• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przez al. Grunwaldzką w Oliwie

Maciej Korolczuk
22 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC

Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.



Piesi na ulicach Gdańska są przez urzędników:

Przypomnijmy, że o planach drogowców informowaliśmy już wiosną 2018 r.

Przejście zostało wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu. Jest dwuetapowe, ale da się je pokonać w czasie jednej zmiany świateł. Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał części pieszych zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem. Zebra powstała w ramach istniejącego już skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Według drogowców nie powinna więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza. Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza.
Nowa zebra jest nietypowa, bo część skrzyżowania została wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie - jak zwykle - prostopadle.

- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach" - dodaje Wawrzonek.

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • (5)

    Gdzie przejście przy Miniaturze? Mieszkańcy Wrzeszcza jak zwykle gorszej kategorii? Nie dość, że cała dzielnica zawalona autami spoza Gdańska, to jeszcze przejścia władza zabiera.

    • 34 15

    • jestem za

      przy Miniaturze i jeszcze wizawi Polibudy. No i jeszcze przy Akademii Medycznej

      • 2 6

    • Ile osób mieszka przy Miniaturze ? (3)

      I gdzie chcą przechodzić? Do skwerku czy sklepu plastycznego.

      • 6 6

      • (2)

        Ja mieszkam przy obecnej siedzibie radia, a jedyny park jest właśnie przy Grunwaldzkiej. Albo więc niech miasto przywróci normalne przejście albo niech zburzy politechnikę i tam zbuduje park.

        • 2 5

        • swego czasu też dużo korzystałem z tego przejścia

          było bez świateł, a stac na chodniczku przy przejezdzajacym tramwaju tylko dla ludzi o mocnych nerwach.. nie dziwie sie ze zlikwidowali a po drugiej stronie budynkow nie przesuna :)

          • 0 1

        • Przekonales nas

          Powinni otworzyc to przejscie, zebys mogl szybciej do parku dotrzec

          • 1 0

  • eee w sumie to skierować ruch na wita stwosza, polanki, a na grunwaldzkiej zbudować kolejne biurowce. (3)

    oczywiście biurowce bez miejsc parkingowych. szkoda zeby inwestorzy tracili pieniadze na nierentownych miejscach parkingowych. trzeba maksymalizować zyski

    • 31 12

    • (1)

      Pod biurowcami są ogromne parkingi, w których wiatr hula, bo polski kierowca musi zaparkować na środku chodnika przed wejściem, za darmo.

      • 6 8

      • widzisz, każda z firm wynajmujących powierzchnie biurowe otrzymuje określoną pulę miejsc parkingowych

        Natomiast reszta jest wystawiana na tzw. wolnym rynku. Owszem, jak jadę coś załatwić w takie miejsce, to parking na godzinkę czy dwie to grosze. Gorzej jak sebki w paskach i dzesiki w polówkach muszą zapłacić abonament. Przecież i tak płacą w paliwie ogromne podatki, więc dej mnie parkinga

        • 3 0

    • Widać jak bardzo nie rozumiesz, że wszyscy się do miasta autem nie zmieszczą

      O koszcie czasowym i ekologicznym już nawet nie wspominam.

      • 5 2

  • W Gdańsku tylko blachosmrody są uprzywilejowane. Dyskryminuje się pieszych i rowerzystów (6)

    Nakłady na trujące spalinami auta są 100 krotnie większe niż na pieszych czy nawet komunikację miejską. Kiedy w końcu przynajmniej zaczniemy wykonywać założenia studium gdzie pieszy i rower oraz komunikacja miejska są priorytetem. Kiedy w koncu zabetonowane trawniki pod parkingi dla blachosmrodów przywrócicie i wykonać drogi rowerowe.Kiedy parkingi dla rowerów? !!!!

    • 45 36

    • Jak twoje...

      ... Leki zaczną działać.

      • 3 13

    • co racja to racja.

      dla samochodziarzy 6 szerokich pasów, dla pieszych i rowerzystow wspolny waski chodniczek. tak to wyglada prawie w calym miescie. zrownowazony transport po gdansku

      • 20 1

    • Spraw by komunikacja (2)

      w Gdańsku była choćby jak za komuny, a zobaczysz, ile osób z tego skorzysta. SKM w godz. szczytu co 3-4 min, poza co 6-8 min a każdy nr tramwaju co 10 min przez caly dzien. I brz spóźnień.

      • 11 2

      • Komuno wróć!!!

        • 0 2

      • Nie dość, że skrócono składy, to jeszcze zmniejszono częstotliwości.

        • 2 0

    • To moze sprawic prezydent i wice prezydent ,bo to zasługa urzedasów ze jest tak jak jest!

      Urzedasy zdiz i BRMG rządzą tym miastem i oni blokują jego rozwój!!

      • 2 2

  • No I milo

    Ze ktos o tym pomyslal Jeszcze na wysokosci Abrahama potrzebne jest przejscie na Zaspe

    • 20 7

  • (1)

    A jak to przejście skraca drogę do SKM

    • 35 0

    • Wg mapki wręcz wydłuża drogę z OBC do SKM Przymorze

      Lepiej pójść na przejście przy skrzyżowaniu z Kołobrzeską...

      • 1 0

  • Takie przejście jest potrzebne na Przymorze przy zielonym rynku obok tunelu. (3)

    Tak jak kiedyś bylo ,w ramach osi widokowej z oliwy by ludzie mogli z drugiej strony iść na przystanek tramwajowy. Z tunelu nikt nie korzysta bo to obecnie jest ubikacja dla meneli,i dochodzi tam do rozboju nawet za dnia.

    • 25 11

    • przeciez tam juz jest przejscie obok. (1)

      • 4 5

      • Chodzi o to by przejście było obok przejścia. Wszędzie!

        Nadmiaru przejść nigdy za wiele.

        • 5 4

    • Matoły taka sama sytuacja jest w Gdańsku obok tunelu jest przejscie.I na drugim koncu przystanku tramwajowego nastepne

      • 0 0

  • za mało przejść naziemnych (5)

    postuluję o przejście naziemne co 122,5 metra, bo to najlepszy dystans podczas smsowania.

    • 26 14

    • (3)

      Jeśli pieszy ma pierwszeństwo to co ci do tego że wysyła SMS? Nie zauważy że grozisz morderstwem próbując wymusić pierwszeństwo?

      • 4 3

      • ta ja sobie jade i pisze (2)

        a pieszy to ma uważać na przejściu. Z samochodem ma raczej marne szanse

        • 3 2

        • (1)

          pieszy może, kierowca nie

          • 0 0

          • pieszy na przejściu nie może

            poczytaj Kodeks Drogowy

            • 0 0

    • Tak jest zamało przejsc naziemnych mamy ich najmniej w europie!

      • 0 0

  • Brawo GZDiZ

    chociaż właściwie to proponuje zmienić nazwę na Gdański Zarząd Przejść Naziemnych, Świateł, Niszczenia Zieleni i Braku Kompetencji

    • 25 8

  • (2)

    Proponuję wybudować tunel tranzytowy od Abrahama do AWF-u

    • 13 0

    • tunel od centrum Gdańska do Gdyni na całej długości

      • 4 0

    • Czemu nie, w końcu będzie cisza

      • 1 0

  • i**otyzm ! ciężko było dojść do skrzyżowania z Bażyńskiego i tu przejść ? ten sam dystans.... (3)

    Chorzy ludzie.

    • 31 31

    • Ciezko sie siedzi

      w samochodzie? Odciski na pupie sie robia? To zostaw fure i zbuta i nie lamentuj

      • 18 13

    • (1)

      A do derdowskiego jest ok 200m komu to nowe przejście ma służyć? Nie wiadomo

      • 10 13

      • Tym co je zlecają i tym co wybudują. Syndrom Misia.

        • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane