Fakty i opinie

Nowe przejście przez al. Grunwaldzką w Oliwie


Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.



Piesi na ulicach Gdańska są przez urzędników:

uprzywilejowani, znajdują się w zdecydowanie lepszej sytuacji niż inni użytkownicy dróg 36%
traktowani ani lepiej, ani gorzej od innych 31%
dyskryminowani kosztem kierowców czy rowerzystów 33%
zakończona Łącznie głosów: 1409
Przypomnijmy, że o planach drogowców informowaliśmy już wiosną 2018 r.

Przejście zostało wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu. Jest dwuetapowe, ale da się je pokonać w czasie jednej zmiany świateł. Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał części pieszych zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem. Zebra powstała w ramach istniejącego już skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Według drogowców nie powinna więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza.
Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza. graf. Trojmiasto.pl
Nowa zebra jest nietypowa, bo część skrzyżowania została wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie - jak zwykle - prostopadle.

- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach" - dodaje Wawrzonek.

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • Ci, ktorzy nielegalnie parkuja na trawnikach pod Bimetem (12)

    Teraz na spokojnie beda mogli przejsc do biurowcow

    • 269 10

    • kiedy zaczną ich nosić w lektykach?

      • 36 2

    • (1)

      racja-do kolejki to żaden skrót, a do tramwaju to już zupełnie nie rozumiem.

      • 59 4

      • dokładnie, jaki skrót do kolejki czy tramwaju

        raczej do pozostawionego auta pod Bimetem. Ciekawe kiedy Bimet postawi szlaban

        • 5 0

    • Szlachta może więcej (4)

      Było się uczyć robolu to też byłoby stać na samochód i mandaty ;))

      • 3 27

      • (2)

        Tylko, że większość tych roboli w Bimecie zarabia więcej i ma ciekawsza pracę niż lemingi na przeciwko ;)

        • 29 8

        • Przegrałbyś gdybys się założył :) (1)

          Nie masz pojęcia co powstaje w tych biurach. Ale codziennie z tego korzystasz :)

          • 2 8

          • ty też nie masz pojęcia

            chociaż tam pracujesz

            • 4 0

      • Od kiedy szlachta to tani roboczy plebs robiący w oustourcing'u?

        • 21 2

    • po trawnikach mozna chodzic a wiec i jezdzic czy parkowac tez mozna wiec nie widze problemu gdy go nie ma

      • 1 10

    • a co z tymi którzy codziennie parkują na trawniku i idą do bimetu?

      jest tam stała grupka wybitnie upośledzonych umysłowo którzy bezkarnie parkują na trawniku.
      Logiczne jest żeby na nim stanąć, muszą jeździć po chodniku, ale że myślenie jest obce straży miejskiej to nie robią nic żeby zaprowadzić tam porządek

      • 8 3

    • Mas zrację. To lobby z OBC wymusiło (1)

      Przecież przejście przy MCDonalds prowadzi krótszą droga zarówno do przystanku SKM z/do OBC. i**otyczny i nieprawdziwy argument autora. To samo nielegalny parking przy Bimecie. A wystarczy plecak granatów fosforowych i szybciutko trawnik by tam odetchnął.

      • 7 3

      • Powodzenia z tymi granatami. I odstaw gry.

        • 1 0

  • Eee tam ... (13)

    ... zróbmy deptak z dopuszczonym ruchem samochodowym z Grunwaldzkiej na długości tych nowych centrów BIZnesu.
    Po co robić n+1 przejść?

    • 113 72

    • (9)

      a po co robic n+1 pasów. po jednym pasie w jedna i druga strone i wystarczy

      • 28 6

      • dokładnie zamiast 3 pasów niech będzie jeden pas jako deptak dla pieszych, drugi jako dodatkowe ścieżki rowerowe i 3 ewentualnie dla samochodów.

        • 25 8

      • dokładnie, zakazać aut, kto to widział auto w mieście?! (7)

        • 22 7

        • Wręcz odwrotnie (6)

          Czasy, kiedy przyjeżdżało się ze wsi z produktami rolnymi na targ do miasta i było zafascynowanym automobilami już minęły. Tylko "ciemnogród" nadal uważa, że to jest wyznacznikiem postępu cywilizacyjnego. Dla tych, którym bliższa jest kultura i mentalność zachodnia (do niedawna była to większość) posiadanie samochodu i codzienne korzystanie z niego nie jest już celem. Postęp cywilizacyjny to właśnie: zastępowanie miejsc parkingowych zielenią czy stojakami na rowery, uspokajanie i ograniczanie ruchu w miastach tym bardziej im bliżej centrum ,likwidowanie przejść podziemnych dla pieszych, dwuetapowych przejść czy wszelkiej infrastruktury, która powoduje podział miasta (jak np. Aleja Żołnierzy Wyklętych). W skrócie priorytet jest następujący: pieszy > transport publiczny > rowerzysta > transport zbiorowy komercyjny > przewóz osób komercyjny > samochody prywatne. Gdy praktycznie każdego posiadającego prawo jazdy stać na własny samochód korki będą zawsze niezależnie od ogromnych kwot wydawanych na rozbudowę i utrzymanie infrastruktury. Tylko zniechęcenie do korzystania z samochodu jest w stanie wpłynąć na zmianę sposobu przemieszczania się mieszkańców i mając do wyboru stać w korku zajmującym trzy pasy ruchu w każdą stronę lub przeciskać się pomiędzy zaparkowanymi samochodami wolę mieć wybór stania w korku na jednym pasie ruchu, jechania rowerem po wyznaczonym pasie lub spacerować po szerokim chodniku z nasadzoną zielenią i elementami miejskiej architektury. Wyznacznikiem postępu cywilizacyjnego jest to co miasto zaoferuje tym, którzy zrezygnują z jeżdżenia własnym samochodem.

          • 37 17

          • Widać codziennie (4)

            co miasto oferuje tym, co przesiedli się z samochodu:
            -notoryczne awarie
            -notoryczne spóźnienia tramwajow, nie mówiąc o autobusach (korki)
            - bylejaką i niebezpieczną infrastrukturę rowerową
            -brak bezpiecznych miejsc do zostawienia roweru
            -kpinę w postaci mevo
            -wiele innych

            Dlatego ludzie wybierają samochód zamiast tych utopijnych, lewackich mrzonek.

            • 31 13

            • i dla te go jeż dżę au tem. testowałem rok jazdy z gdyni do gdańska, oczywiście tylko SKM

              bo cóz innego? i z ulgą kupiłem auto.

              • 9 2

            • Szkoda, że nie można dać 10x plus...

              • 1 1

            • Tak, postęp cywilizacyjny jeszcze przed nami

              ale właściwy kierunek powinno się obrać już teraz

              • 1 0

            • Lewackie? Mrzonki? Czyli kopcenie zardzewiałym dizlem po płucach to prawacka normalność? To wybieram to pierwsze.

              • 0 0

          • To sie wyprowadz na zachod skoro Ci zle

            • 4 10

    • Juz sie nie skichajcie, macie płatne autostrady, możecie się tam lansować swoimi leasingami do woli. Miasto jest dla wszystkich, nawet dla hultajnóg, rolkarzy i pijanej "metalurgii" zbierającej złom.

      • 16 14

    • Proponuję zrobić deptak na całej dłgości Grunwaldzkiej-aż do Gdyni (1)

      • 13 1

      • Faktem jest, że Grunwaldzką trzeba spowolnić

        Zobaczcie co się stalo na Bielanach w Wawie i jak ludzie protestują...
        Gdańsk, trzeba przyznać, był pionierem w spowalnianiu ulic, kiedy jeszcze mało kto wiedział co znaczy to pojęcie. Jednak teraz żmudne wdrażanie idzie dużo gorzej, bardzo wolno

        • 7 2

  • święta przepustowości módl się za nami. wszystkie plagi egipskie przez tych pieszych. piesi do samochodów

    • 118 63

  • (15)

    a nie można kładki wybudować, która by nie spowalniała ruchu? a i bezpieczniej by było?

    • 123 173

    • Dla samochodow to sie wiadukt nazywa : (9)

      • 47 12

      • (8)

        200 metrów dalej (w obydwu kierunkach) jest skrzyżowanie ze światłami, więc nie ma co spowalniać.

        • 29 9

        • 200 metrow (7)

          To już 200 metrów nie można przejść z buta do pasów, Tak ciężko

          • 22 37

          • (4)

            To już 2 km nie można dojechać SKM zamiast samochodem?

            • 42 6

            • 2km można sobie przejsć spokojnie, to nie o to chodzi (3)

              tylko, że Grunwaldzka to głowna arteria przelotowa trójmiasta, a poza tym ta okolica to zakłady przemysłowe i nieużytki, a nie dzielnica mieszkalna, najbliższe bloki są na derdowskiego, gdzie już są przejscia, a w drugą stronę, to chyba dopiero we wrzeszczu....

              nie wiadomo, komu to przejscie będzie służyć, a wiadomo komu przyniesie niedogodnosci

              • 18 21

              • "przelotowa" (2)

                To właśnie trzeba wyeliminować, to jest miasto, to wyklucza drogi "przelotowe"

                • 10 3

              • a karetki i inne służby? Dostawy towarów?

                • 1 1

              • Nie wyklucza

                Jeśli układ drogowy jest dobrze skontruowany, to nie ma problemu by były przelotówki w mieście. Tyle że gdański układ jest bardzo ułomny i to jest główny problem, bo sprawia, że ruch się kumuluje na ledwie kilku drogach.

                • 1 1

          • (1)

            ty chcesz innym nakazywać, co mają robić, dla swojej wygody. Ja np twoją wygodę mam głęboko w du...e.

            • 15 11

            • Piszesz jako...

              ... Pieszy czy jako kierowca?

              • 6 3

    • ruch samochodów w warunkach ich nadmiaru sam się spowalnia (3)

      żadne kładki ani tunele dla pieszych nie są na to dobrym lekarstwem. Powiem więcej, mnożenie pasów ruchu także pomaga tylko w krótkim okresie.

      • 32 10

      • To pojedz kiedys (2)

        samochodem po Wislostradzie w Warszawie. Idealny przyklad, ze wyłącznie korki tworzą się przy skrzyżowaniach ew przejściach dla pieszych na Czerniakowie. Wszędzie są wiadukty, kładki i korków nie ma.

        • 5 19

        • Zlikwidujmy wszystkie przejścia

          Piesi do samochodów!

          • 18 2

        • To pojedź na obwodnicę trójmiasta

          zero przejść, skrzyżowań i permanentne korki

          • 18 2

    • Jaka kładka? Tunel na pachołek niech damroka już tu reza

      • 1 2

  • (4)

    Aż się boję pomyśleć co się stanie gdy pieszy znajdzie się tam w trakcie "słynnych" wieczornych wyścigów samochodowych w Oliwie.

    • 89 36

    • To samo, co na innych kilkunastu przejściach w tej okolicy na oraz obok Grunwaldzkiej

      • 28 2

    • (1)

      Na pewno będzie o tym artykuł na Trójmiasto.pl

      • 4 0

      • Każdy będzie mógł być bohaterem artykułu

        • 1 0

    • Pieszy będzie unicestwiony.

      • 0 1

  • Bardzo ładne, ułatwi wjazd samochodem na pas zieleni w celu zaparkowania. (2)

    • 101 12

    • i o to w zyciu chodzi zeby sobie ulatwiac a nie utrudniac (1)

      na przyklad gdy ktos zaparkuje na trawniku z powodu braku miejsc to mu zarysuje lakier gwozdziem, albo zlamie wycieraczke, albo zepsuje lusterko.

      • 1 1

      • A ja cię nagram i uprzejmie doniosę na policję za uszkodzenie mienia.

        I słono zapłacisz za swoje szeryfowanie :)

        Od wymierzania kar i pilnowania porządku jest policja i ewentualnie straż miejska a nie jakiś dzban z gwoździem.

        • 1 0

  • Co ze zlikwidowanymi przejściami we Wrzeszczu? (9)

    Mieszkańcy nie mają takich samych praw jak korpoludki?

    • 137 29

    • niedlugo przez Grunwaldzką we Wrzeszczu pojawi się kilka nowych przejść

      np. na wysokości ulicy Sobótki

      • 16 8

    • (2)

      Najgorzej jest w godzinach szczytu przy CH Manhattan. Zlikwidowano przejscie przy centru, handlowym i teraz jest sajgon.

      • 16 3

      • Tam powinny być przejścia podziemne bo wchodzą bezpośrednio na poziomie -1 CH Manhattan

        • 8 8

      • i przy jaśkowej

        • 0 0

    • Przejścia piesze we Wrzeszczu

      Trochę z niedowierzaniem przyjąłem ew. zamiar reaktywacji przejść w ul. Grunwaldzkiej. Kiedyś...ch,cho.. było przejście vis a vis Poczty , gdy PDT tętnił życiem...Było wiele wypadków śmiertelnych...tramwaje były wtedy na dwie korbki. Przejście do ul. Libermana - dzisiaj Waryńskiego...no może , w porywach ale trafika pnie się w górę co nie jest korzystne....Ale niech mędrcowie ( en ? ) od komunikacji miejskiej wezmą to na swoją cherlawą klatę w imieniu Miasta !

      • 4 5

    • A na placu Wybickiego nie udało się namalować pasów "na skos" ?

      spowalniacze i ograniczniki są, a przejścia (pasów) nie ma ...

      • 2 0

    • sporo ludzi w tej okolicy (olivia star) mieszka i pracuje wiec to dobry pomysl z tym przejsciem a poza tym ruch usprawni i zachamuje piratow z karaibow w chevroletach z lpg

      • 2 2

    • we wrzeszczu to przejscie kolo miniatury to byl wieloletni blad systemu

      • 3 1

    • W Gdańsku jak na wsi priorytetem jest ruch kołowy...

      Najważniejsze, by czterema kołami zajechać do własnej zagrody. Reszta się już nie liczy....

      • 0 0

  • Błąd w mapce (2)

    Niestety kropkowana niebieska linia przebiega przez teren budowy. Jak na razie by skrócić sobie drogę do przystanku trzeba iść aż przy Wielkim Parkometrze (Olivia Star) lub koło garaży i potem Kaszubską - Derdowskiego.

    • 37 7

    • Dzięki

      Szybko poprawiono
      Uszanowanie

      • 4 0

    • Łap plusa za wielki parkometr :)

      • 2 0

  • (2)

    Fajnie że wyremontowali ulicę Rynek Oliwski, teraz droga równa jak stół.

    • 46 6

    • (1)

      Szybkość wzrośnie! Będzie niebezpiecznie.

      • 1 3

      • Wg Twojego prostego myślenia

        Drogi powinny być dziurawe tak?

        • 3 0

  • Dulkiewicz,zrób z Grunwaldzkiej deptak,bo już nie dużo jej do deptaka zostało (6)

    a i może zagranica znowu jakąś nagrodę da np.za ochronę środowiska tym razem.

    • 118 69

    • Czytać umi? (3)

      Przejście przez 7 pasów ruchu.
      Umi? To nie gada bzdur.

      • 20 13

      • (2)

        Chyba ty nie umiesz, mu chodzilo o to, ze jest sporo przejsc na grunwaldzkiej, a ty cos o 7 pasach. Kogo interesuje ich dlugosc?

        • 11 22

        • "sporo"

          • 8 2

        • A "mu" (muuu jak krowa) chodziło o to, że przejście dla pieszych przecina 7 pasów ruchu dla samochodów, więc daleko tam od robienia deptaka.

          • 1 1

    • Pisuar, (1)

      Może tak wsiądziesz do SKM-ki i uwolnisz to miasto od jednego auta w leasingu 500+?

      • 2 5

      • Nie mieszkam w postkomunie w Gdańsku a od 40 lat w Niemczech.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.