• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki PKM w Gdyni przyciągają pasażerów

Maciej Naskręt
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przystanek Gdynia Stadion. Przystanek Gdynia Stadion.

Rośnie liczba pasażerów korzystających z nowych przystanków PKM w Gdyni - Karwiny zobacz na mapie GdyniStadion zobacz na mapie Gdyni. W styczniu skorzystało z nich 9 tys. osób, czyli o 91 proc. więcej niż w grudniu 2017 r.



Czy korzystałeś już z nowych przystanków w Gdyni?

Sprawdź rozkład pociągów SKM i PKM

Przypomnijmy, że dwa nowe przystanki PKM w Gdyni zostały udostępnione pasażerom 10 grudnia, kiedy odjechał z nich pierwszy kursowy pociąg. Ponieważ jednak na początku grudnia funkcjonował jeszcze nieczynny dziś przystanek Wielki Kack, można porównywać oba miesiące.

W grudniu ze stacji w Wielkim Kacku i Karwinach (oddalone od siebie o kilkaset metrów) skorzystało ok. 3,2 tys. pasażerów, czyli tyle samo, ilu skorzystało z samego tylko Wielkiego Kacka w listopadzie. Natomiast w styczniu przez stację Karwiny przewinęło się już 5,5 tys. pasażerów, czyli ok. 2,3 tys. pasażerów więcej.

Poprawiają się wyniki także na zupełnie nowej stacji Stadion. Przez 21 dni grudnia przewinęło się przez nią ok. 1,2 tys. pasażerów. W styczniu było ich już 3,5 tys.

Sumując: w styczniu z obu nowych przystanków skorzystało łącznie 9 tysięcy osób, czyli aż o 91 procent więcej niż w grudniu.

Zdaniem władz samorządu województwa pokazuje to ogromny potencjał komunikacyjny terenów położonych wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i potwierdza słuszność zlokalizowania dodatkowych przystanków PKM w tych właśnie rejonach Gdyni.

Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach. Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach.
Wzrosła liczba pasażerów PKM także na stacji Gdynia Główna. W grudniu 2017 r. było ich 16,5 tys., a w styczniu 2018 r. już 18,5 tys. (wzrost o 12 proc.).

Z przewozów kolejowych korzystają tu nadal mieszkańcy tych samych dzielnic Gdyni, jednak nowy przystanek położony jest bliżej nowych osiedli mieszkaniowych, dzięki czemu kolej stała się obecnie atrakcyjniejszym środkiem transportu dla większej liczby osób.

- O ile na początku, w grudniu, na Karwinach wyraźnie dominował ruch w kierunku Gdańska i z powrotem, to w styczniu zaobserwowaliśmy już także wzrost przejazdów pomiędzy Karwinami i Gdynią Główną - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.
W przygotowywanej korekcie rozkładu jazdy, jaka wejdzie w życie w marcu 2018 r. , pociągi na tej trasie mają zostać jeszcze lepiej dopasowane do godzin pracy np. w biurowcach przy ul. Łużyckiej, w sąsiedztwie przystanku Gdynia Stadion.



Pasażerów może być jeszcze więcej. Przypomnijmy, że w planach jest też wybudowanie węzła przesiadkowego obok przystanku Karwiny. Gdynia otrzymała unijną dotację za pośrednictwem marszałka województwa na tę inwestycję. Miasto otrzyma 34,6 mln zł, czyli ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Pełen koszt powstania węzła powinien wynieść ok. 54,8 mln zł.

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie na grudzień 2021 roku.

Miejsca

Opinie (164) 2 zablokowane

  • Powinien być przystanek na Wzgórzu Św. Maksymiliana!

    • 22 0

  • Łubudubu, łubudubu!

    PKM - pasmo nieustających sukcesow !!! Co tam że jeździ z częstotliwością pks, ze nie odjeżdża do Gdańska Głównego, że z Gdanka w kierunku Gdyni są dzury półtoragodzinne a o godzinach ostatnich kursów nie wspomnę. Ważne ze słupki ruchu w kierunku Kartuz rosną nie wspominając o statystykach na nowo oddanym przystanku....

    • 18 3

  • To jakaś totalna ściema. Chciałem w sobotę pojechac na Kaszuby (tak szumnie zapowiadane połaczenia)

    a tu pierwszy pociąg o... 15.04. Powrót - "na stopa". Pociągu brak. Przystanek Karwiny.

    • 21 3

  • poprawa warunków dojazdu rowerem do przystanków PKM

    stworzenie tam darmowych, ale strzeżonych parkingów rowerowych finansowanych z opłat pobieranych od kierowców parkujących samochodów zwiększyłaby liczbę pasażerów i poprawiłaby warunki funkcjonowania miasta dla wszystkich.

    obszar, z którego można do stacji dotrzeć rowerem w ciągu 10 minut jest kilkanaście razy większy od obszaru potencjalnego napływu pasażerów poruszających się pieszo.

    Czekam na rower metropolitalny do pokonania ostatnie mili - od stacji przyjazdu PKM do miejsca pracy.

    • 7 2

  • Pie***enie (1)

    Zwykly pijar pronujacy uzasadnic te porazke, te gigantyczne pieniadze wpuszczone w kanal. Brak integracji z ZKM Gdynia na poziomie biletu miesiecznego oznaczaja kompletny brak zainteresowania. Jezdza ludzie Gdansk - Gdynia, a nie Gdynia - Gdynia. Stacja na Karwinach wyglada jak opuszczona - ZERO ludzi czekajacych na pociag. Pojedyncze grupki pojawiaja sie krotko przed przyjazdem pociagu. Wiem co widze, jestem tam codziennie. I to ma byc sukces, cale 20 osob czekajacych na pociag w dzielnicach zamieszkiwanych przez prawie 50 tys? Pi****ony Szczurek i jego banda niekompetentnych przydu*asow.

    • 15 9

    • A co ma do tego Szczurek?

      • 0 0

  • No jak by nie bylo to jest to

    dodatkowy plus dla Wojtka Szczurka. Poniewaz zainwestowal miastowe pieniadze w korzystny sposob. I bedzie z tego dochod.

    • 3 4

  • PKM na trasie Wrzeszcz-Gdynia Główna musi jeżdzić co 15 minut w szczycie (3)

    a poza nim co pół godziny, i to w równym takcie, by to miało sens. Oczywiście, tak mogłoby być, gdyby PKM miał np osobny peron we Wrzeszczu. Ciekawe czy te cwaniaki z samorządu, które tak się chwałą rzekomym sukcesem PKM w ogóle podjęli z PKP fundamentalną rozmowę o osobny peron i tory we Wrzeszczu? (tak jak SKM ma wszystko osobne). Skoro już podjęto nieszczęsną decyzję, by prawie wszystkie pociągi kończyły i rozpoczynały bieg tam, zamiast w Gdańsku Głównym, gdzie są puste perony,to jedyne sensowne rozwiązanie to właśnie oddzielny peron i tory oraz oczywiście coś tak prozaicznego jak np wyświetlacze na peronie. Na trasie zdecydowanie brakuje przystanków na Kokoszkach (np koło Karczemek), Osowa Północ, Małym Kacku i Wzgórzu, gdzie powinien powstać wielki węzeł integracyjny: SKM-PKM-Trolejbus-Autobus.

    • 17 0

    • (1)

      Tak w Gdańsku są dwa "ślepe" puste perony ale żeby do nich dojechać trzeba przejechać prze tory dalekobieżne i SKM!!! Dopiero wybudowanie bezkolizyjnych przejazdów na wysokości SKM Politechnika daje możliwość dojazdu wszystkich pociągów pkm do centrum Gdańska.

      • 3 0

      • na Politechnice tez powinien byc przystanek PKM

        • 0 0

    • jak piszesz o węźle integracyjnym

      nie zapominaj o rowerach i samochodach (parkingi typu Kiss and Ride, ale niekoniecznie Park and Ride)

      • 1 0

  • Bareja wiecznie żywy. Niesamowity wynik ....9 tysięcy, to uratuje pkm-kę

    • 6 2

  • wzrost będzie jak wybuduja PKM Wzgórze, Pogórze, Obłuże i Oksywie

    pewnie perspektywa finansowa 2020 i następne

    • 20 0

  • PKM "Mały Kack" (1)

    Bardzo ważny przystanek,

    • 15 1

    • Szczurek jest przeszkodą..

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane