• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki PKM w Gdyni, ale kursów nie przybędzie

Patryk Szczerba
10 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowe gdyńskie przystanki PKM miałyby zacząć funkcjonować w grudniu, póki co jednak nie uwzględniono tego faktu w nowym rozkładzie. Nowe gdyńskie przystanki PKM miałyby zacząć funkcjonować w grudniu, póki co jednak nie uwzględniono tego faktu w nowym rozkładzie.

Samorząd województwa pomorskiego zaproponował od grudnia więcej pociągów SKM i utrzymanie częstotliwości kursowania PKM. Druga kwestia budzi niepokój mieszkańców Gdyni, gdzie powstają nowe przystanki: Stadion zobacz na mapie GdyniKarwiny zobacz na mapie Gdyni, które będą bardzo rzadko wykorzystywane. Władze województwa deklarują, że na zmiany przyjdzie czas, ale jeszcze nie w tym roku.



Czy nowe przystanki PKM w Gdyni będą cieszyły się popularnością?

Ogłoszony przez marszałka województwa pomorskiego przetarg na przewozy pasażerskie na liniach SKM i PKM może cieszyć przede wszystkim jeżdżących kolejką na trasie pomiędzy Gdańskiem i Lęborkiem.

SKM: więcej i częściej

Zwiększono liczbę pociągów na trasie, więc SKM-ki pojadą częściej. Od poniedziałku do piątku w godzinach 6-21 będą odjeżdżały co 10 minut. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu tak jak do tej pory do pociągów będzie można wsiadać co 7-8 minut.

Niewiele zmieni się jeżeli chodzi o kursy nocne - połączenie w ramach metropolii pomiędzy Gdańskiem i Wejherowem zaplanowano z dwugodzinnymi odstępami.

Rozkład PKM bez zmian mimo nowych przystanków

Przedstawiono również propozycje dotyczące PKM. Rozkład właściwie nie różni się niczym od dotychczas obowiązującego, co już zdążyło wzbudzić niepokój w Gdyni. Sprawą częstotliwości kursowania zainteresowali się społecznicy ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, reagując petycją do marszałka województwa pomorskiego.

Jak przypominają, wraz z nowym rozkładem mają zostać uruchomione w Gdyni nowe przystanki: Karwiny i Stadion. Ich zdaniem, by zachęcić mieszkańców do korzystania z nowych możliwości, nie ma nic lepszego od pokaźnej liczby kursów od początku funkcjonowania przystanków.

- Tymczasem mamy 18 kursów z Gdyni przez Osowę do Wrzeszcza i 21 kursów do Gdyni w ciągu dnia. Bez taktu regularności, z absurdalną godziną ostatniego kursu. Taki rozkład z pewnością nie przyciągnie pasażerów. Skoro miasto wydało 4,5 mln złotych na przystanki, a marszałek 25 mln zł, to zadbajmy o to, by pociągi jeździły tam odpowiednio często - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Społecznicy apelują o zmiany

Padają konkretne pomysły, takie jak puszczenie składu zaczynającego kurs w Osowej o godz. 7:10, 20 minut wcześniej w Gdyni Głównej, co pozwoli na swobodny dojazd gdynian do pracy w Gdańsku.

Czytaj też: Podróżujesz PKM? Nie możesz pracować na dwie zmiany

Społecznicy proponują też, by w nowym rozkładzie postawić na częstotliwość co 30 minut i co 15 min w szczycie oraz spowodować, by na odcinku Gdynia - Gdańsk Osowa jeździły trzy pociągi na godzinę. Wśród propozycji jest też wydłużenie godzin kursowania (ostatnia PKM po godz. 22) oraz dostosowanie przyjazdów i odjazdów do przyjazdów pociągów dalekobieżnych w Gdyni.

- Oszczędności pozwalające na puszczenie większej liczby kursów przez Gdynię Karwiny i Stadion można znaleźć też nie kierując pociągów z Kościerzyny przez Wrzeszcz po torach dalekobieżnych do Gdyni. W ten sposób dubluje ona kursy SKM - dodaje Kajetan Lewandowski, działający też w stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia.
Społecznicy liczą, że w swoich postulatach nie pozostaną odosobnieni, apelując, by zareagowały również władze Gdyni, w tym opozycyjni radni z Platformy Obywatelskiej, mającej większość w sejmiku wojewódzkim.

Radni Gdyni niezadowoleni

Na razie oficjalnej reakcji miasta nie ma, ale padają zapewnienia, że starania o zwiększenie częstotliwości kursowania PKM przez Gdynię będą podejmowane.

Czytaj również: 34 mln zł dotacji na Węzeł Karwiny

- Oddanie do użytku przystanków Karwiny i Stadion powinno być nowym otwarciem dla transportu kolejowego w Gdyni, więc zaproponowana częstotliwość dla Gdyni nie jest satysfakcjonująca. Będziemy rozmawiali o zmianach i próbowali wpływać na władze województwa, być może także oficjalnie jako radni, by to zmienić. Pamiętajmy jednak, że decydujący głos należy do samorządu województwa, jako do organizatora transportu kolejowego na Pomorzu - wyjaśnia Marcin Wołek, radny Samorządności.
Marszałek: nowe przystanki jako punkt wyjścia

Władze województwa tłumaczą, że nie jest przesądzone, że obydwa przystanki zaczną w grudniu funkcjonować. Okazuje się, że gdy kilka miesięcy temu rozpoczynano prace nad nowym rozkładem, nie brano pod uwagę rewolucyjnych zmian związanych z Gdynią.

- Będziemy robili wszystko, by tak się stało, ale pewności nie ma. Uruchomienie gdyńskich przystanków traktujemy jak punkt wyjścia do prac i rozmów nad kolejnym rozkładem w przyszłym roku. Wtedy będziemy chcieli zaznaczyć ich obecność na trasie PKM - deklaruje Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Dodaje przy okazji, że istotne będzie w tym czasie skoordynowanie transportu miejskiego z PKM. Pierwsze rozmowy już się rozpoczęły.

W sumie samorząd województwa chce wydać w przyszłym roku na przewozy na liniach SKM i PKM 50 mln zł.

Miejsca

Opinie (184) 5 zablokowanych

  • Miasto Wspólne robi to, co urzędnicy powinni, tyle że za darmo (33)

    Pewnie nie wiedzą, że "niedasie" i nie trzeba 2 lat analiz, żeby ruszyć do roboty. Trzymam kciuki za tych młodych ludzi. Żeby was nie zniszczyli ci z ratusza. I puśccie jeszcze raz skład do Oksywia jak w listopadzie ubiegłego roku, żeby pokazać, że ta skm do północnej Gdyni ma sens. - z tunelem

    • 177 14

    • Będzie jak z lodowiskiem (3)

      Dziwię się, że nie poprzestali na wizualizacji. A nie, to za pieniądze marszałka województwa te przystanki, to pewnie dlatego powstały.

      • 29 0

      • Nie podoba mi się ta ksywa szczurek (1)

        Może lepszy będzie Kisiel?

        • 5 3

        • W Sopocie Puding ogarnia?

          • 2 3

      • Jakie pieniądze marszałka, przecież to kasa z Unii. Marszałek tylko ją rozdysponowuje dalej na samorządy.

        • 11 3

    • (14)

      Nie do końca rozumiem jak puszczenie składu jeszcze raz ma cos udowodnić. Jak ostatnio nie udowodniło, to dlaczego spodziewasz sie innego rezultatu? Humanista?

      • 5 17

      • Żeby przypomnieć temat, bo tyle naobiecywali jak Kwiatkowskiego stanęła (13)

        Nie pamiętasz ile tam panowie Guć, Wołek i inni z urzędu miasta zapowiadali, że zrobią dla północnej Gdyni i skm? Niecały rok temu. Warto przypomnieć.

        • 32 0

        • (12)

          To sorry ze tak z rana w poniedziałek: nie ma najmniejszych szans na nawet dotknięcie jakichś inwestycji w skm na północy Gdyni przez obecne władze. Maja w nosie. Ale inna sprawa, ze do 2022 kasa na kolej już rozdana, a później o dużej kasie UE raczej możemy zapomnieć.

          • 20 0

          • czy szczur stara się o jakąkolwiek kasę z UE??? (9)

            Przypominam 47 miejsce w kraju jeżeli chodzi o pozyskiwanie środków!

            • 22 3

            • (1)

              I bardzo dobrze! z UE dostajesz 50%, a resztę te "super zaradne miasta" biorą w kredyt który potem trzeba spłacić.

              • 5 15

              • Jeśli ..

                ...konsumujesz a nie inwestujesz to rzeczywiście zaradny nie jesteś lecz jeśli inwestujesz to spłacasz z zysków

                • 15 1

            • Przypominam, że miejsce 47 to bzdura powielana przez trolli. Proszę o podanie tego rankingu z tym 47 miejscem. (6)

              Źródło tej informacji, nazwa rankingu, za jaki okres robiony.

              • 5 10

              • Ten ułomny portal nie parsuje linków (5)

                Ale jak masz więcej niż 7 lat to ogarniesz sobie temat "ranking wykorzystania funduszy unijnych przez gminy" i znajdziesz pdf.

                • 8 3

              • No właśnie widzę. (4)

                Ranking dotacji z funduszy unijnych na finansowanie bieżących zadań w oświacie - lata 2007-2015:
                Gdańsk 15,95 zł per capita,
                Gdynia 38,12 zł per capita
                źródło: wspolnota.org.pl

                "Ranking wykorzystania środków z UE w latach 2004–2014"
                Miasta na prawach powiatu:
                Gdynia - miejsce 20, wydatki finansowane ze środków unijnych
                w latach 2004–2014 (w zł per capita, uwzględniając inflację – w cenach stałych 2014) bez danych ze spółek miejskich - 2522,28 zł.
                źródło: wspolnota.org.pl

                No, gdzie ten ranking z tym 47. miejscem??? Szukam, szukam i nie mogę znaleźć. Czyżby postprawda?

                • 3 3

              • Witamy w prawdziwym świecie (3)

                Rubryczka "SUMA" będąca (a to zaskoczenie) sumą rubryk "wydatki finansowane ze środków unijnych w latach 2004–2014 (w zł per capita, uwzględniając inflację – w cenach stałych 2014) bez danych ze spółek miejskich" oraz "środki UE (dane ze spółek miejskich 2007–2014, per capita w cenach stałych 2014)"
                Gdańsk - 6271,98
                Gdynia - 2869,56

                Gdynia ma miejsce 20 w kategorii mnpp BEZ wojewódzkich. Dodatkowo 11 miast wojewódzkich też wyprzedza Gdynię. Dodatkowo 15 zwykłych miast powiatowych. Dodatkowo 66 najzwyklejszych miast. O gminach wiejskich z litości nie napiszę, bo z trzeciej ligi zrobi się piąta. Strach pomyśleć, jak urzędnicy Słońca Bulwaru się przemęczają.

                PS: Rozumiem, że nie mieliście jeszcze w szkole czytania tabelek ze zrozumieniem, ale może w liceum na geografii nadgonisz materiał.

                • 6 0

              • tylko pytanie, czy jak kopydłowo dolne pozyskało 5000 zl / mieszkanca (2)

                i zbudowalo sobie aqua park ktory rujnuje teraz ich budzet to znaczy, ze to byly dobrze pozyskane pieniadze?

                • 1 3

              • Wyborcy niepartii Samorządność są idealni w samooszukiwaniu się (1)

                Tak, te wszystkie miasta natychmiast pobudowały sobie za pieniądze unijne aquaparki rujnujące ich budżet, no przecież.

                • 3 1

              • A mogły lotniska....

                • 4 0

          • Tyle że oni literalnie NIC nie zrobiili w tej kwestii (1)

            Odpuścili na początku i już nie walczyli, a kasy z unii na kolej było sporo

            • 15 1

            • No właśnie dlatego sie dziwie, ze ktoś chce jakieś pociągi puszczać, zamiast zaproponować alternatywę dla sz, tedy droga.

              • 6 1

    • Proponuję zastąpić UM na MW (1)

      Ale ich pomysł na zmiany w parkowaniu mi się nie podoba.

      • 11 3

      • Jakie pomysły? Z tym burdlem parkingowym trzeba coś zrobić

        • 9 1

    • szczur ma sposoby na opozycję, kupi ich. obieca im złote góry, (3)

      lidera wsadzi na stołek radnego i już jest dobrze:). Nie raz tak "pacyfikowal" opozycję ")

      • 12 1

      • Dawaj cenę! (2)

        • 1 0

        • stołek w urzędzie miasta! (1)

          • 1 0

          • Słabo. Piesiewiczowi zrobią deptak na Starowiejskiej

            • 3 2

    • Podziekuj ptmkż i arrivie (5)

      To PTMKŻ i ARRIVA puściły szynobus na Oksywie! Jacyś przedstawiciele mało znaczących tworów nic nie wnieśli, zachowali się prędzej jak pasożyty by się na tej imprezie wypromować gadajac bzdury i teoretyzujac

      • 1 13

      • Temat SKM na północ wyciągnęli spolecznicy (3)

        I dobrze. A kto puścił to inna sprawa. Na pewno nie Szczurek. Pamiętam ten przejazd i widziałem że lansować się na nim to chciała grupka wiceprezydentów i radnych.

        • 20 0

        • Gruszecka jechała tym składem i jak wysiadła to obiecywała analizy:))) (2)

          • 16 0

          • (1)

            Jak się chce coś zrobić, to się po prostu robi.
            Jak się nie chce zrobić - to się obiecuje.

            • 15 0

            • Sama prawda

              Jak szczurowaci mówią, że coś zrobią, to mówią. Słowni są.

              • 9 1

      • O, ratusz się odezwał.

        • 12 0

    • Bo się urzędnicy nauczyli przez prawie 30 lat nic nie robić

      i tylko po plecach klepać się potrafią :)

      • 7 0

    • To może czas wysłać tych urzędników

      Na normalny rynek pracy?

      • 6 0

  • Kiedy infrastruktura? Dlaczego miasto rownocześnie nie buduje węzła integracyjnego? (12)

    Dlaczego miasto nie chce przedłużyć lini po insynuujących nowych torach na północ Gdyni??

    • 89 6

    • Bo "miasto" zajmuje się sobą i deweloperami (2)

      To są priorytety. A nie transport dla mieszkańców. Na wszystko czekają do ostatniej chwili a później łatają bez sensu.

      • 23 2

      • dla szczura ważniejszy jest poklask:

        samolocik, sylwestry, cudawianki, opener, orzeł z morza czy kosmodrom.

        • 19 8

      • To nie miasto odpowiada za tę inwestycję. Pretensje do marszałka, który od 8 lat utożsamia woj. pomorskie z Gdańskiem.

        • 4 4

    • Insyunuujących nowych torach? To jakaś nowa forma torów? Będziemy jakoś wyróżnieni tym wynalazkiem? (8)

      • 10 5

      • ty już się wyróżniłeś

        brakiem rozumu i upiardliwością, istniejących. Ale tak można zamknąć każdy temat, by móc nic nie robić.

        • 6 4

      • Tak, insynuujących!

        Te tory insynuują, że mogłyby tam jeździć pociągi z pasażerami.

        • 10 0

      • witamy trolla z urzedu miasta:) może teraz do meritum trollu:)))) (1)

        • 7 2

        • Z tak niechlujnym osobnikiem nie ma co poruszać meritum.

          • 0 0

      • (3)

        każdy kto ma IQ wyższe niż rozmiar swojego buta wpadł na to, że włączyła się mu autokorekta w telefonie która 'istniejące' zamieniła na 'insynuujące' .

        • 5 4

        • Czyli troll z telefonem? (1)

          • 1 1

          • Niekoniecznie

            Trolle z UM mają telefony służbowe z tarczą, nie mają autokorekty

            • 3 0

        • Głupia sprawa wyszła - ja nie wpadłem! :)
          Może dlatego, że to JA piszę na komputerze i telefonie, a przed wysłaniem/publikacją czytam i sprawdzam - a nie telefon pisze i wysyła coś w moim imieniu robiąc mi wstyd.

          • 0 0

  • nie w tym roku to kiedy? (4)

    wybory w przyszłym - przypominam władzom województwa

    • 94 0

    • Kiedy otwarcie lotniska?

      • 9 1

    • właśnie o to chodzi

      nie chcą wywalać kasy na coś, na czym już nie zdążą zarobić. W rok nie zdążą zrobić projektów, analiz i wizualizacji ani rozpisać przetargów. Nie mówiąc o tym, że tutaj nie ma specjalnie na czym zarobić, bo reputacją mieszkańców już dawno przestali się przejmować.

      • 13 0

    • Fajnie, że budują, ale przydałby się sensowny węzeł przesiadkowy w Redłowie.

      A będzie 10 minut od jednego przystanku SKM do drugiego. Bez głowy wszystko robią.

      • 4 0

    • I w tym właśnie rzecz.

      Będzie czym się chwalić. Chamstwo !

      • 0 0

  • Pociag widmo

    • 49 0

  • Wołek się obudził

    Przecież te zrozumiałe towarzystwo od Szczurka zajmuje się tylko sobą i interesami kolegów. Zawsze wymówki, że to nie od nich zależy. Brawo spolecznicy, że podjęli temat, bo pies z kulawą nogą by się nie zajął

    • 70 14

  • To jest.kabaret (14)

    Przystanek Stadion jest obok hAli widowiskowo sportowej. Częste imprezy typu kabarety, koncerty czy inne pokazy kończą się koło 22.00 a ostatni pociąg pojedzie o 19.08
    Później będą urzędasy jeczec ze.nikt nie korzysta z przystanku :-)

    • 208 1

    • No dobrze, że w Gdańsku PKM jeżdzi obłożone. Bo chyba raczej to też mizernie wygląda z frekwencją. (3)

      • 2 8

      • Trudno planować dojazdy w mieście

        Czymś co ma takt kursowania jak osobowy do Zamościa.

        • 25 0

      • Zależy od kursu

        Np. ten przed 17 do Kościerzyny jest nieźle napchany. Ogólnie sytuacja jak w SKM, poza godzinami szczytu pustawo, w godzinach szczytu pełno

        • 6 0

      • Widać, że nie masz pojęcia o tym, jak wygląda frekwencja w PKM w Gdańsku. Dla Twojej informacji: dzisiaj na przystankach Gdańsk Jasień, Kiełpinek, Brętowo, nie zmieścili się wszyscy ci, którzy próbowali wejść. Podobnie wygląda to w godzinach od 15 do 18.

        • 0 0

    • Ale z ciebie lol (1)

      Przede wszystkim przystanek jest przy dużej ilości biurowców i innych miejsc pracy. Frekwencja jest niemal pewna.

      • 8 11

      • Z Ciebie jest lol
        Frekwencja w godzinach 7-8 i 15-17 jest pewna, ale ten przystanek mógłby również obsługiwać ludzi korzystających z imprez sportowych i artystycznych, ale nie będzie bo ostatni kurs będzie jak PKS do Polchowa

        • 16 0

    • Kabaretem jest to, że ten przystanek powstał zamiast dużo ważniejszego na Wzgórzu, (7)

      gdzie rzeczywiście jest węzeł komunikacyjny (autobusy, trolejbusy, SKM). No ale UMG robi wszystko co może by nie dać ani złotówki na budowę przystanku który widać z ich okien. Urzędasy widać z komunikacji publicznej nie korzystają.

      • 28 4

      • dodatkowo na Wzgórzu właśnie powstaje małe osiedle mieszkaniowe. Tam przystanek powienien łączyć obie linie SKM i PKM

        • 14 0

      • (5)

        A "urzędasy" w Gdańsku dały? Zaraz będzie pewnie argument, że urzędasy w Gdańsku nie widzą przystanku PKM ze swoich okien? ;)

        Dlaczego Gdynia ma dopłacać (co, na marginesie, już robi), skoro Gdańsk nie dołożył nawet złotówki? To inwestycja wojewódzka od poziomu planowania, finansowania po zarządzanie. I to województwo w taki a nie inny sposób ją realizuje.

        A przystanek na Wzgórzu faktycznie jest potrzebny.

        • 8 9

        • Gdańsk dołożył grunty o znacznej wartości (2)

          Ale w sumie co troll z UM może o tym wiedzieć.

          • 9 5

          • (1)

            Niczego nie dołożył - zabezpieczył grunty pod inwestycje. Podobnie jak Gdynia w podobnym przypadku - czy każda inna miejscowość, którą by takim prezentem uszczęśliwiono. A wartość owych gruntów jest trudna do określenia - obecnie znacznie wyższa, swoją drogą.

            Fakt jest taki, że na koszt województwa zbudowano w Gdańsku kolej miejską (o którą pierwotnie zabiegała Gdynia, bo Gdańsk chciał szybki tramwaj).

            • 7 5

            • Tak zabiegał, że skm do Oksywia śmiga co 10 minut

              Kto zabiegał?Nazwisko tego kompletnie nie skutecznego urzędnika!

              • 4 3

        • WGdańsku też nie powstał przystanek w analogicznej sytuacji (1)

          Zaspa.

          Swoja drogą, linia Gdynia-Osowa ruszyła tuż po wojnie, a Wrzeszcz - Osowa czekała 70 lat więc już tak nie narzekajcie, że Gdynia poszkodowana.. Przed wojna oczywiście obie funkcjonowały.

          • 3 4

          • Możliwe, ale nie wracajmy w czasy zaprzeszłe a już szczególnie Wolnego Miasta Gdańska. Fakt na dzisiaj jest taki, że nowa inwestycja z nazwy trójmiejska realizowana jest (delikatnie rzecz ujmując) niesymetrycznie. Nie bierze się pod uwagę potrzeb obydwu miast w jednaki sposób - i tu nie chodzi wyłącznie o pieniądze. Gdyby - zgodnie z pierwotnymi planami - zbudowano 8 przystanków w Gdańsku i 4 w Gdyni, prawdopodobnie PKM jako całość radziłaby sobie lepiej, tj. cieszyłaby się większym zainteresowaniem (wyrażonym wprost liczbą pasażerów). Tymczasem PKM i województwo chwalą się wskrzeszonym połączeniem do Kartuz, podczas gdy przejazdy w Gdyni właściwie nie funkcjonują. Co więcej, jeżeli PKM nie będzie funkcjonowała jak normalna kolej miejska (tj. kursowała maksimum co 15-20 minut) jej znaczenie w skali Gdyni nadal będzie nieduże. I znowu będzie mowa o malejącej liczbie pasażerów i konieczności kasowania kolejnych kursów... Błędne koło.

            • 10 0

  • Szczurek robił każdemu na złość, torpedował różne pomysły (10)

    To mieszkańcy teraz cierpią

    • 70 27

    • Doo*ek z ciebie (8)

      Zlodzieje z PO po prostu od lat sekuja Gdynię cala kase z wojewódzkich dotacji ladujac do Gdańska i Sopotu.

      Trzeba być takim doopkiem jak ty aby udawać, ze jest inaczej.

      I dlatego tych zlodziei z PO czeka smietnik historii.

      • 19 22

      • Powiedz kiedy i u kogo szczur zabiegał o pieniądze?!? (3)

        • 17 8

        • (2)

          PKM to akurat inicjatywa Gdyńska, Gdańsk ją blokował latami i chciał budować tramwaj. To wszystko jest w archiwum trojmiasto.pl, łatwo sprawdzić. A jak pojawiła się kasa, to dziwnym trafem wyszło, że metropolitarna=gdańska.

          • 9 3

          • Łatwo też sprawdzić,że jak już Szczur dopiął swego (czyli PKM jako kolej),to się wypiął. (1)

            Czyli jak pies ogrodnika. Gdyby był tramwaj na lotnisko,to nie byłoby wątpliwości,kto za wszystko musi bulić. Szczurowi chodziło o uwspólnienie,bo bulić nie chce. Jest prosta recepta na PKM: kursy wspólne wzmacniane na odcinku Wrzeszcz-Osowa pociągami "gdańskimi" i na odcinku powiedzmy Cisowa -Karwiny/Wlk. Kack pociągami "gdyńskimi",z tym że za tę pociągi powinny bulić miasta. Spróbuj zmusić do bulenia Budynia i Szczura ;)

            • 2 4

            • Rzecz w tym, ze Gdansk dostal wszystko za friko a Gdynia ostatecznie doplaca do swojej bardzo niewielkiej czesci - wiec koniec koncow to Gdansk bezkosztowo uzyskal kolej miejska a Gdynia musi "bulic".

              • 4 1

      • Zagłosuj na PiS, w końcu najwyższy czas na pomnik smoleński na Bulwarze!

        • 3 7

      • Dwa lata PiS rządzi (1)

        A w Gdyni stara bida, 300 m chodnika to potężna inwestycja. Jakiekolwiek by te władze centralne nie były, to Słońcu Bulwaru zawsze wiatr w oczy wieje.

        • 5 5

        • Inwestycje miejskie to jedno (i masz rację, słabo to w Gdyni wygląda), ale wojewódzkie i centralne to drugie (i tu Gdańsk był w ostatnich latach bezspornie faworyzowany). Zadaj sobie ten trud i spróbuj spojrzeć choć trochę obiektywnie.

          • 6 3

      • Du*ek to Twoje drugie imię

        • 2 1

    • Janusz Ch. - troll portalu jako wiarygodne źródło informacji o Szczurku i Gdyni. Koń by sie uśmiał.

      • 5 11

  • (6)

    A Moze Gdynia objęłaby udziały w skm proporcjonalne do swojego rozmiaru? Bo fajnie narzekać że nie dajo, ale Wasz wkład jest mniejszy niż sumaryczny Sopotu i Pruszcza.

    • 54 19

    • (5)

      I znowu te same bzdury... Wojewodzka inwestycja pt. PKM zostala zaplanowana dlugo przed tym, jak zdecydowano o wyborze operatora, czyli SKM. Wieksze udzialy Gdanska wynikaja z rozbudowy SKMki o przystanek Srodmiescie. A Gdansk do PKM nie dolozyl nawet zeta, calosc finansowalo wojewodztwo za 730 mln, podczas gdy Gdynia musiala sie do swoich wszystkich dwoch przystankow dokladac.

      • 14 7

      • Jesteś debilem prawda. (2)

        "Wieksze udzialy Gdanska wynikaja z rozbudowy SKMki o przystanek Srodmiescie."

        Że co? Ale o co ci w ogóle chodzi? O czym ty piszesz?

        • 6 8

        • "Jesteś debilem" - oto właściwy początek, który zwiastuje tradycyjnie wysoki poziom dyskusji z niejakim S.

          Poczytaj, zanim obrażasz, wesoły inżynierze.

          • 9 4

        • Czy autorow takich chamskich wpisow nie mozna zbanowac? S juz dawno na to zasluguje.

          • 8 3

      • Gdańsk do PKM dołożył tereny o wartości ~80-100mln złotych (1)

        była to rezerwa pod tzw. Nową Abrahama.

        Oczywiście była to bardzo dobra decyzja, bo kolejnej autostrady dojazdowej do Gdańska nie trzeba. Nie zmienia to faktów:
        1. Gdańsk jakkolwiek współuczestniczył przy budowie PKM. Gdynia od początku była neutralna (jasno określano się, że nie widzi w PKM potencjały dla miasta)
        2. Abstrachując od PKM, udział Gdyni w SKM jest śmiesznie mały. Można powiedzieć, że śmiesznie mały skoro Pruszcz z Rumią mają większy udział (a do Pruszcza SKM przyjeżdża od wielkiego dzwonu).

        Przede wszystkim wszyscy tu powinni się nastawić na współpracę. Udział taki jak aktualnie ma Gdynia powinny mieć Pruszcz czy Kartuzy. Gdynia powinna mieć co najmniej 5-10%, Gdańsk co najmniej 2x tyle, a Kościerzyna, Sopot, Rumia, Wejherowo i Tczew połowę tego, co Gdynia. Ograniczyć silnie wpływ PKP i Skarbu państwa na SKM, zintegrować taryfy biletowe i wreszcie zacząć myśleć o rozwoju aglomeracji, a nie tylko o czubku swojego nosa.

        • 3 2

        • Wartosc gruntow jest trudna do okreslenia a w powietrzu nie da sie budowac - owszem, Gdansk zabezpieczyl grunty pod inwestycje; podobnie Gdynia zabezpiecza grunty pod OPAT, ale jakos nie ma tego szczescia do finansowania (za sprawa decyzji ministra i wbrew opiniom odpowiednich komisji).

          ad. 1: Gdynia na poczatku lobbowala za PKM (w sensie kolejki miejskiej) bardziej niz Gdansk. Wypowiedzi negatywne pojawily sie dlugo pozniej, np. gdy ogloszono plany wzgledem kursowania PKM (w Gdyni co pol godziny).

          ad. 2: Jest maly a Gdanska wiekszy (co komentowano powyzej), ale sposob realizacji inwestycji pt. PKM nijak sie do tego ma - operatora wybrano przeciez juz grubo po rozpoczeciu budowy. A tak poza tym, to i udzialy Gdanska byly mniejsze w czasie, gdy PKM rozbijano na etapy (pierwszy w Gdansku a drugi nie wiadomo kiedy).

          A co do wspolpracy, to sie calkowicie zgadzam, co do docelowych udzialow w sumie rowniez. Rzecz w tym, ze taka realizacja inwestycji regionalnych/centralnych tej wspolpracy nie sprzyja, gdy jedno miasto faworyzuje sie kosztem regionu. Poza tym trzeba wymienic prezydentow - Szczurek sie chyba wypalil a Adamowicz nie siega swoja wyobraznia poza rogatki Gdanska, na szefa aglomeracji z taka niechecia do Gdyni sie nie nadaje...

          • 3 1

  • dlaczego szczurek blokuje rozwój PKM? (9)

    Przystanki powstają kilka lat po otwarciu lini!

    • 62 27

    • Szczur nie ma żadnego wpływu na inwestycje związane z PKM (5)

      Podobnie jak i Budyń. To inwestycja Struka i spółki.

      • 25 5

      • Przypomnij co gadała gruszecka to ta co liczy "turystów" (4)

        PKM nie jest naszym priorytetem!

        • 12 4

        • A co miała mowic, skoro wiedziala, ze platfusy z województwa (3)

          Robią dobrze tylko Gdańskowi i Sopotowi?

          Miliard zl dotacji na PKM wydali w Gdańsku.

          Wola naszymi podatkami doplacac 50 mln rocznie niz zwiekszyc liczbe pasazerow z i do Gdyni. Tacy to juz sa ci platfusy obroncy koryta i ubecji

          • 16 12

          • Trollu zaklinasz rzecZywistosc. Pokaz mi wnioski do UE składane prze szczura! (2)

            • 8 8

            • Haha, wnioski to się składa do instytucji zarządzających/pośredniczących kasą z unii w Polsce, a nie do UE. (1)

              Czyli ministerstwa, Urzędy Marszałkowskie,

              • 11 2

              • dokładnie. ten co szczeknał bez podpisu 2 posty powyżej o 7:08

                nie rozumie, że dotacje z UE i rządowe rozdziela rząd oraz władze województwa. czyli przez 8 lat rozdzielali rządowe PO, a w województwie nadal.

                Bruksela nie wybiera co ma dotować UE

                • 6 3

    • Oho... ekspert samorządowy się odezwał. Pozamiatał swoim pytaniem, o wpływ Szczurka na przystanki PKM.

      Z taką wiedzą lepiej nie zabieraj się za pisanie komentarzy, bo robisz szkodę społeczeństwu, że musi to czytać.

      • 7 4

    • (1)

      Przeciez to wojewodztwo tak pieknie finansuje PKM i nie zarzadza...

      • 9 2

      • nie bójmy się powiedzieć wprost: platfusy

        • 2 2

  • tragedia, albo Szczurek albo horala (3)

    wybor wspanialy. kontynuacja cieplej wody albo rewolucja socjalistyczna. po kiego stawiali tylko obok biurowców przystanek, jak i tak promują dojazd samochodem

    • 45 7

    • Masz jaszcze Miasto Wspólne, ale oni chyba nie startują

      • 12 2

    • Wszyscy tylko nie leniwy szczur!

      • 9 6

    • Do autora???!!

      proszę czytac ustawe o samorządach władze wojewódzkie to wojewoda a marszalek województwa to tylko samorząd samorząd pierwszy akapit w tej ustawie

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane