie. W centrach wielu miast takich jak np. WIedeń i Kopenhaga, nie ma samochodów (2)

        a korki bywają dużo mniejsze. W Amsterdamie bywają korki rowerowe, ale nie trwają więcej niż jedna zmiana świateł na skrzyżowaniach.

        • 0 8

        • W Wiedniu jest przez cala dobe korek wzdluz rzeki i kanalu. (1)

          W scislym centrum korkow nie ma, bo i ruchu samochodowego nie ma.

          • 6 0

          • u nas na Długiej też nie ma korków

            • 5 0

    • (3)

      Poproszę o przykłady tej "większości Europy" bo będąc w wielu europejskich miast nie zauważyłem .

      • 5 2

      • Frankfurt. (1)

        • 3 0

        • Niemieckie miasto to wiekszosc Europy, ja, ja, gut, gut.

          • 2 0

      • Niedługo Paryż i Londyn

        coraz więcej stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów w centrum.
        Nawet w Nowym Jorku na Times Square coraz więcej przestrzeni wolnej od samochodów.

        • 0 2

    • (2)

      Centrum jest dla ludzi zgodzę się, ale myślisz że my uwielbiamy jeździć przez centrum, otóż nie, ale nie ma alternatywy. Jakby były objazdy, większość nie pchała by się do centrum i traciła czas w korkach.

      • 10 4

      • Alternatywy są co najmniej 4 (1)

        Twój tekst przypomina filmy Barei, dlatego zacytowałem. Przez centrum można przechodzić, jeździć rowerem, hulajnogą lub transportem zbiorowym. Zauważ, że do centrum Gdańska można dojechać SKM lub pociągami PR i Intercity, Chodzi o to, byś z bagażem mógł spokojnie dotrzeć do przystanku tramwajowego nie chodząc po schodach. To jest sensowny kierunek przekształcania infrastruktury w dobrze zarządzanych miastach.

        • 1 7

        • W dobrze zarzadzanych miastach sa miejskie kible i dzialaja windy :)

          • 5 0

    • centrum miasta jest dla developerów i geszefciarzy

      a nie dla żadnych tam ludzi

      • 5 1

    • Ślepe zapatrzenie w Zachód nie jest dobre

      Na Zachodzie zamknęli centra miast, bo mają obwodnice. Jak u nas będzie możliwość wytransferowania ruchu z miasta, to będę pierwszy w kolejce do przywracania centrum dla pieszych. Budowa tego przejścia w tej chwili spowoduje tylko zwiększenie się korków i nie będzie dobra dla mieszkańców, ani tych zmotoryzowanych, ani tych pieszych.

      • 6 0

    • emil

      Dlatego nikt nie ma zamiaru jeżdzić po Długiejc,czy nad Motławą. Natomiast zwężać i budować dodatkowe przeszkody na głównej drodze przez miasto to skandal.

      • 5 0

    • Tak dla ludzi nie dla samochodów tylko że samochodami jeżdżą właśnie ludzie

      • 1 0

  • Wreszcie . Tunele powinny być zlikwidowane , to relikt komuny . (15)

    • 110 420

    • Tunel (2)

      T , w jakim celu ostatnio zbudowano tunel po przeciwnej stronie skrzyżowania, przy Muzeum Narodowym.

      • 14 4

      • po to, by ułatwić dojście do peronu SKM - nie tylko pod torami, ale również pod jezdnią ulicy Okopowej (1)

        po prostu jednym strzałem upolowano dwa gołębie.

        • 10 2

        • Czyli zrobiono tak jak jest teraz przed Dworcem PKP

          Tylko że przed Dworcem PKP planowane jest przejście naziemne przez jezdnię...
          Więc o co chodzi ?
          Mają być przejścia naziemne przez jezdnię, czy budujemy nowe tunele pod jezdnią, jak ten na Okopowej ?

          • 8 0

    • Tunele bezpieczniejsze (5)

      to dalej najbezpieczniejsze przejscia. Niestety lenistwo wygrywa z rozsądkiem

      • 16 7

      • (4)

        Bezpieczniejsze owszem ale nie wygodniejsze, szczególnie dla starszych czy mających trudności z chodzeniem. Jakby były windy sprawne to sądzę że tunele byłyby lepsze. Ale jak wiadomo te windy częściej nie działają niż działają.

        • 1 6

        • (2)

          To trzeba również pozwolić przechodzić przez tory kolejowe bo to wygodniejsze niż chodzenie po schodach

          • 15 1

          • poza miastem takich przejść przez tory jest bardzo wiele (1)

            W mieście takie przejścia przy dużym ruchu pociągów i pieszych nie mają sensu. Dlatego się je stopniowo likwiduje lub planuje ich likwidację: patrz okolice ulicy Puckiej w Gdyni lub Gościnnej na Oruni.
            Zauważ także, że przeginanie antypiesze jest nudne

            • 0 4

            • Sens ma to do siebie, ze sie nie zmienia w zaleznosci od punktu widzenia. Wiec o sensie to Ty juz nie pisz.

              • 0 0

        • Bo miasto ma w d. swoje obowiazki i nie utrzymuje sprawnej windy!

          Nie jest to wiec cecha tuneli jako takich, a co najwyzej tuneli w Polsce.

          • 3 0

    • Jak ci auto w tyłek wjedzie,to zmienisz zdanie!!!3

      • 6 5

    • (2)

      Rozumiem że te które są pod torami kolejowymi również?

      • 4 1

      • Niekoniecznie, kochanieńki (1)

        przypuszczalnie przyspawany mentalnie do swojej bryki

        • 0 8

        • Przyspawany to ty masz berecik z antenką do pustej puszki bo rozumu w nie nie uświadczysz

          • 1 0

    • Tunel to relikt komuny, ciekawe. Pewnie Lenin to wymyślił? Tunel to bezpieczne przejście pod jezdnią z dużym ruchem samochodowym. Komunikacja zbiorowa? To znaczy tramwaje i autobusy będą miały prawo rozjeżdżać ludzi na tym przejściu? Nie? No to będą stały jak wszystkie inne pojazdy żeby jaśnie hrabia nie musiał pokonać kilkunastu schodków

      • 5 0

    • Bezpieczeństwo to relikt komuny?

      Czy dla Pana/Pani bezpieczeństwo przejścia i płynny ruch to relikt komuny? W wielu miastach za granicami Polski (na zachód) można zobaczyć tunele.

      • 2 0

  • Można przy okazji zasypać przejście podziemne. (14)

    Po oddaniu przejście naziemnego prawdopodobnie nikt już nie będzie korzystał z przejścia podziemnego.

    • 71 198

    • jak to? kierowcy twierdzą że są takie cudowne, duzo lepsze niz naziemne (1)

      i nikt nie bedzie chciał z nich korzystac? ;)

      • 11 18

      • Maja kilka cudownych cech, m.in. uniemozliwiaja kolizje pieszego z pojazdem i nie wymuszaja masowego marnotrawienia czasu.

        • 3 1

    • Z tramwaju do forum i tak będzie lepiej tunelem.

      • 25 10

    • Jeszcze się przyda (1)

      • 6 0

      • Dla żuli

        • 1 10

    • (1)

      Wystarczy mniejszy deszcz zeby sie wszyscy przeprosili z przejsciem.

      • 11 10

      • Chyba jak są fanami brodzenia w wodzie po kostki w tunelu...

        • 7 10

    • Sprawni ludzie pójdą dołem gdy sie będą spieszyć

      Ci co sie nie spieszą oraz osoby z wózkami / na wózkach pojadą górą zamiast nadkładać kilkaset metrów naokoło.

      • 10 2

    • Będą korzystać (2)

      Np. we Wrocławiu, Świdnicka z Kazimierza Wielkiego jest przejście podziemne i naziemne, wykorzystywane są oba. Jak ktoś nie idzie na przystanek i nie chce mu się czekać na zielone, to idzie dołem.

      • 12 2

      • Jak ktoś ma dużo pieniędzy to buduje wszystko co się da a potem to jeszcze utrzymuje. To tak jakby zrobić linie tramwajową wzdłuż niej autobusową a potem dobudować trolejbusową

        • 6 1

      • Tam jest bubel

        Byłem tam w sierpniu i nie wierzyłem, że taki bubel jest. Idąc tunelem nie ma wyjścia na perony tramwajowe, więc idąc na przystanek itaktrzeba iść górą. Ani kirowcy, ani piesi nie mogę być zadowoleni. W tamtym momencie cieszyłem się, że u Nas w Gdańsku są porządne tunele, dzięki którym piesi i kierowcy mają przyzwoite warunki. Najwidoczniej teraz chcą to zniweczyć. Niech zrobią przejście nadziemne od Forum do Zieleniaka po całej jezdni, skoro co kawałek ma być naziemne. Ciekawe, gdzie te wszystkie tramwaje będą się mieścić w tych okolicach, jak dołożą te przejścia. O tym ktoś pomyślał? Przełoży się to też na dłuższy kurs każdej linii tramwajowej i autobusowej przejeżdżającej w tych rejonach, a jest ich sporo. Coś tu śmierdzi, jakiś szwindel, skoro na siłę mają być takie przejścia.

        • 0 0

    • Dlatego biznesmen który wygrał przetarg na kibelek i punkt zrezygnował

      Tam psa z kulawą nogą nie uświadczysz, a czynsz godny NY
      Chyba wiedział co się świeci

      • 2 0

    • Ja bede korzystal.

      • 0 0

    • Na czołach pasy

      Ci co zagłosują za powstaniem przejścia nadziemnego przy tunelu niech sobie pasy na czołach namalują. Durnie. Zmarnowane pieniądze. Nawierzchnię w tej okolicy lepiej naprawcie. Nie będą przechodził po tych pasach. Jest tunel i jest dobrze.

      • 2 0

  • Centrum jest dla pieszych (17)

    Kiedy wreszcie zbuduja tunel dla samochodow pod calym centrum???
    Wtedy u gory niech se robie strefe 30, deptak itp

    Dulkiewicz, pokaz, ze cos potrafisz a nie protezy w postaci kolejnych przejsc

    • 216 97

    • (1)

      Kacperek sprzątnij kuwetę

      • 9 14

      • Do budy

        Ujawnij się szmaciarzu to sprzatniesz sam.

        • 3 3

    • Brak słów (8)

      A wyłożysz ze sto lub dwieście Sasinów na budowę takiego tunelu i przeprowadzisz badania archeologiczne na podmokłym terenie?

      • 16 11

      • Jeszcze rzeka po drodze (3)

        Ale słoiki nie znajo terenu

        • 13 8

        • To jak wybudowano tunel pod Martwą Wisłą? (1)

          • 7 5

          • Wydając na to 2 miliardy za 750 metrów.

            Można by taki tunel zrobić, zamiast finansować TVP, ale to już marzenie ściętej głowy...

            • 8 5

        • wyobraź sobie że to nie jest żaden problem

          przecież już teraz kanał Raduni płynie pod torami PKP

          • 0 0

      • Cos za cos. (2)

        Ale w POkonanym Gdansku potrafia tylko zabierac

        • 8 10

        • (1)

          to wypierniczaj z powrotem do wioski z której przyjechałeś za pracą

          • 8 9

          • Wynicha

            Ma rację. Sam wypierniczaj. Lemingi won.

            • 2 2

      • Bzdury

        A kufa forum juz można było zbudować hipokryto.

        • 3 1

    • A kiedy tunel dla całej lini PKP? Miasto jest podzielone i jakoś nikomu to nie przeszkadza

      • 4 1

    • dołącz do tych, którzy chcą obniżać podatki

      ciekawe, czy znajdziesz zwolenników.

      • 2 1

    • (1)

      Centrum jest dla pieszych ale NIE ulica

      • 3 1

      • To zlikwidować drogi w centrum i zrobić deptaki

        • 1 1

    • (1)

      Pomysł fajny ale gospodarka wodna tego terenu na to nie pozwala. Kopanie i osuszanie centrum sprawia że dębowe skrzynie i bale na których stoi się rozpadają. Pierwszą ofiarą padł kościół św. Mikołaja. Jak wszystkie zabytki naszego mini centrum historycznego popękają a potem się zapadną albo zawalą to przestanie istnieć cała miejska turystyka (szkody gospodarcze), nie wspominając o stracie bezcennego dziedzictwa historycznego

      • 1 2

      • jakoś Holendrzy potrafią

        choć na gorszych bagnach żyją

        • 3 0

  • Strasznie to wolno idzie (4)

    juz dawno powinny byc tam przejscia i pasy ruchu dla rowerów w jezdni, a chodnik cały dla pieszych.

    Nie moze byc tak że piesi i rowerzyści mają tam tylko wąski wspólny chodniczek, a kierowcy miejscami po 8 pasów o szerokosci 3.5m.

    • 80 241

    • (1)

      Może być tak.

      • 6 4

      • W normalnym cywilizowanym mieście nie

        w zaściankowym gdańsku co najwyżej

        • 1 2

    • ????

      Gdzie w centrum jest osiem pasów?????

      • 1 3

    • Jamkś osiem pas9w nie widzę. Co najwyżej 5 w okolicy Huciska i to jeśli wliczymy lewo i prawo skręt do pasów na wprost

      • 0 2

  • Porażka (32)

    W normalnym kraju jeśli mamy tunel to nie buduje sie w tym samym miejscu naziemnego przejścia dla pieszych. Po cos ten tunel powstał. Polska to jednak stan umysłu.

    • 511 104

    • Tunel jest po to żeby był wybór

      Normlanie ludzie będą korzystali z przejścia.

      Kierowcy zwolennicy tunelu będą mogli włazić pod ziemię.

      • 22 53

    • powstał

      żeby uspokoić umysł budujących węzeł Leningradzki

      • 12 12

    • (12)

      Efekt finalny będzie taki, że zakorkują ścisłe centrum jeszcze bardziej. Dla mnie to możecie sobie wdychać spalinki. Hallera już przyblokowali durnymi pomyslami. Na Grunwaldzkiej caly czas kombinują. Niech to całe miasto stanie. Nawet tam, gdzie mozna plynnie przejechac robi sie problemy na siłę. Ręce opadają.

      • 78 21

      • Wtedy przesiądziesz się na rower (1)

        I o to chodzi

        • 16 49

        • Zacofanie

          Rozumiem dlaczego ludzie nie lubią rowerzystów. O to chodzi żeby ludzie jeździli samochodami elektrycznymi.

          • 0 2

      • Tak władza. Niema co się dziwić. 0,5 i dwie cole.

        • 30 10

      • Nie becz.

        • 5 14

      • No i prawidłowo (3)

        Miasto jest dla ludzi a nie dla ich samochodów :)

        • 15 45

        • Miasto jest dla ludzi. Dotyczy to również ludzi w samochodach (2)

          • 50 11

          • jak zaparkujesz samochód, to będziesz w nim siedział by ktoś nie powiedział że miasto jest dla samochodów tylko dla ludzi? (1)

            ciekawa opcja. Poprzyj sensowną politykę parkingową, byś nie musiał tracić 30 minut na szukanie wolnego miejsca, tak jak pan PIotr ze śródmieścia Gdyni.

            • 4 6

            • Kiedy on nie musi.

              Zastawi jakiś chodnik albo trawnik, a SM sprawę oleje.

              • 6 7

      • (1)

        Część ruchu przeniesienie się na wąskie uliczki gdzie mieszkają ci "ludzie". To dopiero będzie płacz...

        • 20 8

        • Wskaż nam te uliczki.

          • 9 7

      • To samochody tworzą korki, nie piesi.

        • 9 12

      • W normalnym kraju

        nie ma skrzyżowań z 3 poziomami dla samochodów w ścisłym centrum.

        • 10 11

    • Nie Polski, a stan umysłu włodarzy Gdańska.

      • 25 7

    • Jak się dysponuje cudze pieniądze

      Tak właśnie jest

      • 18 3

    • (2)

      Przenies sie w takim razie do "normalnego" kraju, masz wybor

      • 7 15

      • A po co (1)

        Jak mi tutaj zrobią wkońcu normalny kraj

        • 6 11

        • Normalny

          Normalny dla nienormalnego

          • 2 0

    • (9)

      widać, że mało podróżujesz, w normalnym (zachodnim) kraju, takie tunele się zamyka albo robi w ich miejscach przejścia naziemne właśnie; tunele to relikt PRLu- dlaczego trzeba zmuszać pieszych do wejścia w podziemie? pokazać ich niższość? nie poprawia to też bezpieczeństwa w żaden sposób- powoduje tylko i zachęca kierowców do grzania 100kmh przez miasto

      • 19 37

      • Piszesz, że w normalnych zachodnich krajach zamyka sie tunele, (1)

        a chwilę później, że to relikt PRL-u. Zdecyduj się, bo wygląda na to, że to PRLowcy wybudowali tunele na zachodzie.

        • 20 10

        • Jedno nie wyklucza drugiego. Popularyzacja wszelkie rodzaju kładek, tuneli nastąpiła (u nas) w okresie PRLu. Co nie znaczy, że na zachodzie nie stosowano takich rozwiązań, aczkolwiek (na szczęście) w o wiele mniejszej skali

          • 5 9

      • Odważnie (4)

        Odważnie:
        1. takie tunele się zamyka albo robi w ich miejscach przejścia naziemne właśnie - Przykłady takich działań gdzie zamknięto tunele świeżo po remoncie?
        2. tunele to relikt PRLu- dlaczego trzeba zmuszać pieszych do wejścia w podziemie? - Tunele to nie relikt PRL'u tylko jedna z form realizacji wizji bezkolizyjnych skrzyżowań z pieszymy.. do wyboru jest:
        a) kładka nad jezdnią.
        b) tunel dla pieszych pod jezdnią
        c) tunel dla samochodów pod jezdnią..
        Wersja C jest mega droga zwłaszcza w takim mieście jak Gdańsk. a wersja A jest dośc mało estetytyczna stąd wygrywa opcja B. A nurt ten wcale nie był wymyślony w PRL.

        3 i 4 pokazać ich niższość? nie poprawia to też bezpieczeństwa w żaden sposób- powoduje tylko i zachęca kierowców do grzania 100kmh przez miasto.
        Nie tunele właśnie wskazywały na troskę o pieszych i tak tunele poprawiają bezpieczeństwo separacja ruchu pieszych od pojazdów zawsze pozytywnie wpływa na na bezpieczeństwo.
        Skoro dla Ciebie tunel to wskazywanie niższości to może kładki jako symbol wyższości?? Polecam jednak nie patrzeć ideologicznie na rozwiązania inżynieryjne tylko w sposób inżynieryjno ekonomiczny.

        • 19 3

        • twoje obszerne rozumowanie ma pewne luki (3)

          nie bierze pod uwagę innych niebezpieczeństw jak tylko kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego. W praktyce liczy się także subiektywne poczucie bezpieczeństwa pieszych w tunelu np. w nocy. Ważny jest także komfort - przejście naziemne jest bardziej komfortowe dla pieszych z bagażem ręcznym niż tunel dla pieszych ze schodami. Mówisz o patrzeniu ideologicznym, podczas gdy sam nieświadomie reprezentujesz swoistą ideologię traktującą ruch pojazdów/przepustowość korytarzy ruchu dla pojazdów jako priorytet.

          • 4 7

          • Nie badz kolejnym filozofem, ktory czyjas niekompetencje zrownuje z cecha tunelu.

            Tunel nie musi wygladac jak w jakiejs faweli w Nowym Jorku, moze miec sprawna winde, oswietlenie, moze byc w nim czysto. Ale te wszystkie kwestie zaleza juz od czlowieka, a nie od rodzaju zastosowanego rozwiazania.

            • 5 1

          • Więc pozwól ludziom przechodzić przez tory kolejowe bo dzięki temu nie będą musieli pchać się do tunelu z bagażami. To poprawi ich komfort oraz wygodę

            • 7 0

          • ten tunel nie musi mieć schodów

            można by wydłużyć wejście od strony katowni i zlikwidować schody na rzecz lekkiego podjazdu

            • 6 2

      • Fizyczne uniemozliwienie kontaktu pojazdu z pieszym nie poprawia bezpieczenstwa w zaden sposob :)

        Ot, chlopek roztropek powiedzial, co wiedzial.

        • 5 0

      • Masz kompleks niższości?

        Tunel to świetny pomysł.
        Nie stoisz jak d**il w deszczu, nie chlapią cię samochody, tylko lecisz i cię nie ma, niezależnie od świateł.
        Trzeba mieć bardzo niską samoocenę, żeby skojarzyć to z poniżaniem...

        • 3 0

    • jakie kryteria normalności kraju stosujesz?

      we Wrocławiu na ciągu ulicy Świdnickiej jest i tunel i przejście naziemne. Wszyscy zadowoleni.

      • 5 11

    • W normalnych krajach nie ma takich tuneli, więc nie ma potrzeby budowania przejść nad nimi.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane