• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe składy dla SKM-ki prawie gotowe

Maciej Naskręt
15 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
  • Czoło montowanego elektrycznego zespołu trakcyjnego dla SKM.
  • Montaż składu dla SKM w Trójmieście.
  • Montaż składu dla SKM w Trójmieście.
  • Wnętrze montowanego składu dla SKM w Trójmieście.
  • Człon montowanego składu dla SKM w Trójmieście.
  • Montaż składu dla SKM w Trójmieście.
  • Montaż składu dla SKM w Trójmieście.

Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł, które wozić będą pasażerów SKM głównie na trasie z Wejherowa do Tczewa, stoją już na hali montażowej spółki Newag. Montowane są w nich ostatnie podzespoły. Składy pojawią się w Trójmieście za nieco ponad miesiąc.



Czy nowe składy przyciągną pasażerów do SKM?

W marcu ubiegłego roku trójmiejski przewoźnik - spółka SKM - podpisała z nowosądeckim przedsiębiorstwem Newag kontrakt na dostawę dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Inwestycja będzie kosztowała spółkę SKM w Trójmieście 35,5 mln zł. Jeszcze w listopadzie informowaliśmy o tym, że pudła przyszłych pociągów stoją w lakierni i są malowane na wzór wybrany przez naszych czytelników. Teraz składy trafiły do nowego pomieszczenia - montażowni, gdzie są składane wszystkie jego elementy.

Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM

- Spodziewamy się, że pierwszy skład trafi do Trójmiasta ok. 20 lutego. Następny pociąg powinien przyjechać z południa Polski 10 dni później. Zanim składy wyjadą na tory, musimy pojazdy zarejestrować i przeszkolić maszynistów. Zakładamy, że elektryczne zespoły trakcyjne pojadą z pasażerami 10 marca - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Na które trasy zostaną skierowane nowe pociągi?

- Przede wszystkim mają wzmocnić kursy na odcinku od Wejherowa do Tczewa. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy Lęborka i Słupska nie zobaczą ich w swoich miastach. Tam także będą skierowane - zapewnia prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że wspomniane pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz nowe składy pojawiły się u nas w 1993 r. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 r.

Nowe EZT-y pojadą nawet 160 km/h

Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.

Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.

- Pociągi mają osiągać prędkość do 160 km/h. Będziemy to sprawdzać podczas testów na południu Polski jeszcze na początku lutego - tłumaczy Lignowski.

Klimatyzacja i likwidacja luki między peronem i składem

Klimatyzację pojazdu zapewnią agregaty klimatyzacyjne zabudowane na dachach każdego z wagonów (4 klimatyzatory) i dodatkowo 2 klimatyzatory kabin maszynisty. Do ogrzewania zastosowano natomiast elektryczne urządzenia grzewcze (wentylatory z nagrzewnicami) oraz będzie można wykorzystywać ogrzewanie właśnie poprzez wspomniane klimatyzatory.

W składach pojawi się wysuwany schodek, całkowicie likwidujący lukę pomiędzy peronem a podłogą pojazdu. Pojazd wykonany jest jako niskopodłogowy, w strefie wejść podłoga jest na poziomie 960 mm (nad poziom główki szyny). Ponadto w celu umożliwienia podróżowania osobom na wózkach inwalidzkich pojazd został wyposażony w urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z i do pojazdu.

Pojazd został wyposażony również w system komunikacji maszynista-pasażer, system do zliczania pasażerów, posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z rejestracją obrazu z kamer. Zostały również zainstalowane wewnętrzne tablice reklamowe, tablice informacyjne (wewnętrzne i zewnętrzne), posiadają system sygnalizacji pożarowej.

SKM zamówi kolejne składy

W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.

Miejsca

Opinie (179) 7 zablokowanych

  • ale ładne ! (14)

    chyba zacznę korzystać z SKM ..

    • 130 18

    • Ja zaczne jak wymienią wszystkie składy na nowe (4)

      • 13 13

      • (3)

        te stare są w porządku właściwie.
        Gorzej, że ceny biletów są każdego roku coraz wyższe, a dziura jak była tak jest - mam stracha przy każdym wsiadaniu/wysiadaniu.

        • 10 9

        • (2)

          to przestan nosic rurki, to nie bedziesz mial problemu zeby zrobi rozkrok potrzebny do pokonania 20cm 'przepasci'

          • 23 17

          • następny polski mądry macho - dres, wąs i mokasynki... (1)

            a co jeśli:
            a) mam wózek z dzieckiem
            b) jestem niepełnosprawna/y
            c) jestem stara/y i mam problemy z poruszaniem się.

            Nie każdy jest młody i zdrowy. Ten odstęp powinien być zlikwidowany lata temu...

            • 11 4

            • ad a) mam i problemow nie mam
              ad b) przez 2 latach mialem kule u rąk .... nie bylo problemu, wózki inwal. maja gorzej
              ad c) jak zniknie dziura to znajdzie sie wtedy inny problem, np. ze nie trzymam moczu ,czemu SKM nie zrobi kibli, albo czemu nie ma wagonow sypialnych i palarni

              czyli w skócie ... nie zrobisz dobrze kazdemu spotkanemu na ulicy. jestem za mniejszymi odleglsciami ale nie jest zle

              • 1 1

    • to by musieli w rozkładzie zaznaczać jaki skład jedzie, a tak to rosyjska ruletka ;)

      • 13 0

    • To jest tylko propaganda sukcesu!!!

      Polska w ruinie!!!

      • 4 11

    • sliczne!

      Newagi sa ladniejsze niz Pesy

      • 7 4

    • Ładne, ale czy funkcjonalne? Ile par drzwi na wagon? (1)

      Liczę, że jednak będzie okay: )

      • 7 0

      • 2

        • 0 0

    • poczekaj, poczekaj..... "pografitują"

      • 4 0

    • (1)

      Znów byłem w delegacji za granica i Polska to jednak wieś.

      • 0 2

      • Trzeba było zostać tam gdzie byłeś i poprosić o azyl.

        • 1 0

    • Raice czekamy

      • 0 0

  • Potrzeby są wielokrotnie większe. Gdyby kupili chociaż 20 to bym ich chwalił (24)

    2 składy to tyle do nic. Moim zdaniem to działanie na zasadzie weźcie i się odczepcie

    • 165 69

    • każda zmiana na lepsze jest dobrą zmianą (14)

      • 38 7

      • Jaka to niby zmiana? To tylko pozorowanie zmiany. Bo ta kropla w morzu potrzeb w znikomym stopniu wpłynie na ogólny standard (6)

        podróżowania SKM

        • 27 14

        • zależy jak zdefiniujesz ogólny standard (5)

          średnia zawsze zmienia się wolniej niż poszczególne części składowe systemu

          • 7 5

          • Nie masz racji (4)

            Wystarczy zmienić chociaż połowę taboru na nowe składy, a wtedy ogólny komfort podróżowania poprawi się diametralnie

            • 14 3

            • ktore szkoly czy szpitale chcesz zamknac? (3)

              A moze planujesz nie wyplacic emerytur czy pensji policjantom? Mozna sfinansowac to kredytem, ale wtedy bedziesz narzekal, ze zadluzaja.

              Do ilu potrafisz liczyc? Do 2 dajesz rade?

              • 5 11

              • A co szkoły, szpitale, emerytury i pensje policji mają do tego? (2)

                Za przejazd się płaci i to z każdym rokiem drożej. Mogę ci chleb sprzedawać na kromki, z każdym dniem twardszy i droższy, pasuje?

                • 8 5

              • to co płacisz to kilkanascie procent realnej ceny przejazdu...

                • 8 5

              • To mają do tego, że środki są ograniczone

                • 0 0

      • Rozumiem.. (6)

        Że w zarządzie SKM tylko dwóch dyrektorów ma nowe auta, reszta jeździ szrotami po liftingu?

        • 22 3

        • jak twoja zona kupi sobie szminke za 100zl to ty biegniesz kupic sobie najnowszego Jaguara za 300 tys zl? (5)

          Czlowieku, znaj miare.

          Ktos z zarzadu SKM zarabia (nie wiem ile) zalozmy 10k zl miesiecznie. Moze sobie zatem pozwolic na samochod za 80tys. zl.

          Natomiast jeden pociag to ~15-20mln zlotych. Pomysl przed wypowiedzia nastepnym razem.

          Cene za bilet oczekujesz prawie jak najnizsza, ale jakosc jak w 5 gwiazdkowych hotelu. Slabe, roszczeniowe i nierealne.

          • 14 12

          • to ja ci sprzedam taniej mięso. tylko raz nadtrawione bo się pies porzygał. ale taniej jest nooo

            • 12 2

          • Chyba zapominasz, że ich "pensje" idą z naszej kasy..

            Jeżeli SKM od lat nie kupuje taboru, ale ceny podnosi bez mrugnięcia okiem, to chyba jest coś nie halo, nie sądzisz? Ciuchy w lumpeksie nie kosztują tyle co nowe w sklepie i nie podnoszą ich ceny co chwilę..

            • 9 4

          • Żony i dzieci brak..

            Więc stać mnie na auta po milion i więcej. 300tys. To ja na wódkę w miesiącu wydaję i mi żona głowy nie truje, bo nie mam żony! Eeech.. piękne życie kawalera. Normalnie sam sobie czasami zazdraszczam.

            • 5 3

          • A cały kapitał zakładowy to 155 milionów złotych, zysk z biletów to na czysto było około 6 milionów złotych w 2014 (1)

            Jeśli więc dwa składy kosztowały 35,5 miliona, to 4 składy to już 71 milionów, jak widać prawie połowa kapitału zakładowego, a pensje, opłaty za prąd, koszty eksploatacyjne, sprzątanie, serwis, utrzymanie wszystkich pomieszczeń biurowych, kas, biletomatów? Zysk z biletów by tego nie utrzymał, chyba że podnieśliby ceny do 10 zł za jednorazowy miejski.

            • 0 0

            • Zapomniałeś dopisać...

              zapomniałeś dopisać że "zysk spółki uwzględnia przychody z dopłat samorządów", bo bez tego to twój "zysk z biletów" jest ujemny. Znaczy strata i to duża!

              • 0 0

    • (5)

      jakoś tak się składa że mało kogo stać, na remont generalny całego domu, czy firmy na raz - a spłacanie kosmicznych odsetek kredytów nikomu nie leży - jakby tak zrobili i podnieśli ceny biletów pierwszy krzyczałbyś że za drogi, więc lepie powoli, stopniowo do przodu, pozbierać na kolejny skład i za rok wymienić kolejne dwa- za 15 lat cały skład będzie "nowy"

      • 11 6

      • Zamiast udowadniać że" się nie da" lepiej udaj się do polskich miast gdzie się udało i dowiedz się jak oni to zrobili (3)

        • 12 4

        • Podaj przykład takiego miasta (2)

          to sie wybiorę.
          Nawet bogaty Gdańsk kupuje nowe tramwaje po kilka sztuk rocznie wspomagając się remonotowanymi złomkami z niemiec, poprastu tabor szynowy jest wielokrotnie droższy niż np autobusy.

          • 7 3

          • jest koleje Mazowieckie, ale ...... (1)

            Wiadomo warszawa i dużo większe przewozy i rentowność spółki.

            • 6 2

            • Koleje mazowieckie

              na 243 składy mają 38 nowych składów to całkiem sporo jak na Polskie realia, do wymiany całości jeszcze sporo brakuje, ale nie o to chodzi. Wiadomo ze najpierw na trasy wypycha się nowy tabor, na gwarancji żeby wyłszy choroby wieku młodzieńczego, a stary niemodernizowany jak klasyczne kible EN57 tabor czeka. Większość taboru w ruchu to jednak tabor modernizowany. jak nasze EN57AKM

              • 4 1

      • Ten kupiony dzisiaj będzie też za 15 lat nowy?;)

        • 1 1

    • ... (1)

      75% narodu jeździ autami 10 letnimi albo starszymi, bo nie stać ich na nówki, a oczekujesz że w SKM będzie 30 nowych składów za 1 miliard złotych ? !!!

      • 12 5

      • 10 letnimi może tak ale nie 40 czy 50 letnimi kiblami

        • 7 3

    • Gadanie na zasadzie:

      Kupiłoby się wieś, ale pieniądze gdzieś, czyli malkontenctwo.

      • 4 1

  • Ciesze sie, ze to polski dostawca. (18)

    A nie jakies pindolino.

    • 208 46

    • (8)

      Chyba nie jechałeś Pendolino. To zupełnie inna klasa pociągów i całe szczęście, że je kupili. Ile lat można jeździć dużym fiatem w 40 modyfikacji? Tak właśnie wygląda Pesa Dart - zwykły EZT, który przy 160 km/h telepie się jak galareta. Poza tym na CMK wkrótce ma być 200-250 km/h.

      • 46 21

      • Jarasz sie predkoscia 250 km/h (4)

        A tymczasem w Chinach norma staje sie 500.

        • 24 20

        • Zazdrościsz komunistom? (1)

          • 18 10

          • tacy z nich komunisci, jak z Niemcow w UE demokraci

            a z PO partia liberalna.

            • 29 4

        • Nie 500, a 400 (1)

          Nie jaraj się tak, 450 to wyciąga superekspres tylko na jednej linii

          • 16 2

          • na liniach pasazerskich 300-350

            przy wyzszych predkosciach mieli problemy techniczne.

            • 11 2

      • (2)

        Szwajcaria już wyebała na zbity pysk te pendolino - jak im pasażerowie wpienieni zatrzymali cały skład na 30 minut żeby skorzystać z toalety na dworcu bo notorycznie w pociągu nie działała - jak zresztą połowa podzespołów...

        • 10 18

        • jechales polskimi Pendolino, czy narzekasz na wszelki wypadek? (1)

          Jechalem kilka razy do i z Krakowa do Gdanska i uwazam, ze to swietna opcja.

          Ostatnio, w okolicach Sylwestra pociag wypelniony do ostatniego miejsca i ponoc nie jest to szczegolnie wyjatkowa sytuacja.

          Warto zauwazyc, ze PolskiBus zaczyna byc w mocnym odwrocie.

          • 20 4

          • szkoda tylko,

            ,ze nie dają już powoli alternatywy dla pendolino. w godzinach 8-14 trasa gdańsk-warszawa same pendolino i jedna tlk o 11, niestety cena pendolino studencka 75zł (przy ostatnim sprawdzaniu) a tlk 30zł. Niestety większości Polaków długo nie bedzie stać na taka podróż.

            • 8 2

    • gdyby nie Pindolino, to od Pesy byś kupił guaniane ED-74, a nie Darta (2)

      • 24 6

      • (1)

        ED-74 jeżdżą w IC, więc nie ma o czym gadać. Polskie firmy produkują dobre pociągi, niemniej innego typu. Pociągi dalekobierzne, szybkich prędkości są ciągle melodią przyszłości jeśli chodzi o Pesę czy Newag.

        • 15 6

        • ED-74 częściej nie jeżdżą, niż jeżdżą

          mechanicy wolą prowadzić EM-10 bez szyb, niż "Edyty"

          • 11 3

    • poslki dostawca (1)

      sprzegi dostarczyla gdynska firma :)

      • 8 1

      • ale widze że

        Scharfenbergi sa w standardzie niemieckim (złącza elektryczne po bokach) a nie jak wcześniejsze EN57AKM w standardzie brytyjskim (złącza elektryczny nad sprzęgiem) co wyklucza mieszanie nowych składów ze zmodernizowanymi.

        • 5 0

    • niby Polski ale jakby austryjacki

      • 5 3

    • Pendolino na trasie SKM? (1)

      Media robią ludziom kalafiory z mózgów i oto efekty.

      Nawet dalekobieżne Pendolino zatrzymujące się w Oliwie i Wrzeszczu to jakieś nieporozumienie. Pociągi klasy EIP nie powinny zatrzymywać się na miejskich przystankach.

      • 12 5

      • gdyby Pendolino miało osobną parę torów, to może i byś miał rację

        a tak pociagi muszą czekać na wolny odstęp i realizują przy tym korzystną dla spółki wymianę pasażerów. Wrzeszcz jest obecnie "bardziej główny" niż Główny, a Oliwa to dworzec w pobliżu centrum biznesowego, bardzo wygodny dla głównej klienteli PIC.

        • 10 1

    • ale w ilu % polski? a w ilu austiacki?

      • 1 1

  • (6)

    a przedział dla pijących i palących stoczniowców będzie ?

    • 182 13

    • Ciekawe czy dalej będzie można pić piwko (1)

      po pracy w ostatnim wagonie ?A może będzie jakiś WARS z tanim piwem ?

      • 20 1

      • a teraz można?

        • 8 1

    • Nie. Bo nie ma juz prawie stoczniowcow.

      Sa tylko pol-menelscy spolkowicze. Dla nich beda.

      • 17 5

    • (2)

      Nie obrażaj stoczniowców.
      Większość z tych pijących i palących nie pracują w Stoczni - a raczej nigdzie.

      • 9 6

      • to gdzie i pp co jadą rano?

        • 7 1

      • I jezdza se by sie napic?

        • 7 0

  • super to wygląda (10)

    W końcu Polska dogoniła inne kraje pod względem kolei

    • 41 57

    • Nie dogoniła i jeszcze długo nie dogoni

      • 25 11

    • (2)

      A po których innych krajach jeździłeś koleją?

      • 21 2

      • (1)

        Niemcy, Anglia

        • 3 6

        • Chyba w latach 60-tych

          • 12 3

    • :):):):):):):):)

      A to mnie ubawiłeś/-aś

      • 11 3

    • (1)

      Smieszny leszczu jestes wazeliniarzu z Kodu

      • 6 20

      • Przesadziłeś z tym kodowcem.. Czuje się urażony.

        • 8 3

    • yhm bo kupiono dwa składy

      • 4 0

    • Tak Białoruś

      • 2 2

    • żartujesz?

      W innych krajach na kolej miejską kupuje się składy miejskie, a u nas przerobione regionalne - zobaczymy co będzie w środku. Już wadomo że będą stopnie - brak płaskiej podłogi.

      • 2 1

  • Mam nadzieję że skm będzie jeździł za darmo (2)

    • 26 45

    • ty to jednak janusz zgrywus jestes

      • 9 0

    • Myślę, że po zakupie aż dwóch składów podniosą ceny biletów

      • 5 2

  • tu nie chodzi o nowy tabor, tu chodzi o prl w głowach zarządzających skm (5)

    dopóki logika przewozów będzie taka, że ludzie muszą stać stłoczeni, dopóty sposób odbierania skm przez podróżnych się nie zmieni

    • 107 11

    • święte słowa

      • 10 3

    • (2)

      ciekawe - tak bardzo ludzie protestują że rano do SKM ciężko nogę wsadzić - tak wszyscy sa obrażeni heheheh

      • 4 3

      • (1)

        niestety nie wszyscy mają wybór, część osób jest wręcz zkazana na skm, co nie zmienia faktu, że opinia wród nich o przewoźniku jest jednak negatywna

        • 15 1

        • *skazana

          • 4 1

    • te przytulańce w skm są faktycznie słabe - zupełnie nie zachęcają do korzystania

      • 9 0

  • (3)

    Dobrze, że Newag wygrał, bo Pesa pewnie by się nie wyrobiła do lata, a potem by wysyłali pociągi, które w momencie przekazania wymagają kapitalnego remontu.

    • 46 33

    • albo nie zamontowało by jak iegoś systemu

      tak jak nie zamontowało ETCS2 w nowych "szynobusach" dla PKM choć linia jest gotowa dla ETCS2 system oprócz testów z pożyczoną lokomotywą z Lotosu nie miał okazji żeby się wykazać.

      • 5 2

    • Poproszę o przykład przekazania niesprawnego sprzętu. (1)

      Czekam

      • 0 2

      • rotfl

        To zapytaj w PR i w SKM dlaczego serwisanci z Pesy od momentu przekazania aż po grudzień siedzieli w Trójmieście, a i tak nadal te nowe szynobusy "nie chcą gadać" ze sobą choć powinny.

        • 0 0

  • Trzeba jak najszybciej wykonac modernizacje linii SKM, tak aby trojmiejskie pociagi wreszcie zaczely jezdzic chociaz te 90-100 (14)

    Obecne tempo jazdy, pomimo dwoch nowych EZT, nie zacheca do zmian w mysleniu. Dodatkowo jeszcze drugi tor z Chyloni do przynajmniej Wejherowa.

    • 73 20

    • Tyle jeżdżą na wybranych odcinkach. A poza nimi - przystanki są za blisko. (4)

      • 19 5

      • Co nie zmienia faktu, że gdyby nie przestarzały tabor to można by jeździć sporo szybciej (3)

        • 19 5

        • Jo. Tak przynajmniej

          z pincet ;)

          • 10 5

        • kolej miejsca w Londynie jezdzi wolniej niz w Trojmiescie (1)

          A raczej w wielku miejscach tabor jest nowszy

          • 4 4

          • Mam w d... Londyn

            Ja mieszkam w Polsce i chce miec tu Ladek, albo przynajmniej nowy tabor i tory w 3city

            • 4 2

    • Zamiast do Wejherowa lepiej budować do południowych dzielnic Gdańska i do Pruszcza (4)

      • 21 21

      • Z tym Wejherowem nie chodzi wylacznie o SKM, ale takze o PR, PKP IC,czyli o wszytkkch (3)

        SKM trzeba jak najszybciej odseparowac do Wejherowa. Dosc problemow i opoznien

        • 10 7

        • I zabrac SKM ze Slupska (1)

          3 godziny jazdy trupem zatrzymujacym sie w kazdej pipidowie, bez wc.
          Tam powinny jezdzic nowe PR-y, ktore w 3 city jezdzilyby torami dalekobieznymi, znacznie skracajac czas przejazdu np: Gdansk-Slupsk, albo Elblag - Gdynia

          • 35 2

          • Ze Słupska powinien jeździć jak kiedyś sprinter

            • 17 1

        • Ty się sam odseparuj ale od komentarzy....

          • 0 0

    • Pomiędzy Gdańsk Stocznia a Gdańsk Główny po tych rozjazdach mogłyby jechać nawet 120-150. Odpadło by otwieranie drzwi bo połowa wyleciałaby przednim oknem przy zatrzymaniu.

      • 26 3

    • i Pruszcza

      jw.

      • 1 1

    • linia skm (1)

      1) modernizacja była 2) z Chyloni do Wejherowa są dwa tory 3) prędkość pociągów jest ograniczona przepisami a nie stanem torowiska
      według ciebie to autobusy też powinny się poruszać po mieście ze 100 na zegarze

      • 3 0

      • Pociag to pociag, a autobus to autobus

        Po to koleje maja tory, by po nich sprawnie zasuwac, tworzac kregoslupy systemow komunikacyjnych. Autobusy powinny stanowic ich uzupelnienie, totez predkosc ich poruszania powinna byc mniejsza, choc tez nie wszedzie i nie zawsze.
        Torow do Wejherowa jak najbardziej brakuje, oczywiscie trzeciego i czwartego. Kto sie zna, badz tamtedy jezdzi, ten wie o co chodzi......

        • 0 1

  • Musiało... (6)

    ...się parę wypadków stać aby oprzytomnieli.20 lat im to zajęło.Brawo za refleks.2 to kropla w morzu potrzeb.

    • 48 20

    • (3)

      jakich wypadkow? problemem sa dzisiejsi nazelowani chlopcy w rurkach wazacy 45kg, ktorzy nie potrafia zrobic rozkroku potrzebnego do pokonania 20cm przepasci. ta dziura i te sklady sa od 30-40 lat i nikt nigdy nir mial problemu z wsiadaniem i wysiadaniem.

      • 13 13

      • nie, abym byl zwolennikiem luki, ale nie rozumiem czego sie zwykli ludzie uparli

        Owszem, dobrze, jakby nie bylo, ale wiekszosci ludzi to naprawde nie robi.

        Jakies kompleksy chyba.

        • 5 3

      • (1)

        Nie. Problemem jest dziura między peronem a składem. Pomyśl o osobach niepełnosprawnych, starszych, małych dzieciach. Już nie wspominając o tym, że zimą perony nie są wystarczająco odśnieżone, a przy pokonywaniu tej dziury nie trudno o tragedię.

        • 12 3

        • Dla niepelnosprawnych juz dawno sa zamontowane rampy na czole pociagu. Nawet w starych odmalowanych tylko kiblach.

          • 4 4

    • Oj dzieciaki, dzieciaki... (1)

      W 1951 r. kiedy budowano pierwsze odcinki skm oddzielone od linii dalekobieżnej uruchomiono "berlinki" (uzyskane od Niemiec w ramach separacji wojennych).
      Do tego taboru 600V dostosowane były perony, a odstęp od pudła wagonu do krawędzi peronu nie był większy niż 10 cm. Po uruchomieniu linii od Gdańska do Gdyni rozkładowy czas przejazdu wynosił 28 min.
      Kiedy po latach prl-owskie rządy zunifikowały napięcie trakcyjne na 3000V,
      czas podróży na tym odcinku wydłużył sie do 35 min. i tak chyba jest do dziś.
      Wszelkie dyskusje na temat taboru śmieszą mnie niezmiernie, gdyż wspaniali nasi producenci nie potrafią wyprodukować wagonów dostosowanych do tych peronów. A przecież zrobili to producenci niemieccy bodajże w roku 1936.
      Vivat Newag, Vivat Pesa, Vivat zarząd SKM !!!

      • 11 3

      • ty sam jestes 'separacja' wojenna. te perony, ktore wtedy wybudowano dawno zostaly zaorane i wybudowane od nowa.

        • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane