• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przy halach targowych w Gdyni

rb
18 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali

Na ul. Jana z Kolna w Gdyni, gdzie kupujący na halach targowychMapka przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię, pojawi się przejście dla pieszych z sygnalizacją. Projekt ma być gotowy jesienią.



Często przechodzisz przez jezdnię w miejscu niedozwolonym?

Dla postronnych obserwatorów problemy z przejściem przez jezdnię przy hali targowej w Gdyni są mało istotne. Tyle że przy trzyjezdniowej jezdni znajdują się chętnie wybierane przystanki. Piesi zmierzający w kierunku hali targowej i wracający z niej chcą się przemieścić jak najszybciej. W okolicy są pasy, ale oddalone o ponad 100 metrów, więc nikt nie chce nadkładać drogi.

Na razie progi zwalniające



W listopadzie na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie.

Oprócz tego ograniczono tu prędkość do 30 km/h.

Kierowców przy hali targowej hamują obecnie na Jana z Kolna progi zwalniające. Sęk w tym, że wielu starszych mieszkańców traktuje je jako przejścia dla pieszych. Kierowców przy hali targowej hamują obecnie na Jana z Kolna progi zwalniające. Sęk w tym, że wielu starszych mieszkańców traktuje je jako przejścia dla pieszych.
Od początku było wiadomo, że to półśrodek, a prawdziwym rozwiązaniem jest stworzenie normalnego przejścia dla pieszych. Urzędnicy przez kilka lat wzbraniali się przed tym rozwiązaniem, tłumacząc m.in., że ich brak nie jest niczym dziwnym, jeśli spojrzy się na centra europejskich miast, a poza tym - według statystyk policyjnych - nie ma tam potrąceń.

Zmiana retoryki



W ostatnich miesiącach retoryka jednak się zmieniła i utworzenie przejścia znalazło się w planach gdyńskiego ZDiZ-etu. W efekcie niedawno ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przejścia wraz z sygnalizacją świetlną przystosowaną do włączenia do Tristara. Przejście będzie dodatkowo oświetlone.

Hala targowa: dawna mekka handlu w Gdyni



Urzędnicy chcą, by projekt był gotowy jesienią, tak by roboty budowlane zostały najpóźniej wykonane w 2021 roku, choć nie wykluczają, że zaczną się one nawet wcześniej.

- Szacujemy, że dokumentacja projektowa powstanie w drugiej połowie października. Jeśli otrzymamy projekt zgodnie z terminem, to będziemy starali się rozpocząć roboty budowlane jeszcze w tym roku. Wtedy też dostosujemy organizację ruchu na ul. Jana z Kolna do nowego przejścia dla pieszych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

200 tys. zł na realizację



Na dokumentację przeznaczono ok. 30 tys. zł. To, ile ostatecznie będzie kosztować, okaże się w piątek, kiedy zostaną otwarte oferty w przetargu. Koszt realizacji całego zadania (projekt oraz roboty budowlane) to ok. 200 tys. złotych.

Będą nowe przejścia wykrywające pieszych



Z decyzji władz miasta cieszą się m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego zabiegający od lat o poprawę infrastruktury dla pieszych, także w tym miejscu.

- Jest szansa, że będzie bezpieczniej, szczególnie że mamy już tu poduszki berlińskie, które skutecznie ograniczają kierujących pojazdami innymi niż SUV-y od rozpędzania się. Z drugiej strony szkoda, że przez lata słyszeliśmy, że w tym miejscu przejścia dla pieszych zbudować się nie da - zresztą podobnie jak przy innych pomysłach, dotyczących bezpieczeństwa i komfortu pieszych. Widać wtedy brakowało woli politycznej do realizacji takich pomysłów - wskazuje Łukasz Piesiewicz.

Piesi przebiegający przy halach. Film z 2016 roku.

rb

Miejsca

Opinie (154) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Farba farba farba farba farba farba no i dalej niestety biała farba :)

    • 1 0

  • Nie udolność i nie udaczność !

    A wystarczyło zrobić pasy na wysokości sądy...

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    ludzie nie wiedzą (23)

    że w strefie tempo 30 mogą przechodzić w dowolnym miejscu. A malowanie przejść i budowanie progów zwalniających i azyli na środku jezdni tylko utweirdza ich w przekonaniu, że mogą przechodzić tylko w wyznaczonych miejscach, co jest nie prawdą. Jednak dobrze, że takie przejścia powstają bo polski auto plebs nigdy i tak nie stosuje się do 30 km/h. Ostatnio, gdy jechałem przepisowo, to osioł wyprzedził mnie na przejściu dla pieszych. Po czym, spokojnym tempem, dojechałem do niego, bo oczywiście stanął na czerwonym. I tyle było z tego spieszenia się. Bo polski kierowczyk, to się ze**a, jak nie pougniata.

    • 65 72

    • Odezwał się cyklo-prostak (1)

      • 1 3

      • A Gdzie w tym poście

        Informacja że cyklo?

        • 1 0

    • GPU i GWE to nie ludzie (5)

      To zwierzęta. Daj im VW albo Audi A4 kombi w dieslu i nic już w życiu im nie trzeba.

      • 8 13

      • (2)

        Tak sobie mów patusie z meksyku. Jedentaki d**il na ga dzisiaj pędził na zlamanie karku bez kierunkowskazów jak miedzy pachołkami...

        • 2 1

        • (1)

          Bo to był gość mieszkający w GWE a samochód był zarejestrowany na leasing z Gdyni.

          • 0 2

          • Srutututu...

            • 1 0

      • A ty jesteś ciołek bo twoje chore uprzedzenia przyslaniaja ci rzeczywisty obraz. Zeby oceniac po blachach trzeba byc naprawdę ciołkiem...

        • 1 0

      • Bzdury

        Ja zmieniłem GA na GWE, Dacia, po Chylońskiej czy Hutniczej (poza szczytem) zawsze maksymalnie 50 km/h

        • 1 0

    • Bezsens (1)

      Tunel pod jezdnia i tyle w temacie .

      • 1 2

      • Lepiej tunel pod chodnikiem. Ludzie nie krety

        • 0 0

    • Autor nie wie...

      ... że strefa TEMPO 30 to nie to samo co strefa zamieszkania. to w niej można przechodzić gdzie się chce, a strefa tempo 30 jest zwykłą ulicą z pierwszeństwem aut i zakazem dowolnego przechodzenia dla pieszych.

      • 1 0

    • 30 to Ty masz IQ skoro takie nowości w PORD wymyślasz.

      • 1 0

    • Pomyliło ci się

      ze "strefą zamieszkania". Proponuję powrót do kodeksu drogowego i rozp. o znakach i sygnałach drogowych.

      • 2 0

    • chyba ci się pomyliło ze "strefą zamieszkania" (3)

      w strefie 30 można przechodzić w każdym miejscu tylko w przypadku kiedy nie ma przejść dla pieszych w odległości 100m i warto też pamiętać że nie ma się wtedy pierwszeństwa przed samochodem.

      • 12 3

      • Dlatego (2)

        nie będą malowane przejścia w ,,stefie 30,,! Aby takie cwaniaczki nie jeździły jak Kubica!!!

        • 0 4

        • w artykule jest napisane ze bedzie przejscie (1)

          • 2 0

          • Bo artykuł

            to podpucha....

            • 0 0

    • Kucyk

      Chłopie odpowiedź A co Z przejściem z hutniczej na energetyków

      • 2 0

    • (2)

      - "w strefie tempo 30 mogą przechodzić w dowolnym miejscu."
      Prośba o informację w kodeksie drogowym (bądź innym) mówiące o tym, że strefa tempo 30 oznacza możliwość przechodzenia przez taką jezdnię w dowolnym miejscu. Z tego co ja wiem, to przechodzić przez jezdnię można tylko w 3 określonych przypadkach: "Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu." Wg Google przejście na wysokości hali rybnej mieści się mniej więcej 130 metrów pomiędzy dwoma przejściami dla pieszych zlokalizowanymi na tej drodze.

      - "Ostatnio, gdy jechałem przepisowo, to osioł wyprzedził mnie na przejściu dla pieszych."
      Prośba o info, w którym miejscu miało to zdarzenie miejsce, szczególnie, że na tej ulicy (wskazanej w artykule) światła znajdują się dopiero na węźle Ofiar Grunia, 900 metrów dalej.

      • 12 4

      • To mało wiesz

        Np. w strefie zamieszkania (znak D40) możesz sobie chodzić po jezdni slalomem, tyłem itd - i samochód nawet nie ma prawa zatrąbić (art. 11 ust. 5 PoRD).

        • 11 4

      • Wszystko się zgadza poza jednym na tej ulicy czyli Jana z Kolna jest przejście tuż przed skrzyżowaniem z 3 maja

        i jest to cholernie niebezpieczne miejsce i takie sytuacje mają miejsce na tym właśnie skrzyżowaniu. I tak nie ma tam świateł.

        • 4 1

    • Tak teraz na kursie uczą?

      Przez jezdnię to sobie możesz przechodzić w strefie zamieszkania. Tempo 30 to tylko strefa uspokojonego ruchu i to tylko teoretycznie.

      • 13 1

    • Typowy belkot nieudacznika

      • 15 25

  • Jest jeszcze jedna możliwość, przestawić przystanki na ul starow. Zostałaby droga bez konieczności zwalniania i przejść dla pieszych, ew. parking dla klientów hali!

    • 3 0

  • (1)

    Dziadki drałują tam regularnie. Często mają wypisażeni w laski, kule czy wozki inwalidzkie ale idą także walka z nimi jest bez sensu i przejscie do dobry pomysł.
    Martwi mnie jedynie czy na jesień będzie gotowe przejście czy tradycyjnie tylko projekt :)

    • 21 17

    • Naucz się

      Naucz się pisać po polsku.

      • 0 0

  • Tunel????

    Kiedyś był plan zronić tunel dla pieszych ale farbo dobra na wszystko.Na Czernickiego też chcieli farbą domalować chodnik mimo że na zakrętach dwa autobusy przegubowe dają radę

    • 3 0

  • w końcu, bo tam ludzie właża pod koła i jeszcze mają pretensje jhak im sie zwróci uwagę

    • 2 1

  • Przejście dla pieszych

    Już niejednokrotnie pisałam, że przejścia dla pieszych między halą targową a rybną jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ tam jest największy ruch. Cieszę się bardzo, że w końcu będzie bezpieczne przejście dla osób zmierzających na przystanek autobusowy.

    • 3 0

  • przesada

    Nie wiem, czy kogoś tam przejechano. Wszyscy wiedzą, że są piesi i trzeba zwolnić i przepuścić kobiety z zakupami. 30 na godzinę wystarczy zamiast slalomu pomiędzy progami.

    • 7 1

  • Tego nie wymyśliłby żaden urzędnik w tym mieście

    Lewy pas jako buspas z wyspą na wiatę autobusową. Napewno byłoby to bezpieczniejsze niż przechodzenie gromady ludzi przez całą jezdnię.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane