• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki PKM w Gdyni przyciągają pasażerów

Maciej Naskręt
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przystanek Gdynia Stadion. Przystanek Gdynia Stadion.

Rośnie liczba pasażerów korzystających z nowych przystanków PKM w Gdyni - Karwiny zobacz na mapie GdyniStadion zobacz na mapie Gdyni. W styczniu skorzystało z nich 9 tys. osób, czyli o 91 proc. więcej niż w grudniu 2017 r.



Czy korzystałeś już z nowych przystanków w Gdyni?

Sprawdź rozkład pociągów SKM i PKM

Przypomnijmy, że dwa nowe przystanki PKM w Gdyni zostały udostępnione pasażerom 10 grudnia, kiedy odjechał z nich pierwszy kursowy pociąg. Ponieważ jednak na początku grudnia funkcjonował jeszcze nieczynny dziś przystanek Wielki Kack, można porównywać oba miesiące.

W grudniu ze stacji w Wielkim Kacku i Karwinach (oddalone od siebie o kilkaset metrów) skorzystało ok. 3,2 tys. pasażerów, czyli tyle samo, ilu skorzystało z samego tylko Wielkiego Kacka w listopadzie. Natomiast w styczniu przez stację Karwiny przewinęło się już 5,5 tys. pasażerów, czyli ok. 2,3 tys. pasażerów więcej.

Poprawiają się wyniki także na zupełnie nowej stacji Stadion. Przez 21 dni grudnia przewinęło się przez nią ok. 1,2 tys. pasażerów. W styczniu było ich już 3,5 tys.

Sumując: w styczniu z obu nowych przystanków skorzystało łącznie 9 tysięcy osób, czyli aż o 91 procent więcej niż w grudniu.

Zdaniem władz samorządu województwa pokazuje to ogromny potencjał komunikacyjny terenów położonych wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i potwierdza słuszność zlokalizowania dodatkowych przystanków PKM w tych właśnie rejonach Gdyni.

Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach. Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach.
Wzrosła liczba pasażerów PKM także na stacji Gdynia Główna. W grudniu 2017 r. było ich 16,5 tys., a w styczniu 2018 r. już 18,5 tys. (wzrost o 12 proc.).

Z przewozów kolejowych korzystają tu nadal mieszkańcy tych samych dzielnic Gdyni, jednak nowy przystanek położony jest bliżej nowych osiedli mieszkaniowych, dzięki czemu kolej stała się obecnie atrakcyjniejszym środkiem transportu dla większej liczby osób.

- O ile na początku, w grudniu, na Karwinach wyraźnie dominował ruch w kierunku Gdańska i z powrotem, to w styczniu zaobserwowaliśmy już także wzrost przejazdów pomiędzy Karwinami i Gdynią Główną - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.
W przygotowywanej korekcie rozkładu jazdy, jaka wejdzie w życie w marcu 2018 r. , pociągi na tej trasie mają zostać jeszcze lepiej dopasowane do godzin pracy np. w biurowcach przy ul. Łużyckiej, w sąsiedztwie przystanku Gdynia Stadion.



Pasażerów może być jeszcze więcej. Przypomnijmy, że w planach jest też wybudowanie węzła przesiadkowego obok przystanku Karwiny. Gdynia otrzymała unijną dotację za pośrednictwem marszałka województwa na tę inwestycję. Miasto otrzyma 34,6 mln zł, czyli ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Pełen koszt powstania węzła powinien wynieść ok. 54,8 mln zł.

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie na grudzień 2021 roku.

Miejsca

Opinie (164) 2 zablokowane

  • (1)

    PKM- Gdynia Chwarzno do Gdańska. Było by super ! Można by było zrezygnować z auta

    • 11 5

    • do przystanku konieczne są ....tory

      • 2 3

  • Raz przyjedzie, raz nie przyjedzie... (1)

    ...bo odwołali kurs któryś dzień z kolei...
    Można sobie pomarznąć, bo tak często jeżdżą że następna za 2,5h.

    Rozważałem zakup miesięcznego z Gdyni, ale PKM usilnie swoim funkcjonowaniem przekonuje mnie, że samochód to bardziej przewidywalne rozwiązanie

    • 31 2

    • Trochę wina pasażerów

      powinni dzwonić z mordą na PKM po każdym takim numerze. Zamiast tego grzecznie czekają.

      • 0 1

  • Jeszcze rewitalizacja starej kokoszkowej Glincz - Gdańsk Kiełpinek tam też będą pasażerowie

    Jest to przepiękna trasa (15km) z przejazdem przez most w Rutkach będąc alternatywą trasą dla elektryfikacji PKM na Kaszuby a później trasa będzie obsługiwana dalej tak zapowiada Urząd Marszałkowski i dyrekcja PKM i oby ten plan udało się zrealizować bo jest kolej przeżywa odrodzenie.

    • 18 0

  • Jak już podajemy dane procentowe (1)

    To napiszcie proszę ile procent kursów PKM-ek odwołano w zeszłym tygodniu nie oferując ludziom żadnej alternatywy.
    I ile procent PKM przyjeżdża punktualnie.

    • 25 4

    • Jak to? A jaki mógł być powód odwołania PKMki? Zerwana sieć trakcyjna? ;)

      • 0 0

  • spójrzmy przez statystyki

    A gdyby tak trzeźwo spojrzeć na statystyki zamiast bezrefleksyjnie je przystaczać? Przystanki otwarto w połowie miesiąca. Potem martwy okres świąteczno-noworoczny, gdzie gro ludzi bierze wolne. Jednym słowem odbito się od niczego. Wtedy wzrost o 91% nie wygląda już tak atrakcyjnie. Spójrzmy jednak na twarde liczby. PKM w danych które pokazuje deklaruje, że w ruchu aglomeracyjnym ma 150 tys. pasażerów w miesiącu (dane za VI.2017). Daje to 18,5 tys. na jeden przystanek. Przyjmijmy, że najbardziej oblegany Port Lotniczy robi dwukrotność tej liczby. Niedźwiednik, gdzie głównie wieje wiatr połowę, czyli 9,2 tys. Czyli dwa przystanki w Gdyni przyjęły w styczniu tyle pasażerów co Niedźwiednik? Gratuluję oferty przewozowej. Jest się czym chwalić.

    • 15 4

  • Brawo Miasto Wspólne za interwencję i doprowadzenie do zmiany rozkładu od marca

    Warto było cisnąć, ale czekamy na więcej. Na PKM dla Gdyni

    • 10 2

  • Jak to policzono?

    Czy skanowano każdego pasażera na tych stacjach jeżeli chodzi o wsiadających czy wysiadających? Zawsze mnie to intryguje jak się liczy pasażerów.

    • 11 0

  • W tych biurowcach na Łużyckiej pracuje aż 3.5 tyś. ludzi..???? (1)

    Szok. A na okolicznych parkingach aut chyba nie ubyło...

    • 8 4

    • ciekawe ile z tego w IG Farben

      • 1 2

  • podniesc blachosmrodom oplaty za parkowanie o 200% gwarantowane ze PKM bedzie oblegana :) (3)

    • 13 14

    • Tak, ludzie będą jeździć na dachu jak w Indiach, czy Bangladeszu (1)

      Na szczęście nie ma drutów, więc nie pospadają.

      Już teraz jest kłopot zmieścić się do niektórych kolejek, bo są zbyt małe w stosunku do ilości chętnych.
      Ale nikt z zarządzających się nie przejmuje tym, że jest tłok i kolejki za małe i za mało ich.
      Dzięki temu, że składy mają mało drzwi, w deszczowe dni dojadą tylko ci najsilniejsi, którzy wywalczą miejsce! :D

      • 7 1

      • taniej kupić dodatkowy tabor i zwiększyć liczbę pociągów

        niż budować kolejne miejsca do parkowania i drogi dojazdu do nich

        proste jak cep

        • 2 1

    • ŚmierdzOM to cykliści pod pachOM.

      • 0 2

  • Szczurek - odejdź!

    • 8 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane